Тема. Середня лінія трапеції, її властивість.
Мета. Сформулювати означення середньої лінії трапеції. Довести властивість середньої лінії трапеції. Визначити застосування цієї властивості в практичних задачах. Розвивати критичне і логічне мислення.
Хід уроку
Добрий день, діти! Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок, бо у нас присутні гості. Тому перш ніж розпочати його, прошу привітатися з ними. А зараз прошу сідати і приязно подивитися одне одному в очі, побажавши тим самим натхнення і успіху в нашій роботі.
А тепер урок геометрії, до якого я підібрала девіз:
Думаємо колективно,
Працюємо оперативно.
Сперечаємося доказово –
Це для всіх обов’язково!
Розгляньте рисунок на магнітній дошці. Ваше завдання таке: визначити відстань від точки А до точки В, між якими знаходиться перешкода.
Виникає проблема, бо жодну з цих фігур не вдається розмістити між побудованими об’єктами.
Як бачимо, трапецію розмістити можливо. Але відрізок АВ в ній буде невідомим елементом. Саме цей елемент, який називається середньою лінією трапеції, і його властивість ми будемо вивчати на сьогоднішньому уроці.
III. Повідомлення теми уроку
Тому тема уроку звучить так:
Середня лінія трапеції, її властивість.
Після обговорення вивішую ватман із записаними очікуваними результатами.
Очікувані результати:
Фіксую на дошці пропозиції груп. Разом з класом обговорюємо їх і складаємо означення середньої лінії трапеції.
Середньою лінією трапеції називається відрізок, що сполучає середини бічних сторін трапеції.
Отже, .
В групах учні формулюють властивість середньої лінії трапеції. Оговорюємо і формулюємо теорему 6.8:
Середня лінія трапеції паралельна основам і дорівнює їх пів сумі.
Усно з дошки:
.
На кожну з груп роздаю аркуші на яких зображена трапеція і записана умова. Знайти невідомі елементи трапеції.
Робота в групах.
І група
IІ група:
Дано: ВС:AD=3:5;
Знайти: BC,AD;
Розв’язування: BC=3x, AD=5x;
= ; x=6;
BC=18cм; AD=30cм.
ІІІ група:
IV група
Доповідь груп.
Задача (колективно):
У рівнобічній трапеції діагональ є бісектрисою гострого кута і ділить середню лінію на відрізки довжиною 6см і 8см. Знайти периметр трапеції.
Параграф 6, пункт 59. Задачі 119, 120,126,133(ст. 53-54).
VII. Рефлексія
Пропоную учням оцінити результати уроку, відповівши на запитання: