Методична робота в позашкільному закладі.Семінар-тренінг для педагогів закладу.
Мета тренінгу:
-зосередити увагу педагогів центру на проблемі професійного самовизначення гуртківців вищого рівня навчання,
- формувати в керівників гуртків навички ефективної взаємодії з учнями старшого шкільного віку
-стимулювати творчу активність педагогів щодо формування в учнів позитивної мотивації на навчання ,
-надати педагогам можливість скористатися практичним досвідом колег з даного питання.
КПНЗ «Центр дитячої та юнацької творчості «Дивосвіт»
Семінар-тренінг
"Формування позитивної мотивації навчання та вибору майбутньої професії вихованцями"
Дата проведення : 16.01.2018
Мета тренінгу:
- формувати в керівників гуртків навички ефективної взаємодії з учнями старшого шкільного віку
Форма проведення: семінар-тренінг.
Хід семінару – тренінгу
1.Вступ (1 хв.)
Оголошення теми семінару (2 хв.)
"Формування позитивної мотивації навчання та вибору майбутньої професії вихованцями"
Ведуча: Семінар проводиться у формі тренінгу. Тренінг – це надзвичайно цікавий процес. Він допомагає пізнати себе і навколишній світ, змінити своє „Я” через спілкування, перебуваючи у неформальній і довірчій обстановці. Одночасно з отриманням нової інформації на тренінгу можна обговорювати незрозумілі моменти, ставити питання, формувати навички поведінки, тобто накопичувати власний досвід,обмінюватися практичними напрацюваннями.
Ведуча: Сьогодні ми з вами зібралися, щоб обговорити таку важливу проблему, як професійне самовизначення гуртківця позашкільного закладу. Як впливає заняття в гуртку на вибір майбутньої професії?
2.Вправа « Моя думка» (10 хв.)
Мета: відпрацювання вміння короткої самопрезентації, налаштування на обговорення теми семінару.
Усі учасники тренінгу сідають у коло, кожен по черзі говорить фразу, яка розпочинається зі слів:
« Я вважаю, що формування позитивної мотивації на навчання є важливим тому що …»
У вправі мають висловитися всі учасники.
Підсумок вправи
- формування позитивної мотивації на навчання є важливою для…
- завдяки позитивному настрою на навчання можна досягти …
3.Правила (7 хв.)
Ведуча: Для чого в нашому житті існують різні правила?
(Після відповідей учасників правила роботи групи записуються на плакаті).
Правила групи:
4. Вправа „Очікування від семінару-тренінгу” (10 хв.)
Мета вправи: налаштування на групову взаємодію та актуалізацію особистісної мотивації до участі в семінарі.
Ведуча: Нашу психолого-педагогічну роботу можна уявити як мальовничий та різноманітний ліс, де ми набуваємо досвіду – то йдучи протоптаними широкими дорогами, то блукаючи стежками особистих пошуків, то усамітнюючись, то виходячи на яскраві, освітлені нашим покликанням, галявини, щоб розпалити з колегами вогнище надії, взаємоповаги та розуміння.
Тож уявімо собі, що ми вийшли на одну з численних галявин, де на ґрунті наших завдань та очікувань виростають барвисті квіти професійного досвіду. Адже педагог – це, насамперед, той, хто завжди вчиться. Тож прошу об’єднатися в дві групи, записати ваші очікування від сьогоднішнього заняття-тренінгу й визначитися, хто з групи їх репрезентує.
Представники груп по черзі ознайомлюють учасників з очікуванням від семінару. Підсумки фіксуються на дошці.
5.Вправа: „Я сприяю вибору майбутньої професії моїми вихованцями таким чином …” (10 хв.)
Підсумок вправи.
У вправі мають висловитися всі учасники.
6.Інформаційне повідомлення (3 хв.)
Ведуча: Відомо, що традиційна система навчання, орієнтована на навчальний предмет, а не на особистість учня, на репродуктивний характер діяльності, вербальні методи, авторитарний стиль навчання, жорстку регламентацію навчального процесу, переваги заняття (передусім комбінованого) як основної (єдиної) форми організації навчання, демонструє свою неможливість виконати завдання, які стоять перед сучасною освітою.
Нова українська школа спрямовує педагогів на розвиток пізнавальних і творчих здібностей гуртківців, використання отриманих знань та вмінь в реальному житті, виборі майбутньої професії.
Завданням сучасного позашкільного закладу освіти є виховання громадянина, патріота і професіонала, життєздатної компетентної особистості, готової до життя і праці у високо-інформатизованому середовищі. Засобом реалізації цього є запровадження педагогіки життєтворчості – плекання людини як творця, проектувальника власного життя, суб’єкта соціальної творчості. І хто ж як не педагог-позашкільної освіти зробить це краще.
Довідка
За 20 років 142 випускники Центру дитячої та юнацької творчості «Дивосвіт» продовжили навчання в середніх та вищих учбових закладах відповідно до напрямків навчання в гуртках.
3 випускника працюють керівниками гуртків в центрі.
18 випускників проходили виробничу практику на нашій базі під час навчання у вузі
24 випускники хореографічних колективів є сьогодні помічниками-консультантами у своїх педагогів.
32 – продовжують навчання в технічних вузах,але є учасниками художньої самодіяльності в аматорських колективах.
3 випускника, отримуючи економічну освіту у вузі, продовжують відвідувати гуртки ЦДЮТ "Дивосвіт".
7. Робота в групах (15 хв.)
Об’єднаємось в 4 групи та обговоримо проблеми, які заважають нам, педагогам, сприяти професійній спрямованості на гуртковому занятті. Об’єднуємось за професіями (дизайнер, художник, викладач, танцівниця).
Назвіть проблеми, які заважають вам сприяти професійній спрямованості на гуртковому занятті?
Підсумок вправи.
8.Робота в парах (10 хв.)
Учасники об’єднуються в пари та заповнюють індивідуальні анкети,потім обговорюють між собою питання та презентують свої напрацювання.
Анкета
Гурток__________________________________________________
Керівник гуртка__________________________________________
Вид творчої діяльності____________________________________
Професійна спрямованість_________________________________
Назвіть кількість випускників,які за останні 3 роки продовжили навчання за даним профілем ____________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи задоволені ви таким результатом?________________________________
9. Робота в групах (15 хв.)
Об’єднуємось в 2 групи та прописуємо яким чином ми формуємо позитивну мотивацію на навчання та вибір майбутньої професії вихованцями виходячи з виду творчої діяльності (хореографія та декоративно-прикладна спрямованість).
Учасники обговорюють питання в групі. Прописують відповіді на ватмані, презентують напрацювання.
Підсумок вправи:
Формування позитивної мотивації навчання та вибору майбутньої професії вихованцями
Питання.
-З якою метою ми проводимо цю вправу?
-Що нового ви дізналися?
-Як дану інформацію ви зможете використати на локальному рівні?
10.Підсумок заняття.
Ведуча. Ми з вами плідно попрацювали. А тепер звернемося до наших очікувань. Чи справдилися ваші очікування щодо теми семінару- тренінгу? Чи продуктивною була наша робота?
Підготувала:
заступник директора з навчально- методичної роботи
КПНЗ «Центр дитячої та юнацької творчості
«Дивосвіт»
Совенко Л.В.