Шляхи передачі інформації в живих системах. (Для профільного рівня)

Про матеріал
Для профільної школи важко знайти готові розроблені уроки. Тому пропоную свою розробку на допомогу вчителям біології, що викладають у профільних класах.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шляхи передачі інформації в живих системахІващенко Любов Іванівна. Вчитель біологіїМельниківський НВК

Номер слайду 2

Відстрочена відгадка (?стор. 118)У ГМО-технологіях широко використовують ген медузи, який відповідає за синтез білка, що світиться під впливом ультрафіолету. Якщо такий ген увести в організм кози так, щоб синтезований ним білок потрапив у молоко, то чи може людина, що п‘є таке молоко, отримати цей ген у свій геном?

Номер слайду 3

Біологічна розминка

Номер слайду 4

Центральна догма біологіїФренсіс Крік1958 рік. Знайдіть суть центральної догми біології, сформульовану Ф. Кріком (п.1 ст.118)Потік інформації в живих організмах

Номер слайду 5

Схема передачі інформації в живих організмах згідно з центральною догмою молекулярної біологіїСучасне формулювання

Номер слайду 6

Зворотна транскрипція. Одним із тих, хто відкрив явище зворотної транскрипції, був український учений С. М. Гершензон. Попрацюйте з підручником! (п.2 стор.112) Дайте відповіді на запитання: Суть процесу зворотної транскрипції?Головний фермент, його дія?Принцип побудови нової молекули?Які організми використовують зворотну транскрипцію?

Номер слайду 7

Зворотна транскрипція1. У процесі зворотної транскрипції події відбуваються у зворотному порядку порівняно зі звичайною транскрипцією.

Номер слайду 8

Ферменти, що забезпечують передачу спадкової інформації

Номер слайду 9

Полімерази Ферменти, які здійснюють полімеризацію нитки нуклеїнової кислоти з нуклеотидів, використовуючи як матрицю вже існуючий ланцюг нуклеїнової кислоти.

Номер слайду 10

Топоізомерази. Ферменти, які здатні змінювати топологію ДНК (її просторову будову). Це дозволяє привести ділянку ДНК в стан, коли можлива робота інших ферментів.

Номер слайду 11

Гелікази. Ферменти, які відповідають за розділення дволанцюгових молекул нуклеїнових кислот на одноланцюгові. Такий процес є дуже важливим, наприклад, перед початком реплікації або транскрипції.

Номер слайду 12

ДНК - полімераза. Зворотна транскриптаза. РНК - репліказа. РНК - полімераза

Номер слайду 13

Запкріпимо! Процеси передачі інформації в клітиніПроаналізуємо дані таблиці на стор.118

Номер слайду 14

{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Процес. Звідки й куди передається інформація. Коли відбувається. Ферменти та структури, які беруть участь у процесіРеплікація РНКЗ РНК на РНКУ процесі відтворення в клітині всіх РНК-вірусів, окрім ретровірусів. РНК-залежна РНК-полімераза, топоізомераза, геліказа. Реплікація — процес самовідтворення нуклеїнових кислот, генів та хромосом.

Номер слайду 15

{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Процес. Звідки й куди передається інформація. Коли відбувається. Ферменти та структури, які беруть участь у процесіРеплікація. ДНКЗ ДНК на ДНКПід час подвоєння ДНК перед поділом клітини. ДНК-залежна ДНК-полімераза, топоізомераза, геліказа

Номер слайду 16

{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Транскрипція. З ДНК на РНКНа першому етапі синтезу білка. ДНК-залежна РНК-полімераза, топоізомераза, геліказа{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Процес. Звідки й куди передається інформація. Коли відбувається. Ферменти та структури, які беруть участь у процесі

Номер слайду 17

{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Процес. Звідки й куди передається інформація. Коли відбувається. Ферменти та структури, які беруть участь у процесіЗворотна транскрипція. З РНК на ДНКПід час переміщення мобільних генетичних елементів та під час розмноження ретровірусів у клітиніРНК-залежна ДНК-полімераза (ревертаза), топоізомераза, геліказа

Номер слайду 18

{E269 D01 E-BC32-4049-B463-5 C60 D7 B0 CCD2}Процес. Звідки й куди передається інформація. Коли відбувається. Ферменти та структури, які беруть участь у процесіТрансляція. З РНК на білок. На другому етапі синтезу білка. Рибосома

Номер слайду 19

Рефлексія

Номер слайду 20

1. Вивчити матеріал & 56 підручника.2. Дати відповіді на запитання стор.119.3. Працювати над навчальним проектом. Бажаю успіхів! Л.І.

pptx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
1109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку