УРОК № 4 3 (А, Б, В, Г) клас ____________ (дата)
Тема: Середовище графічного редактора. Панель інструментів. Палітра кольорів. Колір фігури і колір фону
Мета:
формувати предметні компетентності: розуміння сутності основних понять комп’ютерної графіки; знання апаратних складових комп’ютера і їх призначення; володіння інструментами малювання редактору Paint;
розвивати ключові компетентності:
математична компетентність (розуміння теоретичних і математичних основ комп’ютерної графіки);
екологічна компетентність (свідоме дотримання правил безпечної поведінки під час роботи з комп’ютерною технікою);
інформаційно-цифрова компетентність (готовність до використання сучасних засобів комп’ютерної графіки для розв’язування навчальних, соціальних, особистісних завдань);
культурна компетентність (обізнаність у різних сферах застосування методів і засобів комп’ютерної графіки в сучасному суспільстві; розвиток художнього смаку, дизайнерського чуття);
громадянські та соціальні компетентності (розуміння особистої відповідальності за використання ліцензійного програмного забезпечення; знання й усвідомлення необхідності дотримання норм авторського права та інтелектуальної власності);
навчання впродовж життя (володіння алгоритмом використання програмних засобів; вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, самостійно приймати рішення щодо використання тих чи інших інструментів графічного редактора, самостійно ставити і розв’язувати завдання візуалізації графічних зображень).
Тип уроку: урок формування компетентностей;
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація, картки, програма Paint.
Структура уроку
I. Організаційний момент (2 хв.)
II. Актуалізація опорних знань (3 хв.)
III. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)
IV. Вивчення нового матеріалу (18 хв.)
V. Фізкультхвилинка (2 хв.)
VI. Формування практичних умінь і навичок (15 хв.)
VII. Підсумок уроку (3 хв.)
Хід уроку
І. Організаційний етап
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Логічна розминка
Загадки
Із графіту середина,
Всім потрібна, щоб писати,
Щоб картини малювати. (Олівець)
Хвостик в нього є маленький.
Як у фарби хвіст мочає –
Все довкола розцвітає. (Пензлик)
А вона усе злизала,
Олівців моїх сусідка,
Ця вертлява буквоїдка. (Гумка)
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати? (Фарби)
— Яка казка є вашою улюбленою? Чому?
— Сьогоднi ми також потрапимо у вiдому вам казку «Про золоту рибку», але будемо її не просто слухати.
Розпочнемо казку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Світ яскравих фарб оточує нас з раннього дитинства. Спочатку ми зацікавлено розглядаємо навколишні предмети, потім ілюстрації до казок, які нам читають. Пізніше малюємо в альбомі самі. Але час не стоїть на місці. І на зміну олівцям, фломастерам та фарбам приходять сучасні пристрої. Отже, настав час продовжувати навчатися малювати за допомогою комп’ютера.
Жили собі дід та баба й жили дуже бідно.
Пішов от якось дід на річку, щоб рибки впіймати. Кинув сітку раз — пуста, другий раз — пуста, а на третій витяг рибку, не простую, а золотую. Та каже людським голосом:
— Відпусти мене, дідусю, що хочеш для тебе зроблю.
Пішов дід додому та й хвалиться:
— Впіймав я сьогодні в сітку золоту рибку. А вона казала, що бажання виконає. Та не треба мені нічого. Я її пожалів та й випустив.
— Та нащо ти її пустив? Краще б корито попросив.
Зажурився дід, пішов до річки і гукає:
— Рибко, золотая рибко! Розказав я про тебе бабі, а вона сказала, щоб корито у тебе попросив.
— Дiти, допоможемо дiдусеві виконати завдання?
Розгадай ребуси:
|
|
Відповідь: Графіка |
Відповідь: Редактор |
Молодці. Отримав дід корито.
Оголошення теми і мети уроку
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пішов радісний додому, а баба й каже:
— Нащо мені твоє корито. Йди хату попроси.
Пішов дід знову до річки. Розказав усе рибці. А та йому:
Якщо уважно послухаєш вчителя, буде тоді хата.
Paint – це графічний редактор, що створює зображення у вигляді набору пікселів. Інструментами редактора можна створювати контури і виконувати заливання кольором, малювати прямі і криві лінії, імітувати малювання олівцем і пензлем, вирізати, копіювати і вставляти різні фрагменти зображення тощо. Про всі можливості Paint ви дізнаєтеся сьогодні і наступних уроках.
Середовище графічного редактора
Графічний редактор Paint входить у стандартний набір програм Windows. Запуск програми здійснюється натисканням на кнопку Пуск на панелі задач і вибором команди Пуск → Програми → Стандартні → Paint. Після запуску відкривається наступне вікно.
Вікно редактора Paint містить елементи, звичайні для вікон Windows-додатків: заголовок, кнопки керування вікном, рядок меню, робочу ділянку, смуги прокручування, рядок статусу й обрамлення. Крім цього, у вікні Paint розміщені елементи, властиві саме графічним редакторам. – панель інструментів і палітра кольорів.
Панель інструментів у лівій частині вікна містить 16 кнопок-піктограм. Призначення кожної кнопки ви можете прочитати на спливаючій підказці, що з'являється при наведенні на неї вказівника миші. Серед інструментів панелі є: Олівець, Пензлик, Ластик (гумка), Розпилювач, Заливка, Вибір кольору тощо.
Вибір кольорів для ліній і тла
Інший характерний елемент вікна Paint – палітра кольорів – розміщений у нижній частині екрана. Зліва на панелі палітри є два квадрати, що перекриваються, з яких верхній пофарбований в основний колір, а нижній – у фоновий колір. Основний колір використовується для зафарбовування ліній, меж об'єктів і тексту. Фоновий колір застосовується при заливанні об'єктів із замкнутими межами і фону напису.
Основний колір обирається клацанням лівої кнопки миші по одному з квадратів колірної палітри, а колір фону – клацанням правої кнопки.
Графічний редактор Paint може бути використаний для роботи з точковими малюнками, що збережені як файли з розширеннями jpg, gif або bmp. За допомогою Paint можна, наприклад, переглянути зображення з компакт-диска, сканований малюнок чи малюнок, отриманий з Інтернету.
Щоб завантажити графічний файл у редактор, виконайте команду Файл - Відкрити. У наступному діалоговому вікні перейдіть на потрібний диск і відкрийте папку з файлом. Виділіть файл і натисніть кнопку Відкрити.
Отримав дід хату і пішов додому, а клятій бабі знову невгодно.
— Хочу бути дворянкою, — каже.
V. Фізкультхвилинка
Щоб виконати це бажання, вам потрібно вийти з-за парт і зробити зарядку
Аби гарно почуватись,
Треба нам порозминатись.
Нахиліться, розпряміться,
Вправо-вліво поверніться.
(Повторити 4 рази)
Або перегляд відео-фізкультхвилинки
VІ. Формування вмінь та навичок
Робота у зошиті
Працюємо у зошиті на ст. 30 – 31.
Робота за комп’ютером
Рибка і це прохання виконала. От запряг дід коней та й їдуть вони з бабою на ярмарок. Везе він її, коли тут їде король з королевою. Проїхали, а після них пилюка. Баба чхнула, ударила діда і каже:
— Надоїло мені бути дворянкою, хочу бути царицею.
Пішов дід знову до рибки, а та йому:
Учні плетуть у долоні, якщо правило треба виконувати, і не плещуть, якщо в комп'ютерному класі цього робити не можна.
Можна чи не можна: бігати по класі і штовхатися.
Можна чи не можна: починати роботу без дозволу вчителя.
Можна чи не можна: працювати з мокрими руками.
Можна чи не можна: самостійно ремонтувати комп’ютер.
Можна чи не можна: повідомляти вчителя про неполадки комп’ютера.
Можна чи не можна: класти сторонні речі на клавіатуру чи системний блок.
Можна чи не можна: натискати клавіші, про призначення яких не знаєш.
— Виконала рибка прохання. Повертається дід додому, а бабі знову невгодно.
— Хочу бути царицею і на суші і на воді.
Пішов дід знову до рибки. Вислухала вона його і промовила:
Завдання 1 (усно).
Завдання 2. Відкрийте графічний редактор Paint. Зафарбуйте аркуш синім кольором.
Релаксація
Вправи для очей.
А тепер нове завдання –
Оченятам тренування.
Подивились вправо, вліво, вгору, вниз, собі на ніс!
Знову вправо, знову вліво і покліпали очима!
VІІ. Підсумок уроку
— Я тепер знаю, що…
— Я тепер умію…
— Я ціную…
От і казочці кінець, а хто слухав —молодець.