Швидкість. Час. Відстань. Розв'язування задач на рух

Про матеріал
Розробка уроку математики у 7 класі на тему: "Швидкість. Час. Відстань. Розв'язування задач на рух"
Перегляд файлу

Тема. Швидкість. Час. Відстань. Розв’язування задач на рух

Мета:

  • формування предметних компетентностей: сформувати вміння розв’язувати прості задачі на знаходження відстані; удосконалити вміння розв’язувати прості задачі на знаходження швидкості та часу; закріпити знання взаємозв’язку між швидкістю, часом, відстанню, знання одиниць часу, довжини, швидкості та їх співвідношення, знання табличних і позатабличних випадків множення та ділення;
  • формування ключових компетентностей: формувати вміння коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності, вміння самостійно використовувати засвоєну інформацію , вміння працювати за зразком, аналогією; 
  • розвивати логічне мислення; коригувати мисленнєві процеси, обчислення, відповіді; сприяти самовихованню впевненості у власних силах

 

Обладнання: ноутбук, мультимедійний проектор, картки із завданнями, роздатковий матеріал, таблиця для усного рахунку, лінійка, олівець

 

Тип уроку: урок формування математичних компетентностей

 

                                                   Хід уроку

 

І. Організаційна частина

Дзвінок нам дав сигнал, працювати час настав.

То ж і ми часу не гаємо, працювати починаємо.

Перевірте наявність усього необхідного для уроку

 

ІІ. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку

А зараз закрийте очі і пригадайте свою найкращу подорож.

  • Що вам найбільше запам’яталося?

Я вам бажаю запам’ятовувати не лише яскраві моменти із свого життя, а й матеріал, який вивчаємо на уроках .

Для того , щоб впоратися на уроці із завданням, будьте старанними та уважними.  Завдання наші такі:

  • Не просто слухати, а чути.
  • Не просто дивитися, а бачити.
  • Не просто відповідати, а міркувати.
  • Дружно і плідно працювати.

Покладіть руки на парту і промовляйте:

- Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.

 

ІІІ.Перевірка домашнього завдання

  1. Запитання для повторення та перевірки знань
  • Що вивчали на попередньому уроці?
  • Назвіть одиниці довжини.
  • Назвіть одиниці часу.
  • Назвіть одиниці швидкості.
  • Як знайти швидкість?
  • Як знайти час?
  • Яке завдання було задано додому?
  1. Перевірка завдання заданого додому 

 

 

Швидкість

Час

Відстань

Пішохід

 

2год

10км

Мотоцикл

 

2год

80 км

Автомобіль

 

3год

180 км

Турист

6 км за год

 

24 км

Човен

10 км за год

 

20 км

 

  1. Виконання аналогічних завдань

 

 

Швидкість

Час

Відстань

Лижник

10 км за год

 

20 км

Автомобіль

 

3 год

150 км

Потяг

 

5 год

250 км

Бджола

 

2 год

100 км

Гепард

100 км за год

 

200км

 

 

ІV.  Актуалізація опорних знань

  1. Усний рахунок
    • Які ще види транспорту ви знаєте?
    • Який вид транспорту має найбільшу швидкість?
    • Чи завжди швидкість одного й того самого об’єкта однакова і від чого це залежить?
  2. Робота в групах

Погрупувати подані величини:

 Ів.: см, год, хв., км, м за с, дм, км за год, мм, доба, км за с, м, місяць, м за хв.

ІІв.: см, с, дм, год, км, хв., мм, доба, м.

 

V. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Тема сьогоднішнього уроку «Швидкість. Час. Відстань. Розв’язування задач на рух».

Ваше завдання – навчитися розв’язувати задачі на знаходження відстані за відомим часом та швидкістю; закріпити знання залежності між швидкістю, часом та відстанню.

 

 

VІ. Засвоєння нових знань

  1. Пояснення вчителя

Дельфін за одну годину пропливає 50 км. Яку відстань пропливе дельфін за 2 години? За 4 години?(проблемне питання)

Щоб знайти відстань – потрібно швидкість помножити на час.(таблиця)

Розгляньте на таблиці хід розв’язання.

Швидкість – 50 км за год

Час – 4 год

Відстань -?

                               Розв’язання

50 * 4 = 200(км)

Відповідь. За 4 год дельфін пропливе 200км.

  1. Робота з підручником

С.119, №1. Розгляньте розв’язання та вивчіть правило знаходження відстані.

Фізкультхвилинка

Станьте, діти, у проході,

Посміхніться ви природі!

Потягніться догори,

Поклоніться до землі.

Нахиліться вліво, вправо,

Повторіть ще раз цю вправу!

Швидко-швидко пострибайте

І мерщій усі сідайте!

 

VІІ. Застосування знань і вмінь

  1. Фронтальна робота

а) усне складання та розв’язування задач за таблицею

 

Швидкість

Час

Відстань

Велосипедист

10 км за год

3 год

 

Мотоцикл

32 км за год

2 год

 

Автомобіль

70 км за год

5 год

 

 

б)письмове складання та розв’язування задач за таблицею с.119, №3

Швидкість мотоцикла

Час

Відстань

79 км за год

4 год

 

80 км за год

6 год

 

 

     2.Самостійна робота.

 Завдання на картках. За даними таблиці скласти і розв’язати задачі.

Індивідуальна робота з невстигаючими.

     Взаємоперевірка виконаної роботи.

 

 

Ів.: 5 завд., ІІв. :3 завд.

 

Швидкість

Час

Відстань

Човен

8 км за год

4 год

 

Катер

32 км за год

3 год

 

Пароплав

50 км за год

5 год

 

Акула

70 км за год

3 год

 

Меч-риба

120км за год

2 год

 

 

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Назвіть тему уроку.
  • Яку величину ви вчилися знаходить?
  • Як знайти відстань за відомою швидкістю і часом?

Вправа «Мікрофон».

  • Що на уроці вам сподобалося?
  • Які види робіт запам’яталися?
  • Які завдання вам були легші, а які важчі?
  • Що позитивного ви взяли для себе з уроку?
  • Що вам не зовсім вдалося?
  • Що нового ви дізналися на уроці?

Ів. – встановити відповідність між рухомим тілом і відповідною швидкістю (завдання на картках)

ІІв. – поставити рухомі тіла в порядку зростання швидкості(за малюнками)

 

 

ІХ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

*Повторити правило знаходження відстані.

Скласти і розв’язати задачі за даними таблиці.

Ів. – 5 задач, ІІв. – 3 задачі. (вставити у таблицю розв’язки задач)

 

 

Швидкість

Час

Відстань

Турист

6 км за год

4 год

 

Автомобіль

60 км за год

5 год

 

Лев

80 км за год

2 год

 

Велосипедист

12 км за год

3 год

 

Стриж

100 км за год

2 год

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
24 березня 2020
Переглядів
1799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку