Київщина На Київщині вишивали дрібні геометричні тарослинні мотиви: зірки, квіти, виноградні грона. Для жіночих сорочок обирали червоні, жовті, синікольори, підкреслені чорним. Київська вишивкабула контрастною - на білому полотні ряснілинасичені кольори червоно-чорних узорів. Ажурнімережки використовували і на жіночих і чоловічихсорочках. 3 часом більш поширеними ставаликвіткові орнаменти. Ними прикрашали навітьчоловічі вишиванки, що виглядало як масивнанагрудна прикраса.
Луганщина Особливістю луганських вишивок є поліхромні візерунки, виконані хрестом, грубою ниткою, завдяқи чому створюється враження рельєфності. Тут здавна вишивалихрестом і гладдю. Цікаво, що народному ремеслу навчалидівчаток ще з дошкільного віку. Бо, за традицією, на день сватання у юнки малобути не менше 12-ти вишитих рушників.
Presentations are communication tools that can be used as demonstrations, lectures, speeches, reports, and more. It is mostly presented before an audience. Переважає рослинний орнамент: виноград, калина, троянда. Якщо вишивали гроно винограду, то були присутні навіть тонесенькі вусики. Притаманні: червоний та чорний кольори. Fashion. Modern Art. Style Design. Кіровоградщина
Черкащина. Саме на Черкащині одним із популярних візерунків є зображення зерна, тому що раніше життя українського селянина було пов'язане переважно зі жнивами та роботою на полі. Пшениця зазвичай зображувалася у вигляді вишитих крапок. А на початку 20 століття вже почав з'являтися брокарівський стиль сорочок. Така вишивка переважно виконувалася хрестиком із зображенням квітів.
Одеська область. Традиційні одеські сорочки з пухлинами шили з білої бавовняної тканини. Пухлик - це збирана тканина на рукаві трохи нижче плеча. Саме пухлик додає рукавам пишності та об'єму. Стоячий широкий комір густо збирали у дрібні "зморшки", які оторочували тоненьким рубчиком. Верхній край рукавів призбирували, а нижню вишивали геометрично-рослинним візерунком у техніці хрестика. Основними кольорами були переважно червоний, чорний, синій та жовтий. Вузькою стежкою обробляли краї рукавів.
Чернігівщина Для цього краю характерні білі вишивки. Геометричний або рослинний орнамент вишивається білими нитками або ж із украпленням червоного і чорного. Виконується дуже дрібними стібками, що нагадує бісерні вишивки, характерні для чернігівських сорочок. Використовувалися дуже тонкі нитки, що вимагало від рукодільниць надзвичайної майстерності. Щоб підсилити загальну виразність вишивки, в ній використовували два або більше типів швів: наприклад, прозорі із гладдю. Дуже популярною була й ажурна вишивка.
Хмельницька область. В орнаментах подільських вишивок переважає один колірчорний з великим або меншим украпленням червоного,синього, жовтого або зеленого. Найпоширеніші одноколірні(червоні і чорні) вишиванки, рідше - двох - і триколірні. Для. Хмельниччини характерною була техніка вирізування. Геометричний орнамент із простих прямих, якісних, ламаних,зубчастих ліній. Строго геометрична низь.
Закарпаття. Закарпатська вишивка - це дуже різнобарвна та густавишивка - традиційними тут були більше десятка кольорів. Чи некожне село тут мало свою «улюблену» гаму: від чорно-фіолетовоїта вишневої до зелено-голубої. Якщо червоний поєднувався зчорним - при цьому один колір обов'язково виділявся. Найпоширеніші техніки: низинка, кучерявий стіб, пряма такоса гладь. Основні фігури - ромб, який прикрашався іншимиелементами - i так звані кривульки («зигзаг»). Найдавнішазакарпатська вишивка - це геометричні форми, та вже у XХ століттісюди проникають рослинні мотиви.
Волинь. Оздоблення одягу на Волині славилося геометричнимивізерунками, чіткими й нескладними за композицією. Більшість вишиванок у цьомукраї викроювалися ножем. Коміри у таких вбраннях буливикладними. Вониприщіплювалися запонкамиз олова зі скельцем . Популярну червону або насичену вишневу барву зазвичай відтінялисинім або чорним кольором. А геометричні або рослинні орнаментичасто прикрашали всю площу рукава.
Полтавщина. Полтавській вишиванці характерна и ніжна кольорова гама. Чарівний ефект сорочкидосягається не шляхом різнобарвності, а грою світла та тіні. Вишивка «білим по білому» - давня візитівка Полтавського краю. Одна з особливостей полтавської вишивки - це поєднання геометричних та рослиннихвізерунків. Ще одна особливість саме полтавської вишивки – це поєднання п'яти і більше технік. Сорочки на Полтавщині вишиваються головним чином лляними білими нитками (біллю), дуже рідко лляними червоними або попелисто-синіми.
Вінницька область. Вишиванки мали багату кольорову гаму. Накожній сорочці можна побачити увізерунках певний домінуючий колір. Тутмайстерно поєднували ледь не всі техніки тастилі відображення елементів: низь, хрестик,вишивка розписом, настилання, вирізування,різноманітні види мережок. Контурнимишвами обрамляли та з'єднували окреміорнаменти на сорочці.
Тернопільська область. У більшості районів Тернопільщини майстринівіддавали перевагу геометричним узорам. Насичені темні кольори. Також мотив калини - один з улюблених на. Тернопільщині. Ягідні галузки часто зображалиміж двома птахами. Типовою тут булавишивка вовняними нитками. Тернопільськівізерунки чіткі, контрастні, з об'ємнимиелементами.
Рівненщина. У вишивці домінували прості геометричнівізерунки червоного кольору з добавкоюсинього. Жіночі сорочки часто вишиваютьсятільки червоною заполоччю та дуже простиморнаментом. Червоною ниткою на білому-сірому тлі льняної полотнини. Характернівишивальні техніки занизування, верхоплут,настилування. Вишивка цього регіону -вишукано проста та чітка за композицією. Домінуючим є найдавніший монохромний.
Вишивки прикрашаютьчіткі геометричні фігури, які частоз'єднуються в одну широку лінію,утворюючи динамічний орнамент. Старовинними місцевими техніками є"колення" і "кручення", які є доситьскладними у виконанні. На Івано-Франківщині завжди пишно декорувалирукави. Вишивка цього регіону вважаєтьсянайбагатшою в оздобленні та виконанні. Кольорову гаму застосовують різну, так як іорнаменти.Івано-Франківщина
Житомирщина. Техніки, які тут використовували найчастіше - цезанизування та дрібний хрестик. З кольорів - поєднання синього ізчервоним та чорним. З геометричних фігур найпоширенішими булихрести, ромби, круги, зигзаги та особливо розетки. Ці фігури малиглибоке символічне значення, а оздоблена ними сорочка малазахищати господаря від негативного впливу. Та не менш популярні на Житомирщині квітково-рослинніорнаменти: найдавніші - барвінок і берізка, далі хміль, виноград,ружки, яблучка, листочки, які зустрічались й на інших предметахнародної творчості (наприклад, писанках)..