Шляхи розвитку демократичного стилю стосунків

Про матеріал
Культура спілкування визначає шанобливе і доброзичливе ставлення всіх суб’єктів взаємодії один до одного і закладає основи взаємин співпраці і взаємодопомоги
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шляхи розвитку демократичного стилю стосунків. Соціальний педагог Білик Л. Г.

Номер слайду 2

«Єдина відома мені розкіш - це розкіш людського спілкування» Антуан де Сент-Екзюпері «Заговори, щоб я тебе побачив…» Сократ

Номер слайду 3

Запорукою ефективного спілкування та успішної подальшої взаємодії є індивідуальний підхід до стилю та дотримання культури педагогічного спілкування, які визначають шанобливе і доброзичливе ставлення всіх суб’єктів взаємодії один до одного і закладає основи взаємин співпраці і взаємодопомоги.

Номер слайду 4

Основні принципи культури педагогічного спілкування - любити дітей такими, як вони є;- поважати і розуміти дітей, батьків, колег;-     виправдовувати щодня і щохвилини довіру тих, з ким маєш справу, кого навчаєш і в кого вчишся сам;-     неухильно дотримуватися професійної етики спілкування;-     в будь-якій ситуації координувати свої дії зі своїми колегами;- бути оптимістами;- спілкування вчителя «від учня»;-     бути добре підготовленим до будь-якого діалогу, з будь-якою людиною з усіх питань, що належать до кола професійної компетенції;-     знаючи, що педагогічне спілкування потребує духовної та фізичної витривалості, постійно розвивати в собі цю рису.

Номер слайду 5

Стиль педагогічного спілкування - усталена система способів і прийомів, які використовує педагог під час взаємодії з учнями, їхніми батьками, колегами по роботі. Стиль педагогічного спілкування залежить від особистісних якостей педагога і комунікативної ситуації.

Номер слайду 6

До особистісних якостей, які визначають стиль спілкування, належать ставлення вчителя до дітей (активно-позитивне, пасивно-позитивне, ситуативно-негативне, стійке негативне) та володіння організаторською технікою.

Номер слайду 7

Стилі педагогічного спілкування.- Ліберальний.- Авторитарний.- Демократичний.

Номер слайду 8

Демократичний стиль педагогічного спілкування передбачає зорієнтованість педагога на розвиток активності учнів, залучення кожного до розв'язання спільних завдань. В основі керівництва - опора на ініціативу класу. Демократичний стиль є найсприятливішим способом організації взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу.

Номер слайду 9

Результати наукових досліджень свідчать, що у класах з авторитарним, суворим, недоброзичливим педагогом поточна захворюваність утричі вища, а кількість неврологічних розладів у два рази більша, ніж у класах зі спокійним, урівноваженим, чуйним педагогом, якому притаманний демократичний стиль спілкування

Номер слайду 10

Метод "слухання" - це нетрадиційна, але ефективна комунікативна техніка, яка забезпечує емпатійність, свідчить про вміння відчути стан іншого і стати на його позицію, а не лише донести власну; зрештою, про щире прийняття дитини такою, якою вона є.

Номер слайду 11

Педагогу, який прагне забезпечити демократичний і водночас продуктивний стиль спілкування слід:- дотримуватися позиції "на рівних" з учнем, що означає обстоювати право дитини, незважаючи на її вік і недосвідченість;- створити у класі дух товариськості при додержанні певної дистанції, атмосферу емпатійності, доброзичливих взаємин з учнем при збереженні впевненості в діях, твердості голосу й інтонаційної переконливості, аби не вдаючись до засобів тиску, дати зрозуміти дитині, що останнє слово лишається за дорослим;- використовувати різноманітні засоби для підтримання інтересу до знань, які він передає учневі, як-от - емоційна насиченість повідомлення, створення проблемних ситуацій, вплив своєї особистості тощо;- забезпечити активну роль дитини в організованій педагогом навчальній діяльності через створення умов для само-актуалізації учня в процесі навчальної взаємодії, вияву творчості і самостійності при виконанні навчальних завдань, для виходу (вивільнення) емоцій у спілкуванні, а також для розвитку ініціативності у вирішенні власних комунікативних проблем.

Номер слайду 12

Учителю, будь сонцем, яке випромінює людське тепло, будь ґрунтом, збагаченим ферментами людських почуттів, і сій знання не тільки в пам’яті і свідомості своїх учнів, а й у душах і серцях.               (Шалва Олександрович Амонашвілі)Коли учитель поспішає до дітей, радіючи кожній зустрічі з ними, тоді й діти поспішатимуть у школу і щиро радітимуть кожній зустрічі зі своїм вчителем.                                Ш. Амонашвілі

pptx
Додано
2 березня 2021
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку