"Сім'я, освіта та виховання афінян і спартанців"

Про матеріал
 познайомити учнів з повсякденним життям Стародавньої Греції;  скласти уявлення про сімейні стосунки, виховання афінян і спартанців;  розповідати про життя жінки в афінському полісі і Стародавній Спарті;  удосконалювати навички аналізу історичного матеріалу;  виховувати почуття справедливості, толерантності на прикладі традицій інших народів.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

 

Сім'я, освіта та виховання

афінян і спартанців

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель історії Марина Геннадіївна Гречко

 

 

 

 

 

 

Тема. Сім'я, освіта і виховання афінян і спартанців.

мета:

  • познайомити учнів з повсякденним життям Стародавньої Греції;
  • скласти уявлення про сімейні стосунки, виховання афінян і спартанців;
  • розповідати про життя жінки в афінському полісі і Стародавній Спарті;
  • удосконалювати навички аналізу історичного матеріалу;
  • виховувати почуття справедливості, толерантності на прикладі традицій інших народів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, презентація, проектор, дидактичний матеріал. Основні терміни і поняття: гінекей, гімназія, педагог, академія.

ПЛАН

1. Повторення.

2. Сім'я в Стародавніх Афінах і Спарті.

3. Виховання в Стародавній Греції.

4. Освіта афінян і спартанців.

5. Домашнє завдання

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання класу (на тлі «Сіртакі)

Ознайомлення учнів з темою і основними завданнями уроку.

Слово вчителя. Доброго дня, діти! Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож до Стародавньої Греції, побуваємо в гостях у двох різних сімей спартанців і афінян. Але перш ніж вирушити в дорогу, згадаємо, що ми вже знаємо про цю дивовижну країну.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань УЧНІВ

У вас на столах лежать картки з реченнями, ви повинні визначити які з тверджень правдиві, а які помилкові і відповідно проставити поруч з твердженням «так» або «ні» або ж «+» або «-». Отже, будь-ласка, зверху напишіть своє ім'я та прізвище і приступайте до виконання завдання.

Бліц-контроль «Так чи ні?»

1. Держава на острові Крит набула особливого розквіту під час правління Міноса (Так)

2. В Лабіринті Кноського палацу жив Атей. (Ні)

3. Мікенську палацову цивілізацію пов'язують з племенем ахейців. (Так)

4. Троянська війна тривала 10 років. (Так)

5. Ахейская цивілізація впала під натиском дорійців. (Так)

6. Греки називали себе еллінами. (Так)

7. Середня Греція ділилася на 5 областей. (Ні)

8. Клімат в Греції холодний, зі снігом і сильними буревіями. (Ні)

9. Балканська Греція з усіх боків оточена пустелею. (Ні)

10.Черное море греки називали Понт Евксінський. (Так)

11.Найвища гора Греції - Олімп. (Так)

(Взаємоперевірка. Перевіряють один одного. )

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

"Мозковий штурм"

Діти, на дошці ви бачите три слова: СІМ'Я(дім,тато,мама), ВИХОВАННЯ(повага до дітей,батьків,дисципліна,правила  ), ОСВІТА(школа, книги,картини,університети), з чим у вас асоціюються кожне з них. Зверніть увагу, що у вас цими ж словами підписані столи, за якими ви сидите, у кожної групи своя назву. Як ви думаєте, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці?

(Обговорення відповідей учнів)

Отже, зараз ви переглянете відео про сім'ю, виховання та освіту в Стародавніх Афінах і Спарті, на ваших столах лежать листочки зі словами, завдання кожної з груп вибрати із запропонованих слів, правильні, які підходять до групової теми і прикріпити їх на дошці, біля свого слова.

Уважно дивіться відеосюжети, вони підкажуть вам правильні відповіді.

Перше відео буде про сім'ю, тож, дивимося.

(Перегляд відеофрагменту)

Група «сім'я», вибирайте із запропонованих слів вірні і прикріпіть їх до дошки біля слова сім'я.

Дивимося наступне відео про виховання і освіту древніх афінян, дві групи будьте уважні.

(перегляд відео)

(Оформлення дошки, обговорення результатів, порівняння асоціацій, записаних на початку уроку з тим, що було в Стародавній Греції)

 

ІV. Закріплення НОВИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

У вас на партах лежать тексти про сім'ю, виховання та освіту в Стародавній Греції. Ваше завдання, вибрати з тексту тільки те, що стосується безпосередньо теми вашої групи. Отриманий результат потрібно записати в зошити. Після завершення роботи, представник кожної з груп зачитає виписаний текст. Записуємо в зошити число, тему уроку, Назву вашої групи і приступаємо до виконання завдання.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ

1. Чи був урок цікавим?

2. Що найбільше вас вразило з прослуханої інформації?

3. Яка система освіти сподобалася вам найбільше, афінська або спартанська і чому?

4. Питання дівчаткам. Хотіли б ви жити в Стародавній Греції? Яке відношення до жінок вам більше подобається, в Стародавніх Афінах або в сучасному світі? Свою думку обґрунтуйте.

5.Вопрос хлопчикам. Уявіть, що ви опинилися в минулому, де б ви хотіли бути, в Стародавніх Афінах або Спарті? Свою відповідь обґрунтуйте.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Підготувати повідомлення або презентації за темами: Суспільний лад Афін і Спарти»,«Олімпійські ігри в Стародавній Греції»

1

 

doc
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
1371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку