У літературі визначають символічне значення кожного кольору залежно від контексту:
Білий – символ невинності, чистоти й радості. Він – нейтральний: в ньому – чарівна сила денного сонячного світла
Червоний-символ крові й вогню, бо це – гарячий колір. У ньому – всі сторони життя: з однієї – повнота життя, свобода та енергія; з іншої – ворожнеча, помста й агресивність.
З однієї сторони – це символ любові, а з іншої – символ страждань.
Оранжевий – символ слави, величі та гідності. Його стихія – вогонь і Земля, а небесне світило-Сонце
Жовтий – символ тепла, радощів і поваги. Це – колір золота і стиглого колоса, через які він уособлює Сонячне світло. Він може мати і суперечливе значення: з однієї сторони, це – колір Сонця і золота, як застиглого сонячного променя, а з другої – колір опалого листя та достиглих хлібів, що означає завершення, кінець, а інколи і загибель
Золотий – символ святості. Він також символізує Сонце і багатство. Та золотий колір має бути чистим, а багатство – духовним.
Зелений – символ природи і молодості; він –«міст» між двома протилежними кольорами веселкового спектру -гарячим червоним і холодним синім. А тому виступає кольором надії на злагоду, мир і спокій.
Голубий – близький за духом синьому кольору, символізує благородство, ніжність і вірність, і легкий сум через розуміння конечності прекрасного і неповторного в людському житті та недосяжності вічного, як недосяжна небесна блакить…
Синій– символ вірності, задуми, довір’я і безкінечності. Як безконечними бачиться морська далечінь і небесна глибина. Він настільки серйозний, що аж холодний. ньому – і фарби моря, і прохолода землі.
Фіолетовий – особливий символ, бо поєднує в собі два протилежних кольори – гарячий червоний і холодний синій. Це колір філософських роздумів.
Чорний – символ темряви, зла і смерті. Взагалі, всіх злих сил, процесів гниття і затемнення.
Сірий– колір буденності й нудьги, пилу, диму, попелу
Коричневий – колір землі, дерева. Теплий колір, означає достаток
Рожевий – колір легковажності, мрій, флірту, легкої закоханості, наївності.
Кольори можуть поєднуватися, конфліктувати, домінувати чи навпаки – скорятися, потрапляти під вплив певного відтінку чи навіть потрапляти в пастку конкретної палітри, ставати лейтмотивом твору чи з’являтися одинично.