Семінар-практикум для вихователів «Справляємося з негативними емоціями разом»

Про матеріал
В садку дитина перебуває майже весь день. При цьому її оточують чужі люди, чужі меблі, чужі іграшки. Поруч немає рідних, які можуть завжди допомогти. Але дитина звикає, адаптовується і дуже добре якщо вихователі стають для неї тими дорослими, яким можна довіряти. Але що ж робити якщо дитина «не зручна»?Коли вона не слухається? Коли часто плаче, вередує? Коли б'ється і кусається?А взаєморозуміння з батьками не має?Тоді треба терміново визначити причини такої поведінки і шукати їх вирішення. Адже коли дитина поводиться не так як всі, то і способи взаємодії з нею повинні бути інші.
Перегляд файлу

Семінар-практикум для вихователів

«Справляємося з негативними емоціями разом»

 

В садку дитина перебуває майже весь день. При цьому її оточують чужі люди, чужі меблі, чужі іграшки. Поруч немає рідних, які можуть завжди допомогти. Але дитина звикає, адаптовується і дуже добре якщо вихователі стають для неї тими дорослими, яким можна довіряти.

Але що ж робити якщо дитина «не зручна»?Коли вона не слухається? Коли часто плаче, вередує? Коли б'ється і кусається?А взаєморозуміння з батьками не має?Тоді треба терміново визначити причини такої поведінки і шукати їх  вирішення. Адже коли дитина поводиться не так як всі, то і способи взаємодії з нею повинні бути інші.

Мета:створення сприятливої психологічної атмосфери, розвиток уваги, пам'яті, мислення, уяви; зниження тривожності у дітей, розвиток дрібної моторики рук.

 Матеріали та обладнання: плакат «Правила роботи в групі», маркери, ватман

Перебіг заняття

Повідомлення теми заняття.

Психолог. Шановні колеги сьогодні ми ознайомимося з негативними емоційними поведінковими проявами в дітей дошкільного віку та навчимося з ними справлятися.

Прийняття правил роботи групи

Мета: вчити учасників працювати за визначеними правилами, формувати відповідальне ставлення до власної поведінки.

Психолог пропонує кілька правил, далі учасники семінару-практикуму його доповнюють. Правила вписують маркером на великий аркуш паперу та вивішують на видному місці. Наприклад:

  • Бути доброзичливим
  • Вживати «я-висловлювання»
  • Бути активним
  • Дотримуватися конфіденційності
  • Бути толерантними.

Вправа «Яка погода в голові?»

Мета:зняття напруження, вивільнення негативних емоцій. Діагностика внутрішнього стану та висловлювання власних почуттів.

Учасники обирають картинку із зображенням погоди і розказують наскільки мінливі є їхні «погодні умови в голові» та які емоції і почуття переважають останніми тижнями.

Обговорення

  1. Яка погода у вас сьогодні була зранку?
  2. Як вона змінюється протягом дня?
  3. Що впливає на ваш емоційний стан?

Вправа «Малюнок на руці»

Мета: навчитися фіксувати відчуття, пов'язані з певними образами на основі тактильних відчуттів, формувати навички емпатії.

Учасники поділяються на пари і стають обличчям один до одного. Один заплющує очі та простягає праву розкриту долоню до іншого учасника. А той малює одну фігуру на ній. Завдання учасника із закритими очима вгадати що було намальовано. При цьому використовують різні предмети для малювання(палички, камінці, пір'їнка, помпон).

Обговорення

  1. Чи легко було вгадати малюнок?
  2. Який малюнок було легше вгадати: той що намальований паличкою чи пір'їною?
  3. А коли відчуття були приємніші?

Ось так і методи виховання та способи взаємодії бувають чіткі, зрозумілі, приємні, колючі, дратуючі і недієві.

Інформаційне повідомлення «Негативні емоційні прояви у поведінці дитини»

Яка вона агресивна дитина (додаток 1), тривожна дитина (додаток 2), гіперактивна дитина, дитина з особливими освітніми потребами?

Вправа «Малюємо емоції»

Мета: навчитися висловлювати негативні почуття, емоції та розуміти інших.

На аркуші малюємо спочатку гнів, агресію, потім тривогу, страх. При цьому учасник розказує чому саме так він зобразив ці емоції та як себе почувають діти коли їх переповнюють такі емоції.

Обговорення

  1. Чому саме так зобразили негативні емоції?
  2. Що відчуваємо коли дивимось на ці малюнки?

Вправа «Шукаємо вихід разом»

Мета: пошук дієвих методів подолання агресивності та тривожності, активізація креативних підходів до вирішення ситуації.

Учасників об'єднують у три групи. Їхнє завдання написати по 10 слів, а потім підібрати до кожного слова спосіб подолання негативних емоцій, записати його. Визначити чи він є конструктивним чи деструктивним. Презентувати дані способи іншим учасникам.

У цій вправі заохочують застосування власного досвіду учасників щодо управління негативними емоціями, гумор, творчість.

Вправа «Стоп негативним емоціям!»

Мета: допомогти усвідомити відповідальність за власні почуття, розвиток емпатії до почуттів інших.

За допомогою шарфів, мотузків накладається заборона на прояви усіх негативних емоцій(зав'язати):

Рот- щоб не сварився і не кричав.

Очі – щоб не бачили нічого поганого, не плакали.

Вуха – щоб не чули зайвого.

Ноги – щоб не приводили до злого.

Руки – щоб не билися і не ображали нікого.

Душу, серце – щоб не страждали.

Обговорення

  1. На що спроможна така людина?
  2. Чи може вона проявити свої почуття, думки?
  3. Чи може вона зрозуміти інших?

Психолог. А тепер давайте звільнимо учасника:

  • розв'яжемо очі, щоб бачили прекрасне;
  • розв'яжемо рота, щоб говорив компліменти і слова вдячності;
  • розв'яжемо вуха, щоб чув чудові пісні та спів пташок;
  • розв'яжемо ноги, щоб гуляти по парку, лісу, полі;
  • розв'яжемо руки, щоб допомогли іншим;
  • розв'яжемо душу, щоб бачили і робили добро, навіть якщо закриваються очі, вуха, та опускаються руки і не рухаються ноги.

Обговорення

Прощання

Учасники діляться враженнями від заняття та обмінюються подарунками виготовленими власними руками.

docx
Додав(-ла)
Коритко Олена
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
6 липня 2023
Переглядів
699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку