Міністерство освіти і науки України
ДНЗ «Вище професійне училище №2 м.Херсона»
“ЗАТВЕРДЖУЮ”
Заст. директора з НВР
Л.Л.Воїнова
“______”_______2020 року
Безпека життєдіяльності
СИЛЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
галузь знань 19 «Архітектура та будівництво»
освітньо-професійна програма «Будівництво та експлуатація будівель і споруд»
спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія»
(Шифр за ОПП – ОК 18. (ЗП І.18))
Освітній рівень: фаховий молодший бакалавр
Вид дисципліни нормативна
Мова викладання, навчання та оцінювання українська
Схвалено на засіданні циклової випускової комісії.
Протокол № від 2020
Голова циклової випускової комісії О.М.Лисенко
№ |
Назва поля |
Детальний контент |
1 |
Освітньо-професійна програма |
«Будівництво та експлуатація будівель і споруд» |
2 |
Код і назва спеціальності |
192 «Будівництво та цивільна інженерія» |
3 |
Код і назва дисципліни |
ОК 18. (ЗП І.18) «Безпека життєдіяльності» |
4 |
Кількість ЄКТС кредитів |
1,5 |
5 |
Рік навчання: |
1 |
6 |
Семестр: |
2 |
7 |
Кількість кредитів: |
1,5 |
8 |
Мова викладання: |
українська |
9 |
Компетентності, знання, вміння, розуміння, якими оволодіє здобувач освіти в процесі навчання |
Дисципліна «Безпека життєдіяльності» узагальнює дані відповідної науково-практичної діяльності, формує поняттєво-категорійний, теоретичний і методологічний апарат, необхідний для вивчення у подальшому дисциплін «Основи охорони праці», «Охорона праці в галузі» та інших дисциплін, які вивчають конкретні небезпеки і способи захисту від них. Метою освоєння дисципліни є набуття здобувачем фахової передвищої освіти компетенцій, знань, умінь і навичок для здійснення професійної діяльності за спеціальністю з урахуванням ризику виникнення техногенних аварій й природних небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та привести до несприятливих наслідків на об’єктах господарювання, а також формування у здобувачів вищої освіти відповідальності за особисту та колективну безпеку. Завданнями дисципліни є:
Дисципліна спрямована на формування компетенцій:Навики здійснення безпечної діяльності. Здатність до оцінювання ризиків виникнення та впливу надзвичайних ситуацій на об’єктах суб’єкта господарювання та ризиків у сфері безпеки праці. та результатів навчання: Передбачати екологічно-збалансовану діяльність, необхідний рівень індивідуальної безпеки та психічного здоров’я у разі виникнення типових небезпечних подій. Класифікувати речовини, матеріали, продукцію, процеси, послуги та суб’єкти господарювання за ступенем їх небезпечності. Демонструвати вміння щодо проведення заходів з ліквідування надзвичайних ситуацій та їх наслідків, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт. В результаті вивчення дисципліни здобувач фахової передвищої освіти повинен знати: основні положення Концепції національної безпеки України, що стосуються безпеки життя та здоров’я особи; аксіоми про потенційну небезпеку діяльності людини; джерела небезпеки та їх класифікацію; концепцію допустимого ризику; загальні положення управління ризиком; системи забезпечення життєдіяльності людини; характеристики системи «людина - життєве середовище»; об’єкти та цілі безпеки життєдіяльності в системі «людина - життєве середовище» різного рівня; основні законодавчі та нормативно-правові акти з безпеки життєдіяльності; види уражень організму людини; послідовність дій при наданні домедичної допомоги. |
10 |
Результати навчання здобувача освіти
|
Визначати рівень безпеки системи «людина - життєве середовище»; ідентифікувати небезпеку; визначати причини та можливі наслідки небезпек; класифікувати небезпечні, шкідливі та уражаючі фактори; аналізувати умови виникнення небезпечних та надзвичайних ситуацій; здійснювати системний аналіз безпеки життєдіяльності; ідентифікувати тип ситуації та оцінити рівень небезпеки, визначати профілактичні заходи запобігання надзвичайним ситуаціям; обґрунтовувати ймовірність прояву небезпечних факторів у разі виникнення надзвичайних ситуацій; застосовувати засоби індивідуального захисту на будівництві. |
11 |
Система оцінювання відповідно до кожного завдання для складання заліку
|
1. Відпрацювати практичні заняття. 2. Виконати 2 контр. роботи (тестування) на семінарських заняттях. 3. Отримати за семестр не менше 60 балів. 4. Скласти залік
|
12 |
Якість освітнього процесу
|
Дотримання принципів академічної доброчесності https://classroom.google.com/c/OTE0NTkyNjIwNDBa?=f46sajr Оновлення робочої програми дисципліни – 2020 р. http://vpu-2.web.optima.com.ua |
13 |
Методичне забезпечення
|
1. Комплекс навчально-методичного забезпечення навчальної дисципліни "Безпека життєдіяльності" підготовки фахового молодшого бакалавра за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія» ВПУ№2 м.Херсона; розробник Воїнова Л.Л. – Херсон, 2020. – 46 с. 2. Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Безпека життєдіяльності» для студентів спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія»/ Упоряд. Л.Л. Воїнова – Херсон:ВПУ №2 м.Херсона, 2020 – 30 с. 3.Методичні вказівки до семінарських занять з дисципліни «Безпека життєдіяльності» для студентів спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія»/ Упоряд. Л.Л. Воїнова – Херсон:ВПУ №2 м.Херсона, 2020 – 30 с. 4.Методичні вказівки до лекційних занять з дисципліни «Безпека життєдіяльності» для студентів спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія»/ Упоряд. Л.Л. Воїнова – Херсон:ВПУ №2 м.Херсона, 2020 – 30 с. |
14 |
Розробник силабусу (посада, ПІБ, ел.пошта) |
Викладач Воїнова Людмила Леонідівна Е-mail: lyuda.voinova7@gmail.com |
15 |
Номер аудиторії |
301 |
Опис дисципліни
Метою викладання навчальної дисципліни «Безпека життєдіяльності» є формування системи теоретичних та прикладних знань із правових, економічних і організаційних питань захисту людини від впливу негативних факторів середовища існування та праці.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності» є засвоєння студентами теоретичних знань та практичних умінь з виявлення негативного впливу на життєдіяльність людини зовнішніх та внутрішніх чинників і обґрунтування оптимальних умов життя і діяльності людини.
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
денна форма навчання |
||
Кількість кредитів – 1,5 |
Галузь знань 19 «Архітектура та будівництво» |
Нормативна |
Модулів – 2 |
Спеціальність (професійне спрямування): 192 «Будівництво та цивільна інженерія» |
Рік підготовки: |
Змістових модулів – 4 |
1-й |
|
Загальна кількість годин – 45 |
Семестр |
|
2-й |
||
Лекції |
||
Тижневих годин для денної форми навчання: аудиторних – 1,5, самостійної роботи студента - 1 |
Освітньо-кваліфікаційний рівень: Фаховий молодший бакалавр |
28 год. |
Лабораторні |
||
- |
||
Семінарські |
||
4 год. |
||
Самостійна робота |
||
13 год. |
||
Індивідуальні завдання: 0 год. |
Структура курсу
Назви змістових модулів і тем
|
Кількість годин |
|||||
денна форма |
||||||
усього |
у тому числі |
|||||
лекції |
практ. заняття. |
семінар |
сам.роб. |
Модульний кон-троль |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
7 |
8 |
Модуль 1. Теоретичні основи безпеки життєдіяльності. |
30 |
19 |
- |
3 |
8 |
|
Змістовий модуль 1.1. Категорійно-понятійний апарат з безпеки життєдіяльності, таксономія небезпек. Ризик, як кількісна оцінка небезпек. |
12 |
6 |
- |
2 |
4 |
|
Змістовий модуль 1.2. Природні загрози, характер їхніх проявів та дії на людей, тварин, рослин, об’єкти економіки |
8 |
6 |
- |
1 |
1 |
|
Змістовий модуль 1.3.Джерела небезпеки життєдіяльності людини та породжені з ними фактори |
10 |
7 |
|
|
3 |
|
Модуль 2. Безпека життєдіяльності в сфері проживання |
15 |
9 |
- |
1 |
5 |
|
Змістовий модуль 2.1. Менеджмент безпеки, правове забезпечення та організаційно-функціональна структура захисту населення у НС. Управління силами та засобами ОГ під час НС. |
15 |
9 |
|
1 |
5 |
|
Разом: |
45 |
28 |
- |
4 |
13 |
залік |
Рекомендована література
№ з/п |
Підручники, навчальні посібники |
Кількість примірників у бібліотеці або на кафедрі для базової літератури |
|
Базова |
|
1 |
Протасенко О. , Ф.Буц Ю. Безпека життєдіяльності. Харків. Вид. ХНЕУ, 2013 |
1 |
2 |
Гайченко В.А., Коваль Г.М. Основи безпеки життєдіяльності. – К.: МАУП, 2002. – 232 с. |
1 |
3 |
Є. П. Желібо, Н. М. Заверуха, В. В. Зацарний. Безпека життєдіяльності. «Каравелла», Київ, 2008р. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. |
Електронний підручник |
4 |
Березуцький В.В.,Васьковець Л.А.,Вершиніна Н.П., Горбенко В.В,.Лісогор О.С., Райко В.Ф «Безпека життєдіяльності» Харків, 2005, «Факт». |
Електронний підручник |
|
Допоміжна |
|
1 |
Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з дисципліни «Безпека життєдіяльності». Херсон. 2020р. Воїнова Л.Л. |
Електронний посібник |
2 |
Д.В.Зеркалов. Безпека життєдіяльності. 2011р. Київ . «Основа» |
Електронний підручник |
3 |
Електронний посібник з охорони праці. Херсон. 2020р. |
Електронний посібник |
4 |
Методичні рекомендації контрольні і завдання з дисципліни «Безпека життєдіяльності». Київ. 2012р. |
Електронний посібник |
1 |
Ю.Ю. Млавець. Безпека життєдіяльності. Конспект лекцій. Ужгород. 2015р. |
Електронний підручник |
2 |
Я. І. Бедрій. Безпека життєдіяльності. Київ. 2009р. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів |
Електронний підручник |
Інформаційні ресурси
№ з/п |
Назва, теми |
|
Інтернет-ресурси |
1 |
http://www.budinfo.com.ua ‑ Портал «Украина строительная: строительные компании Украины, строительные стандарты: ДБН ГОСТ ДСТУ». |
2 |
http://www.nau.ua ‑ Інформаційно-пошукова правова система «Нормативні акти України (НАУ)». |
3 |
http://base.safework.ru/safework ‑ Библиотека безопасного труда МОТ. |
4 |
http://www.mns.gov.ua ‑ Офіційний сайт Міністерства надзвичайних ситуацій України. |
5 |
Офіційне інтернет-представництво Президента України http://www.president.gov.ua/. |
6 |
Верховна Рада України http:Верховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада України//www.rada.kiev.ua . |
7 |
Кабінет Міністрів України http://www.kmu.gov.ua/. |
8 |
Міністерство екології та природних ресурсів України http:Верховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада України//www.menr.gov.ua/. |
9 |
Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи http:Верховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада України//www.mns.gov.ua/. |
10 |
Рада національної безпеки і оборони України http:Верховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада України//www.rainbow.gov.ua/. |
11 |
Постійне представництво України при ООН http://www.uamission.org/. |
12 |
Північноатлантичний альянс (НАТО) http://www.nato.int/. |
13 |
Новини про поточні події у світі, в т. ч. про надзвичайні ситуації http://www.100top.ru/news/ (російською мовою). |
14 |
Сайт, присвячений землетрусам та сейсмічному районуванню території http://www.scgis.ru/russian/. |
15 |
Сайт, присвячений надзвичайним ситуаціям природного характеру http://chronicl.chat.ru/. |
16 |
Офіційний сайт Американського вулканологічного товариства http://vulcan.wr.usgs.gov/ (англійською мовою). |
17 |
Український інститут досліджень навколишнього середовища i ресурсів при Раді національної безпеки i оборони України http://www.erriu.ukrtel.net/index.htm. |
18 |
http://www.dnop.kiev.ua ‑ Офіційний сайт Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду (Держгірпромнагляду). |
19 |
http://www.social.org.ua ‑ Офіційний сайт Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України. |
20 |
http://www.iacis.ru ‑ Официальный сайт Межпарламентской Ассамблеи государств–участников Содружества Независимых Государств (МПА СНГ). |
21 |
http://base.safework.ru/iloenc ‑ Энциклопедия по охране и безопасности труда МОТ. |
Політика оцінювання
Оцінювання
Остаточна оцінка за курс розраховується наступним чином:
Аудиторна робота – практичні заняття та контрольні заходи |
Самостійна робота
|
Сума |
||
Модуль |
||||
1.1 |
1.2. |
1.1. |
1.2 |
|
50 |
30 |
10 |
10 |
100 |
Шкала оцінювання студентів:
Оцінка ECTS |
Оцінка за національною шкалою |
|||
для екзамену, курсового проекту (роботи), практики |
для заліку |
|||
90 – 100 |
А |
10-12 |
відмінно |
відмінно добре задовільно |
82-89 |
В |
9 |
добре |
|
74-81 |
С |
7-8 |
||
64-73 |
D |
6 |
задовільно |
|
60-63 |
Е |
4-5 |
||
35-59 |
FX |
3
|
незадовільно з можливістю повторного складання |
не зараховано з можливістю повторного складання |
0-34 |
F |
1-2
|
незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни |
не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни |