Школа майбутнього першокласника. Конспект заняття за темою "Подорож у космос"

Про матеріал
Конспект заняття містить план уроку та додаткові матеріали для самостійної роботи дітей. Тема заняття цікава для дітей цього віку, є дієвою мотивацією до подальшого навчання.
Перегляд файлу

Конспект адаптивного  заняття  з майбутніми першокласниками

Тема.  Подорож у Космос.

Мета. Узагальнити знання дітей про Космос, підвести до поняття Космосу, як простору, що існує за межами планети Земля. Розширити та закріпити знання дітей про супутник Землі – Місяць. Закріпити уявлення дітей про будову Сонячної системи (назви планет, їх кількість). Закріплювати знання про геометричні фігури, навички прямої та зворотної лічби. Розвивати мислення, уяву, мовлення. Виховувати бажання пізнавати світ, інтерес до занять.

Хід заняття.

І. Мотивація до навчання, ознайомлення з темою заняття.

- Доброго дня діти. Сьогодні я запрошую вас у подорож, але вона буде не звичайна, а космічна.

2.- Діти, хто з вас мріяв про політ над Землею? Тоді нам треба відгадати космічні загадки.

Без дров, без вогню,
А світить і гріє щодня.
(Сонце)

Диво-птиця, хвіст горить,
Полетіла в стаю зір.
(Ракета)

Він здалеку прилітає,
Оболонку чорну має.
То його надійний щит.
Звуть же як…
(Метеорит)

Має величезний зріст,
Має голову і хвіст,
Це не тигр і не ракета.
Натякну вам по секрету: це...

Вчитель:              Раз, два, три, чотири, пять,

Нумо в мандри вирушать.

Ти зі мною, я з тобою,

І не будем сумувать!

 

Учитель А який вид транспорту ми оберемо для космічної мандрівки? (Ракету).

3. Дидактична вправа "Виклади ракету"(Учні за зразком викладають ракету із геометричних фігур)  Робота в парі.

Результат пошуку зображень за запитом "ракета геометр фігури"     Результат пошуку зображень за запитом "ракета геометр фігури"

-Ну ж бо, глянемо, з яких геометричних фігур побудована наша ракета. Скільки прямокутників, трикутників? Якого вони кольору? Скільки кругів? Які вони за величиною: рівні чи різні?

Займаємо місця в ракеті. -До польоту готові? -За правилами відлік часу починаємо у зворотньому порядку: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 Старт!(цифри розміщені на дошці)

 4. Перегляд навчального відео про Космос.

- Зараз ми перебуваємо у стані невагомості, бо вже далеко від Землі. Давайте перевіримо, чи не заважає це нам міркувати.

5. Запитання до дітей за змістом відеосюжета.

-Що таке Сонце планета чи зірка?

-Яка планета найближча до Сонця?

-Яка третя від Сонця?

-У якої планети є кільця?

-Як називається планета, де ми живемо?

Вчитель Політ триває, ми наближаємось до якогось небесного тіла. До якого?

  • Не електрика, не газ, але світить в нічний час.
  • Що вночі горить, а вдень гасне?

Відгадали загадки? Звісно, всі вони про Місяць - вічний супутник Землі. (Демонстрація телурія).

-Це кам’яна куля, вся поверхня вкрита камінням. Як і все в космосі, Місяць постійно рухається. Його орбіта, тобто шлях по якому він рухається, проходить навколо Землі. Оскілки Місяць рухається навкодо Землі, то Сонце освітлює різні його чостини. Тому ми можемо бачити Місяць різної форми. Повний оберт навколо Землі Місяць здійснює за чотири тижні. За допомогою Місяця можна визначати погоду.•Якщо взимку місяць блідий - чекайте великого снігопаду.

•Місяць на небі яскравий - до ясної погоди.

•Якщо місяць червоного кольору - буде вітряно.

Можна здійснити посадку на Місяці.

Вчитель: Ми на Місяць прилетіли

                 Вдалою була посадка

                 А тепер, щоб розім’ятись

                Зробим місячну зарядку.

6. Фізкультхеилинка

Вчитель.- Вирушаємо далі. Діти, поки ми летимо, нам потрібно виконати завдання і дати правильні відповіді.

7. Космічна вікторина.

-Що таке Сонце? (Зірка)

-Що таке Сонячна система? (Сонце і планети, що рухаються навколо ).

-Скільки планет в Сонячній системі? (8).

-Яка планета найбільша? (Юпітер)

-Яка планета має кільця? (Сатурн)

-Як називається макет нашої планети? (Глобус)

-Що таке орбіта? (Шлях, по якому рухається планета)

-Хто з космонавтів першим побував у космосі? (Юрій Гагарін)

8. Гра "Планети"

Діти стають в коло, а вчитель в центрі.

 Стали всі планети в ряд,

Ніби справді на парад.

Раз - Меркурій, два - Венера,

Три - Земля, чотири - Марс,

П’ять - Юпітер, шість - Сатурн,

Сім - Уран, вісім – Нептун.

Діти: Ми планети – твої діти,

          Ти нас можеш всіх зігріти

          Навкруг тебе ми кружляєм

           І нікуди не тікаєм.

- Ось і закінчується наша подорож. Час повертатися на нашу рідну Землю.

Але, щоб повернутись, треба виконати космічні завдання.

Учні виконують завдання на роздаткових аркушах, працюють у парах.

9. Практична робота –дослід «Виверження вулкана Олімп на Марсі».

10. Підсумок заняття: -Яку подорож ми зробили? – Чи сподобалась вам подорож? –Ось ми і на нашій планеті -  Земля

Блакитні простори, зелені ліси –

Ніде не знайдеш ти такої краси.

Ти наша домівка, планета Земля

Ти гарна і зблизька, красива здаля.

Дивуються інші планети всі щиро:

«Яка ж ти, сестричко, блакитна, красива!»

Додаток до уроку:

C:\Users\Лиля\Desktop\020.jpg

 

C:\Users\Лиля\Desktop\image637.jpg

 

 

 

C:\Users\Лиля\Desktop\02b.jpg

doc
Додано
12 квітня 2021
Переглядів
1230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку