Система органів дихання

Про матеріал
Тема. Система органів дихання людини Мета: формувати в учнів уявлення про органи дихання та їх роль у житті людини; формувати уявлення про газообмін в легенях, про охорону органів дихання від захворювань; розширити знання про значення чистоти повітря для здоров’я людини, про правила гігієни під час спілкування з хворими людьми; розвивати уважність, уяву, навички правильного дихання; виховувати бажання виробляти санітарно-гігієнічні навички догляду за органами дихання; розвивати творчу активність, уважність; виховувати любов та поваги до людини, як до найвищої цінності.
Перегляд файлу

Предмет: Я досліджую світ

Освітня програма: НУШ-1 за Савченко О. Я.

Клас 3-Б клас

Вчитель Бєлікова Валерія Станіславівна


Тема. Система органів дихання людини

Мета: формувати в учнів уявлення про органи дихання та їх роль у житті людини; формувати уявлення про газообмін в легенях, про охорону органів дихання від захворювань; розширити знання про значення чистоти повітря для здоров’я людини, про правила гігієни під час спілкування з хворими людьми; розвивати уважність, уяву, навички правильного дихання; виховувати бажання виробляти санітарно-гігієнічні навички догляду за органами дихання; розвивати творчу активність, уважність; виховувати любов та поваги до людини, як до найвищої цінності.

Обладнання: інтерактивна дошка, мультимедійний супровід: презентація, підручник, матеріали для практичної роботи: картон, роздруківка органів системи дихання, трубочки та повітряні кульки, смартфони для роботи в парах.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Очікувані результати:

  • Називає органи дихання та їх роль у житті людини;
  • Знає як утворюється газообмін в легенях;
  • Знає та впроваджує санітарно-гігієнічні навички догляду за органами дихання у своє життя;
  • Розвиває навички правильного дихання.

 

Карта уроку

  1. Організація початку уроку
  1. Привітання

Весела пісенька дзвіночка

Покликала нас всіх на урок,

Я бачу ваші милі личка

І очі з безліччю думок.

Ми  помандруєм в світ чудовий,

Що гордо природою звуть.

Та лиш кмітливість і увагу

З собою взяти не забудь.

- Доброго дня 3 - Б клас! Я рада вітати вас на сьогоднішньому уроці Я досліджую світ.

2. Перевірка готовності до уроку

- Перевірте будь-ласка, щоб на ваших партах лежали підручник з ЯДС, робочий зошит, матеріали для практичної роботи, пенали та смартфони для роботи в парах.

  1. Актуалізація опорних знань
  1. Фенологічні спостереження

 Погляньте у вікно. Що ви можете сказати про погоду сьогодні?

 Який зараз місяць?

 Які прикмети, пов’язані з цим місяцем ви знаєте?

 Пригадайте, яка погода була вчора. Чи схожа вона на сьогоднішню?

 Як світить сьогодні сонечко?

 Чи високо воно знаходиться над землею?

 Що ви скажете про вітер?

 Що зараз роблять звірі і пташки?

 За чим ви сьогодні спостерігали, як ішли до школи?

  1. Фронтальне опитування

 Для чого ми вживаємо їжу?

 Що відбувається у ротовій порожнині?

 Що відбувається з їжею в шлунку?

 Яку їжу вважаємо здоровою і корисною?

 Пригадайте правила гігієни харчування.

 

  1. Конкурс на краще меню

(Зачитати складені меню, доводячи їх раціональність.)

 

  1. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
  1. Вправа «Закодоване слово»
  •                   Для того, щоб дізнатися тему сьогоднішнього уроку, я пропоную вам наступне онлайн-завдання з вашими смартфонами. Зараз на екрані дошки з’явиться qr-код. Відскануйте його і виконайте завдання в парах.
  •                   Отже, діти, сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про те, як відбувається процес дихання, які органи беруть у цьому участь, як охороняти їх від захворювань, чому слід турбуватися про чистоту повітря.

 

  1. Вивчення нового матеріалу

1. Слово вчителя

 Розгляньте плакат, на якому зображено систему органів дихання. Ми вдихаємо повітря носом. Воно проходить через носову порожнину, де воно зігрівається, очищається від пилу і мікробів, що є у повітрі.

 Із носової порожнини повітря через гортань і трахею потрапляє у бронхи, а потім у легені. Тут з нього у кров переходить необхідний для організму кисень. Коли грудна клітка стискається, з легень виділяється назовні повітря, в якому багато вуглекислого газу, є водяна пара.

- Отже, дихання  − це складний процес, в результаті якого живий організм отримує з повітря кисень і виділяє з легенів вуглекислий газ. Але звідки в організмі з’являється вуглекислий газ?

- При згоранні поживних  речовин звільняється енергія необхідна для людини й утворюється непотрібний і шкідливий для організму продукт згорання – вуглекислий газ. Його обов’язково слід вивести з кожної клітини, інакше надлишок такого газу може викликати головний біль, стомлюваність, млявість, хворобу серця.

Для людини дуже важливо розвивати легені, щоб вони вміщували більше повітря. Цьому сприяє ранкова гімнастика, фізична праця, заняття фізкультурою і спортом. ігри на свіжому повітрі.

 

  1. Перегляд відеоролику «Дихання»

https://www.youtube.com/watch?v=cLM2AnF2t6Q

 

  1. Бесіда про гігієну органів дихання.

 Погляньте на екран і скажіть, чим забруднюється повітря? (СЛАЙД 4)

(Заводи, фабрики, автомобілі і т.д.)

 А яка роль парків, скверів?

 Як у містах підтримують чистоту повітря? (СЛАЙД 5)

 Чому треба провітрювати і прибирати приміщення? (СЛАЙД 6)

 Як ви підтримуєте чистоту у своїй кімнаті? У класі?

 

4. Робота за підручником. (с.100- 101 авт. Воронцова Т.)

- Читання статті.

- Розгляд ілюстрації.

-  Словникова робота.

- Відповіді на запитання

- Висновки. (СЛАЙД 7)

− Отже, Дихальна система забезпечує організм киснем.

Дихальну систему треба берегти.

 

  1. Складання інтелект карти  «Як вберегтися від хвороб дихальної системи»

  • Дихати носом. (Ніс зігріває і очищує повітря)
  • Тренувати й розвивати легені. (Праця, фізкультура, відпочинок)
  • Слідкувати за чистотою повітря. (Провітрювання кімнати, вологе прибирання)
  • Виконувати правила гігієни при спілкуванні з хворими людьми.
  • Охороняти рослини. (Вони дають кисень)

 

  1. Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=Lf0YdjKvGHM

 

  1. Узагальнення вивченого матеріалу
  1. Практична робота «Досліджуємо дихання»

- Покладіть руку собі на груди: що відбувається з грудною кліткою під час вдиху та видиху? (За допомогою сантиметрової стрічки виміряйте кільком учням об’єм грудної клітки до і після видиху). Порівняймо результати (після більше).

- Притуліть руку до рота та видихніть повітря. Яке воно: холодне чи тепле?.

- Підрахуйте, скільки видихів ви зробите за одну хвилину до і після 15 присідань, а після цього порівняємо результати.

Підсумуйте: «Дихання – життєво необхідна потреба людини. Людина постійно вдихає і видихає повітря, тобто дихає все своє життя. Об’єм грудної клітки збільшується під час вдиху, тому що вона розширюється. А саме повітря нагрівається, рухаючись дихальними шляхами. Крім того, потреба у повітрі зростає під час активних рухів, тому в цей час нам треба дихати частіше».

  1. Рухливі вправи для розвитку дихання

Запропонуйте учням виконати комплекс вправ для розвитку органів дихання:

1. Вправа «Обійми». Вихідне положен­ня – стати рівно, руки вниз:

  1. 1-2 – руки в сторони – вдихнути.
  2. 3-4 – різко обняти себе руками за плечі – видихнути.
  3. Повторити 3-4 рази.

 

2. Вправа «Обіймаємо коліна». Вихідне положення – стати рівно, руки вниз:

  1. 1-2 – руки в сторони – вдихнути.
  2. 3-4 – присісти, обняти руками коліна – видихнути.
  3. Повторити 3-4 рази.

 

3. Вправа «Де дзвенить комарик?» Вихідне положення – сидячи на стільці:

  1. діти одночасно з поворотом тулуба праворуч-ліворуч роблять довгий видих на звук [з-з-з-з].

 

  1. Практичне завдання  «Створюємо систему дихання»
  •                   Любі учні! Ви вже багато знаєте з нашого уроку про систему дихання. Наостанок вашим завданням буде створити моделі дихальної системи і показати, як людина дихає. Це завдання ви виконаєте за технологічними картами в підручнику на с. 101.
  •   
  •                    

(Шаблони органів дихання

https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1xhTPzGX8hMY_Rs56gOJuntXRdLwvpb9u )

 

 

  1. Підсумок уроку. Рефлексія

— Які органи утворюють дихальну систему?

— Яку будову мають легені?

 

— Що відбувається в легенях під час дихання?

— Як треба дбати про органи дихання?

docx
Додано
26 червня 2022
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку