Семінар – практикум «ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ»

Про матеріал
визначити групи компетентностей, необхідних випускнику ПТУ;відпрацювати способи формування ключових компетентностей учнів ; створити конструктор уроку, який би сприяв розвитку ключових компетентностей;
Перегляд файлу

            

Семінар – практикум

«ШЛЯХИ   ФОРМУВАННЯ  КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ   УЧНІВ»

МЕТА : визначити  групи  компетентностей,  необхідних  випускнику 

ПТУ;відпрацювати  способи  формування  ключових   компетентностей 

 учнів ; створити  конструктор  уроку,  який  би  сприяв  розвитку

 ключових  компетентностей;

ОЧІКУВАНІ  РЕЗУЛЬТАТИ:  поглибити  знання  вчителів  щодо  

ключових  компетентностей здобувачів освіти ; сформувати  навички  реалізації  компетентнісно –орієнтованого

підходу  до  навчально – виховного  процесу;

створити  конструктор  уроку.

 

 

                                            Чим  глибша  прірва  між  різними  типами знань, потріб-

                                                ними  для  життя  і  тими,  що  подаються  школою, тим

                                               менший  вплив  школи  на  майбутнє  життя  учнів.

                                                                                                                                   Софія Русова

І. Презентація  теми  заняття.

         Школа    XXI ст.  зумовлює  необхідність  докорінного  переосмислення  змісту  освіти.Навчальна  діяльність  на  уроках  покликана  не  просто  дати  людині  суму  знань,  умінь  і  навичок,  а  сформувати    особистість  компетентну,  конкурентноспроможну,  яка  зможе  використовувати  наявні  знання  та  вміння  на  вищому  рівні,  застосовувати  їх  практично, вмітиме творчо  розв’язати  проблеми,  прагнутиме  змінити  на  краще  своє  життя.

    Саме  про  шляхи  формування  компетентностей  учнів  ми  і  поведемо

мову.

ІІ. Знайомство.

   Учасники  стають  в  коло  і  почерзі  представляються:  називають  ім’я  і  1 – 2 позитивні  риси  свого  характеру.

Сподіваюся,  що  усі  ці  якості  допоможуть  вам  під  час  заняття.

А для  того,  щоб  нам    було   комфортно  працювати,  ознайомимося  з правилами  роботи  ( записані  на  дошці)

                     Правила  роботи

1.      Щирість  у спілкуванні

2.      Принцип  «тут» і   «тепер»

3.      Доброзичливе  ставлення  один  до  одного

4.      Час дорого  цінується

5.      Не  критикувати

6.      Активна  участь

7.      « Вето» - можна  взагалі  не  говорити

ІІІ. Визначення очікувань учасників. Вправа «Золота рибка»

Мета: визначити сподівання та очікування учасників від роботи семінару

Обладнання: плакат  із малюнком золотої рибки, стікери, фломастери.

Хід вправи: педагог  нагадує, що в казках золота рибка завжди виконує бажання, і пропонує кожному учаснику написати свої бажання на час семінару на стікері). Далі  пропонує кожному учаснику прикріпити стікери із написами в « мішечку»  на малюнку і озвучити коментарі до них.

(Можливі очікування: отримати нову і цікаву інформацію, обмінятися досвідом, перебувати у дружній атмосфері …)

IV .  Відколи існує школа, існує одвічна проблема: чому вчити і як вчити?

У різні часи існували різні підходи до цього питання.

Для сучасного світу характерні стрімкі зміни, бурхливий розвиток інформаційного простору, що ставить нові вимоги перед вчителем і школою. Вже крилатими стали слова: «Дитина повинна мати не добре наповнену, а добре впорядковану голову».

Чому вчити і як вчити сучасних дітей?

(Презентація )

V. « Мікрофон»

З’ясуємо ,  які  компетентності  необхідні  випускнику  ПТУ.Робота в групах 

учасники   по  черзі  називають  компетентність  і  коротко  її  зміст.

(кріплять до малюнка) 

Отже,  ми  визначили  ті  компетентності  випускника,  за  рівень  сформованості  яких  несем відповідальність Серед  цих  компенентностей  існують  основні ( ключові)  компетентності:

-          пізнавальна

-          особистісна

-          здоров’язберігаюча

-          самоосвітня

-          соціальна 

V. Робота  в  групах.

   Спробуємо  визначити  задачі  вчителя  з  формування  ключових  компетенностей. Для  цього  об’єднайтеся  в  групи  за  кольором  фішки

      Завдання групам ( обирають  самі)

1.      Щоб сформувати  пізнавальну  компетентність,  вчитель  повинен…

2.      Щоб  сформувати  особистісну  компетентність, вчитель повинен…

3.      Щоб  сформувати  здоров’язберігаючу  компетентність, вчитель повинен…

4.      Щоб  сформувати  самоосвітню  компетентність, вчитель повинен…

5.      Щоб  сформувати  соціальну   компетентність, вчитель повинен…

Час : 3 – 4 хв.

 Презентація  роботи  групи.

VI. Створення  конструктора  уроку.  

Щойно  ми  з’ясували задачі  вчителя  щодо  формування  ключових  компенентностей. Як застосувати  ці  знання  під  час  уроку?  На  якому  етапі  уроку,  за  допомогою  яких  методів  і  прийомів  формувати  ці  компетентності?

        Наступне  завдання: створити  конструктор  уроку,  спираючись  на  інтерактивні  технології  його  проведення.

        Об’єднайтеся  в групи  так,  щоб  утворилася «веселка» (в одній групі  учасники  з  фішками різних  кольорів. 4 групи  по  5  чоловік)

        Завдання  групам:  підібрати методи  і  прийоми  роботи ,  які б  сприяли  формуванню  ключових  компетентностей  школярів.

        1 група : етап  перевірки  домашнього  завдання;

        2 група : етап  пояснення  нового  матеріалу;

        3 група : етап  закріплення  знань,  умінь і  навичок;

        4 група:  етап  контролю, самоконтролю.

 Наприклад:

Етап

уроку

Методи і  прийоми  роботи

Компетентність, яку  формуємо

Перевірка  домашнього 

 завдання

 

-словниковий  (математич

ний,  хімічний)  диктант

- самоосвітня

 

Час: 5-7 хв.

        Представлення  результатів  роботи  груп.

 Ось  ми  і  створили  конструктор  уроку. Він,  звичайно,  буде  змінюватися,  залежно  від  теми  уроку,  його  типу,  особливостей  групи.  Якісь  прийоми  можуть  бути  зайвими  і  ви  не  скористаєтесь  ними. А , можливо, підберете  інші . Головне – це результат  вашої  роботи,  який  сприятиме  ефективному,  якісному  рівню  навчання  і  формування  компенентностей  школярів.

VІІ. Підведення  підсумків  заняття. « Виправдання сподівань»

 Чи  справдилися  ваші  очікування  від  заняття?

     Учасники  по  черзі  висловлюють   свої  враження,  якщо  очікування  

спавдилися,  то  кріплять  «пелюстки» так, щоб  квітка  розцвіла.

Я дякую  усім  учасникам  заняття  за  активну  за  результативну  роботу Бажаю, щоб  результати  вашої  роботи  приносили  лише  радість  та  позитивні  результати.

Адже  усе,  що  робиться  з  любов’ю, приречене  на  успіх.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
12 травня 2020
Переглядів
985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку