Схема швидкого знаходження ключових знаків в тональностях

Про матеріал
Поданий матеріал складається з двох частин: 1). Схема швидкого знаходження ключових знаків в однойменних тональностях. 2). Схема швидкого знаходження ключових знаків в заданій тональності
Перегляд файлу

image

Різниця в кількості знаків між однойменними тональностями становить «3».

# уявляємо за додатне число                                                 ь уявляємо за відмінне число Знаходження мажорної тональності уявляємо за додавання (+).

Знаходження мінорної тональності уявляємо за віднімання (-).

Приклад 1: нам потрібно визначити кількість знаків в тональності «фа мінор». Ми знаємо, що в «Фа мажорі» є 1 знак – «сіь». Оскільки бемоль ми уявляємо за відмінне число, то маємо «-1». Від нього віднімаємо «3» і отримуємо «-4». (-1 – 3 = -4). Відмінне число зашифровує бемолі, тому в тональності «фа мінор» наявні 4 бемолі.

Приклад 2: нам потрібно визначити кількість знаків в тональності «соль мінор». Ми знаємо, що в «Соль мажорі» є 1 знак – «фа#» (1). Оскільки ми шукаємо знаки в мінорній тональності, то від «1» віднімаємо «3» і отримуємо «-2» (1 – 3 = -2). Відмінне число зашифровує бемолі, тому в тональності «соль мінор» наявні 2 бемолі.

Приклад 3: нам потрібно визначити кількість знаків в тональності «Ля мажор». Ми знаємо, що в «ля мінорі» «0» знаків. Оскільки ми шукаємо знаки в мажорній тональності, то до «0» додаємо «3» і отримуємо «3» (0 + 3 = 3). Додатне число зашифровує дієзи, тому в тональності «Ля мажор» наявні 3 дієзи.

 

-7

-6

-5

-4

-3

-2

  -1

0

1

2

3

4

5

6

7

ДО ь

СОЛЬ ь

РЕ ь

ЛЯ ь

МІ ь

СІ ь

ФА

ДО

СОЛЬ

РЕ

ЛЯ

МИ

СІ

ФА #

ДО #

ля ь

мі ь

сі ь

фа

до

соль

ре

ля

мі

сі

фа #

до #

соль #

ре #

ля #

 

 

 

 

 

 

Укладач Кучмась Ф. Ю.

 

image

 

Існує 4 типи тональностей:

Мажорна дієзна             Мажорна бемольна                          мінорна дієзна                    мінорна бемольна Для того, щоб знайти останній ключовий знак необхідно від тоніки:

↓ на м.2

↑ на ч.4

↑ на в.2

↓ на м.3

 

Після знаходження останнього ключового знака дуже легко назвати усі необхідні знаки, рухаючись за схемою появи # та ь:

 

                  ФА                      ДО                       СОЛЬ                           РЕ                       ЛЯ                                         МІ                          СІ

→ #                                                                                                                                                                                            ь ←

Приклад 1: необхідно назвати ключові знаки в тональності «Ля мажор». Від звука «Ля» спускаємось на м.2 і отримуємо соль#, тобто останнім ключовим знаком тональності «Ля мажор» є соль#. А всього ж в даній тональності 3 #: фа#, до# та соль#. Приклад 2: необхідно назвати ключові знаки в тональності «Сіь мажор». Від звука «Сіь» стрибаємо вгору на ч.4 і отримуємо міь, тобто останнім ключовим знаком тональності «Сіь мажор» є міь. А всього ж в даній тональності 2 ь: сіь та мі ь.

Приклад 3: необхідно назвати ключові знаки в тональності «сі мінор». Від звука «сі» підіймаємось на в.2 і отримуємо до#, тобто останнім ключовим знаком тональності «сі мінор» є до#. А всього ж в даній тональності 2 #: фа# та до#.

Приклад 4: необхідно назвати ключові знаки в тональності «до мінор». Від звука «до» спускаємось на м.3 і отримуємо ляь, тобто останнім ключовим знаком тональності «до мінор» є ляь. А всього ж в даній тональності 3 ь: сіь, міь та ляь.

 

 

 

 

Укладач Кучмась Ф. Ю. 

pdf
Додано
26 квітня 2021
Переглядів
2505
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку