Симптоми порушення експресивного рівня

Про матеріал
Розлади розвитку (мовлення, пізнавального та ін.) Порушення психологічного розвитку є нейророзвитковими розладами, що означає те, що їхні причини є насамперед у біологічно-обумовлених особливостях функціонування нервової системи. Вони проявляються у ранньому віці порушеннями в ключових сферах розвитку дитини - мови та спілкування, інтелекту, соціальної взаємодії, самоконтролю, навчання у школі. Розлади розвитку потребують своєчасного виявлення і застосування відповідних методик допомоги - програми Раннього Втручання мають великий потенціал впливу на розвиток дитини та загалом якість її життя та її родини. Діти з порушеннями психологічного розвитку потребують нашої особливої любові та турботи, щоби підтримати їх у розвитку та розкритті свого потенціалу, а також створенні належного соціального середовища, у якому вони відчуватимуть розуміння, підтримку і прийняття. Симптоми порушення експресивного рівня мовлення, зокрема, симптоми, пов'язані з граматичним оформленням, синтаксичним оформленням та використанням лексичних одиниць. Ці порушення можуть суттєво впливати на комунікативну ефективність особи, тому важливо їх вчасно виявляти та коригувати.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Симптоми порушення експресивного рівня. Виконала студентка 1 курсу 113-м групи. Спеціальна освіта. Логопедія Романова Альона. Викладач: Кабельнікова Н. В. кандидат педагогічних наук, доцент, доцентка кафедри спеціальної освіти2024 р.

Номер слайду 2

Розлади розвитку (мовлення, пізнавального та ін.)Порушення психологічного розвитку є нейророзвитковими розладами, що означає те, що їхні причини є насамперед у біологічно-обумовлених особливостях функціонування нервової системи. Вони проявляються у ранньому віці порушеннями в ключових сферах розвитку дитини - мови та спілкування, інтелекту, соціальної взаємодії, самоконтролю, навчання у школі. Розлади розвитку потребують своєчасного виявлення і застосування відповідних методик допомоги - програми Раннього Втручання мають великий потенціал впливу на розвиток дитини та загалом якість її життя та її родини. Діти з порушеннями психологічного розвитку потребують нашої особливої любові та турботи, щоби підтримати їх у розвитку та розкритті свого потенціалу, а також створенні належного соціального середовища, у якому вони відчуватимуть розуміння, підтримку і прийняття. Симптоми порушення експресивного рівня мовлення, зокрема, симптоми, пов'язані з граматичним оформленням, синтаксичним оформленням та використанням лексичних одиниць. Ці порушення можуть суттєво впливати на комунікативну ефективність особи, тому важливо їх вчасно виявляти та коригувати.

Номер слайду 3

Розлади розвитку мови. Характеризуються стійким порушення розвитку розуміння та використання мови для спілкування. При цьому розвиток мови суттєво відстає від вікових норм і спричиняє як наслідок порушення у соціальній, навчальній сфері. При цьому розлад мови не є спричинений розладом інтелектуального розвитку, глухотою, неврологічним ураженням артикуляційного апарату. Як правило до п’яти років при незначних порушеннях розвитку мови цей розлад не діагностують (у таких випадках вживають термін “затримка мовленнєвого розвитку”). Розлади розвитку мови обумовлені порушенням дозрівання центру мови, що може бути спричинене або генетичним фактором, або ж органічним ураженням центральної нервової системи (наприклад, внаслідок гіпоксії, нейроінфеції та ін.). Діти з затримкою мовленнєвого розвитку та розладами розвитку мови насамперед потребують інтенсивної логопедичної допомоги з відповідним залученням батьків, педагогів освітніх закладів до підтримки розвитку і використання мови в щоденному середовищі. У дітей з розладами розвитку мови часто можуть бути супутні розлади (наприклад, розлад дефіциту уваги та гіперактивності) та вторинні проблеми (академічні, поведінкові, соціальні), які також потребують належної уваги і допомоги.

Номер слайду 4

Розлад вимови звуків (дислалія)Характеризується порушеною вимовою звуків, що спричиняє порушення чіткості і зрозумілості мовлення дитини, а відтак вторинні труднощі у спілкуванні, навчанні та ін. При цьому порушення вимови не є спричинене порушенням слуху, структурним чи неврологічним ураженням артикуляційного апарату. Чіткість вимови у дітей дозріває з віком: так переважно дорослі розуміють 50% того, що каже дворічна дитина, а уже у віці чотирьох років вимова дитини є майже повністю зрозумілою для сторонньої людини. Ключовим терапевтичним втручання для дітей з розладом вимови є логопедична терапія та відповідне застосування рекомендацій логопеда вдома/освітньому закладі.

Номер слайду 5

Розлад соціальної комунікаціїДаний розлад є спорідненим до розладів спектру аутизму і характеризується порушенням розвитку комунікативних навичок, соціальної взаємодії, лиш на відміну від аутизму відсутня стереотипність поведінки. Причини, механізми та прояви цього розладу є такі ж, як у дітей з розладами спектру аутизму у сфері порушень соціальної взаємодії та компетентності. Втручання та методи допомоги також ж такі як при РСА з фокусуванням на розвитку навичок соціальної взаємодії.

Номер слайду 6

Розлади інтелектуального розвитку. Проявляються порушенням загального інтелектуального розвитку дитини, її пізнавальних здатностей. Відповідно, як наслідок відставатимуть усі сфери – і пізнавальний, і мовленнєвий розвиток, і соціальна взаємодія, функції самообслуговування та ін. Порушення інтелектуального розвитку дитини можуть бути різного ступеню – і відповідно, дитина зможе досягнути різного рівня розвитку у дорослому віці, втім, важливо усвідомлювати, що наявні пізнавальні обмеження будуть супроводжувати особу впродовж життя, а відтак вона потребуватиме певного ступеню підтримки. Водночас наявність обмежень, аж ніяк не заперечує наявності здібностей та можливостей до розвитку, а також позитивних особистісних якостей, які – у випадку якщо дитина є в сприятливому, доброзичливому соціальному середовищі – зможуть зробити і її життя щасливим, і дозволити їй теж бути джерелом щастя для інших.

Номер слайду 7

Розлад із дефіцитом уваги та гіперактивністюозлад із дефіцитом уваги та гіперактивністю є одним з найбільш поширених розладів психологічного розвитку – він зустрічається у близько 5% дітей та 3% дорослих. Ключовими симптомами цього розладу є біологічно обумовлені порушення розвитку самоконтролю та саморегуляції, які спричиняють проблеми у сфері регуляції поведінки, уваги, емоцій та імпульсів.

Номер слайду 8

Розлади розвитку шкільних навичок: читання, письма, математики. Розлади розвитку шкільних навичок проявляються у дітей шкільного віку і пов’язані зі значними труднощами, що перевершують нормальні для даного віку межі, оволодіти навиками письма (тоді говориться про дисграфію), читання (дислексія), математики (дискалькулія). Розлади шкільних навичок є нейробіологічно обумовлені, в значній частині випадків пов’язані з генетичним фактором чи органічним ураженням мозку. Вони пов’язані з порушенням дозрівання центрів мозку (свого роду “процесорів”), що відповідають за читання, письмо, математику. Ці розлади можуть бути ізольовані, а можуть бути поєднані. Вони потребують належної діагностики – оскільки важливо, щоби дитина мала з боку рідних і педагогів належне розуміння і прийняття її можливостей, індивідуальну навчальну програму і підтримку. У навчанні відповідних навичок рекомендоване застосування специфічних педагогічних методик. Водночас важливо підтримати розвиток інших сторін дитини, її здібностей, сприяти формуванню прийняття себе, позитивної самооцінки, соціальних зв’язків.

Номер слайду 9

Симптоми порушення граматичного (морфологічного) оформлення висловлення (аграматизми)Аграматизми є одним з основних симптомів порушення граматичного оформлення. Вони можуть проявлятися у вигляді: Відсутності або неправильного використання відмінків. Неправильного узгодження іменників і прикметників. Використання неправильних форм дієслів (наприклад, замість "я йду" - "я йшов"). Неправильного вживання артиклів та прийменників. Ці симптоми можуть свідчити про труднощі в розумінні граматичних правил та їх застосуванні.

Номер слайду 10

Симптоми порушення синтаксичного оформлення висловлення. Порушення синтаксичного оформлення можуть проявлятися у вигляді: Неправильного побудування речень (наприклад, змішування порядку слів). Відсутності або надмірної кількості підметів та присудків. Використання неповних речень або фраз. Неправильного вживання складносурядних і складнопідрядних конструкцій. Ці симптоми можуть ускладнювати сприйняття висловлювань та призводити до непорозумінь у спілкуванні.

Номер слайду 11

Симптоми порушень номінації й використання лексичних одиниць під час побудови висловлювань. Порушення номінації та використання лексичних одиниць можуть проявлятися через: Використання не відповідних слів або фраз (наприклад, замість "стіл" - "книга"). Неправильне вживання синонімів або антонімів. Відсутність необхідних слів у висловлюванні. Застосування сленгу або діалектних слів у формальному контексті. Ці симптоми можуть свідчити про труднощі в лексичному запасі та його адекватному використанні в мовленні.

Номер слайду 12

Отже, порушення експресивного рівня можуть суттєво вплинути на якість комунікації. Важливо вчасно виявляти ці симптоми та вживати заходів для їх корекції.

Номер слайду 13

Список використаних джерел:Інтернет ресурси: https://k-s.org.ua/resources/mh-academy/development/ Інтернет ресурси: https://brain-up.com.ua/zatrymka-movlennievoho-rozvytku-u-ditei-symptomy-prychyny-likuvannia/ Інтернет ресурси: https://vseosvita.ua/library/embed/000n44-ea78.docx.html Інтернет ресурси: https://kinderklinik.ua/uk/zatrimka-movlennyevogo-rozvitku-prichini-simptomi-ta-likuvannya-u-kiyevi/ Дякую за увагу.

pptx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
26 листопада
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку