Середнє арифметичне. Відсотки.

Про матеріал
Тема. Середнє арифметичне. Відсотки. Мета: підготувати учнів до виконання контрольної роботи.
Перегляд файлу

 

Тема. Середнє арифметичне. Відсотки.

Мета: підготувати учнів до виконання контрольної роботи.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.

Хід уроку

I. Розминка

Усні вправи

  1. Знайдіть числа, яких не вистачає в ланцюжку обчислень.
  2. Три корови з'їдають за день 25,6 кг силосу. Скільки силосу потрібно для годівлі корів протягом 10 днів?
  3. Розв'яжіть рівняння:

1) 4х – 2,6х = 42;

2)3,9х + 4,2х = 0,8.

 

II. Перевірка домашнього завдання
Запитання до класу

  1. Як знайти масштаб карти, якщо відома відстань між містами на місце­вості і на карті? Отже, масштаб карти в № 1091... (1: 1 60 000).
  2. Як знайти і який масштаб карти в № 1095? (98 км : 4,9 см = 2 000 000,      1 : 2 000 000). Як знайти відстань між містами на місцевості, якщо відстань між ними на карті масштабом 1 : 2 000 000 дорівнює 7,6 см?   (7,6 см · 2 000 000 = 15 200 000 см = 152 км).

 

III. Постановка мети уроку й повторення знань

У ході бесіди учні з'ясовують основні питання теми, за якими буде проводитися тематична контрольна робота:

1) середнє арифметичне чисел і середнє значення величини;

2) відсотки, знаходження відсотків від числа;

3) знаходження числа за його відсотками (після чого учні відповідають на запитання, що дописані в №№ 365,372 і 384 — у робочих зошитах).

 

IV. Систематизація знань і вмінь

  1. Середнє арифметичне і середнє значення величини

Задача 1. Знайдіть середнє арифметичне чисел: 23,4; 18,7; 19,6 і 20,8.

Задача 2. Велосипедист їхав 3 год зі швидкістю 18 км/год і 5 год зі швидкістю 16 км/год. Знайдіть середню швидкість велосипедиста протя­гом усього шляху.

Задача 3. Автомобіль проїхав першу частину шляху за 2,6 год зі швид­кістю 78 км/год, а другу частину — за 3,9 год. З якою швидкістю авто­мобіль проїхав другу частину шляху, якщо середня швидкість протягом усього часу становила 70,2 км/год?

  1. Відсотки. Задачі на відсотки

Задача 4. Знайдіть:

  1. 8% від числа 40;
  2. 42% від числа 75;
  3. число, якщо 16% його дорівнюють 80;
  4. число, якщо 136% цього числа дорівнюють 27,2.

Задача 5. Автомобіліст доїхав з одного міста в інше за 3 год. За першу годину він проїхав 30% усього шляху, за другу — 55% шляху, що залишив­ся, а за третю — решту 63 км. Знайдіть відстань між містами. З якою швидкістю рухався автомобіліст протягом першої години?

 

V. Підсумок уроку

Завдання на дописування

  1. Відстань між селами А і В дорівнює 12 км, на карті ця відстань відповідає відрізку довжиною 12 см. Який масштаб карти?
  2. Знайдіть середнє арифметичне (с. а.) чисел, заповнивши таблицю.

 

Числа

2,4; 5,7

0,46; 0,3; 0,8

12,3; 40,1; 35,5; 60,3

с. а.

 

 

 

  1. Спростіть вираз:

4,7a + 3,8 + 2,2a + 1,2 + 10,1а = _____  37,1х + 50,5 + 40,9х + 4,5 = _____

  1. Знайдіть 10% числа, яке є середнім арифметичним чисел 3,8 та 1,2.

 

VI. Домашнє завдання

Домашня контрольна робота (тематичне оцінювання № 9 — у робо­чих зошитах).

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
5 березня 2020
Переглядів
2913
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку