Школа в умовах війни: особливості особистісно орієнтованого навчання. Калініченко В. О. вчитель трудового навчання та технологій Комунальний заклад «Козачолопанський ліцей»
Номер слайду 2
В Україні з 24 лютого 2022 року очне навчання здобувачів освіти стало неможливе, тому в умовах війни дистанційне навчання стало єдиною доступною формою в системі освіти.
Номер слайду 3
Відповідно до Закону України «Про освіту» статті 571 щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації, зазначено, що здобувачам освіти, які в умовах воєнного стану, в Україні чи окремих її місцевостях, оголошених у встановленому порядку були вимушені змінити місце проживання, місце навчання, незалежно від місця їх проживання (перебування) на час особливого періоду гарантується організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників.
Номер слайду 4
З метою забезпечення якісного освітнього процесу в дистанційній формі МОН України було реалізовано низку важливих заходів:впроваджено електронну платформу «Всеукраїнська школа онлайн»;запущено систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів;школи приєднано до системи АІКОМ (електронні щоденники та журнали) тощо
Номер слайду 5
Це освітній процес, у центрі якого перебуває особистість учня, а вчитель виконує роль наставника, партнера та авторитета. Це освіта, яка розкриває особистий досвід учня і спирається на нього, враховує його мотиви, цілі, світогляд і світосприйняття. Особистісно орієнтоване навчання
Номер слайду 6
Способи його впровадження в умовах війнипосильне навантаження та дозованість інформаціїформувальне оцінювання, самооцінювання та взаємооцінювання з прозорими критеріямиможливість вибору діяльності, самостійного планування та пошуку інформаціїадекватні нетипові навчальні ситуаціїрізноманітні методи та інструментиінтеграцію навчальних предметіввідповідність програми реаліям навчання
Номер слайду 7
Особлива увага під час освітнього процесу має бути приділена психологічній підтримці школярів, їхньому фізичному та емоційному стану. Це можна зробити за допомогою створення ситуацій успіху, налагодження довіри у взаєминах, постійної комунікації з батьками. Для цього важливо спілкуватися та відповідати на запитання школярів, говорити про те, що вони відчувають та обговорювати їхні емоції, робити важливі справи разом та допомагати дитині бути корисною.
Номер слайду 8
Як говорити з дітьми про війну. Виходячи з цього, краще надавати інформацію відповідно до віку школярів та дбати, щоб вона їх не ретравмувала, виховувати медіагігієну та медіаграмотність й слідкувати за їхнім станом під час такої розмови. Найперше, що слід усвідомити та донести: Війна - це ненормальна ситуація. Будь-які емоційні реакції на ненормальну ситуацію є нормальними (плач, сміх, апатія, ступор і т.д.)Війна - це травма, яку діти також переживають.
Номер слайду 9
Мета дистанційного навчання під час війни – це не тільки набуття і засвоєння предметних знань, а й психологічна підтримка, просте спілкування. Надайте дитині підтримку, відчуття єднання, близькості, згуртованої спільноти.