Шкільний захід «День води» старші класи

Про матеріал

Учень:

Що ж таке вода? Здається, простішого запитання не можна придумати, бо вода — це звичайна рідина, яка давно всім відома, а навколо стільки води, що про які дива можна говорити. Постривайте, не поспішайте робити висновки, оскільки звичайна вода є надзвичайно цікавою, невідомою речовиною. Вона заслуговує бути названою 8-м чудом світу. І сьогодні ми переконаємося в цьому.

Учень:

Вода – найпростіша і звична речовина на планеті. Але в той же час вода таїть в собі безліч загадок. Її досі продовжують досліджувати вчені, знаходячи все більше цікавих даних про неї.

Вода оточує нас усе життя. Людина на 80% складається з води. І все ж вода - це велика таємниця, до цих пір не розгадана вченими. Ніхто не знає, звідки на Землі з'явилася вода. Звідки вона прийшла? Хто подарував нам її?
Учень:

Як ще не було початку світу,

То ще не було ні неба, ні землі,

А лише було широке море,

А на тім морі явір зелений...

Учень:

Все почалося з води.
Вода з'явилася на Землі з її народження. Вона - ровесниця нашого світу. Саме завдяки воді він придбав ті обриси і відчуття, які має зараз.
Перегляд файлу

 

Шкільний захід

 

«День води»

 

 

 

 

 

Ціль: активізувати пізнавальну діяльність учнів, особисту  значущисть  в природоохоронних заходах.

Мета:

* Познайомити учнів з уявленнями наших предків про воду і з обрядами, пов’язаними з водою;

* Виховувати пошану до криниць, до живої природи, розвивати бажання оберігати все прекрасне навкруги, що оточує дітей, і створювати власними руками нові дива на Землі;

* Формувати поняття гармонії людини і природи, людини і людини, бо тільки в єдності запорука життя.

Эпиграф к мероприятию:

эпиграф:     "Наука   самое  важное  ,  самое  прекрасное  и  нужное  в  жизни

                       человека.  Она всегда была и будет высшим проявлением любви ,

                      и только ею одною человек победит природу и себя".

(Антон Павлович Чехов)

 

Мудр не тот, кто знает много,

 а тот, чьи знания полезны. 

Эсхил

От большой головы пользы не будет , если внутри её мозг не кипит.

(Даргинская пословица)

Учень:

 Що ж таке вода? Здається, простішого запитання не можна придумати, бо вода — це звичайна рідина, яка давно всім відома, а навколо стільки води, що про які дива можна говорити. Постривайте, не поспішайте робити висновки, оскільки звичайна вода є надзвичайно цікавою, невідомою речовиною. Вона заслуговує бути названою 8-м чудом світу. І сьогодні ми переконаємося в цьому.

Учень:

Вода – найпростіша і звична речовина на планеті. Але в той же час вода таїть в собі безліч загадок. Її досі продовжують досліджувати вчені, знаходячи все більше цікавих даних про неї.

Вода оточує нас усе життя. Людина на 80% складається з води. І все ж вода - це велика таємниця, до цих пір не розгадана вченими. Ніхто не знає, звідки на Землі з'явилася вода. Звідки вона прийшла? Хто подарував нам її?
Учень:

Як ще не було початку світу,

То ще не було ні неба, ні землі,

А лише було широке море,

А на тім морі явір зелений...

Учень:

Все почалося з води.
Вода з'явилася на Землі з її народження. Вона - ровесниця нашого світу. Саме завдяки воді він придбав ті обриси і відчуття, які має зараз.
Учень:

Земля – єдина планета в Сонячній системі, де вода може існувати в трьох станах: твердому, рідкому та газоподібному. Перехід з одного стану в інший залежить від температури й тиску повітря. У черзі послідовних перетворень цей універсальний елемент природи проходить три стадії: лід перетворюється на воду, а вода – на пару. Крім того вода – найпотужніший розчинник.
Учень:

Вода має пам’ять.
Вчені довели, що вода може сприймати, зберігати і передавати будь-яку інформацію, навіть слова, думки та емоції.
Результати експериментів доводять, що воді досить стикнутися з речовиною, щоб зрозуміти все про його властивості та зберегти його у своїй пам'яті.
Учень:

Вода - аналог комп'ютера
Вода може вбирати і зберігати людські емоції, думки і будь-яку зовнішню інформацію: слова, розмови, молитву.
Вчені розповіли, що в молекулах води є кластери - комірки пам'яті, куди вода записує інформацію. Це можна назвати аналогом комп'ютерної пам'яті.
Учень:

Вода може передавати почуття і емоції
Вода може сприймати позитивні думки і гармонійні емоції.
Вона передає їх іншій людині, яка п'є чи використовує цю воду.

Ролик про емоції води


ВОДА ЗНАЙОМА ТА ЗАГАДКОВА
З глибин землі, відчувши силу,
Води живої джерело
З-під кручі цівкою забило,
Струмком співучим потекло.
У дружбі з ним квітують трави,
Зважнілі зерном колоски,
І спраглий день іде в заплави,
Черпає ту воду, п'є з руки.
Воно ж вирує в неспокої,
Відбивши сонце і блакить,
І вже, як сил душі людської,
Його не випить, не спинить. (М.Масло)

Учень:

 Проте ми з болем спостерігаємо за тим, як заростають стежки до батьківських криниць, як міліють і всихають наші ріки, як забруднюються озера та моря. Про це з гіркотою пише поетеса Ольга Бабій:

Давно хрущів над вишнями нема,

Садки вишневі сохнуть поодинці,

Відважний, навіть босий по стежинці

Уже не вийде в поле край села.

І тратить небо синю глибину,

Міліють чисті криниці і ріки,

А ми з байдужим стомленого віку

В дітей своїх фіксуємо сивину...

... Прокиньмося! Пора. Нове тисячоліття

за мить розкриє двері перед нами

і запитає: Де вишневе віття, чом травень

тихо не йде хрущами?

Учень:

Ми з вами також будемо відповідати перед своїми нащадками за те, що не зберегли того, що ще можна зберегти.

Бережімо усе живе, бережімо природу навколо нас, і нехай не зміліють криниці наших душ.

Учень:

А застереженням для всіх нас нехай будуть слова колодязника Сидора П’ятип’ятниці:

„...Скільки криниць на землі, скільки й зірок на небозводі. І якщо вам доводилося бачити як падає долі небесниця, знайте: то десь замутилося джерело. Отже, діти, щоб не згасли зірки, оберігайте живі криниці! Нехай кожному з вас яскраво світить своя іменна зірниця...”.

Пісня

Родная Земля  наша, цвети ярче!

Рисуй ручьями, дождями звени звонче,

Смелей отпускай пернатых шумные стаи,

Они же как дети, земные мы с ними созданья.

Все тянемся к солнцу, как лес молодой к свету,

Зимой засыпаем и вновь пробуждаемся к лету.

Граждане мира, Земли мы одной дети.

Она беззащитна, а мы за нее в ответе.

 

Припев:

Для Земли зеленый лес,

Голубые реки,

Эти горы до небес

От беды оградим.

Ростом пусть не велики,

За тебя в ответе.

Мы Природы дети

И защитники твои.

 

Природа наш дом, мы его сбережем вместе,

А вместе, как правило, жить и любить интересней.

Мы нашу любовь сквозь года пронесем славно,

И дети земли  всегда будут помнить о главном!

Мы части священной и чистой Земли, она слышит.

Пусть наша родная планета легко дышит.

Нам дарит прекрасные светлые дни жизни,

Мы ей благодарны и будем беречь Отчизну.

Припев.

Учень:

Світ  навколо  нас чудовий, він  повен чудес і загадок. Кожний день ми зустрічаємося з  його таємницями. Іноді, спеша, проходим мимо, не замечая их. Иногда случайно пытаемся отгадать какую-нибудь из загадок природы и удивляемся сделанному вокруг открытию.

ВЕДУЩИЙ 1: Вода….Удивительная, парадоксальная, загадочная, непостижимая…Она  была и остается  музой, источником вдохновения не только поэтов,  художников, композиторов,  но  и ученых-философов,  естество- испытателей, которые многие годы  разгадывают  тайны этого великого создания природы.

Хлеб, воздух, вода – простые вещи. Но давайте подумаем, много ли мы знаем о воздухе, которым дышим, или о воде, которую каждый день пьем? Мир привычных вещей таит в себе очень много загадок. И каждый человек стремится разгадать их.

 

 

С английского:  БРЕЙН – ЗНАНИЯ, 

РИНГ – ПЛОЩАДКА ДЛЯ СОРЕВНОВАНИЯ.

Добрий день юні знавці біології!

Ви веселі учні,

И не любите сумувати.

З задоволенням  сьогодні

Запрошую  в гру зіграти.

Є науки природничі —

І цікаві, й таємничі,

З ними будеш йти готовий

У природи світ чудовий.

Пропонуємо сьогодні

Вам, залишивши уроки,

На шляхах біологічних

Теж нові зробити кроки.

Від мікроба до людини,

Від амеби до тварини —

Нас веде і там, і тут

Біології маршрут.

А сьогодні нам стежини

В загадковий рослинний.

Приготуйтесь мандрувати

І нові знання дістати .

На брейн-рингу задавати

Будуть різні запитання,

Хто із трьох  команд сильніший —

Це покажуть нам змагання.

Три  команди будуть грати.

Побажаємо вам, діти,

Правильно відповідати.

Є питання і серйозні,

Є питання й жартівливі,

Тому будьте ви уважні,

Тому будьте ви кмітливі.

Девізом нашої гри ми вибрали слова:

«І в час розваги

Можна рости,

Якщо  розумно

Його провезти».

Ведучий.
Відповіді наших ерудитів оцінюватиме «Рада наймудріших», з членами якої ми зараз вас познайомимо (представлення «Ради наймудріших»)
 

1 тур. Визитна карточка. 5 балів

Шановні  капітани, Ви отримали «особливі» жетони – на зворотній  стороні вже написано назву Вашої команди. Теперь Ви поспілкувавшись з  колегами  и представте свою команду згідно назви. Представлення  може бути  в віршованій , юмористичній  або іншій  формі.

(Названия команд заранее придумывает сам педагог. В нашем случае были такие – «Сусліки» и «Верблюды», «Хомячки»).

2 тур. «звуки природи» 5 балів

По 2 звуки

3 тур.гра з глядачами діляться на 3 команди і виграють бали для своєї команди .

Кожне питання по 1 балу

  1. Какое животное способно выпить 250 литров воды сразу?  (Верблюд).

Почему большинство озер не высыхает?  (В них впадают реки).

Какая рыба крякает? (Морской карась).

Сколько лет рыбачил старик, пока не поймал золотую рыбку? (Тридцать лет и тир года).

 

  1. Какой злак растет под слоем воды?  (Рис).

Кто ловил рыбу хвостом в проруби? (Волк).

У кого хвост бывает только в младенчестве, а потом отпадает? (У лягушки).

Назовите любителя зимнего плавания.  (Морж).

 

  1. Эти водные млекопитающие двигаются при помощи хвоста, который в отличие от рыб совершает движения вверх-вниз?  (Киты).

В своем длинном клюве эта птица приносит младенцев. А от радости она клювом трещит.  (Аист).

Какие две рыбы, «обитающие» в разных сказках, исполняют желания, поймавших их людей? (Золотая рыбка и щука).

Детишки какого морского животного рождаются хвостом вперед, чтобы не утонуть в момент рождения? (Кита).

  1.  Как  древние римляне называли бога воды? Нептун (1 балл) Нептун (1 балл) 
  2. Мифическое человекоподобное существо, преимущественно женского пола, связанное с водоёмами. Русалка

 

  1.    Мифический хозяин вод, который командует русалками и прочими водными жителями рек, озер, болот. Водяной (3 баллов) Водяной (3 баллов) 


 

  1.   Почему говорят: «Как с гуся вода»? Перья гусей покрыты жиром и водой не смачиваются. (1 балл) Перья гусей покрыты жиром и водой не смачиваются. (1 балл) 

 

  1. В каком произведении Антуан де Сент-Экзюпери написал о воде: «Нельзя сказать, что необходима для жизни: ты - сама жизнь»? «Планета людей» (8 баллов) «Планета людей» (8 баллов) 


 

  1.  «Заработала вода, загудели провода». О каком промышленном объекте идёт речь? О гидроэлектростанции О гидроэлектростанции (1 балл) (1 балл) 


 

  1.  «Воду варить – вода и будет». О каком агрегатном состоянии умалчивается в поговорке? О газообразном, т.е. о водяном паре (2 балла)


 

20  «Горячая вода не мутит ума». О каком напитке эта пословица? О чае (2балла) О чае (2балла) 


 

21  «Меньше пить – долго жить». Какой это напиток? Алкогольный (2балла) 


Фізхвилинка для глядачів

1. Діти, якщо ви не смітите на вулицях — сплесніть у долоні!
2. Якщо ви не спалюєте у дворі листя, дим якого забруднює повітря шкідливими речовинами, — почухайте свого носа!
3. Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки, не кидаєте їх на землю, у травичку, у річку — погладьте себе по голівці!
4. Якщо ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми міста — підніміть дві руки!
5. Якщо болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану ялинку, забруднену річку, — покладіть руку на серце!
6. Якщо хочете дружити з природою, жити з нею у злагоді, красі, мирі візьміть один одного за руки та підніміть їх вгору!

4 тур. По 5 балів за кожне питання

Ваша команда Шерлоків Хомсів і докторів Ватсонів ваше завдання розслідувати ситуацію , яка сталася.

1-к. Это вообще выглядит неправдоподобно: вместе с дождём на землю начинают падать лягушки, рыбы, головастики и другие обитатели водоёмов. Так, в 1806 году в Дании в течение получаса с неба сыпались морские раки, а в Шотландии и Норвегии дожди из сельди. В 1933 году в селе Кавалерово Приморского края шёл дождь с медузами. В 1949 году в одном из районов Новой Зеландии выпал дождь из живой рыбы, который покрыл большой участок местности почти сплошным слоем «живого серебра». А в 1974 году в пригороде Ашхабада прошёл дождь из живых лягушек. В 1804 в Испании вслед за ураганом с неба посыпались зёрна пшеницы. А в один из летних дней 1940 года жители села Мещёры Горьковской области видели, как с неба лился дождь из старинных золотых монет чеканки времени Ивана Грозного.

Что же это за удивительные дожди?

Ответ:смерч

Индейцы называли этот продукт «слёзы дерева». В своё время он даже был дороже золота. А как мы называем этот продукт?

Ответ: каучук

 

2-к .Латинское название этого цветка «галактус» происходит от греческих слов «гала»-молоко и «актус»-цветок, т.е. молочно-белый. Древняя легенда гласит: когда Адам и Ева были изгнаны из рая, шёл сильный снег,и Еве было холодно. Тогда, чтобы как-то успокоить её и согреть, несколько снежинок превратились в цветы, отсюда символом цветка стала надежда. Что это за цветок?

Ответ: Подснежник.

И.По одной из легенд, Геркулес смертельно ранил владыку загробного мира Плутона, а молодой врач залечил его раны корнями растения, которое тот и назвал именем врача. Поэтому этот цветок считался царём цветов и символом долголетия.

Ответ: Пион.

 

3-к  Страницы летописей доносят до нас рассказы о её чёрных делах. В 125 г до н.э. голодная её армада обрекла на голодную смерть 800000 человек. В 1478 в Венецианской республике от голода погибло более 30000 человек. Причина та же - голод от её нашествия. В 1866 по той же причине лишилось жизни 20000 марокканцев. В 70 г XX столетия в Африке бушевал голод не только от засухи, но и от её набегов. Кто это?

Ответ: Саранча.

« Около ста лет тому назад при помощи этого насекомого у шведов в Гранденбурге проходили выборы губернатора (бургомистра), - пишет П. И. Мариковский. - Претенденты на эту должность садились вокруг стола и клали на него бороды. На середину стола помещали насекомое. Бургомистром избирался тот, на чью бороду оно заползало ». О каком насекомом идёт речь?

Ответ: вошь.

 

ИГРОВАЯ ПАУЗА

Давайте  згадаємо пісні  про воду і заспіваємо кілька стрічок з пісні.

5 тур.

“Чорна скринька”(За кожну правильну відповідь по 3 бали)

1). В ній знаходиться гілка рослини, з неїстівними листками. Цю рослину було присвячено давньогрецькому богові науки та мистецтва Аполону. Нею нагороджують художників, артистів на знак визнання їхніх успіхів. Звідси походить слово лауреат.
Питання: що за рослина в “чорній скриньці”?
Відповідь: лавр благородний. Листки використовуються як приправа завдяки їх пряному аромату.

2). Відомо, що Іван Грозний лікував цим печеним овочем набряк на нозі. Його з давніх часів використовували при лікуванні гнійних процесів, застуди. Його називали овочем бідняків. Про який овоч йдеться? До якої родини і класу він належить?
Відповідь: про цибулину.

3) У Давньому Римі вважали, що ця рослина покращує настрій і сприяє приємній бесіді. Готуючись до прийому гостей, господарі виконували  певний ритуал… Назвіть рослину та звичай, за яким хазяї готувались до прийому гостей. (м’ята  перцева)

6 тур. «Вибір короля»

Капітан вибирає питання і команда відповідає  на нього.

  1.  Петух снёс яйцо, кому достанется оно? (Петухи не несутся)
    2.  Как сорвать лист с ветки, чтобы не спугнуть птицу? (Подождать когда птица улетит)
    3. Что будет делать ворона, прожив три года? (Будет жить четвёртый)

    4. Почему птицы летают? (По воздуху)
     

7 тур. «Стоп-кадр»

Якщо ви знаєте відповідь то говорите стоп- кадр . Я починаю..

1. Каких насекомых называют Ивановыми червяками? (Светлячков. Они таинственно светятся в ночь на Ивана Купалу)

2. Какое насекомое называют за его прожорливость «зеленая смерть»? (Саранчу. Стаи саранчи способны уничтожить весь выращенный урожай)

3. Какое насекомое испанцы называют смешным словом «кукарача»? (Таракана)

4. Какие насекомые строят самые высокие сооружения в природе? (Термиты)

5. По преданию, они отравляли Иисусу Христу последние минуты его жизни так же, как зачастую отравляют жизнь и нам. Поэтому, согласно поверью, убив одного из них, можно избавиться от сорока грехов. Кто они? (Комары)

6. Каких двух насекомых древнерусские воины использовали в качестве оружия? (Пчел и ос. Их часто перебрасывали за стены крепости, и разъяренные насекомые кусали противников, выводя их из строя и даже убивая)

7. В Японии считают, что душа человека бессмертна и может переселяться в разных животных, в том числе и в насекомых. В каких насекомых переселяются души воинов, отдавших свою жизнь за родину и заслуживших вечное блаженство? (В светлячков)

8. В кого превратила гордая Афина искусную ткачиху Арахну? (В паука)

9 Плиний Старший писал, что арабы говорят о ней: «У нее глаза слона, грудь льва, рога оленя, брюхо скорпиона, крылья орла, ноги страуса, а хвост змеи». А сейчас арабы называют ее креветкой пустыни. О каком насекомом идет речь? (О саранче)

10. Какого жука древние египтяне назвали священным? Скарабей

11.  За что зайца прозвали косым? ( глаза у него выпуклые и располагаются по краям головы, что дает ему обозрение на 360*)
12. Часто это дерево называют проклятым – по преданию: на нём удавился Иуда. Поостренные из него строения рушатся, придавливая хозяев. Колом из этого дерева можно убить вампира. Но дурная слава им не заслужена. Из древесины этого дерева в старину клали срубы колодцев, делали дранку для покрытия куполов храмов и крыш домов. Листья и, кора и сок используются в народной медицине. В наше время делают спички, фанеру. (Осина)

8  тур. «Народной мудрости»

Давно люди заметили, что вода – это жизнь, поэтому про воду народ сложил много пословиц. Продолжите… Как понимаете эти пословицы?

  • Вода – мать полей, а без матери не проживешь. (китайская пословица)
  • Мы не ценим воду до тех пор, пока не высохнет колодец (английская пословица)
  • Капля за каплей – образуется озеро, а перестанет капать, образуется пустыня. (узбекская пословица)

Гра до кінця підходить.

І сумнівів не має,

Нам зараз переможців

Рахунок визначає.

Команді переможців

Від нас аплодисменти!

А ось і нагороди -

Щасливі гри моменти.

Команди інші  також

Сьогодні добре грали.

Бажаю, щоб реваншу

 Н аступний раз дістала.

Приходьте ж на уроки,

Беріть підручник в руки.

Нехай завжди вам будуть

Цікавими науки!

 

Ось і закінчилась  наша гра. Мені залишається  вам подякувати  за активну и дружню участь, за хороші  знання. Заключне слово я передаю жюри.

Слово жюри. Нагородження  переможців.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблица для жюри:

№ конкурса

Перша команда

Друга  команда

Третя команда

Кількість балів

№1

 

 

 

 

№2

 

 

 

 

№3

 

 

 

 

№4

 

 

 

 

№5

 

 

 

 

№6

 

 

 

 

№7

 

 

 

 

№8

 

 

 

 

итого

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 9 клас, Сценарії
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1010
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку