"Окисно-відновні реакції" матеріал для навчально-контролюючого семінару. Рекомендовано для 9 класу з профільним вивченням хімії. Також може бути використаний під час повторення і узагальнення матеріалу з хімії у 11 класі.
- заняття.
Дата:
„ОВР”
Навчаючо-контролюючий семінар
ЗАДАЧА 1
Завдання 1. (10 балів)
1. Які реакції відносяться до окисно-відновних? Наведіть приклади.
2. Що називається окисником? За яким принципом можна віднести певну речовину, йон або елемент до окисника? Наведіть приклади.
3. Які з нижченаведених часток є окисниками: Au3+; S2‾; H2; ClO4‾; HCl. Поясніть свою думку.
Завдання 2. (10 балів)
1. Здійсніть перетворення:
2. Складіть рівняння наведеної реакції. Розставте коефіцієнти.
3. Що в цій реакції є окисником? Відновником? Чому?
4. До якого типу окисно-відновних реакцій можна віднести цю реакцію? Чому?
Завдання 3. (15 балів)
1. Здійсніть перетворення (обережно!):
t 0C
2. Якими правилами техніки безпеки треба користуватися при проведенні цієї реакції?
3. Складіть рівняння наведеної реакції. Розставте коефіцієнти.
4. Що в цій реакції є окисником? Відновником? Чому? 5. До якого типу окисно-відновних реакцій можна віднести цю реакцію? Чому?
Завдання 4. (15 балів)
1. З виданих Вам склянок з розчинами реактивів: натрій сульфід, натрій гідроксид, купрум(ІІ) сульфат, калій перманганат, хлоридна кислотаі і металічний цинк оберіть необхідні і проведіть з ними максимально можливу кількість окисно-відновних реакцій.
2. Складіть відповідні рівняння. Розставте коефіцієнти.
Завдання 5. (10 балів)
1. На підставі схеми: ClO‾ + Cr 3+ + OH ‾ Cl‾ + CrO42‾+ H2O складіть молекулярне рівняння окисно-відновної реакції
2. Розставте коефіцієнти.
ЗАДАЧА 2
Завдання 1. (10 балів)
1. За яким принципом класифікуються окисно-відновні реакції? Які реакції називаються реакціями диспропорціонування? Наведіть приклади.
2. Що називається відновником? За яким принципом можна віднести певну речовину, йон або елемент до окисника? Наведіть приклади.
3. Які з нижченаведених часток є відновниками: Cr2O72‾; Na; H2S; N2; ClO4‾; H2O2.
Поясніть свою думку.
Завдання 2. (10 балів)
1. Здійсніть перетворення: K2Cr2O7 + H2O2 + H2SO4
2. Складіть рівняння наведеної реакції. Розставте коефіцієнти.
3. Що в цій реакції є окисником? Відновником? Чому?
4. До якого типу окисно-відновних реакцій можна віднести цю реакцію? Чому? Завдання 3. (15 балів)
1. Здійсніть перетворення (обережно!):
t 0C
2. Якими правилами техніки безпеки треба користуватися при проведенні цієї реакції?
3. Складіть рівняння наведеної реакції. Розставте коефіцієнти.
4. Що в цій реакції є окисником? Відновником? Чому?
5. До якого типу окисно-відновних реакцій можна віднести цю реакцію? Чому? Завдання 4. (15 балів)
1. З виданих Вам склянок з розчинами реактивів: натрій сульфіт, йод, сульфатна кислота, калій дихромат, гідроген пероксид і залізний порошок оберіть необхідні і проведіть з ними максимально можливу кількість окисно-відновних реакцій.
2. Складіть відповідні рівняння. Розставте коефіцієнти. Завдання 5. (10 балів)
1. На підставі схеми: CrO3 + Fe2+ + H+ Cr3+ + Fe3+ + H2O складіть молекулярне рівняння окисно-відновної реакції
2. Розставте коефіцієнти.