Геймифікація як підвищення мотивації учнів до навчання

Про матеріал
В сучасному освіті у дітей постійно зростає інтерес до нових методів, матеріалів та підходів до навчання. Одним з цих підходів є гейміфікація – використання елементів гри в освітньому процесі. Гейміфікація в шкільному навчанні – це не просто новий тренд, а важливий інструмент, який сприяє залученню учнів до навчання, покращенню мотивації та розвитку їхніх навичок, залучення зацікавленості та захоплення від чогось нового, нетрадиційного та цікавого.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пониполяк М.Д.

Номер слайду 2

Гейміфікація – це використання ігрових елементів, як системи мотивування учнів до освітнього процесу, в якій закладені певні мета, завдання та результати. Що таке гейміфікація?

Номер слайду 3

Більшість часу сучасні діти проводять за грою у віртуальному просторі. Щоб збільшити мотивацію до навчання, ігровий простір має інтегруватись з освітнім простором. Що є гра? Природня діяльність дитини, яка інтегрується в соціум. Психологи визначають три основних напрямки людської діяльності — трудова, навчальна та ігрова. У стародавніх греків слово «гра» означало «займатися дитинством», у євреїв поняття «гра» пов'язане зі сміхом, пустощами. Г. Спенсер визначав, що гра — це біологічна функція організму тварини та людини. А для Й. Хейзинга гра — це штучно сконструйована модель, яка імітує ті чи інші сторони життєдіяльності людини.

Номер слайду 4

Актуальність Навчання на основі гри – мотивує учнів на тривалий час виконувати певні завдання. Підвищує розвиток пізнавальної активності і самостійності. Розкриває потенціальні можливості і здібності учнів. Створює комфортні умови навчання. Передбачає урізноманітнення навчальної діяльності.

Номер слайду 5

Дидактичні, рольові, інтелектуальні, рухливі, інтерактивні,віртуальні-ігри в сучасному освітньому процесі. 1.Допомагають дітям засвоїти навчальний матеріал, покращують результати навчання; 2.Мобілізують уяву, креативність; 3.Розвивають навички комунікації, вчать працювати в команді;

Номер слайду 6

В процесі гри діти пізнають, запам’ятовують нове,концентрують увагу і уяву, шукають вихід з різних ситуацій, вирішують конфлікти, набувають досвіду. До гри залюбки включаються діти з різним темпераментом, здібностями, активні і пасивні. В командних іграх природньо виникає бажання перемогти, а значить треба проявити себе в команді, забезпечити їй перемогу, чи хоч не дати програти. Таким чином, у дитини посилюється мотивація до навчання, щоб гідно показати себе в командній грі.

Номер слайду 7

Ігри можна використовувати на всіх етапах уроку, головне, правильно підібрати форму гри. Рухлива гра дасть можливість дитині переключитись і відпочити, а ще - закріпити матеріал. Приклади таких ігор: Умови гри:діти об’єднуються в команди, отримують аркуші з літерами, з яких треба скласти потрібне слово (можна використовувати на дистанційних онлайн-уроках)

Номер слайду 8

Сучасні діти живуть в світі цифрових ігор, тому сучасні вчителі мають володіти цифровими інструментами , використовувати різні онлайн-платформи і застосунки на уроках, в умовах дистанційного навчання це надважливо. Learning Apps – онлайн-сервіс, за допомогою якого учитель може створювати та зберігати різноманітні мультимедійні дидактичні вправи. Цей конструктор інтерактивних завдань, дає можливість учням перевірити та закріпити свої знання в цікавій ігровій формі під час уроку або вдома.

Номер слайду 9

Rebus 1. com – генератор ребусів. За допомогою даної програми можна зашифрувати будь-яке слово у вигляді ребусу Kahoot! – онлайн-сервіс, за допомогою якого можна створювати вікторини, тести, дидактичні ігри для учнів і успішно їх використовувати в освітньому процесі. Учитель має змогу створювати свої інтерактивні навчальні ігри. Даний сервіс пропонує наступні шаблони для створення вправ Quiz (вікторина), Jumble (перемішати), Survey (огляд).

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Що дає впровадження гейміфікації -Сприяє мотивації молодших школярів до освітнього процесу. - Розвиває розумові навички, просторову уяву. - Заохочує до роботи в інтерактивному середовищі. - Формує практичні вміння та навички роботи в групах із закріпленням навчального матеріалу. - Сприяє організації самостійної роботи учня.

Номер слайду 12

Види гейміфікації Глибокий повне занурення в світ гри Легкий включені елементи гри Проміжний Спільні принципи двох попередніх підходів

Номер слайду 13

Мета: Залучення уваги учнів, підвищення їх зацікавленості у вирішенні освітніх завдань і подальше застосування отриманих знань. Створити комфортні умови навчання за яких кожен учень відчує власний успіх. Основний принцип:постійний зворотний зв'язок з учнями для коригування процесу навчання через гру з поетапним зануренням в тему без втрати уваги.

Номер слайду 14

Підходи до використання ігор -Створити гру на основі навчального матеріалу. -Використовувати готові ігри -Запровадити елементи ігрових механік в навчальний процес.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Вплив гри на мотивацію до навчання (Д. Кларк)

Номер слайду 17

Сім принципів гейміфікації

Номер слайду 18

Гейміфікація на уроці Ігрова механіка і дизайн Правила; Взаємодія з гравцем; Інформування. Мотивація створює зацікавленість і інтерес, а також допомагає засвоїти і застосовувати знання на практиці. Інтерактивність і зворотній зв’язок Ступінь зацікавленості залежить від складності ігрової механіки і складності процесу. Завдання що стоять перед гравцем дозволяють отримати задоволення від отриманого результату.

Номер слайду 19

Завдання для візуалізації прогресу Гра «Не прогав» На рахунок, спритність і уважність. Побудуємо «Вежу» Діти на уроці за кожне виконане правильно завдання «нушики», які потім вкінці уроків обмінюють на деталі від конструктора LEGO Гра «Не прогав!» - на рахунок, спритність і уважність.

Номер слайду 20

Вчимося досліджувати, придумувати, створювати Завдяки різним ігровим схемам, різноманітності інструментів і зоровій конкуренції всередині гри, гейміфікація вчить дітей критично мислити, співпрацювати один з одним. А також придумувати, мислити, аналізувати ситуації, і реалізувати власні сценарії для досягнення результату. Гра «Цікава пригода» (можна нескінченно вигадувати різні історії) Гра « Як бути чемним» (Діти пропонують свої варіанти вирішення конфліктних ситуацій)

Номер слайду 21

Використання азбуки – написати повідомлення для учнів, а вони мають його прочитати і дати відповідь використовуючи азбуку

Номер слайду 22

Увесь освітньо-виховний процес фактично переноситься в середовище гри, а особисті освітні успіхи та невдачі кожного учня неминуче відбиваються на його персонажі, позначаючись у рейтингу різними типами балів. Бали досвіду для свого героя можна здобути за активну роботу на уроці, участь в олімпіадах чи виконання проєкту. Бали здоров’я віднімаються з особистого рейтингу за погану поведінку, запізнення на урок, невиконання домашнього завдання тощо (правила встановлює вчитель та погоджує з учнями). Тільки-но ці бали добігають кінця, персонаж «гине», а учень отримує випадкове «покарання» на розсуд учителя. Наприклад, виконання додаткового домашнього завдання.

Номер слайду 23

Чому важливо включити гейміфікацію в освітній процес початкової школи

Номер слайду 24

Отже, гейміфікація освітнього процесу- вдале рішення для підвищення пізнавальної мотивації учнів не тільки початкової школи, а й середньої ланки і старших класів - ігри люблять усі. Використання ігор на уроках дозволить покращити результати навчання і активізувати розвиток ключових компетентностей учнів Висновок

Номер слайду 25

ПЕРЕМОГИ І МИРУ НАМ УСІМ! Дякую за увагу!

ppt
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку