Середовище існування рослин

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: Ознайомити учнів із середовищами існування рослин; формувати навички роботи в групах; розвивати спостережливість, творче мислення, вміння точно і грамотно висловлювати свої думки; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Я досліджую світ

3 клас

Тема: Середовище існування рослин

Мета: Формування предметних компетентностей. Ознайомити учнів із середовищами існування рослин; формувати навички роботи в групах; розвивати спостережливість, творче мислення, вміння точно і грамотно висловлювати свої думки; виховувати любов до природи.

Формування ключових компетентностей

  • Спілкування державною мовою (удосконалювати навички володіння українською мовою).
  • Вміння вчитися впродовж життя (відповідно до мети уроку планувати і виконувати необхідні діі, контролювати і оцінювати свої результати).
  • Соціальної та громадянської (здатність до співробітництва, взаєморозуміння, виконувати різні функції у колективі).
  • Компетентності в природничих науках і технологіях (розуміння природи і сучасних технологій, здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння спостерігати, аналізувати результат).
  • Екологічна грамотність і здорове життя (уміння розумно та раціонально користуватися ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров`я людини ).

Хід урок

  1. Організація класу
  1. Привітання.
  2. Прогноз погоди. Хвилинка синоптика.
  3. Очікування від уроку, побажання, щоб вони здійснились.
  1. Актуалізація опорних знань

Пригадати тему, над якою працюємо. (Зачитати дібрані загадки про рослини, які підготувати).

  • Що потрібно рослині для росту?
  • Як рослина дихає?
  • Коли рослина виділяє кисень? Коли поглинає?
  • Як рослина живиться?
  • Чому рослини не можуть жити без сонячного світла?
  • Чому тварини і люди не можуть жити без рослин?
  • На які групи вчені розподілили всі рослини? (навести приклади)
  • Чим відрізняються квіткові рослини від усіх інших?
  • Встановити ланцюжок живлення (мишка, зернина, яструб)
  • Пропонуйте свій ланцюжок живлення.
  • Як люди мають відноситися до рослин (навести приклади бережного відношення до дерев, кущів, квіткових рослин. Нагадати про прийдешнє новорічне свято та використання штучних ялинок).
  1. Вивчення нового матеріалу
  • Сьогодні ми довідаємось про середовище існування рослин.
  • Пригадайте, де живуть культурні рослини?
  1. Робота з підручником
  • (Робота в парах). Роздивіться малюнок у підручнику і складіть за ним розповідь про життя рослин у навколишньому середовищі.
  • Які життєво важливі умови потрібні для існування рослин? (Діти обговорюють завдання в парі та висловлюють свої думки).
  • Як ви вважаєте, що таке середовище існування рослин? (учні діляться своїми думками).

Висновок: Середовище існування рослин – це всі тіла і явища, що оточують рослину і впливають на її життя. Усім організмам необхідні певні умови існування в навколишньому середовищі.

  • Які умови потрібні для існування рослин? Звідки рослини отримують усе необхідне для свого життя? (відповіді учнів)

 

Показ презентацій та пояснення

Висновок: Світло, тепло, повітря, вода, мінеральні солі, які містяться в грунті  - це умови, необхідні для життя рослин. Якщо не буде хоч однієї з цих умов, рослина загине.

  • Умови життя на землі дуже різні. В одних місцях багато світла, а в інших мало. Є місця, де літо коротке, а зима тривала і дуже холодна. Деінде – сильна спека, опадів випадає мало. А десь, навпаки, опадів забагато. Здається, що за таких умов  рослинам неможливо вижити. Проте вони живуть майже у всіх куточках нашої планети, тому що пристосувалися до різних умов життя. Пристосувалися – тобто набули таких ознак, які допомагають їм вижити в середовищі існування.

Фізкультхвилинка

Робота в групі. (Кожній групі запропоновано картку з рослиною).

Завдання: 1. Опишіть рослину.

  1. Визначте пристосування рослини до умов існування.

1 група – посухостійкі рослини

2 група – вологолюбні рослини

3 група – світлолюбні рослини

4 група – тіньовитривалі рослини

5 група – холодостійкі рослини

(Кожна група розповідає про свої дослідження)

Висновок: Довге коріння, вузькі або м`ясисті листки – це пристосування рослин до виживання в умовах нестачі води.

Великі листки та коротке коріння – це ознаки рослин, які живуть в умовах надмірного зволоження.

Невеликі світло-зелені листки, яскраві пелюстки квіток  - це ознака рослин, які живуть в умовах належного освітлення.

Великі темно-зелені листки – це пристосування рослин до виживання в умовах незначного освітлення.

Коротке коріння, вузькі листки, подекуди колючки – виживання рослин в умовах холоду.

  • Учні, оцініть свою роботу в групі за допомогою LEGO за вказаними критеріями.
  • Оцініть роботу своєї групи за допомогою лайка.

 

Робота в зошиті

  • Попрацюємо в парах

Завдання: визначити пристосування рослини  за умов життя на прикладі дуба і карликової берізки (діти обговорюють завдання і заповнюють таблицю).

  • Оцініть свою роботу в парі за допомогою картки.
  • Діти, чи сподобався вам урок?
  • Чи справдилися ваші очікування?
  • Оцініть урок за допомогою LEGO.
  • Що нового дізналися?

Домашнє завдання: Намалювати (за вибором ) рослину теплолюбну, посухостійку, вологолюбну.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мартынова Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Бута Руслана
Додано
17 червня 2022
Переглядів
5622
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку