Урок-подорож "Наша Батьківщина - Україна"

Про матеріал
Розширювати і уточнювати знання учнів про Україну; стимулювати інтерес до народних традицій та звичаїв
Перегляд файлу

Тема: Наша Батьківщина – Україна. Символи України. Національний одяг, свята, страви.

Мета: розширювати і уточнювати знання учнів про Україну; стимулювати інтерес до народних традицій та звичаїв;

розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, емоційно-образну пам’ять, естетичне сприймання на основі розвитку емоційної чутливості та розширення уявлень через осмислення й оцінку змісту народних художніх промислів;

виховувати любов до Батьківщини, мови, народу, традицій.

Обладнання: Дидактична гра «Логічний потяг», ілюстрації казкових героїв, 

відеоролика телеканалу ПЛЮСПЛЮС «Знана у всьому світі вишиванка – наша», дидактична гра «Як варити борщ», кліп колядки «Добрий вечір тобі», Руханка «Ось так!» від О.Кашлакова, зразки вишиванок, ілюстрації казкових героїв

Тип уроку: підсумковий

Форма проведення: урок-подорож

 

Хід уроку

I. Загальнокорекційний етап:

1. Організаційна підготовка учнів

«Здрастуйте!», «здрастуйте!» — мовлю за звичаєм.

«Доброго дня!» — кожному зичу я.

«Доброго дня!» — людям бажаю.

«Доброго дня!» — вас, діти, вітаю.

Вправа «Привітання».

Зараз я буду говорити привітання,а ті учасники, яких, на їхню думку, це стосується, повинні говорити хором «добрий день».

1) «Добрий день, діти, у кого в цей момент гарний настрій»;

2) « Добрий день тим, хто добрий і справедливий»;

3) «Добрий день тим, хто хоче дізнатися щось нове та цікаве»;

4) «Добрий день, активним та старанним»;

2. Нервово-психічна підготовка учнів до уроку

Гра «Це чудово!»

(Учні по черзі називають своє ім'я й захоплення, у відповідь на кожну фразу решта учнів піднімають угору великий палець, водночас вигукують: «Це чудово!»)

Усі ми різні, у нас різні уподобання й захоплення, але всі ми навчаємось в школі, в одному класі, живемо в одній місцевості, любимо свою землю, є громадянами України - це нас об'єднує. І це чудово!

Послухайте і відгадайте загадку.

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься... (Україна)

Так, Україна - наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку, це наша найдорожча в світі Батьківщина.

II. Основний етап:

Сьогодні у нас буде цікавий і незвичайний урок, урок-подорож. Подорожувати ми з вами будемо по нашій Батьківщині, а допоможе нам чарівний потяг.

  1. Дидактична гра «Логічний потяг»

У нас є потяг, його назва «Україна». Але подивіться потяг не може їхати, він розібраний. Для того щоб поїхати в подорож, нам необхідно правильно зібрати вагони. Тому слухайте уважно мої запитання і давайте на них правильні відповіді.

  • Як ми звемо рідний край, де ми народилися, живемо? (Батьківщина)
  • Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)
  • В якій області ми живемо? (Дніпропетровській)
  • Що має кожна держава світу? (Герб, Прапор, Гімн)
  • Як можна назвати одним словом? (Символи)                       

(Чіпляють вагон)

  • Ми назвали Державні символи України, а які ще бувають символи? (Народні)
  • Які народні символи ви знаєте? (калина, мак, лелека, рушник, вишиванка, вінок)
  • А як інакше можна назвати вишиванка, вінок, шаровари? (Одяг)

(Чіпляють вагон)

  • Різдво, Стрітення, Великдень, Трійця, Ярмарок, Вечорниці. Діти, що я назвала? (Свята)
  • А які бувають свята? (Державні, народні)

(Чіпляють вагон (мал.3)

  • Як називають народ, що населяє Україну? (Українці)
  • Чим відомі українці в усьому світі?

(Чіпляють вагон)

     Ми зібрали наш потяг і можемо відправлятись у подорож.

C:\Users\user\Documents\Початкова школа\Дидактичні матеріали\Поезд\2054c00ea52c.pngC:\Users\user\Documents\Початкова школа\Дидактичні матеріали\Поезд\def44c7956bc.pngC:\Users\user\Documents\Початкова школа\Дидактичні матеріали\Поезд\25547c042d5f.pngC:\Users\user\Documents\Початкова школа\Дидактичні матеріали\Поезд\2af22375e2c7.png

C:\Users\user\Pictures\Україна\bgphz8phons.jpgC:\Users\user\Pictures\Україна\f04e6f179bbf.jpg

F:\Пори року\Рождество\69208322.jpgРезультат пошуку зображень за запитом "вареники картинка"

 

 

 

І перша наша зупинка «Символи України»

Ми з вами говорили, що кожна Держава має свої символи, це….. (Герб, Прапор, Гімн)

Наша рідна Україна, наша Батьківщина має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції та неповторні державні символи. Про них послухайте легенду. (Інсценування (фото 1)

  1. Легенда.

Давним-давно жила одна жінка і було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя. Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.  Першим пішов  старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому корону з трьома промінчиками.

  За корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Герб, а знак, що дала мати, назвали Тризуб.

  Середньому сину мати в дорогу подарувала синьо-жовтий одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір і дали йому ім’я – Прапор.

  А там, де був молодший син, звучала дзвінкоголоса пісня, бо мати подарувала сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.

  Учень:  «Герб України»

Знак країни — головний —

Це тризубець золотий.

Він — як сонце в небі синім,

В ньому слава, в ньому сила.

В нім священне слово «воля»,

Що рятує від недолі.

Будь же, рідна Україно,

Під гербом цим вільна й сильна,

Хай про тебе в цілім світі

Знають всі: дорослі й діти.

Учень:  «Прапор України»                                             фото 1.

Синій, як море, як день, золотий —

З неба і сонця наш прапор ясний.

Рідний наш прапор високо несім!

Хай він, уславлений, квітне усім!

Гляньте, на ньому волошки цвітуть,

Гляньте, жита в ньому золото ллють.

З жита й волошок наш прапор ясний.

З неба і сонця, як день весняний.

Учень:   «Гімн України»

Слова палкі, мелодія врочиста,

Державний гімн ми знаємо усі

Для кожного села, містечка, міста –

Це клич один з мільйонів голосів.

Це клятва, заповідь священна,

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

Від неї ясне світло навкруги.

З того часу йдуть завжди разом – Герб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір. Ви, напевно здогадались, діти, що матір – це наша рідна Україна.

 

  1. Вправа «Мікрофон»
  • Про які Державні символи України була легенда?
  • Скільки кольорів на прапорі України? Назвіть їх.
  • Що символізують ці кольори?
  • Що таке Гімн?
  • Як називається наш Гімн?
  • А як треба себе поводити, коли лунає Гімн?

 

Друга зупинка «Національний одяг»

 

  1. Робота над ілюстраціями.

 

  • А ось погляньте на дошку. Ці герої нещодавно були у нас на уроках. Хто вони і звідки?
  • Що у них спільного? (Герої одягнені в українські костюми).
  • Як ви думаєте, чому вони в українських костюмах? (Тому що казки українські народні).

 

Перегляд відеоролика телеканалу ПЛЮСПЛЮС «Знана у всьому світі вишиванка – наша»

  • Про що ви дізнались з відео?

 

 

А тепер давайте з вами вишиємо вишиванку.

(Діти виготовляють аплікацію (фото 2.)

 

 

 

Фізхвилинка                                                                     фото 2.

Руханка «Ось так!» від О.Кашлакова

                                                                                        

Третя зупинка «Свято»

 

  1. Вправа «Пильне око»

Знайди у кожному слові зайву літеру і підкресліть її. Яке утворилось слово?

Різдвос

Малавнка

Новий ярік

Вастиля

Св. Микоолай

СВЯТО

  • Яка зараз пора року?
  • Які ви знаєте зимові свята?
  • Скажіть, що роблять на Маланку?  А хто щедрує?
  • А що роблять на Василя?А хто може посипати?
  • А на Різдво, що роблять?

Давайте з вами заспіваємо колядку

(Співають колядку «Добрий вечір тобі»)

 

А тепер вирушаємо в дорогу. І наша остання зупинка «Національні страви»

  • Для чого людина їсть?
  • Що ми отримуємо з їжею?
  • Які шкідливі продукти ви знаєте?
  • Діти, а чим відрізняються держави одна від одної? (Прапор, мова, одягом, страви)
  • А що люблять їсти українці більше всього?

От давайте зваримо найулюбленішу страву нашого народу «Український борщ»

  1. Гра «Як варити борщ» (фото.3 і фото.4)
  • В чому ми будемо варити борщ?
  • Діти, а з чого ми будемо варити борщ?
  • Що за чим ми будемо класти в каструлю?

фото.3

 

 

 

ІІІ. Заключний етап:

  • Про що ми сьогодні говорили на уроці?
  • Що вам найбільше сподобались?
  • Оцінювання учнів.

Релаксаційна гра «Коло рук»                                              фото.4

Візьміться за руки, уявіть собі вогник ніжності, любові та добра. Уявіть, як він збільшується, його сила передається вашим друзям.

Усі ми в світ прийшли, щоб жити,

Великі ми, чи ще малі,

Людина в світ прийшла – любити,

Добро творити на землі!

Сторінки свого роду треба знати і свято оберігати.

Щоб наше серце добрим стало,

Щоб в нім любов палка жила,

Щоб завжди серце зберігало

Любов і трішечки добра.

Я людина, я мушу дбати, щоб цвіла земля.

Щоб Україна мирною була.

Щоб рідна і мила моя Батьківщина

Міцнішала і завжди цвіла.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
20 червня 2022
Переглядів
694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку