Тема. Середнє арифметичне. Відсотки.
Мета: підготувати учнів до виконання контрольної роботи.
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.
Хід уроку
I. Розминка
Усні вправи
1) 4х – 2,6х = 42;
2)3,9х + 4,2х = 0,8.
II. Перевірка домашнього завдання
Запитання до класу
III. Постановка мети уроку й повторення знань
У ході бесіди учні з'ясовують основні питання теми, за якими буде проводитися тематична контрольна робота:
1) середнє арифметичне чисел і середнє значення величини;
2) відсотки, знаходження відсотків від числа;
3) знаходження числа за його відсотками (після чого учні відповідають на запитання, що дописані в №№ 365,372 і 384 — у робочих зошитах).
IV. Систематизація знань і вмінь
Задача 1. Знайдіть середнє арифметичне чисел: 23,4; 18,7; 19,6 і 20,8.
Задача 2. Велосипедист їхав 3 год зі швидкістю 18 км/год і 5 год зі швидкістю 16 км/год. Знайдіть середню швидкість велосипедиста протягом усього шляху.
Задача 3. Автомобіль проїхав першу частину шляху за 2,6 год зі швидкістю 78 км/год, а другу частину — за 3,9 год. З якою швидкістю автомобіль проїхав другу частину шляху, якщо середня швидкість протягом усього часу становила 70,2 км/год?
Задача 4. Знайдіть:
Задача 5. Автомобіліст доїхав з одного міста в інше за 3 год. За першу годину він проїхав 30% усього шляху, за другу — 55% шляху, що залишився, а за третю — решту 63 км. Знайдіть відстань між містами. З якою швидкістю рухався автомобіліст протягом першої години?
V. Підсумок уроку
Завдання на дописування
Числа |
2,4; 5,7 |
0,46; 0,3; 0,8 |
12,3; 40,1; 35,5; 60,3 |
с. а. |
|
|
|
4,7a + 3,8 + 2,2a + 1,2 + 10,1а = _____ 37,1х + 50,5 + 40,9х + 4,5 = _____
VI. Домашнє завдання
Домашня контрольна робота (тематичне оцінювання № 9 — у робочих зошитах).