Швейна справа. : Практична робота «З’єднання поздовжніх зрізів наволочки подвійном швом».

Про матеріал
Вдосконалення знань і вмінь учнів по виготовленню наволочки. Корекція мовлення на основі словесної характеристики виробу щодо форми, назв швів та послідовності трудових операцій, довільної уваги, дрібної моторики на основі роботи з голкою, ножицями.
Перегляд файлу

 

Дата____________ Клас__________

 

Тема: Практична робота «З’єднання поздовжніх зрізів наволочки подвійном швом».

 

Мета: вдосконалювати знання і вміння учнів по виготовленню наволочки. Розвивати  і корегувати  мовлення на основі словесної характеристики виробу щодо форми, назв швів та послідовності трудових операцій. Розвивати  тактильні відчуття,  корегувати мислення на основі здійснення аналізу способу виготовлення виробу, загадок.  Здійснювати корекцію довільної уваги, дрібної моторики на основі роботи з голкою, ножицями. Виховувати  культуру праці, бажання брати участь у трудовому процесі. 

  

Обладнання:   інструкційні картки, нитки,тканина,ножиці, пам'ятка з техніки безпеки, підручники, деталь наволочки, зразок наволочки, подушечки для розвитку тактильних відчуттів

      

         Хід уроку

І. Загально-корекційний етап

Організаційний момент

- привітання

-рапорт чергового;

-перевірка наявності учнів;

-перевірка готовності учнів до уроку;

 

  1. Нервово-психологічна підготовка.

Корекційна вправа на розвиток лінійного окоміру.

 

Устаткування: невеликий блокнот з білим папером, ножиці, лінійка, олівець.

Хід роботи: відрізати смужку і виміряти ширину відрізаною смужки по всій довжині, прикладаючи смужку в будь-якому місці лінійки, так як 1 см - це відстань між двома поруч розташованими цифрами на лінійці.

Результат: 1) при позитивному результаті можна запропонувати виконати це завдання ще раз для закріплення позитивного результату.

2) Якщо завдання виконано з відхиленням, то пропонується за допомогою лінійки і олівця відкласти заданий розмір: побудувати дві точки на відстані 1 см від краю листа і з'єднати їх, продовживши лінію до країв листа і відрізати по лінії (це буде зразок-еталон для контролю ). Без розмітки ще кілька разів виконати завдання, кожен раз вимірюючи або складаючи з зразком.

 

 

Загадка.

Його не люблять проганяють,

солодкий він, а не їдять.

Його побачив би охоче,

та він прийшов – закрились очі.

Він любить тишу, любить ніч,

а вдень від нас тікає пріч.

Нас уночі бере в полон

солодкий ….сон.

 

 

  1. Основна частина.

  

  1.Пропедевтичний етап.

 

Сьогодні, любі діти, ми з вами  почнемо нашу розмову про сни.

Так-так, не дивуйтесь -  саме про сни.

Скажіть мені, будь ласка, хто з вас бачить вночі кольорові, веселі сни?

(Відповіді дітей).

Я хочу з вами поділитися секретом – що треба робити, щоб сон був міцним, приємним, кольоровим.

По-перше: протягом дня робити добрі справи.

По-друге: думати про людей тільки хороше.

По-третє: виконати добросовісно (в міру своїх можливостей) сьогоденні справи.

Перше і друге ви будете намагатись виконувати  самостійно, а з третім завданням я вам допоможу. Тому,  що одна із сьогоденних справ – це пошити наволочку.

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

На нашому лузі (магнітна дошка зеленого кольору) ми бачимо незвичайних гостей – різнокольорових метеликів.

 

Кожен метелик завдання вам має.

 

Швидко виконуй, бо він відлітає.

   

Завдання 1-го метелика

 

  • Гра  « Не пропусти шов» (Діти плескають в долоні, коли чують назву шва)

ГОЛКА, НИТКА, ПОДВІЙНИЙ,

НОЖИЦІ, ШПИЛЬКИ,

ЛІНІЙКА, УПДГИН ІЗ ЗАКРИТИМ ЗРІЗОМ, КОТУШКА.

Завдання 2-го метелика

 

Гра «Розташуй у правильній послідовності» (План пошиття наволочки)

 

 

Завдання 3-го метелика

 

  • Робота з посібником  стор. 86 Завдання 136

 

 

 

 

 

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів

   Ви всі молодці, бо виконали всі завдання правильно і я бачу , що ви маєте знання по виготовленню наволочки.

Здобуті знання вам знадобляться у наступних класах, до того ж ви зможете шити постільну білизну для особистого користування. (Демонструю зразки готових робіт) Зверніть увагу на те, які вони гарні та естетично оформлені.

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку

Найбільший метелик просить вас пригадати тему нашого уроку. Що ми з вами виготовляємо?

Діти, подивіться на мене і скажіть, чим ви займалися на попередніх уроках? (шили наволочку)

 

   Ми продовжуємо  роботу по виготовленню наволочки.

Сьогодні у нас тема. Практична робота «З’єднання поздовжніх зрізів наволочки подвійном швом».

 

 

 Відкрийте зошити, зверніть увагу на свою осанку, сидіть рівно, не згинайтеся і запишіть число і тему «З’єднання поздовжніх зрізів наволочки подвійном швом».

   

І в кінці уроку ви будете знати і вміти…( Слайд: Очікувані результати)

Знати:
послідовність виготовлення наволочки
вимоги до якості виконання шва
Вміти:
виконувати правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних робіт;
якісно роботу

Фізкультхвилинка (відео)

 

5. Практична робота .

    Вступний інструктаж

Обговорення практичної роботи, інструкційної картки.

 

Повторення правил Т/б. Гра «Лото»

 

Виконання практичної роботи.

 

- Діти, а зараз беріться до роботи. Під час роботи вам допоможе інструкційна картка. Якщо вам щось не зрозуміло, підніміть руку, я підійду і поясню. Працюйте швиденько, але обережно і акуратно. Пам’ятайте про правила техніки безпеки і стежте за своєю поставою.

 

 Під час виконання практичної роботи вчитель контролює:

- дотримання правил техніки безпеки;

- поставу, організацію робочого місця;

- взаємодопомогу учнів.

 

  • Хвилинка відпочинку.

 

Завдання 5-го метелика – розвиток і корекція тактильних відчуттів.

Гра «Впізнай на дотик»  Три подушечки(із зерном, з горохом, із квасолею)

 Під час обходу робочих місць учитель:

- проводить індивідуальні інструктажі;

- контролює і допомагає учням під час виникнення труднощів;

- збирає інформацію для підведення підсумків роботи

 

VII. Закріплення знань і вмінь учнів.

Робота в парах.

Учитель пропонує учням ,які сидять поряд ,обмінятися виконаними роботами, перевірити та прокоментувати результати роботи.

Гра «Розташуй у правильній послідовності» (План пошиття наволочки)

 

 

VIII.  Оцінювання учнів. Мотивація оцінок. Аналіз причин помилок учнів, шляхи їх усунення. Визначення ступеня засвоєння знань, умінь і навичок.

 

 

IХ. Домашнє завдання

  • Повторити правила т/б при користуванні голкою.
  • Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

Запис у щоденники.

 

X. Підсумок уроку

  • Розкажіть, про що ви сьогодні робили на уроці?
  • Чи справдилися наші очікувані результати? (слайд: очікувані результати)
  • А чого навчилися?
  • Чи досягли поставленої мети?    

 

ХI. Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
17 березня 2021
Переглядів
661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку