Септакорд ІІ ступені

Про матеріал
Розробка уроку з сольфеджіо на тему "Септакорд ІІ ступені". Особливості будови і розв'язання акорду, цікаві музичні приклади використання септакорду в сучасній музиці, завдання для закріплення.
Перегляд файлу

Запорізька дитяча школа мистецтв №4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН

відкритого уроку з предмету “Сольфеджіо”

з учнями 7-го класу музичного відділення

з теми “Септакорд ІІ ступені”

 

 

 

 

 

Викладач:

Соколенко Н.Б.

 

 

 

 

 

Запоріжжя


Тема уроку:                       Септакорд ІІ ступені

Дидактична мета:             узагальнення та систематизація знань про вивчені септакорди, вивчення септакорду ІІ ступені, формування початкової навички будови, розв'язання та інтонування ІІ7 в мажорі і мінорі

Виховна мета:                   вірна спрямованість слухової уваги, активність у накопиченні знань та слухових уявлень

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1.   бліц-опитування:
  • Чому акорд з чотирьох звуків називають септакордом?
  • Які септакорди були вивчені на уроках з сольфеджіо?
  • На яких ступенях будуються Д7 та ввідні септакорди?
  • Які з перерахованих септакордів будуються у гармонічному мінорі?
  • В якому ладу будується МVІІ7?
  • Яка септіма утворюється між крайніми звуками Д7?
  • Який тризвук лежить в основі Д7?
  • Як ще можна назвати Д7?
  • Як буде називатися VІІ7, побудований у натуральному мажорі?
  • Як буде називатися VІІ7, побудований у гармонічному мажорі й мінорі?
  • Які три основні функції існують в ладу?
  • Як визначити, до якої функції відносять септакорд?
  • З яких тризвуків складається Д7?
  • До якої функції він відноситься?

Робота зі схемою (додаток 1)

  1.   визначити септакорди, підібрати до них асоціації:

 

  1.   розспів у тональності C-dur, спів диктанту напам'ять (додаток 2).

ІІІ. Пояснення нового матеріалу

  1.   Аналіз септакордів, які використані у диктанті. Повідомлення теми уроку через визначення септакорду у 5-6 такті. Визначення стійкості акорду та способів його розв'язання.
  2.   Ознайомлення з правилом (додакто 3)

ІV. Закріплення нового матеріалу

  1. прослуховування музики (додакток 4);
    • Я. Степовий “Край долини мак”;
    • С. Ламар “Je t’aime”;
  2. будова ІІ7 в Н-dur (н, г), bis-moll, розв'язаня та інтонування;
  3. сольфеджування з попереднім аналізом (додаток 5):
    • О. Білаш Пісня Романа;
  4. слухова робота за картками (додакток 6):

ІІ

 

- Д

4

- Т

5

7

3

3

 

Д

 

- Т

 

7

3

 

В

5

3

 

гармонічний мажор

мелодичний мінор

зб. 4 – в6

зм. 7 – ч.5

  1. тембровий диктант (додакток 7).

V. Підбиття підсумків уроку. Оцінювання роботи учнів.

Домашнє завдання.

  • вивчити правило;
  • знайти ІІ7 в нотах з музичного інструменту.

 

Література

1) З. Барська. Гармонічне сольфеджіо на основі української музики, ч.1. – К., 2000.

2) Н. Долматов. Музыкальный диктант. – М.: Музыка, 1972.

3) М. Карасёва. Современное сольфеджио, ч.1. – М.: Консерватория, 1996.

4) Н. Котикова. Сольфеджио для ДМШ (5-7 кл.) – 5-е изд. – Л.: Музыка, 1986.

5) В. Лукомская. Слуховой гармоничный анализ в курсе сольфеджио. – Л.: Музыка, 1983.

6) Ж. Металлиди, А. Перцовская. Мы играем, творим и поём: учебник для 7 кл. ДМШ. – СПб.: Композитор, 1998.

7) О. Хромушкин. Джазовое сольфеджио для 3-7 кл. ДМШ (2-е изд.). – СПб.: Композитор, 2001.

5`

10`

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5`

 

 

5`

20`

 

 

 

 

10`

 

 

 

10`

5`

 

4`

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15`

5`

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 червня 2020
Переглядів
1798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку