Районний методичний кабінет працівників освіти
Відділ освіти Ширяївської райдержадміністрації.
Шляхи успішного засвоєння мовного матеріалу на уроці іноземної мови.
З досвіду роботи
Наталія Сергіївна
Сватковська
Англійська мова
Вчитель- методист
вищої категорії
НВК „Олімп”
„ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія”
смт Ширяєве
Робота на районний ярмарок
педагогічних ідей та
технологій
2011-2012
Конкретними умовами успішного здобуття знань з іноземної мови пов`язані із опануванням аспектів виучуваної мови і видів мовленнєвої діяльності цією мовою. Так, у галузі фонетики іноземної мови виучувані звукові явища врешті- решт засвоюються учнями практично. Щодо відповідних фонетичних правил, то вони часто забуваються. Цьому сприяє їхня численність, відсутність раніше засвоєних фонетичних правил у підручниках для середніх і старших класів( отже, можливості звернення до них при потребі їхнього запам`ятовування). Особливі труднощі і пов`язані з ними помилки виникають у ході узгодження численних сполучень іншомовних звуків і букв під час читання і написання слів. Відповідно, важливою психологічною умовою опанування фонетичних знань є розуміння учителем особливості їх засвоєння і посилення уваги до практичного закріплення відповідних навичок у процесі презентації виучуваних слів і їхнього регулярного повторення. Потрібно оперативно виправляти помилки, пояснювати учням причини їхнього найчастішого виникнення. Водночас звучання нових слів повинно засвоюватись на основі наслідування і транскрипції, написання ж- відповідно до поширення останніми роками методу заучування і письмового відтворення короткого звучання послідовності букв, які складають слово ( наприклад [table] для слова table у англійській мові).
Рівень лексичної підготовки учнів зазвичай невисокий. І це пояснювано: недооцінка багатьма вчителями важливості довільного запам`ятовування слів. Недостатня повторюваність відповідних слів у підручниках не може забезпечити ґрунтовне запам`ятовування, збільшення обсягу засвоєного лексичного матеріалу. За умов браку навчального часу вчителі не наполягають на систематичному веденні учнями рукописних словників, не завжди контролюють їхній стан і зміну порівняно із попередніми роками навчання. Часто такі словники просто знищуються.
У школі віддається перевага вживанню однозначного перекладу засвоюваних слів. Це суттєво обмежує можливості опанування багатозначних слів. Вирішення такої проблеми полягає у необхідності пояснення учням важливості відбору основних значень нових слів, їх відображень у рукописних словниках і одночасного засвоєння. Потрібно відбирати ті слова і їхні значення, які найвірогідніше використовуватимуться у майбутньому, тобто у школі і у професійній діяльності.
Як зробити урок цікавим, захоплюючим?Як досягти успішного засвоєння мовного матеріалу учнями? Ці питання задають собі всі вчителі, які працюють з дітьми. Для вирішення цього питання, стараюсь застосовувати різноманітні методи навчання іноземної мови, звичайно надаючи перевагу комунікативному підходу до навчання ІМ, оскільки провідною його ідеєю є навчання учнів ефективно застосовувати мову, коли вони не тільки здобувають знання самостійно, а й розвивають і закріплюють набуті навички. Як допомогти дитині в освоєнні нових ЛО так, щоб вона відчула радість від того, що вона добре запам’ятала нові слова і словосполучення на уроці, а не сиділа вдома і не « зубрила» їх з ненавистю повторюючи їх багато разів.
Хочу поділитися своїм досвідом, як я вирішую завдання.
Методичні рекомендації
1 крок Фонетична зарядка
1) Мета: сформувати слухо – вимовні і ритміко –
інтонаційні навички
2) Реалізація : а) нові ЛО з тексту, з якими будемо
працювати написані у транскрипційному
зображенні на дошці, чи на спеціально-
підготовленому листку ;б) вчитель або сильний
учень читає їх ;в) читають всі учні.
2крок Робота з лексичними « особливостями тексту»
1) Мета: самостійно вибрати і активізувати нові ЛО,
словосполучення, незнайомі учням, з різних точок
зору.
2) Реалізація : а) на дошці, або на заздалегідь
заготовленому листку паперу надруковані нові
ЛО, вирази, що їх вміщують ;б) учні записують
переклад E – U ( можна усно );в) зворотний
перекладU - E ( усно ).
3 крок « Знайди і зачитай»
4 крок « Сюрприз» ( Пропозиція вчителя виконати різні види роботи з ЛО.) Наприклад :1) Fill in the missing letters 2) Unscramble these words 3) Match in pairs 4) Correct the sentences 5) Give the opposites ( synonyms) і т. д.
5 крок Перевір себе
а) True / False / I don’t know
б) Choose the right / best answer / variant
в) Complete / continue / the sentences
6 крок Висловлювання особистої думки щодо теми і ідеї тексту.
1) Мета : вчити учнів висказати ( написати ) резюме,
висловлюючи свою точку зору ( 1 , 2 речення )
2)Реалізація: учитель вибирає проблемні питання
для подальшого обговорення. Це можуть бути
стійки словосполучення, фразеологізми, теми
для роздуму, пояснення. Why do you think so?
Можна виконувати усно і письмово ( дошка, зошит)
7 крок Бесіда, співбесіда, дискусія ( Можна провести опитування без підготовки – quizz , написати паралельно письмову роботу з опорою на вирази і т. п.
1) Мета: розвивати вміння висловлювати свою точку зору, вести бесіду на базі використання ЛО.
2) Реалізація : робота в парах, групах, в режимі T-
P1;P1 – P2; P2 – P1.
8 крок Перевірка вивченого та оцінювання, домашнє завдання
1) оцінки за роботу на уроці
2) збір письмових робіт ( перевірка письмових
завдань)
9 крок Обговорення уроку
Мета :вибрати :1) найцікавіше 2) найголовніше
3) найнесподіваніше 4) найоригінальніше
Text “ Books Are Our Friends “
All over the world people love reading. It is not surprising, because when you are reading a story or a fairy tale, you always become a part of adventure. You can visit a far away country, travel into space, learn the secrets of underwater life. You are not lonely. You can become a witness of great inventions with the heroes of science fiction stories. You also have fun with people who live in comic books.
There is always a secret message in stories you read. That’s why when you read a book, try to understand what the author wants to tell you.
Books are our friends. They are “ the treasure house of information”, as the saying goes. Modern and classical authors tell you a great number of amazing facts about the surrounding world. They teach you how to get on with your friends. That’s why every time you have a question – read a book, and it will help you solve the problem you have faced with.
Step 1.
Step 2.
1) surprising 1) дивно
2) a part of adventure 2) частина пригоди
3) a far away country 3) далека країна
4) travel into space 4) подорож у космос
5) the secrets of underwater life 5) секрети підводного життя
6) become a witness of 6) cтати свідком
7) great invention 7)велике відкриття
8) heroes of science fiction 8) герої наукової фантастики
9) a secret message 9) секретне послання
10) treasure house information 10) скарбниця інформації
11) modеrn and classical authors 11) сучасні і класичні автори
12) great number of amazing facts 12) велика кіл-ть забавних факт
13) surrounding world 13) оточуючий світ
14) solve the problem 14) вирішити проблему
15) to face with… 15) зіткнутися з…
Step 3.
Step 4. Fill in the missing letters
u_de_wa_e_ a_th_r
s_rp_i_i_g am_z_ng
wi_n_s_ s_r_o_nd_ng
in_en_i_n s_l_e
m_s_a_e f_c_i_n
t_e_s_ _ e
Unscramble these words and translate them into your mother tongue:
Egasems,hoautr,vennsiton,ieenccs,uresaetr,ganmiaz,ouiurrsnngd,evosl.
Give the opposites to the given words:
far – near
lonely - with many people
past – future
comic – serious
always – never
great number of - little
modern - old
Step 5. a) Complete the word combinations:
10.secret… ( message )
Step 6. Answer the questions:
Step 7. Teacher: Think and say: Why are the books our friends?
а) учні висказують свою точку зору
Pupil: I think the books are our friends because…
б) Make up questions to these answers:
-When you are reading a story or a fairy tale you always
become a part of adventure.
-You can visit a far away country, travel into space, learn
the secrets of underwater life.
- When you read a book, try to understand what the author
wants to tell you.
- Books are our friends, because they are “ the treasure
house of information.”
- The books help us to solve the problem we have faced
with.
Fill in the table and make up the sentences:
visit a far away country |
travel into space |
learn the secrets of underwater life |
travel into the past with the main characters of historic novels |
become a witness of great inventions with the heroes of science fiction stories |
have fun with people who live in comic books |
Step 8. 1. Marks
2. Summing Up
3. Homework “ Make up a crossword with the words “
Step 9. Discussion: