Символіка країни Недоладії та її мешканців. Морально- етичні проблеми в казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»

Про матеріал
Конспект уроку дає можливість продовжити роботу над казкою Г.Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії" визначаючи проблеми, які порушені у творі, розкриваючи символічний зміст твору.
Перегляд файлу

Тема. Символіка країни Недоладії та її мешканців. Морально- етичні проблеми в казці Галини Малик  «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» 

Мета: продовжити роботу над казкою Г.Малик, навчитися визначати проблеми, які порушені у творі, розкривати символічний зміст твору;  розвивати вміння аналізувати поведінку героїв та власні вчинки, робити висновки; виховувати відповідальність за свої вчинки, кращі людські риси характеру (дружбу, взаємоповагу).

Обладнання: ілюстрації, роздавальний матеріал, текст повісті-казки, мультиме­дійні засоби навчання.

Тип  уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь

                                             Хід уроку

 ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Емоційне налаштування учнів

Діти, На дошці записані слова: Замріяність, захоплення, спокій, переживання,  радість, легкість, смуток,  печаль, позитив) Виберіть  ті  два  почуття,   що передають ваш настрій і  скажіть

Оголошення теми та мети уроку.

Епіграф до  уроку: «Це дуже приємно – розпочату справу доводити до кінця» 

Проблемне питання. Діти, як ви вважаєте, а чи актуально в наш час бути добрим? І чому?  А що означає для вас добро?

Актуалізація опорних знань учнів

Протягом тривалого  часу ми з вами вивчаємо казки: чи то народні, чи то літературні, але щоразу переконуємося в тому, що добро обов’язково переможе зло.

Мотивація навчальної діяльності.

«Мозкова атака»

Що таке казка? Літературна  казка?  Повість –казка?

Які види казок вам відомі?

Які казки ви читали?    Чому навчають вас ці твори?

                                            Відео

Перевірка  домашнього  завдання.  

Казкова  вікторина     (Робота  у  зошиті)

1.  Чому  засмутилася  Аля?

2. Де  опинилася  Аля?

3.  Чи  зрозуміла  дівчинка,  чому  вона  сюди  потрапила?

4. З  чого  будує  країну  Недочеревик?

5.  Що  знаходить  Аля  у  зачарованому  будиночку?

 Сприймання та засвоєння нового навчального матеріалу.

ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

слово вчителя

Сьогодні  на  уроці ми продовжимо з вами роботу над твором ,спробуємо розкрити символічний зміст казкових персонажів  і  з’ясуємо,  які  проблеми  порушує  автор  у  творі.

Дійовими особами казки є: Аля, Недоладько, Перший Недорад­ник ; бабуся, Недороль Десятий, Недочеревик, Недоладяни,  Недопопелюшка.

Який  початок  мають  імена  героїв?

Чому країна називається Недоладією?

(Бо до неї Недочеревик зносив усі справи, що були зроблені не до ладу.

Що, на вашу думку, символізує країна Недоладія та її мешканці? (Безлад, який виникає, коли люди cвої справи не доводять до КІНЦЯ

Символ — це умовне позначення якогось явища.

Робота в зошитах. Складання таблиці

Символ

Символічне значення

Країна Недоладія

безлад і недороблені справи

Недоладько

працьовитість і відданість

Недопопелюшка

дружелюбність і безкорисливість

Недочеревик

справедливість, колекціонування недороблених справ

Недороль Десятий

бездіяльність і боягузтво

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Які фантастичні та реальні події відбуваються в повісті-казці?

Реальне : Аля — добра дівчинка, здатна прийти на допомогу іншим.     Аля не завершувала до кінця свої справи, бо їй забракло терпіння.

Фантастичне: Аля потрапила у країну Недоладію, де були недороблені справи.    Пригоди, що трапились з дівчинкою

Що треба робити, щоб така країна зникла назавжди? (Багато працювати і дорослим і дітям, завжди закінчувати розпочату роботу.)

Яким українським прислів’ям можна висловити головну думку твору? (Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.)

Узагальнення, систематизація та закріплення знань.

Морально-етичні проблеми казки.

Добро  і  зло,   Лінощі  і  працелюбність,  Відповідальність  за  вчинки,  Батьки  і  діти,  Боягузтво  і  хоробрість.

Проблемне питання. Діти, як ви вважаєте, а чи актуально в наш час бути добрим? І чому?  А що означає для вас добро?

Гронування.  (Кольоровою крейдою діти створюють на дошці  гроно добра).

Добро – милосердя, взаємопідтримка, допомога іншим, корисні справи, порядність, добрі справи, відповідальність за власні вчинки.

Підсумки уроку, Домашнє  завдання.

  Оцінки.  Намалюйте  смайлик   (ваш  настрій)

 1. Рефлексія

Вправа  «Мікрофон»

- Я схожий (а) на Алю тим, що ...

- Я не схожий (а) на Алю тим, що ...

2. Слово вчителя

Кожна розпочата справа має бути завершена. Треба боротися з власними лінощами та пам’ятати, що найкраща справа та, яка має результат. Я бажаю вам бути добрими та наполегливими , завжди досягати поставленої  мети. 

Намалюйте  смайлик   (ваш  настрій)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
23 січня 2021
Переглядів
6604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку