Шолом Алейхем "Пісня над піснями"

Про матеріал
Використати презентацію можна як елемент уроку при вивченні та закріпленні теми:«Кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». Еволюція героїв у часі. Біблійні мотиви у повісті. Утвердження етичних цінностей.»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шолом Алейхем. Видатний єврейський письменник, один із основоположників сучасної єврейської літератури

Номер слайду 2

Шолом - Алейхем. Пісня над піснями

Номер слайду 3

Розмірковуючи про свої твори, Шолом-Алейхем писав, що сприймає слово «роман» і як художній твір, і як історію кохання. У «Пісні над піснями», як у жодному з інших творів письменника, передане це розуміння роману, адже це оповідь про чаклунство, таїну зародження кохання і про його втрату. Роман Шолом-Алейхема нагадує поему про кохання, багату метафорами і символами. Кожна глава схожа на строфу ліричного вірша. «Юнацький роман» Шолом-Алейхема ліричний, сповнений світлого суму, посмішки, чарівності.

Номер слайду 4

У дитинстві Шимек і Бузя були господарями свого світу: "наш дім — палац. Я — принц. Бузя — принцеса... це наше небо, наш вітерець, наші пташки — усе наше, наше, наше!". Вони були з'єднані у ньому, як закохані Соломон та Суламіт у біблійній "Пісні над піснями". У "Пісні над піснями" Шолом-Алейхем простежує долю своїх головних героїв від їхніх дитячих чарівних ігор і казок.

Номер слайду 5

Пісня пісень(reveals a foggy, rainy setting)“Пісня пісень” –видатний ліро-епічний твір Старого Заповіту“Пісня пісень” – калька з гебрейського словосполучення “найкраща з пісень”. Авторство цього твору приписують цареві Соломону (970-931 рр. до Р. Хр.), що доволі сумнівно, адже текст створено десь у середині V ст. до Р. Хр., а його остаточна редакція (як свідчить аналіз мови твору) припадає на ІІІ ст. до Р. Хр. До юдейського канону священних текстів “Пісню Пісень” було введено у ІІ ст., але й по тому були сумніви, адже поема своїм змістом і художньою формою дуже відрізняється від інших біблійних книг.

Номер слайду 6

“Книга пісень”склалася з окремих любовних і весільних пісень давніх юдеїв (дослідники налічують їх близько 25-28 у більших чи менших фрагментах). Літературно оброблені та введені до єдиного тексту, вони становлять самобутню ліро-епічну єдність з драматичними елементами, надзвичайно поетичну за формою та змістом ліро-драматичну поему, справжній гімн коханню та красі людини. У поемі 117 віршів, канонічно поділених на 8 розділів, кожен з яких містить кілька фрагментів.

Номер слайду 7

Соломон та Суламіт. Відомо, що Пісня над піснями – це найяскравіший біблійний текст, який розповідає історію любові Соломона та Суламіти. До цього тексту зверталися митці всіх часів, адже він відкриває унікальну красу людської любові, її цінність, долає лицемірство та присвячується жіночності. У християнстві цей біблійний текст використовується у Літургійній традиції, у розважаннях та весільних обрядах.

Номер слайду 8

Description. Historical or culutral context1. “Туга молодої за своїм молодим”; “Взаємне оспівування краси”; 2. “Глибоке взаємне кохання”;3. “Поривання до свого молодого”, “Соломон і його лицарі”;4. “Краса молодої”, “Взаємне прагнення”;5. “Молода з томлінням шукає свого молодого”;6. “Молодий знову оспівує красу своєї молодої”;7. “Іще про красу молодої”, “Молода кличе молодого”;8. “Вічна взаємна любов молодого й молодої”.

Номер слайду 9

Надворі добре. Надворі любо. Сонце вже близько крайнеба, дивиться вниз на околиці міста. Широко, просторо і привільно навколо. Де-не-де на горі, що ген за синагогою, визирає травичка, зелена, свіжа, тремтлива. З вереском і цвіріньканням пролітає над нашими головами струнка зграя маленьких ластівок, і знову згадується мені «Пісня пісень»: «Паростки-травичка вже з’явилася на землі, пора соловейка настала, і голос першої літньої пташки залунав у нашій країні». Я почуваюся напрочуд легким. Мені здається, що я маю крила: ось знімуся і полечу... Розкрийте душевний стан Шимека.

Номер слайду 10

Там, на горбку, сидимо, я і Бузя (зелені на свято ми й досі не нарвали), і розповідаємо казки. Тобто розповідаю я, а вона слухає. Я розповідаю їй про те, що буде через багато-багато років, коли я стану дорослим, а вона дорослою і ми поберемося... Ми зараз же за допомогою чарівного слова здіймемося в повітря понад хмари й об’їдемо цілий світ. Насамперед ми відвідаємо всі країни, де бував Александр Македонський. А далі подамося до Палестини. Там побуваємо на всіх запашних горах, у всіх виноградниках, напхаємо повні кишені інжиру, фініків, маслин і полетимо звідти ще далі й далі. І в кожному місці утнемо щось інше, бо ж ніхто нас не бачитиме... Текст абзацу. Яким змальовано світ дитинства в повісті? Перекажіть епізоди, які передають атмосферу радості й мрій.

Номер слайду 11

Шолом-Алейхем — майстер розкриття внутрішнього стану героїв. Він використовує різні художні засоби для створення психологізму: внутрішній монолог, асоціації, враження, виразні деталі, символи, лейтмотиви, пейзажі тощо.— Яке значення в повісті мають пейзажні замальовки?— Які барви домінують у пейзажних замальовках? Яке їхнє значення у творі?— Знайдіть у тексті описи природи. Як пейзаж допомагає розкрити внутрішній стан героїв, їхні настрої та переживання?

Номер слайду 12

Ліричний вірш. Визначте ознаки жанру роману, повісті, поеми, ліричного твору в «Пісні над піснями». Доведіть це прикладами з тексту. Роман. Повість. Поема

Номер слайду 13

Написати твір-роздум на тему: 1) «Чого вчить “Пісня над піснями”Шолом-Алейхема»; 2) «Що приваблює в “Пісні над піснями” Шолом Алейхема різні покоління дітей»Домашнє завдання

pptx
Додано
4 лютого
Переглядів
858
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку