Тема:Середовище існування рослин.
Мета: ознайомити учнів зі стадіями росту і розвитку рослини з насінини та умовами проростання насіння; формувати навички роботи в групах; розвивати спостережливість, творче мислення, вміння точно і грамотно висловлювати свої думки; виховувати любов до природи.
Обладнання:презентація,телевізор,індивідуальні картки, робочі зошити та підручник(ЯДС Бібік 3клас)
Хід урок
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання.Ранкове коло.
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
-Прогноз погоди разом з ненькою Україною.
— Що потрібно рослині для росту?
— Як рослина дихає?
— Коли рослини виділяють кисень? А коли поглинають?
— Як рослина живиться?
— Чому рослина не може жити без сонячного світла?
— Чому тварини і люди не можуть жити на Землі без рослин?
— На які групи вчені розподілили всі рослини на Землі? Наведіть приклади.
— Чим відрізняються квіткові рослини від інших рослин?
Молодці,ви гарно засвоїли матеріал про розмноження рослин.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про умови, необхідні рослинам для життя.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 58)
— Пригадайте! Де ростуть культурні рослини?
Робота в парах
— Роздивіться малюнок і складіть за ним розповідь про життя рослин у навколишньому середовищі.
— Запам'ятайте! Середовище існування, або навколишнє середовище,— це всі тіла і явища, що оточують рослину і впливають на її життя. Усім організмам необхідні певні умови існування в навколишньому середовищі.
— Які життєво важливі умови потрібні для існування рослин?
— Що розповів Мудрий Лісовичок про значення світла і тепла в житті рослин?
— Розгляньте малюнок на с 58. Назвіть зображені дерево. Що ви про нього знаєте?
Робота в групах
— Пригадайте і порівняйте зовнішній вигляд сосни і ялини. Доведіть, що одне із цих хвойних дерев любить світло, а інше може рости і в затінку.
Висновки
• Щоб рослина нормально жила і розвивалася, їй потрібні вода, світло, тепло, повітря та поживні речовини. Якщо не буде хоч однієї із цих умов, рослина загине.
2. Фізкультхвилинка
Дружно в ліс ми всі пішли,
Скільки тут грибів знайшли!
В кошики ми їх збирали,
Доки повними не стали.
Ще й побігали там трішки.
Натомили свої ніжки.
Поверталися бадьорі,
А про це вже знали в школі.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Індивідуальна робота
— А тепер кожному з вас я пропоную виконати завдання: позначити послідовність стадій розвитку рослин.
Картка
|
Насіння |
|
Доросла рослина з плодами і насінням |
|
Проросток-корінець |
|
Доросла рослина з квітками |
|
Зелений паросток зі стеблом і парою листків |
— Перевіримо правильність виконання завдання.
1 |
Насіння |
5 |
Доросла рослина з плодами і насінням |
2 |
Проросток-корінець |
4 |
Доросла рослина з квітками |
3 |
Зелений паросток зі стеблом і парою листків |
— А що відбувається після п’ятої стадії? (Знову насіння)
— Який процес у природі нагадує процес росту і розвитку рослин? (Кругообіг)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 58.
— Продовжіть твердження.
• Для проростання насінини потрібні...
• Першим з’являється...
• Корені добувають з ґрунту...
• Для дихання їм потрібний...
— А для чого кожному з нас потрібно це знати? (Щоб допомогти вирощувати культурні рослини, зберігати екологічну рівновагу в рослинному світі.)
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 58 читати,робочий зошит с.60завдання 6.