Шкільна біологічна освіта

Про матеріал

Шкільна біологічна освіта

Шкільна біологічна олімпіада є однією з форм активізації навчання біології. Підготовка до олімпіад, бажання бути в ній переможцем, спонукає учнів глибше вивчати явища і процеси, що відбуваються в природі, збагачує знання про природу, надає їм природоохоронного спрямування, сприяє кращому розумінню значення теоретичних знань для практичної діяльності.

Запитання і завдання

Ботаніка

  • 1.Які квіткові рослини і чому не мають коріння?
  • 2.Як можна вкоренити пагін, не зрізаючи його з рослини?
  • 3.Корені і кореневища лікарських рослин, як правило, збирають вкінці літа чи восени. Чому?
  • 4.Чому листяні овочі (шпинат, щавель, салат, кріп) для споживання краще зривати в кінці дня, а не вранці?
  • 5.Як можна визначити вік дерева , не спилюючи його?
  • 6.З насіння і плодів яких рослин виготовляють манну, перлову, гречану крупу «Геркулес», толокно, пшоно?
  • 7.Яблука багатьох зимових сортів знімають з дерева ще зовсім зеленими і несмачними. Через деякий час вони дозрівають. Які процеси при цьому відбуваються?
  • 8.Чи бувають червивими отруйні гриби ( мухомори,бліда поганка)?
  • 9.Які причини різного кольору достиглих плодів? Яку закономірність можна встановити між кольором плодів і кольором опалого листя?
  • 10.Чому від сильного вітру ламаються дерева переважно в густому лісі, а поодинокі дерева витримують бурю?

Зоологія

  • 1.Як за допомогою павуків можна визначити хімічну природу отруйних речовин?
  • 2.Запропонуйте простий дослід для перевірки наявності кольорового зору у комах і ссавців.
  • 3.Як досить точно можна виміряти температуру тіла дрібних комах, червів тощо?
  • 4.Перелічіть риб, що мають назви: а) звірів, б) птахів, в) персонажів казок і міфів.
  • 5.Що слід зробити, коли знайдете мертвого окільцьованого птаха?
  • 6.Які органи та утвори організму хребетних тварин працюють завдяки дії атмосферного тиску?
  • 7.Опишіть «мову» різних тварин, за допомогою якої вони спілкуються між собою
  • 8.Опишіть особливості будови живих організмів для зменшення тертя і опору тертя.
  • 9.Чому у хижих тварин, що довго вистежують здобич,вид і запах її не викликають слиновиділення?
  • 10.Що зумовлює теплокровність птахів і ссавців?

Анатомія, фізіологія, гігієна людини

  • 1.Чому хребці людини закономірно потовщуються до основи хребетного стовпа?
  • 2.Чому без спеціальних тренувань людина не може довго тримати руки в горизонтальному положенні?
  • 3.Чому у дитячому віці небезпечно захоплюватись надмірними заняттями одним видом спорту?
  • 4.Чому кров у донорів беруть із вен, а не з артерій, у яких вона більш якісна?
  • 5.Де взимку нагрівається кров, щоб розносити тепло по організму?
  • 6.Чому під час плавання краще дихати ротом, а не носом?
  • 7.Проковтніть кілька разів підряд слину і спробуйте знову зробити ковтальний рух. Чому не вдається це зробити?
  • 8.Чому пересихає в роті під час хвилювання?
  • 9.У роті знаходиться багатошаровий епітелій, а в кишечнику – одношаровий. Яке це має значення для людини?
  • 10. Поясніть з погляду фізіології вислів: « Біль перемагають болем».

Загальна біологія

  • 1.Які факти свідчать про спорідненість одноклітинних і багатоклітинних організмів?
  • 2.Багато бактерій не мають мітохондрій. Як же в них відбувається процес енергозбереження?
  • 3.Віруси і рибосоми складаються з нуклеїнових кислот і білків. Чому ж тоді віруси здатні до самовідновлення, а рибосоми ні?
  • 4.Як довести, що диференціація клітин не змінює їхнього генотипу?
  • 5.Чому в сильний мороз дрібні птахи ( синиці, горобці, снігурі) розпушують своє пір'я і сидять?
  • 6.Для чого теплокровним тваринам потрібна значна кількість солей, особливо хлориду натрію?
  • 7.Чому у великій, але забрудненій водоймі взимку риба швидше задихається, ніж у малій, але з чистою водою?
  • 8.Чому немає і не може бути абсолютної стійкості біоценозів у природі?
  • 9.Які зв'язки існують між грибами і комахами?
  • 10.Чому партеногенез досить поширений у природі, хоч він з генетичного погляду малоефективний?
Перегляд файлу

Шкільна біологічна освіта

Шкільна біологічна олімпіада  є однією з форм активізації навчання біології. Підготовка до олімпіад, бажання бути в ній переможцем, спонукає учнів глибше вивчати явища і процеси, що відбуваються в природі, збагачує знання про природу, надає їм природоохоронного спрямування, сприяє кращому розумінню значення теоретичних знань для практичної діяльності.

Запитання і завдання

Ботаніка

  1. Які квіткові рослини і чому не мають коріння?
  2. Як можна вкоренити пагін, не зрізаючи його з рослини?
  3. Корені і кореневища лікарських рослин, як правило, збирають  вкінці літа чи восени. Чому?
  4. Чому листяні овочі (шпинат, щавель, салат, кріп) для споживання краще зривати в кінці дня, а не вранці?
  5. Як можна визначити вік дерева , не спилюючи його?
  6. З насіння і плодів яких рослин виготовляють манну, перлову, гречану крупу «Геркулес», толокно, пшоно?
  7. Яблука багатьох зимових сортів знімають з дерева ще зовсім зеленими і несмачними. Через деякий час вони дозрівають. Які процеси при цьому відбуваються?
  8. Чи бувають червивими отруйні  гриби ( мухомори,бліда поганка)?
  9. Які причини різного кольору достиглих плодів? Яку закономірність можна встановити між кольором плодів і кольором опалого листя?
  10. Чому від сильного вітру ламаються дерева переважно в густому лісі, а поодинокі дерева витримують бурю?

Зоологія

  1. Як за допомогою павуків можна визначити хімічну природу отруйних речовин?
  2. Запропонуйте простий дослід для перевірки наявності кольорового зору у комах і ссавців.
  3. Як досить точно можна виміряти температуру тіла дрібних комах, червів  тощо?
  4. Перелічіть риб, що мають назви: а) звірів, б) птахів, в) персонажів казок і міфів.
  5. Що слід зробити, коли знайдете мертвого окільцьованого птаха?
  6. Які органи та утвори організму хребетних тварин працюють завдяки дії атмосферного тиску?
  7. Опишіть «мову» різних тварин, за допомогою якої вони спілкуються між собою
  8. Опишіть особливості будови живих організмів для зменшення тертя і опору тертя.
  9. Чому у хижих тварин, що довго вистежують здобич,вид і запах її не викликають слиновиділення?
  10. Що зумовлює теплокровність птахів і ссавців?

Анатомія, фізіологія, гігієна людини

  1. Чому хребці людини закономірно потовщуються до основи хребетного стовпа?
  2. Чому без спеціальних тренувань людина не може довго тримати руки в горизонтальному положенні?
  3. Чому у дитячому віці небезпечно захоплюватись надмірними заняттями одним видом спорту?
  4. Чому кров у донорів беруть із вен, а не з артерій, у яких вона більш якісна?
  5. Де взимку нагрівається кров, щоб розносити тепло по організму?
  6. Чому під час плавання краще дихати ротом, а не носом?
  7. Проковтніть кілька разів підряд слину і спробуйте знову зробити ковтальний рух. Чому не вдається це зробити?
  8. Чому пересихає в роті під час хвилювання?
  9. У роті знаходиться багатошаровий епітелій, а в кишечнику – одношаровий. Яке це має значення для людини?
  10.  Поясніть з погляду фізіології вислів: « Біль перемагають болем».

Загальна біологія

  1. Які факти свідчать про спорідненість одноклітинних і багатоклітинних організмів?
  2. Багато бактерій не мають мітохондрій. Як же в них відбувається процес енергозбереження?
  3. Віруси і рибосоми складаються з нуклеїнових кислот і білків. Чому ж тоді віруси здатні до самовідновлення, а рибосоми ні?
  4. Як довести, що диференціація клітин не змінює їхнього генотипу?
  5. Чому в сильний мороз дрібні птахи ( синиці, горобці, снігурі) розпушують своє пір’я і сидять?
  6. Для чого теплокровним тваринам потрібна значна кількість солей, особливо хлориду натрію?
  7. Чому у великій, але забрудненій водоймі взимку риба швидше задихається, ніж у малій, але з чистою водою?
  8. Чому немає і не може бути абсолютної стійкості біоценозів у природі?
  9. Які зв’язки існують між грибами і комахами?
  10. Чому партеногенез досить поширений у природі, хоч він з генетичного погляду малоефективний?

 

 

А.Л.  Кобилянська (Шам)

Новостародубська ЗОШ І – ІІІ ступенів

Петрівського району

Кіровоградської області

docx
Додано
9 березня 2018
Переглядів
1405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку