20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

"Шерлок Холмс і доктор Ватсон-класичний детективний дует" (Ф.Конан-Дойль- майстер детективного жанру.Оповідання "Пістрява стрічка"). Здосвіду роботи Мамчур(Цюх) О.А.

Про матеріал
Ознайомити учнів з історією зародження детективного жанру та його найяскравішими представниками,біографією Артура Конан-Дойля та його творчісю,особливостями сюжету оповідання. Виховувати вміння робити висновки та вчасно приходити на допомогу іншим.
Перегляд файлу

Верещаківська загальноосвітня школа I-II ступенів

 

 

 

 

Шерлок Холмс і доктор Ватсон - класичний детективний дует

( А. Конан-Дойль - майстер детективного жанру. Оповідання «Пістрява стрічка»).

 

 

 

 

 

 

З досвіду роботи вчителя зарубіжної літератури

Цюх Оксани Андріївни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016р.

Тема: Шерлок Холмс і доктор Ватсон - класичний детективний дует

( А. Конан-Дойль - майстер детективного жанру. Оповідання «Пістрява стрічка»).

Цілі:

навчальні: узагальнити та систематизувати знання учнів про детективну літературу, зацікавити учнів творчістю А. Конан-Дойля, познайомити їх з основними фактами життя й діяльності митця,дати теоретичне поняття про цикл і визначити особливості циклу детективних оповідань про Шерлока Холмса;

розвивальні: розвивати навички усного мовлення, почуття і мислення, творчі здібності, читацьку культуру учнів;

виховні: формувати чесність, порядність, справедливість,повагу та співчуття до людей.

  Обладнання: портрет А. Конан-Дойля, тексти оповідання «Пістрява стрічка».

 Тип уроку: урок-дослідження з елементами гри.

 

Щоб пізнати людство, треба вивчити людину.

А. Конан-Дойль

 

Перебіг уроку

I. Організація класу

II. Мотивація навчальної діяльності

III. Ознайомлення учнів з метою і темою уроку

  1. Слово вчителя.

Перше у світі «Бюро розслідувань» було засновано Франсуа Еженом Відоком у Парижі 1833 року, у минулому злочинцем, який пізніше став першим головою Головного управління національної безпеки «Сюрте», а згодом, після відставки, успішно керував приватним детективним агентством, у якому служили колишні крадії та грабіжники. Відок брався за роботу, з якою не могла впоратися поліція. Відок видав чотири томи мемуарів, які справили величезне враження на письменника Е.По. Саме цим мемуарам ми завдячуємо появою новели По «Убивство на вулиці Морг», яку вважають першим детективом.

  1. Аналітична робота в групах

1-а група» до поданих понять дібрати правильні твердження

Поняття

Тлумачення

Детектив

Розум, здібності

Дедукція

Протиправна, протизаконна дія або дії, за скоєння яких засуджують до покарання

Детективна література

Розкривати, виявляти, шукати

Інтелект

Міркування від загального до конкретного

Злочин

Художні твори про розкриття злочину

 

 

2-а група: знайти прізвища літературних «батьків» персонажів.

Детективи

Літературні «батьки»

Жуль Мегре

А. Крісті

Місіс Марпл

Е. По

Шерлок Холмс

Ж. Сименон

Еркюль Пуаро

А. Конан-Дойль

Огюст Дюпен

А. Крісті

 

IV. Оголошення теми, епіграфа

V. Формування нових знань і способів дії

1. Слово вчителя

Артур Конан Дойль народився 1859 року в родині ірландських католиків. Батько - Дойль Чарльз Алтамонт - архітектор і художник, у віці 22 роки був одружений із 17-річною Мері Фолей, яка понад усе захоплювалася лицарськими романами. Це захоплення успадкував і маленький Артур. Не випадково впродовж всього життя улюбленими письменниками залишалися Вальтер Скотт і Майн Рід.

1881 року Конан-Дойль, здобувши звання бакалавра медицини, розпочав медичну практику. Протягом життя письменник багато подорожував, відвідав усі континенти нашої планети.

Свого персонажа - Шерлока Холмса зробив надзвичайно інтелектуальною особистістю. Він грав на скрипці, захоплювався живописом і боксом.

Коли популярність Шерлока Холмса досягла такого рівня, що його славетного автора почали називати «Пан Холмс», Конан-Дойль сказав собі: «Досить»- і вирішив позбутися відомого детектива, дозволивши йому потонути в Рейхенбахському водоспаді. Краще б автор не робив цього!Письменника завалили листами і телеграмами, у яких читачі благали автора воскресити улюбленого персонажа. Усі клерки в Лондоні з нагоди смерті Шерлока Холмса були в жалобі. І письменник не витримав. Холмс вийшов неушкодженим із битви з професором Моріарті та знову з’явився у квартирі на Бейкер-стріт.

2. Робота над змістом оповідання «Пістрява стрічка»

Вч.: Отже, мова далі й2тиме про Шерлока Холмса, якому присвячено 60 із 70 написаних творів. Прототипом героя був Джозеф Белл - головний лікар лікарні в Единбурзі,який не не раз дивував студентів спостережливістю і незвичайним умінням за допомогою дедуктивного методу розв’язувати складні питання.

Ми проведемо власне розслідування, мета якого визначити, у чому секрет популярності героя А. Конан-Дойля.

3. Словникова робота

Цикл - низка пов’язаних між собою явищ, які творять певну замкнуту цілісність. У літературі - сукупність художніх творів одного жанру, які об єднаються задумом автора в естетичну цілість.

Дедукція міркування від загального до конкретного.

 

4. Досьє на Шерлока Холмса

(робота в зошитах)

Зріст - 6 футів

Зовнішність - худий, високий, з орлиним носом, уважними проникливими очима.

Вік - 40-45 років

Стать - чоловіча

Фах - приватний детектив

Місце проживання - Англія, Лондон, Бейкерхстріт, 221-Б

Сімейний стан - неодружений

Коло спілкування - доктор Ватсон, клієнти, детективи, агенти поліції

Звички, схильності - палить люльку, любить музику, грає на скрипці,

 

Робота над темою уроку

  1. Робота з текстом оповідання « Пістрява стрічка»

«Ланцюжок подій»

Завдання: відновити послідовність подій в оповіданні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Монолог Хелен Стоунер від першої особи
  2. Бесіда
  • Якою людиною був Ройлотт? Доберіть цитати до характеристики Ройлотта.
  • Чи були в Ройлотта причини вбивати сестер?
  • На що звернув увагу Холмс у спальні Хелен та кімнаті Ройлотта?
  • Який вигляд мали меблі в кімнаті Ройлотта? Що незвичне в них побачив Холмс?
  • Визначте складові частини композиції твору.
  • В оповіданні багато дрібниць, деталей, деякі з них «підказали» Шерлоку Холмсу шлях до розгадки таємниці. Які саме?

 

 

 

  1. Вправа « Мікрофон»
  • Що можна сказати про Шерлока Холмса? Хто він такий?

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Які риси характеру Холмса Вам сподобалися?
  • Які приказки до оповідання «Пістрява стрічка» можна дібрати, щоб розкрити основну думку цього твору. («Хто яму копає, той сам у неї звалиться»; «Хто з мечем прийде, той від меча загине»; «Добро і правда завжди поряд ходять, завжди перемагають».)

VI. Підбиття підсумків уроку. Оцінювання.

VII. Домашнє завдання.

 Написати оповідання-детектив.

doc
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
20 травня
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку