План роботи та заняття учнівського самоврядування . Цей матеріал допоможе організувати роботу з учнями-лідерами, виявити їх можливості, навчити зробити перші самостійні кроки в роботі самоврядування, подолати невпевненість, скованість.
Заняття школи "Лідер" разраховані на учнів 5-8 класів.
Підгірненський НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів –
дошкільний навчальний заклад»
Школа «Лідер» - складова учнівського самоврядування
ПЕДАГОГА-ОРГАНІЗАТОР
Литовченко Марія Семенівна
Одеська область Тарутинський район
С.Підгірне
На початку своєї роботи у мене виникли труднощі відносно роботи з лідерами. В початкових класах разом з класними керівниками ми виявляли лідерів, яким допомагали розвивати їх здібності. Зрозуміло, що впевнених навиків вони ще не мають.
Переходячи в середні класи, вони зустрічалися з проблемами в роботі самоврядування, перед якими вони розгублювалися. Вони не могли вирішувати питання так, як це робили лідери 7-8 класів Тому виникла потреба на 1 етапі проводити заняття в ігровій формі. Вони допомагають дітям познайомитися один з одним , адаптуватись в новому колективі, зробити перші самостійні кроки в роботі самоврядування, подолати невпевненість, скованість.
До першого етапу входять учні 5-6 класів.
В слідуючи роки на першому етапі лідери 6 класів приймали участь у проведенні занять. Замість мене вони проводили ігрові моменти, мозкові штурми. Таким чином набували навиків лідерства. Такі варіанти самостійних кроків проводяться на кожному етапі.
План
роботи школи «Лідер»
№ |
Назва заняття |
Назва комісії |
Дата провед. |
1. |
«Хто я» |
Відділ освіти Відділ культури, праці, права та порядку |
06.09.07 07.09.07 |
2. |
Створення пам’ятки учня-організатора |
Відділ освіти культури Відділ праці, права та порядку |
13.09.07 14.09.07 |
3. |
Справедливість та партнерство |
Відділ освіти, культури Відділ праці, права та порядку |
20.09.07 21.09.07 |
4. |
Плануємо роботу |
Відділ освіти, культури Відділ праці, права та порядку |
28.09.07 29.09.07 |
5. |
«Як знайти добровольців». |
Відділ освіти, культури. Відділ праці, права та порядку |
04.10.07 05.10.07 |
6. |
7 рівнів комфорту для отримання нових навиків |
Відділ освіти, культури Відділ праці, права та порядку |
11.10.07 12.10.07 |
7. |
Як провести і організувати вікторину (практикум) |
Відділ освіти, культури Відділ праці, права та порядку |
18.10.07 19.10.07 |
8. |
«Чи задоволений ТИ собою?» - анкета. |
Відділ освіти, культури Відділ праці, права та порядку |
25.10.07 26.10.07 |
9. |
«Чи приємно вам спілкуватись»? |
Відділ освіти, культури Відділ праці, права та порядку |
01.11.07 02.11.07 |
10. |
Анкетування для тебе |
Відділ освіти, культури Відділ праці, права та порядку |
08.11.07 09.11.07 |
11. |
Чи вмієш ти говори «ні» |
Відділ праці, права та порядку Відділ освіти, культури |
15.11.07 16.11.07 |
12. |
Пізнання характеру |
Відділ праці, права та порядку Відділ освіти, культури |
22.11.07 23.11.07 |
13. |
Що враховувати при складанні плану? (II сем). |
Відділ освіти, культури Відділ праці, права та порядку. |
29.11.07 30.11.07 |
14. |
Успіх очима дітей |
Відділ освіти, культури. Відділ праці, права та порядку |
06.12.07 07.12.07 |
15. |
Дерево наших інтересів та здібностей |
Відділ освіти, культури. Відділ праці, права та порядку. |
13.12.07 14.12.07 |
16. |
Презентація тренерських навиків та вмінь. |
Відділ освіти, культури. Відділ права та порядку. |
20.12.07 21.12.07 |
Заняття№1
Тема:
«Хто я?»
Мета: Ознайомити з задачами школи «Лідер» , зняти напругу, налаштувати на відкрите та щире спілкування.
Хід заняття:
Діти отримують листочки, на яких пишуть , що вони хочуть узнати нового. Листочки закріплюють на дошці.
Підбиття підсумків: діти додали до плану роботи школи «Лідер» додаткові пункти (вправа2), виявили якості, якими повинен володіти лідер (вправа 3).
Заняття№2
Тема: Створення пам’ятки учня - організатора
Мета: Розкрити лідера, якості організатора, налаштувати дружню атмосферу.
Хід заняття:
Чи завжди здійснюються мрії? Що потрібно, аби мрії здійснилися ?.
Заняття №3
Тема: Справедливість та партнерство.
Мета: Познайомити дітей з механізмами взаємопідтримки, закріпити поняття рівноправ’я.
Хід заняття.
1.Вправа «Долоні» . Діти обводять свою долоню олівцем на кольоровому аркуші, вирізають малюнок, приклеюють на великий плакат.
- Скажіть, чи можемо ми однією рукою підняти дорослу людину?
Про що це свідчить? Наприклад про те, що коли одній людині допомагають інші - вона здатна зробити набагато більше, ніж сама, та витримати більше, ніж наодинці. Уявіть собі, що у вашій знайомій людині трапилося нещастя, вона плаче, вона дуже стурбована.
Питання: «Як її можна заспокоїти?».
Питання: «Хто повинен допомагати іншому: дівчинка хлопчикові, чи навпаки? (кожен може допомагати іншому, тому що з кожним може щось трапитись).
2.Вправа «Я хороший» (а). По черзі промовляють «я хороший(а), після цих слів усі роблять три оплески. Наприкінці всі разом повторюють фразу та аплодують.
Питання: «А хто повинен бути хорошим - дівчинка чи хлопчик?» (мозкова атака). Усі діти мають різні смаки , різні уподобання, але бути хорошими можуть усі, якщо, звісно, захочуть .1 дівчата і хлопці мають однакові права
3.Дітям роздають аркуші, на яких написані слова «хлопчик» , «дівчинка». Діти пишуть, чим можуть займатися у вільний час. Наприклад: їзда на велосипеді, танці, займатися спортом та інше.
Питання: «Чому у хлопчиків і дівчаток однакові заняття?»Підбиття підсумків: діти розуміють, чому вони мають бути рівноправні; як важлива взаємопідтримка, дружба, повага. Лідером може бути і дівчинка і хлопчик.
ЗАНЯТТЯ №4.
Тема: «Плануємо роботу».
Мета: Ознайомити дітей з основними правилами при плануванні роботи, розвивати почуття відповідальності.
Хід заняття:
Гра «Ми йдемо полювати на лева» - створити добрий настрій. Учасники стають у коло один за одним. Ведучий промовляє слова, які супроводжується певними рухами, а всі учасники повторюють за ним:
2.Мозковий штурм. Плануємо роботу (обговорювання).
3.Гра «Руки до роботи»
Діти обводять долоню олівцем на аркуші, вирізають,викладають на дошці.
На кожній долоні - хто відповідає і за що. Наприклад: оформлення залу, підготовка концерту, фотозйомка та інше. Підбиття підсумків: мають уявлення, що треба враховувати при складанні плану; чим більше залучено дітей, тим краще буде виконана мета, швидше, якісніше.
Заняття №5
Тема: Як знайти добровольців?
Мета: Розвивати у дітей якості лідера, створювати доброзичливу атмосферу.
Хід заняття:
Заняття № 6
Тема: «Сім рівнів комфорту в одержані нових навиків.
Мета: Розкрити у дітей рівень мислення, задумів, ідей.
Хід заняття:
Заняття №7
Тема: Як провести і організувати вікторину (практикум)
Мета: Навчити дітей організовувати і проводити вікторину. Створювати доброзичливу атмосферу.
Хід заняття:
Заняття № 8
Тема: Чи задоволений ти собою, чи ні.
Мета: Вчити дітей самокритичності, само оцінюванню.
Хід заняття:
Заняття № 9
Тема: Чи приємно вам спілкуватись.
Мета: Виявити особливі риси характеру дитини, які допомагають відчувати себе добрим співбесідником.
Хід заняття:
Заняття № 10
Тема: Анкетування для тебе.
Мета: Виявити нахили, головну життєву мету.
Хід заняття:
1.Вправа - вітання ( говорять вітання і побажання).
2.Анкета:
3.Гра «М’яч» - зняти напругу.
Заняття № 11
Тема: Пізнання характеру.
Мета: Вміти визначати хороші риси характер удосконалювати їх.
Хід заняття:
Заняття № 12
Тема: «Вмієш чи ти говорити «ні».
Мета: Виявити вольові риси характеру.
Хід заняття:
Заняття № 13
Тема: Що враховувати при складанні плану роботи.
Мета: Розвивати в цілеспрямованість, конкретність, організаторські здібності.
Хід заняття:
1.Гра «М’яч».
2.Мозкова атака. Дітям пропонується внести свої пропозиції до складання плану роботи.
Внести свої: календар знаменних дат, походи, екскурсії, анкети, тести, бесіди,диспути, турніри, естафети, мандрівки, лекції, зустрічі, конференції, форуми, трудові десанти, КВК, вікторини, шоу, фестивалі, виставки,
'
ранки, вечори, інтелектуальні ігри, спортивні змагання, театралізовані вистави.
3.Гра « Складаємо план» - на дошці вивішуються листочки (із паперу) на них пишуть свої пропозиції, листочки чіпляють до дерева (намальоване крейдою на дошці). Але листя чіпляють знизу в гору по типу ускладнення.
Заняття №14
Тема: Успіх очима дітей.
Мета: Вчити дітей радіти успіху, досягати поставленої мети, вміти аналізувати шлях, яким досягнуто успіхів (добрі справи, помилки, недоліки).
Хід заняття
Дітям пояснюється, що людина досягла успіхів у роботі. Діти пропонують і записують шляхи, якими досягнуто успіху. Самі аналізують пройдений шлях, що добре, що погано.
На занятті можуть виникнути ситуації де заторкнуто честь і гідність людини.
Заняття № 15
Тема: Дерево наших інтересів та здібностей.
Мета: Розвивати в дітях інтерес до життя, розвивати здібності, колективізм, вміння керувати почуттями, бути «душею» колективу.
Хід заняття
На дошці ваші інтереси, а тепер скажіть, чи є у вас здібності для виконання ваших інтересів. Що потрібно для виконання цих інтересів? (Діти перелікують якості, обставини, чинники).
Заняття № 16
Тема: Презентація тренерських вмінь, навиків.
Мета: Вчити дітей почуватися в колективі непримусово, розвивати здібності активіста, виховувати доброзичливе ставлення до товаришів.
Хід заняття
Заняття № 17
Тема: Підсумкове заняття.
Мета: Аналіз роботи школи «Лідер».
Хід заняття
І. «За круглим столом». Діти розповідають про свої висновки щодо школи «Лідер».
. Чи сподобалось навчання?
. Що нового для себе ви відкрили?
. Чи корисні були заняття.
. Які побажання щодо проведення занять?
. Які зауваження щодо тематики?
Гра «Дерево побажань» - на дошці зображення малюнку дерева. Діти приклеюють до гілок листочки з побажаннями етапів роботи школи «Лідер» на слідкуючій рік.