Семінар-пратикум "Обличчя української революції"

Про матеріал

Семінар-практикум з історії України, проведено в січні 2018 року для учнів10-11 класів з метою узагальнення та поглиблення знань учнів з теми "Українська революції: доба Центральної Ради"

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Луганська область Новоайдарський район

Щастинська загальноосвітня школа IIII ступенів № 1 імені К.Кутового

 

 

 

 

Семінар-практикум для 10-11 класів

«Обличчя Української революції

  (1917-1918 рр)»

 

 

 

Підготувала та провела

вчитель історії

Дьоміна Ю.В.

 

 

 

 

 

 

Щастя, 2018

 

Мета: в формі практичного семінару повторити, закріпити та узагальнити основні історичні події Української революції 1917-1920 років, роль історичних діячів у боротьбі за незалежність України; розвивати вміння працювати в команді, робити доповіді, узагальнення; виховувати у школярів інтерес до історії, спонукати до поглибленого вивчення подій  історії України.

 

Обладнання: інтерактивна(мультимедійна) дошка, презентація, відео, дидактичний матеріал «Обличчя революції»

«Тільки тим історія належить,

хто сьогодні бореться й живе».

В. Симоненко

 

«Народе України!

Твоєю силою, волею, словом

стала на землі українській вільна

Народна Республіка. Справдилась

колишня давня мрія батьків твоїх –

борців за вольності і права трудящих…»

З IV універсалу

Центральної Ради УНР

 

Структура та хід семінару

I.Організаційний момент:

  • привітання учасників семінару

Доброго дня, шановні учні, гості! Сьогоднішня наша зустріч присвячена 100- річчю Української революції та видатним постатям тієї доби

 

Вже минуло 100 років із дня заснування Української Центральної Ради – організатора й керівника Української революції1917-1921 рр. Дозвольте на семінар-практикум, присвячений цій знаменній даті,  розпочати.

                              (Виконується Державний Гімн України).

Центральна Рада, Українська Народна республіка, День Соборності України … На ці назви натрапляємо, читаючи монографії і статті, археографічні видання та збірки спогадів, присвячені Історії революції  1917-1918 рр. на  Україні.  Що  це  за  організації?  Як та коли  виникли?  Чиї  класові, соціальні,   політичні   інтереси   відстоювали?    Які    політичні    цілі переслідували? На ці, як і  на  багато  інших  запитань,  навіть  фахівці – історики відповісти вичерпно сьогодні, на жаль, на можуть.

 

 Навколо  Української революції 1917-1918 рр  як  у  свідомості  громадськості,  так  і   в

літературі нагромадилось безліч міфів і пліток,  і  щоб  розібратись  в  них потрібен не один рік не один дослідник.

 

Всі наші сьогоднішні питання в тій чи іншій мірі будуть стосуватися подій далеких часів Української революції. Хронологічно вони охоплюють 1917-1918 роки. Сподіваємось, що всі учасники семінару покажуть добрі знання з історії України.

 

- пояснення порядку проведення семінару

II. Теоретична частина семінару

- Слово вчителя

- відео «Українська революція 1917-1918 рр»

III. Практична частина семінару

                                            гра «Знавці революції»

(Грають всі присутні. Кожна вірна відповідь  - 1 б.)

 (-виступи учнів між турами гри «Видатні діячі революції» - Грушевський, Винниченко, Петлюра, Міхновський)

                   Завдання для 1-го туру «Швидше, швидше…»

1 Хто був за фахом М. Грушевський?  ( Історик)

2. В якому місті був підписаний мирний договір між УНР і Німеччиною та її союзниками? (Брест)

3. Хто був автором ультиматуму до Центральної Ради?   (В. Ленін)  

4. В яке місто переїхала Центральна Рада у січні(лютому) 1918 року? (Житомир)

5. Під владою яких держав перебували українські землі напередодні І світової війни?                             

                                                                                ( Росії та Австро – Угорщини)

6. Що проголосив ІІІ Універсал? (Українську Народну Республіку)

7. Хто очолював Генеральний секретаріат - перший український уряд( В. Винниченко)

8. Що було раніше: повалення царизму чи створення Центральної Ради?     

                                                                                                                       (Повалення царизму).

9. Хто був обраний головою Центральної Ради? (М. Грушевський)

10. Коли було проголошено ІV Універсал?  (9(22) січня 1918 р.)

11. В якому Універсалі було проголошено незалежність України?     (Четвертому)

12. На якій залізничній станції героїчно  загинули 300 студентів та гімназистів, захищаючи Київ? (Крути)

13. Коли було проголошено І Універсал?  (10 червня 1917 р.)

14. Згідно з яким Універсалом Центральна Рада розширювалась за рахунок представників національних меншин?  (ІІ Універсал)

15. Як називався перший український уряд, утворений УНР? (Генеральний секретаріат)

16. Коли було проголошено ІІ Універсал? (3 липня 1917 р.)

17. Коли відбувся бій під Крутами?  ( 16(29) січня 1918 р.)

18. Яка партія була ініціатором створення Центральної Ради? (Товариство українських поступовців)

19. Розшифруйте абревіатуру УНР? ( Українська Народна Республіка)

20. Коли була створена Центральна Рада? ( 3-4 березня 1917 р.)

21. Про що йшла мова в четвертому Універсалі?  (Про незалежність України)

22. Як називались документи, які приймала ЦР? ( Універсали)

23. Коли було проголошено ІІІ Універсал? (7 листопада 1917 р.)

24. Розшифруйте абревіатуру Раднарком? ( Ради Народних Комісарів)

 

(поки підбивають підсумки, учень доповідає  про М.Грушевського)

 

Завдання 2-го туру «Упізнай особу»

           (вірна відповідь – 3 бали: 1б – за особу, 2б – за внесок її в історію)

 

  1. Він писав історію і водночас творив її, обіймаючи найвищі державні посади. Виносивши у своїй дослідницькій діяльності ідею Української держави, він безпосередньо реалізував її в умовах народно-демократичної революції в Україні (1917-1918 рр.)”.

(М.С.Грушевський).

 

  1. “Лише цілковите відокремлення України і створення могутньої держави від Карпат і до Кавказу необхідне нашій нації. Українцям не потрібна автономія з ласки Москви, а також федерація у складі Росії, їй потрібна повна незалежність”.

(М.Міхновський)

 

  1. “Він був автором чи не всіх декларацій і двох останніх універсалів Центральної Ради. У цих документах він намагався закласти міцні підвалини незалежності України у федеративному устрої майбутньої демократичної Росії”.

(В.Винниченко).

4. «Я, яко генеральний секретар по військових справах в Українській народній республіці, закликаю всіх вас, мої товариші й друзі, в теперішній час до загальної дружньої роботи. Будьте організовані та з’єднані всі за одного і один за всіх»

( Симон Петлюра)

 

(поки підбивають підсумки, учень доповідає  про В.Винниченко)

 

                                       Завдання 3-го туру «Упізнай подію»

(вірна відповідь – 2 бали: 1 б – за подію, 1 б – за дату)

«Це  був центр, до якого  радіусами  стікались усі хилитання    пробудженої  національної енергії…   В першій стадії  свого існування ________свідомо розраховано брала на себе вираз тільки національного обличчя українського народу»                                       (про створення ЦР, 4 березня 1917р)

                                                                                                  Винниченко В. Відродження нації.

« Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від усієї Росії… хай народ український на своїй землі має право  сам порядкувати  своїм життям…»

(1 Універсал Центральной Ради, 10.06.1017р)

Після запеклого багатогодинного бою, користуючись присмерком, українські війська організовано відступили зі станції  ________ до своїх ешелонів. 27 студентів та гімназистів, які знаходилися у резерві, під час відступу потрапили у полон. І наступного дня ці 27 героїв були розстріляні або замордовані. Згодом їх поховали на Аскольдовій могилі у Києві.                                                  (бій під Крутами, 16.01.1918 р)

Народе України.

Твоєю силою, волею, словом стала на Землі українській вільна Народня Республіка. Справдилась колишня давня мрія батьків твоїх, - борців за вольности і права трудящих.                                                                  (4 Універсал ЦР, 9 .01.1918р)

(поки підбивають підсумки, учень доповідає  про С.Петлюру)

                                           4-й тур “Кількість має значення”.

«Обличчя Української революції»- дидактичний матеріал

Застосовуються двосторонні картки. Грають дві–три команди. Вчитель зачитує з поля-резюме коротку інформацію про діяча, демонструє фото та запитує, про кого йдеться. Кожна команда почергово відповідає. У разі правильної відповіді картка дістається команді в колекцію. Переможцем стане та команда, яка збере більше карток.

(поки підбивають підсумки, учень доповідає  про М.Міхновського)

Підведення підсумків гри. Нагородження переможців

IV. Підсумки семінару.

Головне питання Української національно-визвольної революції: «Чи бути Україні вільною, демократичною державою?» тоді, у далекому 1917 році, залишилося невирішеним. Україні не вдалося відстояти незалежність і державну цілісність.

У чому ж історичне значення та уроки Української революції, спробуємо визначити. Значення полягає в тому, що ціною великих втрат український народ все-таки примусив ворогів рахуватися з ідеєю національної незалежності: у 1918 році в Україні була створена й проголошена незалежна Українська Народна республіка (III-IV Універсали). Боротьба за державну незалежність була прикладом для наступних поколінь. УЦР практично здійснила одвічне прагнення українського народу до свободи й незалежності.

  Українська революція була проривом до нового якісного стану української державності. Це було відродження української нації.

   Актуально і сьогодні звучить заповіт М. Грушевського: «Стійте всіма силами за Україну!»

   На цьому наш семінар-практикум  закінчено, до побачення! На все добре!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 квітня 2018
Переглядів
945
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку