19 квітня о 18:00Вебінар: Екологічна свідомість: від теорії до практики, або як почати сортувати сміття та зіровейстити

Шевченкове слово в віках не старіє!!!

Про матеріал
Урок позакласного читання Тема.Шевченкове слово в віках не старіє!!! Мета.Формування предметних компетентностей: продовжувати знайомити учнів із життям і творчістю Т. Г. Шевченка; удосконалювати навички виразного читання віршованих творів; учити аналізувати прочитане; збагачувати словниковий запас; розвивати зв'язне мовлення учнів, пам'ять, увагу; виховувати любов до природи, України. • формування ключових комnетентностей: уміння вчитися: розвивати вміння учнів виконувати всі настанови вчителя, комунікативної: формувати здатність невимушено спілкуватися під час виконання навчальних вправ; збагачувати лексичний запас учнів; розвивати фонематичний слух; громадянської: виховувати любов до рідної землі, шанобливе ставлення до історії рідного народу. інформаційної: формувати вміння міркувати взаємопов'язаними судженнями в ході монологічного повідомлення, відтворювати інформацію з елементами логічного опрацювання матеріалу; соціальної: формувати здатність учнів взаємодіяти з іншими учасниками навчальної діяльності
Перегляд файлу

       Літературне читання 4 клас

Урок позакласного читання

Тема.Шевченкове слово в віках не старіє!!!

Мета.Формування предметних компетентностей: продовжувати знайомити учнів із життям і творчістю Т. Г. Шевченка; удосконалювати навички виразного читання віршованих творів; учити аналізувати прочитане; збагачувати словниковий запас; розвивати зв'язне мовлення учнів, пам'ять, увагу; виховувати любов до природи, України.

 

формування ключових комnетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння учнів виконувати всі настанови вчителя,

комунікативної: формувати здатність невимушено спілкуватися під час виконання навчальних вправ; збагачувати лексичний запас учнів; розвивати фонематичний слух;

громадянської: виховувати любов до рідної землі, шанобливе ставлення до історії рідного народу.

інформаційної: формувати вміння міркувати взаємопов'язаними судженнями в ході монологічного повідомлення, відтворювати інформацію з елементами логічного опрацювання матеріалу;

соціальної: формувати здатність учнів взаємодіяти з іншими учасниками навчальної діяльності

Хід уроку

І. Організаційний момент

Лиш дзвінок на урок продзвенить —

Стане кожен серйозним в ту мить,

Бо роботи багато у нас,

І активно працює наш клас.

 

ІІ. Мовленнєва розминка

  1. Робота над скоромовкою

У долині жив удав.
Удавав, що він все знав.
Удавав, що все умів.
У траві хвостом вертів.

  1. Робота над чистомовкою

Ло-ло-ло: Снігом землю замело.
Ля-ля-ля: Стала білою земля.
Лі-лі-лі: Ось замети чималі.

3. Гра «Шифрувальники»

Вінок – нок + р + ші = ... (вірші).

Київ – їв – и + об + за + ря = ... (Кобзаря).

— Кого називають Кобзарем?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Робота з акровіршем

Ти мусиш нам співця назвати,

Адже умів він лиш  один

Рабів німих так захищати.

А хто так оспівав,як він,

Садок вишневий коло хати?    Д.Білоус –Що цікаве ви помітили у цьому вірші-загадці?

-Про якого Тараса написав Д.Білоус?

-2. Повідомлення теми і мети уроку

— Отже, сьогодні ми продовжимо знайомитися з творчістю Тараса Шевченка.

ОЧІКУВАННЯ

-Чого ви очікуєте від уроку?

ІV.Сприймання і засвоєння нового матеріалу.

1.Технологія Навчаючись-вчуся» (Розповіді учнів про життєвий шлях Тараса Шевченка)Презентація «Т.Г. Шевченко»

Самооцінювання

2.Технологія Гронування»

-Спробуйте за допомогою іменників  створити гроно. До слова ШЕВЧЕНКО доберіть такі  іменники,які допоможуть нам усвідомити,ким був Тарас Григорович.(Поет ,письменник, художник, сирота, козачок, кобзар, наймит та ін..)

3.Колективна робота. Складання  сенкана.

- Спробуємо  разом скласти сенкан про Шевченка

1-ий рядок- тема(іменник)                          Т.Г.Шевченко

2-ий рядок- опис (прикметник)                     український, народний

3-ій рядок-дія (дієслово)                         писав,малював, творив,молився,читав

4-ий рядок-  ставлення,почуття                    Учить любити рідну Батьківщину,свій народ

5-ий рядок- синонім до 1 рядка            поет,письменник,художник

4.Зарядка для очей.

6. 1. Опрацювання вірша Т.Г.Шевченка  «Зацвіла в долині червона калина»

-Які рослини згадуються у віршах Т.Шевченка найчастіше?

-Ці рослини-верба  і калина. Зараз ми  послухаємо вірш Т.Шевченка про одне з цих дерев.Відгадайте ,про яке.

1) Відгадування загадки

За хатою у садочку,
У зеленому віночку
Та в червоних намистах
Стала пава молода.
І збігаються всі діти,
Щоб на неї поглядіти.
За намисто кожен смик –
Та й укине на язик. (Калина).

Тарас Григорович дуже любив Україну, її стрункі тополі, верби над ставами. Особливо Шевченко любив калину. Він присвятив їй свої вірші. У своємуКобзарі“ слово калина він ужив 385 разів, а всього у творах Шевченка калина згадується 965 разів. Сьогодні ми ознайомимося ще з одним чудовим віршем Кобзаря. Вслухайтеся, як звучить українське слово.

 

2) Виразне читання вірша вчителем

Зацвіла в долині 
Червона калина, 
Ніби засміялась 

Дівчина-дитина. 
Любо, любо стало, 
Пташечка зраділа 
І защебетала. 
Почула дівчина 
І в білій свитині 
З біленької хати 
Вийшла погуляти 

У гай на долину. 

3) Словникова робота

Зацвіла   долині

защебетала  пташечка

біленької  свитині

4) Читання вірша учнями

5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

— Що зацвіло в долині?

З чим поет порівнює цвітіння калини? (Зі сміхом дівчини-дитини)

Хто зрадів цвітінню калини? (Пташечка)

Як ви гадаєте, де знаходиться гніздечко пташечки? (В кущі калини)

Поет пише: «Любо, любо стало». Як ви розумієте цей стан? Якими словами можна замінити слово «любо»? (Гарно, приємно, добре, радісно тощо)

Куди вийшла дівчина?

6) Гра «Добери риму»

— Які рими дібрав поет у своєму вірші?

Калина - … (дитина)

Зраділа - … (защебетала)

Хати - … (погуляти)

7) Гра «Диктор телебачення»

Прочитати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

8) Гра «Добери назву дії до назви предмета»

Калина - … (зацвіла)

Дівчина-дитина - … (засміялась)

Пташечка - … (зраділа і защебетала)

Дівчина - … (почула, вийшла)

Фізкультхвилинка(музична)

7.Технологія «Мікрофон» (розповіді учнів про Шевченка – художника)

Хоче малювати, прагне він до знань,

Та за це багато зазнає знущань.

Нишком він малює статуї в саду.

Вночі пише вірші про людську біду.

V.Закріплення й осмислення знань.

1.Робота в парах.

«Чи знаєш ти твори Шевченка?»

2.Бліцтурнір

-Коли народився Т.Г.Шевченко?(9 березня1814року)

-Де він народився?(в с. Моринці на Черкащині)

-Назвати псевдонім Тараса(Кобзар)

-Як називається перша книжечка віршів  поета? (Кобзар)

-Хто такі кобзарі?(Колись кобзарями  називали старих сліпих дідусів,що ходили від села до села ,грали на старовинному інструменті –кобзі ,розповідали людям новини про долю України)

-Що найбільше любив робити малий Тарас?(читати, малювати, молитися)

-У якому селі минуло дитинство Шевченка?(Кирилівці)

-У пана Енгельгарда Тарас служив  ким? (козачком)

-Де похований Т.Г.Шевченко? (У Каневі, на Чернечій горі,яку народ називає Тарасовою)

-Скільки років рожив великий поет? (47)

-Які вірші поета ви знаєте напамять?(діти читають)

Вчитель.

-Діти,а чи знаєте ви який улюблений мій вірш?(Вчитель читає напамять «Сон»)

Самооцінювання.

VІ. Підсумок уроку .Рефлексія.

1.Робота з виставкою книжок(1 учень розповідає про збірку «КОБЗАР»,далі вчитель розповідає про інші книжки)

2.Незакінчене речення

-Мені цікаво було дізнатися про…

-Я обов’язково прочитаю з Кобзаря …

VІІ.Домашнє завдання. У «Щоденниках читача» виконати завдання  до вірша Т.Г.Шевченка «Зацвіла в долині червона калина»

Робота зі «Щоденниками вражень» Запишіть свої враження від сьогоднішнього уроку.

 

docx
Додано
20 лютого
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку