Шляхи успішного засвоєння мовного матеріалу на уроці іноземної мови.

Про матеріал
Конкретними умовами успішного здобуття знань з іноземної мови пов`язані із опануванням аспектів виучуваної мови і видів мовленнєвої діяльності цією мовою. Так, у галузі фонетики іноземної мови виучувані звукові явища врешті- решт засвоюються учнями практично. Щодо відповідних фонетичних правил, то вони часто забуваються. Цьому сприяє їхня численність, відсутність раніше засвоєних фонетичних правил у підручниках для середніх і старших класів( отже, можливості звернення до них при потребі їхнього запам`ятовування).
Перегляд файлу

Районний методичний кабінет працівників освіти

Відділ освіти Ширяївської райдержадміністрації.

 

 

 

 

Шляхи успішного засвоєння  мовного матеріалу  на уроці іноземної мови.

З досвіду роботи

 

Наталія Сергіївна

Сватковська

Англійська мова

Вчитель- методист

вищої категорії

НВК „Олімп”

„ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія”

смт Ширяєве

Робота на районний ярмарок

педагогічних ідей та

технологій

 

 

 

 

 

                                                                      2011-2012


    Конкретними умовами успішного здобуття знань з іноземної мови пов`язані із опануванням аспектів виучуваної мови і видів мовленнєвої діяльності цією мовою. Так, у галузі фонетики іноземної мови виучувані звукові явища врешті- решт засвоюються учнями практично. Щодо відповідних фонетичних правил, то вони часто забуваються. Цьому сприяє їхня численність, відсутність раніше засвоєних фонетичних правил у підручниках для середніх і старших класів( отже, можливості звернення до них при потребі їхнього запам`ятовування). Особливі труднощі і пов`язані з ними помилки виникають у ході узгодження численних сполучень іншомовних звуків і букв під час читання і написання слів. Відповідно, важливою психологічною умовою опанування фонетичних знань є розуміння учителем особливості їх засвоєння і посилення уваги до практичного закріплення відповідних навичок у процесі презентації виучуваних слів і їхнього регулярного повторення. Потрібно оперативно виправляти помилки, пояснювати учням причини їхнього найчастішого виникнення. Водночас звучання нових слів повинно засвоюватись на основі наслідування і транскрипції, написання ж- відповідно до поширення останніми роками методу заучування і письмового відтворення короткого звучання послідовності букв, які складають слово ( наприклад [table] для слова table у англійській мові).

     Рівень лексичної підготовки учнів зазвичай невисокий. І це пояснювано: недооцінка багатьма вчителями важливості довільного запам`ятовування слів. Недостатня повторюваність відповідних слів у підручниках не може забезпечити ґрунтовне запам`ятовування, збільшення обсягу засвоєного лексичного матеріалу. За умов браку навчального часу вчителі не наполягають на систематичному веденні учнями рукописних словників, не завжди контролюють їхній стан і зміну порівняно із попередніми роками навчання. Часто такі словники просто знищуються.

     У школі віддається перевага вживанню однозначного перекладу засвоюваних слів. Це суттєво обмежує можливості опанування багатозначних слів. Вирішення такої проблеми полягає у необхідності пояснення учням важливості відбору основних значень нових слів, їх відображень у рукописних словниках і одночасного засвоєння. Потрібно відбирати ті слова і їхні значення, які найвірогідніше використовуватимуться у майбутньому, тобто у школі і у професійній діяльності.                                

   Як зробити урок цікавим, захоплюючим?Як досягти успішного засвоєння мовного матеріалу учнями? Ці питання задають собі всі вчителі, які працюють з дітьми. Для вирішення цього питання, стараюсь застосовувати різноманітні методи навчання іноземної мови, звичайно надаючи перевагу комунікативному підходу до навчання ІМ, оскільки провідною його ідеєю є навчання учнів ефективно застосовувати мову, коли вони не тільки здобувають знання самостійно, а й розвивають і закріплюють набуті навички. Як допомогти дитині в освоєнні нових ЛО так, щоб вона відчула радість від того, що вона добре запам’ятала нові слова і словосполучення на уроці, а не сиділа вдома і не « зубрила» їх з ненавистю повторюючи їх багато разів.

    Хочу поділитися своїм досвідом, як я вирішую завдання.

 

Методичні рекомендації

 

1 крок   Фонетична зарядка

              

              1) Мета:  сформувати слухо – вимовні і ритміко –

                   інтонаційні навички

             2) Реалізація : а) нові ЛО з тексту, з якими будемо

                  працювати написані у транскрипційному

                 зображенні на дошці, чи на спеціально-

                 підготовленому листку ;б) вчитель або сильний

                учень читає їх ;в) читають всі учні.

 

2крок  Робота з лексичними « особливостями тексту»

 

            1) Мета:  самостійно вибрати і активізувати нові ЛО,

                словосполучення, незнайомі учням, з різних точок  

                зору.

            2) Реалізація : а) на дошці, або на заздалегідь  

                заготовленому листку паперу надруковані нові  

                ЛО, вирази, що їх вміщують ;б) учні записують

                переклад E – U ( можна усно );в) зворотний

                перекладU - E ( усно ).

                            

3 крок  « Знайди і зачитай»

 

  1.         Мета:  вибрати ЛО і візуально запам’ятати місце їх в тексті, з метою подальшої презентації.
  2.         Реалізація : а) знайти ЛО в тексті ;б) зачитати речення; в) перекласти речення з наявністю ЛО ;г) скласти своє речення з наявністю ЛО ( усно ); д)записати кращі речення з прослуханих в зошит.

 

4 крок  « Сюрприз» ( Пропозиція вчителя виконати різні види роботи з ЛО.) Наприклад :1) Fill in the missing letters 2) Unscramble these words 3) Match in pairs 4) Correct the sentences 5) Give the opposites ( synonyms) і т. д.

 

5 крок  Перевір себе

 

  1.   Мета: контроль ступеню засвоєння ЛО
  2.   Реалізація:  завдання, що допоможуть вчителю зрозуміти ступінь засвоєння ЛО.

а) True / False / I don’t know

б) Choose the right / best answer / variant

в) Complete / continue / the sentences

 

6 крок  Висловлювання особистої думки щодо теми і ідеї тексту.

            1) Мета : вчити учнів висказати ( написати ) резюме,    

   висловлюючи свою точку зору ( 1 , 2  речення )

            2)Реалізація: учитель вибирає проблемні питання      

 для подальшого обговорення. Це можуть бути 

               стійки словосполучення, фразеологізми, теми

               для роздуму, пояснення. Why do you think so?

              Можна виконувати усно і письмово ( дошка, зошит)

 

7 крок  Бесіда, співбесіда, дискусія ( Можна провести опитування без підготовки – quizz , написати паралельно письмову роботу з опорою на вирази і т. п.

1) Мета: розвивати вміння висловлювати свою точку зору, вести бесіду на базі використання ЛО.

             2) Реалізація : робота в парах, групах, в режимі T-              

             P1;P1 – P2; P2 – P1.

 

8 крок   Перевірка вивченого та оцінювання, домашнє     завдання

              1) оцінки за роботу на уроці

              2) збір письмових робіт ( перевірка письмових

                  завдань)

  1.            аналіз уроку
  2.            дом. завд.( створити декілька завдань із « кроку 4» )

 

9 крок   Обговорення уроку

 

              Мета :вибрати :1) найцікавіше 2) найголовніше

              3) найнесподіваніше 4) найоригінальніше

              

 

 

Text “ Books Are Our Friends “

 

All over the world people love reading. It is not surprising, because when you are reading a story or a fairy tale, you always become a part of adventure. You can visit a far away country, travel into space, learn the secrets of underwater life. You are not lonely. You can become a witness of great inventions with the heroes of science fiction stories. You also have fun with people who live in comic books.

     There is always a secret message in stories you read. That’s why when you read a book, try to understand what the author wants to tell you.

      Books are our friends. They are “ the treasure house of information”, as the saying goes. Modern and classical authors tell you a great number of amazing facts about the surrounding world. They teach you how to get on with your friends. That’s why every time you have a question – read a book, and it will help you solve the problem you have faced with.

 

 

Step 1.

 

 

 

 

 

 

Step 2.

 

     1) surprising                                      1) дивно

     2) a part of adventure                        2) частина пригоди

     3) a far away country                        3) далека країна 

     4) travel into space                            4) подорож у космос

     5) the secrets of underwater life        5) секрети підводного життя

     6) become a witness of                      6) cтати свідком

     7) great invention                              7)велике відкриття

      8) heroes of science fiction             8) герої наукової фантастики

      9) a secret message                         9) секретне послання

    10) treasure house information        10) скарбниця інформації

    11) modеrn and classical authors    11) сучасні і класичні автори

    12) great number of amazing facts  12) велика кіл-ть забавних факт

    13) surrounding world                     13) оточуючий світ

    14) solve the problem                      14) вирішити проблему

    15) to face with…                            15) зіткнутися з… 

 

 

Step 3.

           

  1.                     It is not surprising …
  2.                     become a part of adventure
  3.                     You can visit a far away country
  4.                     travel into space
  5.                     learn the secrets of underwater life
  6.                     You can become a witness of
  7.                     great invention with
  8.                     the heroes of science fiction
  9.                     There is always a secret message in the stories
  10.                Books are “ the treasure house of information”
  11.                Modern and classical authors tell you
  12.                a great number of amazing facts
  13.                about surrounding world
  14.                The book will help you
  15.                to solve the problem
  16.                you have faced with

 

Step 4.  Fill in the missing letters

 

 u_de_wa_e_                        a_th_r

s_rp_i_i_g                           am_z_ng

wi_n_s_                               s_r_o_nd_ng

in_en_i_n                             s_l_e              

m_s_a_e                               f_c_i_n

t_e_s_ _ e                                       

Unscramble these words and translate them into your mother tongue:

 

Egasems,hoautr,vennsiton,ieenccs,uresaetr,ganmiaz,ouiurrsnngd,evosl.

 

Give the opposites to the  given words:

 

far –                                       near                                    

lonely -                                  with many people     

past –                                     future

comic –                                  serious

always –                                 never

great number of -                   little

modern -                                old

 

 

Step 5.   a) Complete the word combinations:

             

  1.            a part of…( adventure )
  2.            a far away… ( country )
  3.            travel into…( space )
  4.            secrets of… ( underwater life )
  5.            the treasure house… ( of information )
  6.            classical… ( author )
  7.            great number of… ( amazing facts )
  8.            amazing facts about the… ( surrounding world )
  9.            solve… ( the problem )

             10.secret… ( message )

 

 

Step 6.  Answer the questions:

 

  1.               When do you become a part of adventure?
  2.               Where can you travel with the help of a book?
  3.               You are not lonely in reading books, aren’t you?
  4.               Is there always a secret message in stories you read?
  5.               Is it necessary to understand what the author wants to tell you?
  6.               The books teach to get on with your friends, don’t they?

Step 7.  Teacher: Think and say: Why are the books our friends?

             

             а) учні висказують свою точку зору

                 Pupil: I think the books are our friends because…

             б) Make up questions to these answers:

                 -When you are reading a story or a fairy tale you always

                   become a part of adventure.

                -You can visit a far away country, travel into space, learn

                    the secrets of underwater life.

                - When you read a book, try to understand what the author

                    wants to tell you.

                - Books are our friends, because they are “ the treasure

                     house of information.”

                - The books help us to solve the problem we have faced                  

                     with.

 

Fill in the table and make up the sentences:

visit a far away country

travel into space

learn the secrets of underwater life

travel into the past with the main characters of historic novels

become a witness of great inventions with the heroes of science fiction stories

have fun with people who live in comic books

 

 

 

 

 

 

 

 

Step 8.    1. Marks

               2. Summing Up

               3. Homework “ Make up a crossword with the words “

 

 

Step 9.   Discussion:

         

  1.            What was the new information you have learned?
  2.            What was our topic we have spoken about?
  3.            Why are books our friends?

 

 

doc
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку