Колендарно - тематичне планування з історії України, всесвітньої історії для 7 - 9 класі врозроблено за навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів
«Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи», затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804
Історія України (35 годин) Всесвітня історія (35 годин)
№ з/п |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
№ з/п |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
|
1 |
04/09 |
Повторення. Велике переселення народів. Розселення слов’ян. |
|
|
|
2 |
05/09 |
Вступ. Робота з форзацами, змістом, структурою підручника. Знайомство з літературою та Інтернет – ресурсами. Практичне заняття 1 Початок роботи над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці “Європа в добу Середньовіччя” / за зразком/ |
|
|
|
Розділ 1. Перші середньовічні держави |
||
|
|
|
3 |
11/09 |
Утворення варварських королівств. Франкська держава. |
|
|
|
4 |
12/09 |
Імперія франків. Карл Великий. |
|
|
|
5 |
18/09 |
Візантійська імперія. |
|
|
|
6 |
19/09 |
Арабський світ: релігія, завоювання, культура. |
|
|
|
7 |
25/09 |
Практичне заняття 2 внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Велике переселення народів, Франкське королівство, Франкську та Візантійську імперії, перші Арабські халіфати |
|
|
|
8 |
26/09 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
Розділ 1. Виникнення та становлення Русі – України |
|
|
|
||
1 |
02/10 |
Розселення східнослов’янських племен на території України. Господарство та суспільство слов’ян |
|
|
|
2 |
03/10 |
Утворення Русі – України |
|
|
|
3 |
09/10 |
Київські князі (Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав) |
|
|
|
4 |
10/10 |
Практичне заняття 1 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Київської держави (Русі-України), правління перших князів (Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава), їхні походи/реформи; |
|
|
|
5 |
17/10 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи |
||
|
|
|
9 |
23/10 |
Зв'язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація |
|
|
|
10 |
24/10 |
Середньовічне європейське суспільство |
|
|
|
11 |
06/11 |
Середньовічне місто. Повсякденне життя |
|
|
|
12 |
07/11 |
Практичне заняття Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: зіставити (на основі витягів з доступних джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи. |
|
|
|
13 |
13/11 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 3. Європейське суспільство і держави в X – XV століттях |
||
|
|
|
14 |
14/11 |
Скандинавія в добу Середньовіччя |
|
|
|
15 |
20/11 |
Хрестові походи |
|
|
|
16 |
21/11 |
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій |
|
|
|
17 |
27/11 |
Реконкіста. Утворення королівства Іспанія |
|
|
|
18 |
28/11 |
Франція в XI – XV століттях. Столітня війна. Жанна д’Арк |
|
|
|
19 |
04/12 |
Англія в XI – XV століттях. “ Велика хартія вольностей”. Війна троянд |
|
|
|
20 |
05/12 |
Священна Римська імперія |
|
|
|
21 |
11/12 |
Італійські торговельні республіки ( Генуя, Венеція) |
|
|
|
22 |
12/12 |
Практичне заняття 3 внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, нормандське завоювання Англії, Хрестові походи, Реконкісту, утворення королівства Іспанія, Столітню війну, утворення Священної Римської імперії, перше скликання англійського парламенту і Генеральних штатів у Франції, інші ; встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. |
|
|
|
23 |
18/12 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
24 |
19/12 |
Семестрова контрольна робота |
6 |
25/12 |
Семестрова контрольна робота |
|
|
|
Розділ 2. Київська держава (Русь – Україна) наприкінці X - у першій половині XI ст. |
|
|
|
||
7 |
26/12 |
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження християнства |
|
|
|
8 |
15/01 |
Київська держава ( Русь – Україна) за Ярослава Мудрого. “Руська правда” |
|
|
|
9 |
16/01 |
Суспільний устрій. Влада князя. Повсякденне життя |
|
|
|
10 |
22/02 |
Культура. Писемність. Освіта. Мистецтво |
|
|
|
11 |
23/01 |
Практичне заняття 2 внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про правління Володимира Великого та Ярослава Мудрого, хрещення Русі, утворення Київської митрополії, розгром Ярославом Мудрим печенігів під Києвом, кодифікацію руського звичаєвого права, інші; охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби («Руська правда» Ярослава Мудрого, «Правда Ярославичів», «Статут» Володимира Мономаха) – правове становище різних верств населення Русі-України; |
|
|
|
12 |
29/01 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 3. Київська держава у другій половині XI – першій половині XIII століть |
|
|
|
||
13 |
30/01 |
Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів |
|
|
|
14 |
05/02 |
Правління Володимира Мономаха |
|
|
|
15 |
06/02 |
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства (оглядово). Галицьке та Волинське князівства (оглядово). Кочові народи степів України X – XIII ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово) |
|
|
|
16 |
12/02 |
Культура Русі – України в другій половині XI – першій половині XIII століть |
|
|
|
17 |
13/02 |
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Любецький з’їзд князів, правління спадкоємців Ярослава Мудрого (Володимира Мономаха та ін.), першу писемну згадку назви «Україна», зведення Успенського собору Києво-Печерської лаври, інші (на розсуд учителя); позначити на контурній карті й надписати території князівств часів роздробленості Київської держави (Русі-України) та половецькі землі; визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя. |
|
|
|
18 |
19/02 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 4. Королівство Руське (Галицько – Волинська держава) |
|
|
|
||
19 |
20/02 |
Утворення Галицько – Волинської держави |
|
|
|
20 |
26/02 |
Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді) |
|
|
|
21 |
27/02 |
Король Данило – будівничий Галицько – Волинської держави |
|
|
|
22 |
05/03 |
Галицько – Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад |
|
|
|
23 |
06/03 |
Культура Галицько – Волинської держави XIII – першої половини XIV ст. |
|
|
|
24 |
12/03 |
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівства в єдину державу, битву на р. Калці, вторгнення монголів на Русь, оборону Києва від монголів, коронування Данила Романовича, інші (на розсуд учителя); позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь у 1239–1242 рр.; виявити (за доступними візуальними і текстовими джерелами) свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському; підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів (на вибір учня). |
|
|
|
25 |
13/03 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в X – XV ст. |
||
|
|
|
24 |
16/03 |
Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ. Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. |
|
|
|
25
|
19/03 |
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVI століть |
|
|
|
26 |
20/03 |
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії |
|
|
|
27 |
26/03 |
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Новгородської боярської республіки, Великого Московського князівства, Грюнвальдську битву, падіння Константинополя і гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи; позначити на контурній карті території Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн, напрямки завойовницьких походів турків-османів; виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій.
|
|
|
|
28 |
27/03 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
Розділ 5. Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство |
|
|
|
||
26 |
10/04 |
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав |
|
|
|
27 |
12/04 |
Кревська унія 1385 року і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки |
|
|
|
28 |
16/04 |
Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура |
|
|
|
29 |
17/04 |
Суспільне і церковне життя на теренах України в XIV – XV століттях |
|
|
|
30 |
23/04 |
Пам’ятки середньовічної культури XIV – XV століть. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич |
|
|
|
31 |
24/04 |
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав, Кревську унію, існування князівства Феодоро, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, інші (на розсуд учителя); позначити на контурній карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав; зіставити організацію суспільства (соціальну стратифікацію) і влади (державний устрій) у руських удільних князівствах, Кримському ханстві, Великому князівстві Литовському та Королівстві Польському в XV ст.; порівняти (за відомостями з наданих учителем джерел) правовий статус і повсякденне життя на теренах України в XІV–XV ст. представників різних станів, верств і етносів; укласти історичний портрет Костянтина Острозького. |
|
|
|
32 |
26/04 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя |
||
|
|
|
29 |
03/05 |
Церковний розкол 1054 року. Католицька церква в XI – XV століттях. Середньовічні єресі і боротьба з ними |
|
|
|
30 |
05/05 |
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування |
|
|
|
31 |
07/05 |
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм |
|
|
|
32 |
08/05 |
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про розкол християнської церкви, час поширення романського і готичного мистецьких стилів, винайдення книгодрукування; раннє Відродження; позначити на контурній карті та надписати університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження, межі поширення впливу католицької і православної церков; створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі»; описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента/учня; підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». |
|
|
|
Розділ 6. Середньовічний Схід ( оглядово) |
||
|
|
|
33 |
15/05 |
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Індія, Японія в середні віки (оглядово) |
|
|
|
34 |
16/05 |
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: провести уявну екскурсію до середньовічних пам’яток культури Китаю та Індії; підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору. |
|
|
|
35 |
22/05 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи середніх віків |
|
|
|
||
33 |
23/05 |
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Внесок Русі – України у формування європейської цивілізації |
|
|
|
34 |
29/05 |
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
|
|
|
35 |
30/05 |
Узагальнення. Річне оцінювання |
|
|
|
Примітка. Практичні заняття є обов’язковими. Практичні і творчі роботи виконуються за вибором як учителя, так і учнів. Вони можуть відбуватися у різних формах як на окремому етапі уроку, так і протягом всього уроку. Важливо, щоб учні залучалися до різноманітних видів діяльності ( Оновлені програми з історії
Історія України (52 години) Всесвітня історія (35 годин)
№ з/п |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
№ з/п |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
|
1 |
04/09 |
Повторення. Середні віки в історії Європи та України. Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньомодерної доби в історії України. |
|
|
|
|||
|
|
|
2 |
06/09 |
Практичне заняття 1Початок роботи над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці “Європа в Ранньомодерну добу ” / за зразком/ |
|
|
|
Розділ 1. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин |
||
|
|
|
|||
|
|
|
3 |
07/09 |
Великі географічні відкриття XV – XVI століть Конкіста – завоювання Нового світу |
|
|
|
4 |
11/09 |
Мануфактурне виробництво і наймана праця |
|
|
|
5 |
13/09 |
Повсякденне життя населення Західної Європи |
|
|
|
6 |
14/09 |
Практичне заняття 2
|
|
|
|
7 |
18/09 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 2. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі |
||
|
|
|
8 |
20/09 |
Гуманізм. Високе Відродження |
|
|
|
9 |
21/09 |
Реформація в Німеччині. Мартін Лютер |
|
|
|
10 |
25/09 |
Поширення Реформації. Контрреформація в Європі |
|
|
|
11 |
27/09 |
Культура бароко. Народження нової європейської науки |
|
|
|
12 |
28/09 |
Практичне заняття 3
|
|
|
|
13 |
02/10 |
Узагальнення . Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 3. Держави Західної Європи в XVI – XVII століттях |
||
|
|
|
14 |
04/10 |
Становлення абсолютної монархії у Франції |
|
|
|
15 |
05/10 |
Завершення формування абсолютної монархії у Франції |
|
|
|
16 |
09/10 |
Володіння Габсбургів. Карл V |
|
|
|
17 |
11/10 |
Національно-визвольна війна в Нідерландах |
|
|
|
18 |
12/10 |
Королівська реформація в Англії. Єлизавета І |
|
|
|
19 |
16/10 |
Англійська революція. Олівер Кромвель |
|
|
|
20 |
18/10 |
Річ Посполита. Шляхетська демократія |
|
|
|
21 |
19/10 |
Тридцятилітня війна |
|
|
|
22 |
23/10 |
Практичне заняття 4 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
23 |
25/10 |
Узагальнення . Тематичний контроль |
Розділ 1. Українські землі у складі Речі Посполитої (XVI - перша половина XVII ст.) |
|
|
|
||
1 |
26/10 |
Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVI ст.. Люблінська унія 1569 року та її вплив на українське суспільство |
|
|
|
2 |
0611 |
Соціальна структура суспільства. Литовські статути. Економічне життя села і міста |
|
|
|
3 |
08/11 |
Практичне заняття 1
описати (усно або письмово) повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст.; |
|
|
|
4 |
09/11 |
Криза православної церкви в XVI столітті. Церковні собори у Бересті 1596 року. Утворення греко-католицької церкви |
|
|
|
5 |
13/11 |
Культурно-освітнє життя та книгодрукування Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво |
|
|
|
6 |
15/11 |
Узагальнення . Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 2. Становлення козацтва (XVI - перша половина XVII ст.) |
|
|
|
||
7 |
16/11 |
Походження українського козацтва. Перші Січі. Дмитро Вишневецький. |
|
|
|
8 |
20/11 |
Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану. |
|
|
|
9 |
22/11 |
Запорозька Січ – козацька республіка |
|
|
|
9 |
23/11 |
Козацькі повстання кінця XVІ століття. |
|
|
|
10 |
27/11 |
Походи козаків першої чверті XVІІ століття. Петро Конашевич Сагайдачний |
|
|
|
11 |
29/11 |
Військо Запорозьке і Хотинська війна |
|
|
|
12 |
30/11 |
Козацько-селянські повстання 20 – 30-х років XVІІ ст. |
|
|
|
13 |
04/12 |
Наш край у період становлення козацтва |
|
|
|
14 |
06/12 |
Практичне заняття 2 внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про формування козацького стану: утворення козацьких Січей, укладання козацького реєстру, походи козаків у Кримське ханство, Османську імперію, Московське царство, Хотинську війну, козацько-селянські повстання, видання «Ординації Війська Запорозького», інше;
|
|
|
|
15 |
07/12 |
Узагальнення . Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 3. Національно-визвольна війна українського народу середини XVІІ ст. |
|
|
|
||
16 |
11/12 |
Передумови Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. Події 1648 1649 років |
|
|
|
17 |
13/12 |
Події 1650 – 1651 років. Іван Богун |
|
|
|
18 |
14/12 |
Воєнно-політичні події 1651 – 1653 років |
|
|
|
19 |
18/12 |
Українська козацька держава – Військо Запорозьке |
|
|
|
20 |
20/12 |
Українсько-московський договір 1654 року. Воєнно-політичні події 1654 – 1655 років |
|
|
|
21 |
21/12 |
Наш край у роки Національно-визвольної війни українського народу середини XVІІ ст. |
|
|
|
22 |
25/12 |
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
23 |
27/12 |
Узагальнення . Семестрова контрольна робота |
|
|
|
|
|
|
24 |
28/12 |
Семестрова контрольна робота |
|
|
|
Розділ 4. Османська імперія. Держави Східної Європи в XVІІ – XVІІІ ст. |
||
|
|
|
25 |
|
Османська імперія. Народи Південно-Східної Європи під владою турків – османів. Кримське ханство. |
|
|
|
25 |
|
Московське царство. Іван IV Грозний Правління династії Романових. Петро І |
|
|
|
26 |
|
Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій |
|
|
|
27 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
обґрунтувати (або спростувати) судження про суперечливий характер реформ Петра І. |
|
|
|
28 |
|
|
Розділ 4. Козацька Україна наприкінці 50-х років XVІІ – на початку XVІІІ століть |
|
|
|
||
24 |
|
Козацька Україна наприкінці 50-х років XVІІ – на початку XVІІІ століть |
|
|
|
25 |
|
Гетьманщина в роки правління Івана Виговського |
|
|
|
26 |
|
Розкол Гетьманської держави |
|
|
|
27 |
|
Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Петро Дорошенко |
|
|
|
28 |
|
Правобережна Україна в останній чверті XVII століття |
|
|
|
29 |
|
Заселення і розвиток Слобідської України |
|
|
|
30 |
|
Запорозьке козацтво. Іван Сірко |
|
|
|
31 |
|
Гетьманщина в часи Івана Мазепи |
|
|
|
32 |
|
Пилип Орлик і його Конституція |
|
|
|
33 |
|
Ліквідація козацтва на Правобережній Україні |
|
|
|
34 |
|
Культурне життя українських земель наприкінці 50-х років XVІІ – на початку XVІІІ століть |
|
|
|
35 |
|
Церковне життя. Освіта. |
|
|
|
36 |
|
Архітектура. Образотворче мистецтво |
|
|
|
37 |
|
Наш край наприкінці 50-х років XVІІ – на початку XVІІІ століть |
|
|
|
38 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
проаналізувати зміст «гетьманських (договірних) статей» (на вибір учителя), Гадяцької угоди, Конституції Пилипа Орлика; визначити на цій основі устрій української гетьманської держави, порядок її взаємин з Московською державою (Річчю Посполитою / Шведською імперією) та поміркувати, якою мірою кожен з цих документів гарантував права і вольності правлячого стану, суверенітет Козацької держави. |
|
|
|
39 |
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 5. Епоха Просвітництва |
||
|
|
|
29 |
|
Вплив промислової революції на життя населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони |
|
|
|
30 |
|
Освічений абсолютизм |
|
|
|
31 |
|
Міжнародні відносини |
|
|
|
32 |
|
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США |
|
|
|
33 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
проаналізувати Декларацію незалежності Сполучених Штатів і встановити, які ідеї епохи Просвітництва в ній відображено. |
|
|
|
34 |
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
Розділ 5. Українські землі в 20 – 90-х роках ХVІІІ ст. |
|
|
|
||
40 |
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини |
|
|
|
41 |
|
Нова Січ. Кирило Розумовський |
|
|
|
42 |
|
Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні |
|
|
|
43 |
|
Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України |
|
|
|
44 |
|
Наш край у 20 – 90-х роках ХVІІІ століття |
|
|
|
45 |
|
Правобережна Україна та західноукраїнські землі |
|
|
|
46 |
|
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода |
|
|
|
47 |
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика |
|
|
|
48 |
|
Практичне заняття. Завдання для практичних робіт:
здійснити уявну мандрівку до історико-культурних пам’яток України / рідного краю доби бароко, встановити цінності й норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
|
|
49 |
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
35 |
|
Узагальнення річне оцінювання |
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи раннього нового часу |
|||||
50 |
|
Внесок України у формування європейської цивілізації |
|
|
|
51 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» сформулювати висновок про місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
|
|
|
52 |
|
Узагальнення . Річне оцінювання |
|
|
|
Примітка. Практичні заняття є обов’язковими. Практичні і творчі роботи виконуються за вибором як учителя, так і учнів. Вони можуть відбуватися у різних формах як на окремому етапі уроку, так і протягом всього уроку. Важливо, щоб учні залучалися до різноманітних видів діяльності ( Оновлені програми з історії)
Історія України .Всесвітня історія 9 клас
Мета шкільної історичної освіти
Метою шкільної історичної освіти є: а) формування вільної особистості, яка визнає загальнолюдські та національні цінності й керується морально-етичними критеріями та почуттям громадянської відповідальності у власній поведінці; б) виховання засобами історії громадянської свідомості, зорієнтованої на патріотичне почуття приналежності до власної країни та до її спільних історичних, політичних і культурних цінностей, а також на демократичні пріоритети й злагоду в суспільстві; в) прищеплення толерантності й поваги до різних поглядів, релігій, звичаїв і культур, уміння знаходити порозуміння з іншими людьми задля досягнення суспільно значущих цілей.
Реалізація цієї мети здійснюється через розвиток основних складових історичної свідомості: а) накопичення знань про основні події, явища та процеси, їх давніші та сучасні інтерпретації; б) оволодіння способами розумових дій, необхідних для розуміння минулого, осягнення сучасного і прогнозування майбутнього, а саме: бачення зв’язку між історичними подіями та явищами (логічне мислення); уміння оцінювати їх під різними кутами зору (критичне мислення); знаходження нових аспектів змісту чи нових способів розв’язання проблем (творче мислення); співпереживання людям, що опинилися у вирі несприятливих історичних подій (емпатійне мислення).
Таблиця для синхронізації курсів історії України та всесвітньої історії в 7–9 класах
Клас |
Предмет |
Розділ навчальної програми |
7 клас |
Всесвітня історія |
Повторення. Вступ |
Всесвітня історія |
Розділ 1. Перші середньовічні держави |
|
Історія України |
Розділ 1. Виникнення та становлення Русі-України |
|
Всесвітня історія |
Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи |
|
Всесвітня історія |
Розділ 3. Європейське суспільство і держави в Х–ХV ст. |
|
Історія України |
Розділ 2. Київська держава (Русь-Україна) наприкінці X – у першій половині XI ст. |
|
Історія України |
Розділ 3. Київська держава у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
|
Історія України |
Розділ 4. Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) |
|
Всесвітня історія |
Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст. |
|
Історія України |
Розділ 5. Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство |
|
Всесвітня історія |
Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя |
|
Всесвітня історія |
Розділ 6. Середньовічний Схід |
|
Історія України |
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи Середніх віків |
|
9 клас |
Історія України |
Повторення. Вступ. |
Всесвітня історія |
Розділ 1. Європа в час Французької революції та наполеонівських війн |
|
Всесвітня історія |
Розділ 2. Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.) |
|
Історія України |
Розділ 1. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|
Історія України |
Розділ 2. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|
Історія України |
Розділ 3. Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
|
Всесвітня історія |
Розділ 3. Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. Пробудження Азії |
|
Історія України |
Розділ 4. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст. |
|
Історія України. |
Розділ 5. Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст. |
|
Всесвітня історія |
Розділ 4. Міжнародні відносини (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) |
|
Історія України |
Розділ 6. Україна початку ХХ ст. перед викликами модернізації |
|
Всесвітня історія |
Розділ 5. Розвиток культури та повсякденне життя (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.) |
|
Історія України |
Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
|
Всесвітня історія |
Узагальнення до курсу: Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» ХІХ ст. |
Історія України (52 години) Всесвітня історія (35 годин)
Програма:
«Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи», затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804; для учнів 10-11 класів: програми, затверджені наказом Міністерства від 14.07.2016 р. № 826.
Підручники : « Історія України». В.С. Власов. Видавництво «Література»,2017
« Всесвітня історія». П. Полянський. В-во « Грамота» , 2017 р.
Зведена таблиця розподілу навчального часу у 9 класі з історії України
Клас |
Семестр |
Загальна кількість навчальних годин |
Кількість годин на тиждень |
Кількість узагальнених уроків, контролю і корекції. |
Кількість практичних занять |
9 |
І |
15 |
1,5 |
2 |
2 |
9 |
ІІ |
37 |
1,5 |
5 |
5 |
Зведена таблиця розподілу навчального часу у 9 класі із всесвітньої історії
Клас |
Семестр |
Загальна кількість навчальних годин |
Кількість годин на тиждень |
Кількість узагальнених уроків, контролю і корекції. |
Кількість практичних занять |
9 |
І |
17 |
1 |
1 |
3 |
9 |
ІІ |
18 |
1 |
3 |
2 |
І семестр (01.09-30.12)
№ з/п |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
№ з/п |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
1 |
04/09 |
Повторення. Вступ. Сутність Нового часу. Новий час в історії України. “Довге ” XIX століття. |
|
|
|
|
|
|
Розділ 1. Європа в час Французької революції та наполеонівських війн |
||
|
|
|
1 |
05/09 |
Початок Французької революції кінця ХVІІІ ст. |
|
|
|
2 |
11/09 |
Завершення Французької революції кінця ХVІІІ ст. |
|
|
|
3 |
12/09 |
Консульство та імперія у Франції. Наполеон Бонапарт. Віденський конгрес. Священний союз |
|
|
|
4 |
18/09 |
Практичне заняття 1 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет діяча Французької революції (на вибір учителя) |
|
|
|
5 |
19/09 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 2. Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815 – 1870 рр.) |
||
|
|
|
6 |
25/09 |
Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки |
|
|
|
7 |
26/09 |
Практичне заняття 2 Суспільні наслідки індустріальної революції, зміни в житті та побуті різних верств населення |
|
|
|
8 |
02/10 |
Велика Британія – майстерня світу |
|
|
|
9 |
03/10 |
Франція у період Реставрації Бурбонів |
|
|
|
10 |
09/10 |
Австрійська та Російська імперії |
|
|
|
11 |
10/10 |
Революції 1848 – 1849 рр. в Західній та Центральній Європі |
|
|
|
12 |
16/10 |
Німеччина та Італія |
|
|
|
13 |
17/10 |
Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня |
|
|
|
14 |
23/10 |
Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово) |
|
|
|
15 |
24/10 |
Практичне заняття 3 На основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет лідера національного руху (на вибір учителя) |
|
|
|
16 |
06/11 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
Розділ 1. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці XVIІІ - у першій половині XIXст. |
|
|
|
||
2 |
07/11 |
Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій |
|
|
|
3 |
13/11 |
Соціально-економічне становище. Села і міста |
|
|
|
4 |
14/11 |
Початок індустріальної революції |
|
|
|
5 |
20/11 |
Початок українського національного відродження |
|
|
|
6 |
21/11 |
Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Соціальні рухи |
|
|
|
7 |
27/11 |
Кирило – Мефодіївське братство |
|
|
|
8 |
28/11 |
Практичне заняття 1 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
9 |
04/12 |
Узагальнення . Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 2. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці XVIІІ - у першій половині XIX ст. |
|
|
|
||
10 |
05/12 |
Політика Австрійської імперії щодо українських територій |
|
|
|
11 |
11/12 |
Початок українського національного відродження Європейська революція 1848 – 1849 років в українських регіонах Австрійської імперії |
|
|
|
|
|
|
17 |
12/12 |
Семестрова контрольна робота |
12 |
18/12 |
Практичне заняття 2 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-підготувати уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій 1848 р., поборника прав людини. |
|
|
|
13 |
19/12 |
Семестрова контрольна робота |
|
|
|
Розділ 3. Повсякденне життя та культура кінця XVIІІ - першої половини XIX ст. |
|
|
|
||
14 |
25/12 |
Умови розвитку культури. Освіта. Наука. |
|
|
|
15 |
26/12 |
Література. Мистецтво |
|
|
|
ІІ семестр (13.01 – 31.05) |
|||||
16 |
|
Повсякденне життя мешканців України |
|
|
|
17 |
|
Наш край в кінці XVІІІст. – першій половині XIX cтоліття |
|
|
|
18 |
|
Практичне заняття 3 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
19 |
|
Узагальнення . Тематичний контроль |
|
|
|
|
|
|
Розділ 3. Модернізація країн Європи та Америки в останній третині XIX – на початку XX ст. |
||
|
|
|
17 |
|
Основні тенденції суспільного розвитку провідних країн Західної Європи та Америки. Формування індустріального суспільства |
|
|
|
18 |
|
Франція |
|
|
|
19 |
|
Німецька імперія |
|
|
|
20 |
|
Велика Британія |
|
|
|
21 |
|
Економічне піднесення США |
|
|
|
22 |
|
Російська імперія |
|
|
|
23 |
|
Австро – Угорщина –дуалістична монархія |
|
|
|
24 |
|
“Доба Мейдзі” в Японській імперії |
|
|
|
25 |
|
Китай. Сунь Ятсен. Сіньхайська революція |
|
|
|
26 |
|
Спроби модернізації Османської імперії |
|
|
|
27 |
|
Практичне заняття 4 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
28 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
Розділ 4. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині XIX ст. |
|
|
|
||
20 |
|
Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська війна) |
|
|
|
21 |
|
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860 – 1870-х років |
|
|
|
22 |
|
Модернізація промисловості й сільського господарства |
|
|
|
23 |
|
Місто і село. Життя у пореформену добу. Родини українських підприємців |
|
|
|
24 |
|
Український національний рух: громади, хлопомани |
|
|
|
25 |
|
Валуєвський циркуляр і Емський указ |
|
|
|
26 |
|
Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство тарасівців |
|
|
|
27 |
|
Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський |
|
|
|
28 |
|
Зародження робітничого і соціал-демократичного руху |
|
|
|
29 |
|
Наш край у другій половині XIX ст. |
|
|
|
30 |
|
Практичне заняття 4 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
- підготувати повідомлення «Українські підприємці ХІХ ст.», «Пам’ятки правової думки в Україні ХІХ ст.» та ін. |
|
|
|
31 |
|
Узагальнення . Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 5. Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині XIX ст. |
|
|
|
||
32 |
|
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів |
|
|
|
33 |
|
Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли») |
|
|
|
34 |
|
Товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Шевченка |
|
|
|
35 |
|
Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. Утворення політичних партій |
|
|
|
36 |
|
Практичне заняття 5 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
37 |
|
Узагальнення . Тематичний контроль. |
|
|
|
|
|
|
Розділ 4. Міжнародні відносини ( друга половина XIX – початок XX ст.) |
||
|
|
|
29 |
|
Міжнародні відносини наприкінці XIX cтоліття |
|
|
|
30 |
|
Україна в геополітичних планах Російської, Австро-Угорської, Німецької імперій на зламі XIX – XX століть |
Розділ 6. Україна початку XX століття перед викликами модернізації |
|
|
|
||
38 |
|
Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація |
|
|
|
39 |
|
Суспільно-політичне життя в Наддніпрянській Україні |
|
|
|
40 |
|
Події російської революції 1905 – 1907 рр. в Україні |
|
|
|
41 |
|
Наддніпрянська Україна в 1907 – 1914 рр. |
|
|
|
42 |
|
Столипінська аграрна реформа та її вплив на Україну |
|
|
|
43 |
|
Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях |
|
|
|
44 |
|
Практичне заняття 6 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-проаналізувати програмні документи товариства «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ» (на вибір учителя) та укласти уявний план діяльності його міського (сільського, гімназійного) осередку в Галичині на початку ХХ ст. |
|
|
|
45 |
|
Узагальнення . Тематичний контроль. |
|
|
|
|
|
|
Розділ 5. Розвиток культури і повсякденне життя ( кінець XVIII – початок XX ст.) |
||
|
|
|
31 |
|
Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університети. Наукові й технічні досягнення Масова культура. Зміни у вигляді міст і сіл. Індустріальні та традиційні суспільства |
|
|
|
32 |
|
Практичне заняття 5 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-зібрати й укласти в таблиці перелік фактів, які свідчать про зародження в ХІХ ст. масової культури / масового виробництва. |
|
|
|
33 |
|
Узагальнення . Тематичний контроль. |
|
|
|
34 |
|
Підсумкова контрольна робота |
|
|
|
35 |
|
Узагальнення до курсу. Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» XIX століття |
Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в середині XIX – на початку XX ст. |
|
|
|
||
46 |
|
Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців. Освіта. Наука. Література. Мистецтво. |
|
|
|
47 |
|
Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. |
|
|
|
48 |
|
Повсякденне життя. |
|
|
|
49 |
|
Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. |
|
|
|
50 |
|
Практичне заняття 7 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-підготувати план доповіді «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.» |
|
|
|
51 |
|
Підсумкова контрольна робота |
|
|
|
52 |
|
Узагальнення . Тематичний контроль |
|
|
|
Примітка. Практичні заняття є обов’язковими. Практичні і творчі роботи виконуються за вибором як учителя, так і учнів. Вони можуть відбуватися у різних формах як на окремому етапі уроку, так і протягом всього уроку. Важливо, щоб учні залучалися до різноманітних видів діяльності ( Оновлені програми з історії)
Історія України .Всесвітня історія 9 клас
Мета шкільної історичної освіти
Метою шкільної історичної освіти є: а) формування вільної особистості, яка визнає загальнолюдські та національні цінності й керується морально-етичними критеріями та почуттям громадянської відповідальності у власній поведінці; б) виховання засобами історії громадянської свідомості, зорієнтованої на патріотичне почуття приналежності до власної країни та до її спільних історичних, політичних і культурних цінностей, а також на демократичні пріоритети й злагоду в суспільстві; в) прищеплення толерантності й поваги до різних поглядів, релігій, звичаїв і культур, уміння знаходити порозуміння з іншими людьми задля досягнення суспільно значущих цілей.
Реалізація цієї мети здійснюється через розвиток основних складових історичної свідомості: а) накопичення знань про основні події, явища та процеси, їх давніші та сучасні інтерпретації; б) оволодіння способами розумових дій, необхідних для розуміння минулого, осягнення сучасного і прогнозування майбутнього, а саме: бачення зв’язку між історичними подіями та явищами (логічне мислення); уміння оцінювати їх під різними кутами зору (критичне мислення); знаходження нових аспектів змісту чи нових способів розв’язання проблем (творче мислення); співпереживання людям, що опинилися у вирі несприятливих історичних подій (емпатійне мислення).
Таблиця для синхронізації курсів історії України та всесвітньої історії в 7–9 класах
Клас |
Предмет |
Розділ навчальної програми |
7 клас |
Всесвітня історія |
Повторення. Вступ |
Всесвітня історія |
Розділ 1. Перші середньовічні держави |
|
Історія України |
Розділ 1. Виникнення та становлення Русі-України |
|
Всесвітня історія |
Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи |
|
Всесвітня історія |
Розділ 3. Європейське суспільство і держави в Х–ХV ст. |
|
Історія України |
Розділ 2. Київська держава (Русь-Україна) наприкінці X – у першій половині XI ст. |
|
Історія України |
Розділ 3. Київська держава у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
|
Історія України |
Розділ 4. Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) |
|
Всесвітня історія |
Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст. |
|
Історія України |
Розділ 5. Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство |
|
Всесвітня історія |
Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя |
|
Всесвітня історія |
Розділ 6. Середньовічний Схід |
|
Історія України |
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи Середніх віків |
|
9 клас |
Історія України |
Повторення. Вступ. |
Всесвітня історія |
Розділ 1. Європа в час Французької революції та наполеонівських війн |
|
Всесвітня історія |
Розділ 2. Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.) |
|
Історія України |
Розділ 1. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|
Історія України |
Розділ 2. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|
Історія України |
Розділ 3. Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
|
Всесвітня історія |
Розділ 3. Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. Пробудження Азії |
|
Історія України |
Розділ 4. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст. |
|
Історія України. |
Розділ 5. Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст. |
|
Всесвітня історія |
Розділ 4. Міжнародні відносини (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) |
|
Історія України |
Розділ 6. Україна початку ХХ ст. перед викликами модернізації |
|
Всесвітня історія |
Розділ 5. Розвиток культури та повсякденне життя (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.) |
|
Історія України |
Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
|
Всесвітня історія |
Узагальнення до курсу: Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» ХІХ ст. |
Історія України (52 години) Всесвітня історія (35 годин)
Програма:
«Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи», затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804; для учнів 10-11 класів: програми, затверджені наказом Міністерства від 14.07.2016 р. № 826.
Підручники : « Історія України». В.С. Власов. Видавництво «Література»,2017
« Всесвітня історія». П. Полянський. В-во « Грамота» , 2017 р.
Зведена таблиця розподілу навчального часу у 9 класі з історії України
Клас |
Семестр |
Загальна кількість навчальних годин |
Кількість годин на тиждень |
Кількість узагальнених уроків, контролю і корекції. |
Кількість тематичних |
9 |
І |
20 |
1,5 |
2 |
2 |
9 |
ІІ |
32 |
1,5 |
3 |
3 |
Зведена таблиця розподілу навчального часу у 9 класі із всесвітньої історії
Клас |
Семестр |
Загальна кількість навчальних годин |
Кількість годин на тиждень |
Кількість узагальнених уроків, контролю і корекції. |
Кількість тематичних |
9 |
І |
19 |
1 |
2 |
2 |
9 |
ІІ |
16 |
1 |
2 |
2 |
ІІ семестр (15.01-25.05) |
|||||
|
|
|
20 |
|
Велика Британія |
|
|
|
21 |
|
Економічне піднесення США |
|
|
|
22 |
|
Російська імперія |
|
|
|
23 |
|
Австро – Угорщина –дуалістична монархія |
|
|
|
24 |
|
“Доба Мейдзі” в Японській імперії |
|
|
|
25 |
|
Китай. Сунь Ятсен. Сіньхайська революція |
|
|
|
26 |
|
Спроби модернізації Османської імперії |
|
|
|
27 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
28 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
Розділ 4. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині XIX ст. |
|
|
|
||
21 |
|
Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська війна) |
|
|
|
22 |
|
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860 – 1870-х років |
|
|
|
23 |
|
Модернізація промисловості й сільського господарства |
|
|
|
24 |
|
Місто і село. Життя у пореформену добу. Родини українських підприємців |
|
|
|
25 |
|
Український національний рух: громади, хлопомани |
|
|
|
26 |
|
Валуєвський циркуляр і Емський указ |
|
|
|
27 |
|
Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство тарасівців |
|
|
|
28 |
|
Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський |
|
|
|
29 |
|
Зародження робітничого і соціал-демократичного руху |
|
|
|
30
|
|
Наш край у другій половині XIX ст. Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
- підготувати повідомлення «Українські підприємці ХІХ ст.», «Пам’ятки правової думки в Україні ХІХ ст.» та ін. |
|
|
|
|
|
|
|||
31 |
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 5. Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині XIX ст. |
|
|
|
||
32 |
|
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів |
|
|
|
33 |
|
Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли») |
|
|
|
34 |
|
Товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Шевченка |
|
|
|
35
|
|
Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. Утворення політичних партій Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
|
|
|
|||
36 |
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 4. Міжнародні відносини ( друга половина XIX – початок XX ст.) |
||
|
|
|
29 |
|
Міжнародні відносини наприкінці XIX cтоліття |
|
|
|
30 |
|
Україна в геополітичних планах Російської, Австро-Угорської, Німецької імперій на зламі XIX – XX століть |
Розділ 6. Україна початку XX століття перед викликами модернізації |
|
|
|
||
37 |
|
Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація |
|
|
|
38 |
|
Суспільно-політичне життя в Наддніпрянській Україні |
|
|
|
39 |
|
Події російської революції 1905 – 1907 рр. в Україні |
|
|
|
40 |
|
Наддніпрянська Україна в 1907 – 1914 рр. Столипінська аграрна реформа та її вплив на Україну |
|
|
|
41 |
|
Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях |
|
|
|
42 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-проаналізувати програмні документи товариства «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ» (на вибір учителя) та укласти уявний план діяльності його міського (сільського, гімназійного) осередку в Галичині на початку ХХ ст. |
|
|
|
43 |
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 5. Розвиток культури і повсякденне життя ( кінець XVIII – початок XX ст.) |
||
|
|
|
31 |
|
Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університети. Наукові й технічні досягнення. Масова культура. Зміни у вигляді міст і сіл. Індустріальні та традиційні суспільства |
|
|
|
32 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-зібрати й укласти в таблиці перелік фактів, які свідчать про зародження в ХІХ ст. масової культури / масового виробництва. |
|
|
|
33 |
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
34 |
|
Узагальнення до курсу. Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» XIX cтоліття |
Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в середині XIX – на початку XX ст. |
|
|
|
||
44 |
|
Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців. Освіта. Наука. |
|
|
|
45 |
|
Література. Мистецтво. |
|
|
|
46 |
|
Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. |
|
|
|
47 |
|
Повсякденне життя. |
|
|
|
48 |
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
49 |
|
Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-підготувати план доповіді «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.» |
|
|
|