7 квітня о 18:00Вебінар: Інтернет-середовище для професійного розвитку вчителів математики

Шкільний конкурс юних філологів до Дня народження Т.Г.Шевченка 2020

Про матеріал
Позакласний шкільний захід - конкурс юних філологів (КЮФ), присвячений тижню української мови й літератури з нагоди Дня народження Тараса Григоровича Шевченка
Перегляд файлу

І Шкільний Конкурс юних філологів – 2020,

присвячений Дню народженню Тараса Григоровича Шевченка

 

1 ведучий: Розвивайся, звеселяйся, моя рідна мово,

У барвінку зодягайся, моє щире слово.

Колосися житом в полі, піснею в оселі,

Щоб зростали наші діти мудрі і веселі.

Щоб на все життя з тобою ми запам’ятали,

Як з колиски дорогої мовоньку кохали!

2 ведучий: Добрий день!

1 ведучий: Добрий день, шановні гості!

2 ведучий: Ми радо вітаємо всіх, хто зібрався на перший шкільний конкурс юних філологів, що став для наших шестикласників справжнім святом.

1 ведучий: Святом тих, хто розуміє всю глибину значення мови в житті народу.

2 ведучий: Тих, хто плекає та дбає про неї.

1 ведучий: Культура рідного народу закодована в його мові, без знання якої неможливо нині стати повноцінним громадянином України, високоосвіченою людиною.

2 ведучий: Кожен із нас має пишатися своєю чудовою мовою, адже вона того варта.

1 ведучий: Велична, щедра і прекрасна мова,

Прозора й чиста, як гірська вода.

Це України мова барвінкова,

Така багата й вічно молода!

2 ведучий: Цей конкурс ми проводимо, щоб підкреслити велИчність української мови.

1 ведучий: ДовестИ, що те, чим ми повсякденно користуємося, чим оформлюємо думки, у що вливаємо емоції, є справжнім дивом – великим і прекрасним!

2 ведучий: Березень в Україні часто називають Шевченковим. І це не випадково.

1 ведучий: Щороку навесні Великий Кобзар приходить до нас новим і неповторним.

2 ведучий: В історії кожного народу є імена, які він береже в своїй пам’яті й з великою любов’ю та шаною, передає їх із покоління в покоління.

1 ведучий: Є таке ім’я в нас, українців. Це – Тарас Григорович Шевченко.

2 ведучий: Щовесни, коли тануть сніги,

І на рясті просяє веселка,

Повні сил і живої снаги,

Ми вшановуєм пам'ять Шевченка!

1 ведучий: Тарас Григорович Шевченко – велика і невмируща слава українського народу.

2 ведучий: У його особі український народ ніби об'єднав найкращі сили й обрав співцем своєї історичної слави та гіркої долі.

1 ведучий: Як весна оновлює природу, так само поезія Великого Тараса оновлює наші душі, закликає бути чесними і милосердними, щиро любити свій народ, свою Україну.

2 ведучий: В дні перемог і в дні поразок,

Щасливі дні і в дні сумні

Іду з дитинства до Тараса,

Несу думки свої земні.

1 ведучий: Коли в душі моїй тривога,

Коли в душі пекельний щем,

Іду до нього, до живого

У всесвіт віршів і поем.

2 ведучий: Крізь вітер злий карбую кроки

І чую серцем кожну мить,

"Реве та стогне Дніпр широкий", |

Щоб розбудити всіх, хто спить.

1 ведучий: Я не один іду до нього –

Ідуть до нього тисячі,

Наче грішники до Бога

Свої печалі несучи.

2 ведучий: І доки в римах Заповіту

Вогонь поезії не згас.

Той рух до сонця не спинити

Бо зветься сонце те – Тарас!

1 ведучий: Іду крізь свята, і крізь будні,

Крізь глум юрби, і суєту

Ні не в минуле, а в майбутнє

До тебе я, Тарасе, йду.

Ведучі йдуть

Учитель: Добрий день! Рада вітати всіх присутніх на нашому заході, присвяченому тижню української мови й літератури з нагоди дня народження Великого Кобзаря! У сьогоднішньому конкурсі юних філологів візьмуть участь три команди з шостих класів та їхні групи підтримки. Оплески, будь ласка! Наші творчі змагання будуть проходити в 3 етапи:

І етап – захист творчого проекту (домашнє завдання з мови, яке має на меті дослідити етимологію поданого фразеологізму); ІІ етап – квест-ринг (питання з літератури, які охоплюють життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка та питання з теорії літератури); і нарешті ІІІ етап – найцікавіший – творче домашнє завдання, в якому могли взяти участь усі учні класу й підтримати свою команду.

Всі етапи конкурсу буде оцінювати компетентне журі у складі:

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

Отже, бажаю всім успіхів і натхнення при розв’язанні цих нелегких, але дуже цікавих мовних та літературознавчих питань. Удачі!

 

Жеребкування

 

Вельмишановне журі, ви отримали бланки для оцінювання команд, зверніть увагу на критерії оцінювання.

 

Конкурси

Журі підбиває підсумки

Ведучі виходять

1 ведучий: Хочемо ще раз нагадати, що сьогоднішній конкурс юних філологів був присвячений Великому Кобзарю – Тарасу Григоровичу Шевченку!

2 ведучий: Він так любив Україну, все життя він линув до неї душею.

1 ведучий: Їй віддав себе, їй присвячував твори, задля неї пішов у безсмертя.

2 ведучий: І тому ми – молоде покоління українців – повинні шанувати й берегти рідну мову,

1 ведучий: Що є найбільшим надбАнням нашої культури,

2 ведучий: Криницею духовності й моралі,

1 ведучий: Дзеркалом одвічного українського менталітету.

2 ведучий: Ми вдячні всім, хто не стояв осторонь і долучився до нашого заходу!

1 ведучий: А зараз настав час відзначити найкращих.

2 ведучий: Увага! Нагородження команд!

1 ведучий: Для нагородження команд запрошуємо журі на сцену!

2 ведучий: На І етапі конкурсу – захист творчого проекту – учасники показали високий рівень знань з етимології фразеологізмів.

1 ведучий: Просимо журі нагородити команду, яка була найкращою у І етапі.

Нагородження

2 ведучий: На ІІ етапі конкурсу – квест-ринг з літератури команди продемонстрували вміння чітко та лаконічно давати відповіді на поставлені питання.

1 ведучий: Просимо журі нагородити команду, яка була найкращою у ІІ етапі.

Нагородження

2 ведучий: І власне останній захоплюючий етап – творчий конкурс.

1 ведучий: Усі класи продемонстрували свої творчі здібності.

2 ведучий: Просимо журі нагородити команду, яка була найкращою у ІІІ етапі.

Нагородження

Учитель: Шановне журі, чи є в нас абсолютний переможець за підсумками трьох етапів? – ________!

1 ведучий: Ще раз вітаємо переможців Першого шкільного конкурсу юних філологів.

2 ведучий: Ми вдячні всім вам, кому не байдужа доля рідної мови!

1 ведучий: Збережім цю мову!

Вона того варта!

Милу і чудову

Її вчити варто.

2 ведучий: Говорім красиво,

Щоб кохане слово

Стало справжнім дивом –

Дивом волошковим.

1 ведучий: Говорімо, друзі,

Правильно і просто,

Щоб жилось не в тузі,

Не було тривожно.

2 ведучий: Не цураймось мови,

Вчімось розмовляти,

Щоб слова чудові

Вміли оживати;

1 ведучий: Щоб усім народам

Піснею звучала

Мова наша горда,

Мова величава.

2 ведучий: На цьому наше свято завершується. Всім дякуємо!

1 ведучий: До нових зустрічей.

2 ведучий: На все добре.

1 ведучий: Нехай вам щастить.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІКТОРИНА: Біографія Тараса Шевченка

  1.          Як звати дівчину , яка стала першим коханням Тараса Шевченка? (Оксана)
  2.          У якому році було викуплено Тараса Шевченка з Кріпацтва? (у 1838 році)
  3.          Коли народився Тарас Шевченко? (9 березня 1814 року)
  4.          Де народився Тарас Шевченко? (с.Моринці на Черкащині)
  5.          Для того, щоб викупити Тараса Шевченка з кріпацтва, портрет якого відомого поета намалював художник Карл Брюллов? (Василя Жуковського)
  6.          Що означає ім’я «Тарас»? («бунтар»)
  7.          Як називається гора, де похований Тарас Шевченко? (Чернеча гора)
  8.          Назвіть прізвище пана, який був хазяїном Тараса Шевченка. (пан Енгельгардт)
  9.          Хто був найстарший із дітей у родині Шевченків? (сестра Катерина)
  10.     Ким був тарас Шевченко за фахом? (художник)
  11.     Як звали батьків Тараса Шевченка? (Григорій Іванович Шевченко і Катерина Якимівна Бойко)
  12.     Хто першим помітив у Тараса Шевченка дар художника? (пан Енгельгардт)
  13.     Ким був Тарас Шевченко у пана Енгельгардта? (козачком)
  14.     Скільки дітей було в родині Шевченків? (шестеро: Катерина, Микита, Тарас, Ярина, Марія, Йосип)
  15.     Коли вперше було видано «Кобзар»? (у 1840 році)
  16.     Як звали старшу сестру Тараса Шевченка? (Катерина)
  17.     У якому навчальному закладі навчався Тарас Шевченко? (Петербурзька Академія мистецтв)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІКТОРИНА: Теорія літератури

  1.          Як називається художній засіб, який характеризується перенесенням ознак з одного предмета на інший? (метафора)
  2.          Як називається художній засіб, який характеризується зіставленням одного предмета з іншим? (художнє порівняння)
  3.          Як називається художній засіб, явного і навмисного перебільшення для посилення виразності та підкреслення сказаної думки? (гіпербола)
  4.          Як називається казка, автором якої є народ? (народна)
  5.          Як називається казка, автором якої є письменник? (літературна)
  6.          Як називається двоскладова стопа з наголосом на першому складі? (хорей)
  7.          Як називається двоскладова стопа з наголосом на другому складі? (ямб)
  8.          Як називається коротке оповідання алегоричного змісту з яскраво вираженою мораллю? (притча)
  9.          Як називається епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом і оповіданням? (повість)
  10.     Як називається художнє означення? (епітет)
  11.     Подія, що є моментом найвищого напруження у творі? (кульмінація)
  12.     Як називається змалювання зовнішності героя? (портрет)
  13.     Як називається висновок байки? (мораль)
  14.     Як називаються розповіді, які передають уявлення наших предків про світ, явища природи? (міф)
  15.     Що таке фольклор? (усні художні твори, які передаються з уст в уста, від покоління до покоління)

 

 

 

 

 

 

 

ВІКТОРИНА: Творчість Тараса Шевченка

  1.          До якого ліричного жанру належить вірш «Заповіт»? (громадянська лірика)
  2.          Визначте тему поезії «Заповіт» (Тема: заклик звільнитися від кайданів самодержавства та боротися за вільне життя)
  3.          Назвіть три епітети з поезії «Заповіт» (степу широкого, на Вкраїні милій, лани широкополі, синє море, кров ворожу…)
  4.          Що шукає козак у поезії Тараса Шевченка «Думка»? (долю)
  5.          Назвіть три метафори з поезії Т.Шевченка «Думка» (грає море, грає серце, думка говорить, спіткалося горе)
  6.          До якого ліричного жанру належить поезія «Садок вишневий коло хати»? (пейзажна лірика)
  7.          Назвіть анафору у поезії «Думка» (Анафора – єдинопочаток; Грає синє море, грає серце козацькеє; Ні з ким буде поплакати, ні поговорити)
  8.          Визначте віршований розмір поезії «За сонцем хмаронька пливе» (ямб – наголос на другому складі)
  9.          Визначте віршований розмір поезії «Думка» (хорей – наголос на першому складі)
  10.     Як називається поема Тараса Шевченка, в якій йде мова про морський похід запорозьких козаків на чолі з Іваном Підковою проти турецьких завойовників? («Іван Підкова»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Команда

І етап (10 балів)

Захист мовного проекту (домашнє завдання)

 

Критерії:

1) Культура мовлення

2) Логічність

3) Послідовність викладення матеріалу

4) Наочність та її доцільність

5) злагоджена праця команди

ІІ етап (10 балів)

Квест-ринг з літератури

 

Критерії:

Вміння швидко, чітко та лаконічно давати відповіді на поставлені запитання.

 

Одна правильна відповідь = 1 бал

ІІІ етап (10 балів)

Творчий конкурс (домашнє завдання, допомагає весь клас!)

 

Критерії:

1) творчі й здібності учнів

2) оригінальність ідеї

3) кількість людей, залучених до виступу

 

6-А

 

 

 

 

6-Б

 

 

 

 

6-В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 березня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку