Сервіси, які допомагають створювати цікаві та захопливі уроки

Про матеріал

В сучасному освітньому середовищі вчителі стикаються з великим завданням - зробити уроки цікавими та захоплюючими для своїх учнів. Інтерактивність, інновації та залучення до навчання - ось те, що робить навчання ефективним та привабливим. В цьому контексті використання різних сервісів та інструментів стає ключовим фактором у створенні навчальних уроків, які дійсно "заходять" учням.

Різноманітні сервіси та інструменти можуть допомогти вчителям створити уроки, які зацікавлять учнів і сприятимуть їхньому навчанню.

Перегляд файлу

Романчук Надія Анатоліївна

КУ Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №22

Імені Ігоря Гольченка

Сумської міської ради

Вчитель другої категорії

Сервіси, які допомагають створювати цікаві та захопливі уроки

В сучасному освітньому середовищі вчителі стикаються з великим завданням - зробити уроки цікавими та захоплюючими для своїх учнів. Інтерактивність, інновації та залучення до навчання - ось те, що робить навчання ефективним та привабливим. В цьому контексті використання різних сервісів та інструментів стає ключовим фактором у створенні навчальних уроків, які дійсно "заходять" учням.

Різноманітні сервіси та інструменти можуть допомогти вчителям створити уроки, які зацікавлять учнів і сприятимуть їхньому навчанню. Мета використання таких сервісів та інструментів може включати в себе наступні аспекти:

Мета:

  1. Залучення учнів: Створення уроків, які зацікавити та залучити учнів до навчання.
  2. Покращення засвоєння матеріалу: Використання інтерактивних методів навчання для полегшення засвоєння складних концепцій.
  3. Забезпечення індивідуалізації: Дозвіл на налаштування уроків відповідно до потреб і рівня знань кожного учня.
  4. Розвиток навичок критичного мислення: Сприяння розвитку критичного мислення та аналітичних здібностей учнів.
  5. Підвищення мотивації: Створення умов для підвищення мотивації учнів до навчання та розвитку.

Завдання:

  1. Використання інтерактивних засобів: використання платформи, яка дозволяє створювати інтерактивні завдання, тести, ігри та вікторини для учнів.
  2. Створення мультимедійних матеріалів: використання графіки, відео, аудіо та інших мультимедійних засобів для візуалізації навчального матеріалу.
  3. Адаптація до різних стилів навчання: Забезпечення можливості вибору різних типів завдань для учнів з іншими стилями навчання (візуальним, аудіальним, кінестетичним тощо).
  4. Застосування гейміфікації: використання гейміфікаційних елементів, таких як бали, рівня складності, нагороди, щоб зробити навчання цікавим та захопленим.
  5. Забезпечення зворотного зв'язку: забезпечення можливості створити зворотний зв'язок від учнів щодо навчального процесу та відстеження їхнього прогресу.  

Додатково, важливо забезпечити індивідуальні потреби та особливості учнів, забезпечуючи доступність навчальних матеріалів для всіх. Сучасні технології надають вчителям можливість навчання більш ефективно та захопливо, забезпечуючи цікавий та високоякісний освітній процес

Flippity: перетворення даних у гру

Проблемі мотивації навчальної діяльності завжди приділяли особливу увагу педагоги усього світу, оскільки продуктивність і результативність навчання безпосередньо залежить від того, наскільки учень за мотивований до нього. Мотивація (з лат. movere) — спонукання до дії; динамічний процес фізіологічного та психологічного плану, що керує поведінкою людини, визначає її організованість, активність і стійкість; здатність людини діяльнісно задовольняти свої потреби [1]. Навчальна мотивація ґрунтується на потребі, яка стимулює в учнів пізнавальну активність та готовність до засвоєння знань [2]. Питанням формування навчальної мотивації присвячено велику кількість наукових досліджень (Д. Аткинсона, Л. Божович, А. Маслоу, С. Рубинштейна, В. Сухомлинського, Х. Хекхаузена та інших). Учені серед чинників підвищення навчальної мотивації називають такі як: створення ситуацій успіху, реалізація власного потенціалу, отримання наявних результатів. Для реалізації цих умов педагоги застосовують під час навчальної діяльності такі форми та прийоми як: створення проблемних ситуацій, виконання цікавих та творчих завдань, застосування дидактичних ігор, використання мальовничої наочності, організація змагань. Сервіс flippity.net має потенціал для впливу на усі чинники підвищення навчальної мотивації і може використовуватися на усіх етапах навчання.

Flippity - це інтерактивний інструмент, який дозволяє вчителям створювати групові та індивідуальні вправи для уроків. Одним із найпопулярніших використань Flippity є створення кросвордів, ігрових вправ та квізів. Це не тільки забавно для учнів, але і допомагає поглибити їхнє зрозуміння навчального матеріалу через гру та змагання [3].

Classtools: інтерактивні ресурси для навчання

Classtools - це веб-сервіс, що дозволяє вчителям створювати різноманітні інтерактивні ресурси для навчання. Ви можете створювати інтерактивні графічні організатори, ігри та вправи. Один із популярних інструментів - "Random Name Picker," який допомагає вибирати учнів для відповіді або завдань випадковим чином, зробивши навчання більш інтерактивним [4].

Алгоритм роботи:

• Набираєте питання і відповіді.

• За допомогою генератора ігор обираєте найбільш підходящий для вас варіант. Запускаєте.

• Є можливість зберегти гри на комп'ютері у вигляді .html файлу, розмістити на сторінках сайтів і блогів, поділитися посиланням.

• Більшість дидактичних ігор можна успішно використовувати на інтерактивній дошці.

• Крім цього сервіс дозволяє викладачам і школярам створювати інтерактивні Flash-діаграми для ефективного проведення презентацій, захисту проектів, подання діаграм, аналітичних доповідей, планування заходів і т.д. Деякі генератори дають можливість роздруковувати матеріали й використовувати, як роздатковий матеріал.

• Для початку роботи реєструватися не потрібно. Сервіс англомовний, але підтримує кирилицю [5].

Mentimeter: інтерактивні презентації та опитування

Mentimeter - це інструмент, призначений для створення інтерактивних презентацій та опитувань. Вчителі можуть створювати запитання, на які учні можуть відповідати в режимі реального часу за допомогою смартфонів або комп'ютерів. Mentimeter дозволяє вчителям залучати учнів до уроку та аналізувати їхні відповіді для поліпшення навчального процесу [6].

Lumio: інтерактивна технологія для уроків

Lumio - це інтерактивна технологія, яка дозволяє вчителям перетворити будь-яку поверхню в інтерактивну дошку для навчання. З використанням свого смартфону або планшета, ви можете створювати інтерактивні уроки, які залучають учнів до активного навчання. Lumio дозволяє створювати графічні організатори, віртуальні карти та інші інтерактивні матеріали [7].

Book Creator: створення власних електронних книг

Book Creator - це інструмент для створення власних електронних книг. Вчителям дозволяється дозволити учням створювати свої власні історії, книги або проекти, використовуючи текст, зображення та звуки. Це допомагає учням виразити свої ідеї та розвивати навички письма та дизайну. Це мобільний інструмент, який містить 18 шаблонів і тем, реєстрація за допомогою Google акаунт, безплатно можна створити 40 книг, можна імпортувати книгу в Pdf, вбудований пошук зображень, завантажувати можна відеоконтент, а також власноруч записувати свої аудіо та відео файли. [8].

Ourboox: публікація та можливість ділитися книгами

Ourboox - це платформа, яка дозволяє вчителям та учням публікувати свої власні книги та історії та ділитися ними з іншими. Ви можете створювати інтерактивні книги з використанням різних медіа-ресурсів та додавати власні коментарі. Ourboox робить навчання більш соціальним та креативним [9].

Для початку роботи на сервісі необхідно зареєструватися.

Сервіс підтримує використання кирилиці.

Після реєстрації користувач може створювати гарні книги, які можна гортати. Автору перед створенням книги пропонується вибрати формат майбутньої книги. Книги можуть містити медіаоб'єкти: відео, карти, ігри, головоломки та інше. Готова книга публікується в бібліотеці, і автор отримує можливість поділитися книгою в мережі. Автори можуть відслідковувати кількість читачів і редагувати свої книги у будь-який час, навіть після того, як її опублікували.

Для роботи з текстом є хороший набір інструментів. Зверніть увагу, що для додавання інтерактивних об'єктів і медіа можна скористатися безпосереднім редагуванням HTML коду сторінки.

При перегляді та читанні книги, сторінки можна гортати з допомогою кнопок управління або використовувати мишу для віртуального гортання книги, клацаючи по її сторінкам [19].

Anyflip: інтерактивні цифрові брошури

Anyflip - це інструмент для створення інтерактивних цифрових брошур та книг. Ви можете створювати змістовні та привабливі брошури з використанням тексту, зображень та відео. Anyflip дозволяє вчителям створювати матеріали, які допомагають учням краще розуміти та запам'ятовувати навчальний матеріал [10].

Toonytool: створення власних коміксів

Toonytool - це інструмент для створення власних коміксів. Ви можете використовувати готові шаблони та персонажі або створювати власні комікси. Комікси - це відмінний спосіб розповісти історію та розвивати навички візуального мислення учнів. Ресурс є англомовним, проте якщо клацнути на ньому будь-де правою кнопкою, то можна одразу перекласти онлайн-конструктор на українську мову [11].

Storyboard That: створення візуальних сценаріїв

Storyboard That - це інструмент для створення візуальних сценаріїв та графічних історій. Ви можете використовувати готові шаблони або створювати власні сценарії з використанням графіки та тексту. Storyboard That допомагає вчителям створювати інтерактивні та візуальні уроки [12].

Google Сайти: створення веб-сторінок для уроків

Сайти Google (англ. GoogleSites) — спрощений безкоштовний хостинг на базі вікі-рушія. Може використовуватися як частина Google Apps. Дозволяє за допомогою технології wiki зробити інформацію доступною для людей, які потребують її швидкої подачі. Користувачі сайту можуть працювати разом, додавати інформацію з інших додатків Google, наприклад Документи Google, Календар Google [недоступне посилання з липня 2019], YouTube, Picasa та з інших джерел.

Творець сайту може запрошувати інших користувачів для спільної роботи над сайтом, контролювати їх доступ до матеріалів. Сайт може бути використаний в private режимі, наприклад, для організації особистого wiki блокнота або для ведення записів по приватному проекту з доступом до інформації тільки після авторизації [20].

Google Сайти - це безкоштовний сервіс, який дозволяє вчителям створювати власні веб-сторінки для уроків. Ви можете додавати текст, зображення, відео та інші ресурси, щоб створити інтерактивні та інформативні сторінки для учнів. Google Сайти також дозволяє вчителям створювати завдання та обмінюватися матеріалами з учнями [13].

Fliktop: створення інтерактивних відеоуроків

Fliktop - це інструмент для створення інтерактивних відеоуроків. Ви можете створювати відео з використанням різних елементів, таких як питання, коментарі та гіперпосилання. Fliktop дозволяє вчителям створювати цікаві та взаємодій відеоуроки, які сприяють кращому розумінню матеріалу [14].

Screenity: запис відео та скрінкасти

Screenity - це інструмент для запису відео та скрінкастів, безкоштовна програма, яка дозволяє легко записувати екран і коментувати його. Ви можете використовувати його для створення навчальних відеоуроків, які демонструють процеси та процедури. Screenity дозволяє вчителям створювати матеріали, які допомагають учням краще розуміти та навчатися новому матеріалу. У цьому інструменті є безліч вбудованих інструментів, які допоможуть вам створювати якісніші записи, наприклад, кнопка паузи та відтворення, функція масштабування, повзунок гучності та кнопка захоплення звуку та відео. Існує також безліч зручних функцій, які допоможуть вам легко та точно записувати зображення з екрана [15].

Renderforest: створення анімацій та відео презентацій

Renderforest – платформа з виробництва відео з хмарним сховищем. Її завдання полегшити створення відео, спростивши процес. Цей продукт, з фокусом на гнучкість та якість, допоможе створювати високоякісні відео за лічені хвилини. Необмежені можливості для створення будь-якого типу відео, слайдшоу, створення логотипу, інфографіки та багато іншого. Єдине обмеження – уява [21]. 

Renderforest - це сервіс для створення анімацій та відеопрезентацій. Ви можете використовувати його для створення візуально привабливих матеріалів, які привертають увагу учнів. Renderforest надає доступ до багатьох готових шаблонів та інструментів для створення власних анімацій та відео презентацій [16].

Clipdrop: розпізнавання та редагування зображень

Clipdrop - це сервіс для розпізнавання та редагування зображень. Ви можете використовувати його для витягування тексту з зображень, редагування фотографій та створення графіки. Clipdrop допомагає вчителям покращити якість своїх зображень та створити привабливі та інформативні матеріали [17]. Для того, щоб це зробити необхідно додати необхідний файл. За допомогою миші виділити зайвий елемент, та натиснути "Clean". Також ви можете вибрати параметри якості та розмір пензля. У верхньому меню скасовувати дії у разі помилки та завантажити файл, коли будете задоволені результатом.

Telegram: комунікація та доступ до ресурсів

Telegram - це популярний месенджер, який може бути використаний вчителями для комунікації з учнями та надання доступу до різних ресурсів. Ви можете створювати групи для обговорення теми уроків, надсилати завдання та матеріали для учнів та забезпечувати спільну роботу [18].

Висновок

Використання технологій і сервісів допомагає вчителям створювати цікаві та змістовні уроки. Сервіси, такі як Flippity, Classtools, Mentimeter, Lumio, Book Creator, Ourboox, Anyflip, Toonytool, Storyboard That, Google Сайти, Fliktop, Screenity, Renderforest, Clipdrop та Telegram, надають вчителям різноманітні інструменти для створення навчальних матеріалів, які залучають учнів до навчання та роблять процес навчання цікавим та ефективним. Важливо використовувати ці сервіси разом із своєю власною креативністю та професійним досвідом, щоб надихати та розвивати своїх учнів у навчальному процесі. Навчання може бути захопливим та цікавим завдяки використанню сучасних технологій та сервісів.

ДЖЕРЕЛА

1. Мотивація. «Вікіпедія» [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://l2u.su/qmR

2. Педагогічна психологія. Електронний ресурс. Режим доступу: [http://pidruchniki.com/15880728/psihologiya/pedagogichna_psihologiya]

  1.  Flippity. (https://www.flippity.net/)
  2.  Classtools. (https://www.classtools.net/)
  3. https://vchymo.com/application/ClassTools
  4. Mentimeter. (https://www.mentimeter.com/)
  5.               Lumio. (https://www.lumio.com/)
  6.               Book Creator. (https://bookcreator.com/)
  7.               Ourboox. (https://www.ourboox.com/)
  8.          Anyflip. (https://anyflip.com/)
  9.          Toonytool. (https://www.toonytool.com/)
  10.          Storyboard That. (https://www.storyboardthat.com/)
  11.          Google Сайти. (https://sites.google.com/)
  12.          Fliktop. (https://fliptop.com/)
  13.          Screenity. (https://www.screenity.com/)
  14.     Renderforest. (https://www.renderforest.com/)
  15.    Clipdrop. (https://www.clipdrop.co/)
  16.    Telegram. (https://telegram.org/)
  17.    https://internet-servisi.blogspot.com/2016/09/ourboox.html
  18. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B0%D0%B9%D1%82%D0%B8_Google
  19. https://www.renderforest.com/ru/blog/getting-started-renderforest

 

docx
Додано
4 листопада 2023
Переглядів
451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку