Середовище існування рослин

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів зі стадіями росту і розвитку рослини з насінини та умовами проростання насіння; формувати навички роботи в групах; розвивати спостережливість, творче мислення, вміння точно і грамотно висловлювати свої думки; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема:Середовище існування рослин.

Мета: ознайомити учнів зі стадіями росту і розвитку рослини з насінини та умовами проростання насіння; формувати навички роботи в групах; розвивати спостережливість, творче мислення, вміння точно і грамотно висловлювати свої думки; виховувати любов до природи.

Обладнання:презентація,телевізор,індивідуальні картки, робочі зошити та підручник(ЯДС Бібік 3клас)

Хід урок

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання.Ранкове коло.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

-Прогноз погоди разом з ненькою Україною.

— Що потрібно рослині для росту?

— Як рослина дихає?

— Коли рослини виділяють кисень? А коли поглинають?

— Як рослина живиться?

— Чому рослина не може жити без сонячного світла?

— Чому тварини і люди не можуть жити на Землі без рослин?

— На які групи вчені розподілили всі рослини на Землі? Наведіть приклади.

— Чим відрізняються квіткові рослини від інших рослин?

Молодці,ви гарно засвоїли матеріал про розмноження рослин.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про умови, необхідні рослинам для життя.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 58)

 Пригадайте! Де ростуть культурні рослини?

Робота в парах

— Роздивіться малюнок і складіть за ним розповідь про життя рослин у навколишньому середовищі.

 Запам'ятайте! Середовище існування, або навколишнє середовище,— це всі тіла і явища, що оточують рослину і впливають на її життя. Усім організмам необхідні певні умови існування в навколишньому середовищі.

— Які життєво важливі умови потрібні для існування рослин?

— Що розповів Мудрий Лісовичок про значення світла і тепла в житті рослин?

— Розгляньте малюнок на с 58.  Назвіть зображені дерево. Що ви про нього знаєте?

Робота в групах

— Пригадайте і порівняйте зовнішній вигляд сосни і ялини. Доведіть, що одне із цих хвойних дерев любить світло, а інше може рости і в затінку.

Висновки

• Щоб рослина нормально жила і розвивалася, їй потрібні вода, світло, тепло, повітря та поживні речовини. Якщо не буде хоч однієї із цих умов, рослина загине.

2. Фізкультхвилинка

Дружно в ліс ми всі пішли,

Скільки тут грибів знайшли!

В кошики ми їх збирали,

Доки повними не стали.

Ще й побігали там трішки.

Натомили свої ніжки.

Поверталися бадьорі,

А про це вже знали в школі.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Індивідуальна робота

— А тепер кожному з вас я пропоную виконати завдання: позначити послідовність стадій розвитку рослин.

Картка

 

Насіння

 

Доросла рослина з плодами і насінням

 

Проросток-корінець

 

Доросла рослина з квітками

 

Зелений паросток зі стеблом і парою листків

— Перевіримо правильність виконання завдання.

1

Насіння

5

Доросла рослина з плодами і насінням

2

Проросток-корінець

4

Доросла рослина з квітками

3

Зелений паросток зі стеблом і парою листків

— А що відбувається після п’ятої стадії? (Знову насіння)

— Який процес у природі нагадує процес росту і розвитку рослин? (Кругообіг)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 58.

— Продовжіть твердження.

• Для проростання насінини потрібні...

• Першим з’являється...

• Корені добувають з ґрунту...

• Для дихання їм потрібний...

— А для чого кожному з нас потрібно це знати? (Щоб допомогти вирощувати культурні рослини, зберігати екологічну рівновагу в рослинному світі.)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 58 читати,робочий зошит с.60завдання 6.



 

 

 

docx
Додано
18 листопада 2020
Переглядів
5923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку