СИНХРОНІЗОВАНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 9 КЛАС

Про матеріал
СИНХРОНІЗОВАНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 9 КЛАС ІСТОРІЯ УКРАЇНИ (52 ГОДИН, 1,5 ГОДИНИ НА ТИЖДЕНЬ) ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ (35 ГОДИН, 1 ГОДИНА НА ТИЖДЕНЬ) Складено згідно Навчальної програми для ЗЗСО (Наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Перегляд файлу

 

Синхронізоване календарно-тематичне планування

9 клас                                     

Історія України (52 годин, 1,5 години на тиждень)

Всесвітня історія (35 годин, 1 година на тиждень)

 

Складено згідно Навчальної програми для ЗЗСО (Наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

 

Історія

України

Всесвітня

історія

Зміст уроку

Дата

Примітки

Вступ. «Довге» дев’ятнадцяте століття в історії України: територія, населення, влада.

1

 

Ранній Новий час в історії України: здобутки і втрати. Відлуння європейських подій XVIII ст. в Україні. Вплив Французької революції на ідейний клімат ЦентральноСхідної Європи.

02.09

 

2

 

Між двома імперіями: Україна на політичній карті Європи на зламі XVIII–ХІХ ст. Адміністративнотериторіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської імперій. Російське самодержавство як політична система.

06.09

 

3

 

Українська територія та її залюдненість: чисельність, соціальний і національний склад населення. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. Запровадження «смуги осілості» для євреїв підросійської України.

06.09

 

4

 

«Довге» ХІХ століття: період модернізації та національних рухів у Європі. Ознаки модернізації. Україна в ХІХ столітті: між традиційним укладом життя та викликами модернізації.

Практична робота: Підготувати повідомлення (або есе) про європейські зв’язки України в Ранній Новий час

09.09

 

Розділ 1. Європа в час Французької революції та наполеонівських війн

 

1

Місце другої частини Нового часу у всесвітній історії

13.09

 

 

2

Початок Великої французької революції кінця XVIII ст.

16.09

 

 

3

Завершення Великої французької революції

20.09

 

 

4

Практичне заняття: На основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет діяча Французької революції

20.09

 

 

5

Консульство та Імперія Наполеона Бонапарта. Наполеонівські війни та їх наслідки.

23.09

 

 

6

Узагальнення «Європа в час Французької революції та наполеонівських війн»

27.09

 

 

7

Тематичний контроль «Європа в час Французької революції та наполеонівських війн»

30.09

 

Розділ 2. Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.)

 

8

Велика Британія у першій половині ХІХ століття

04.10

 

 

9

Франція. Бельгійська революція

04.10

 

 

10

Німеччина та Італія

07.10

 

 

11

Австрійська та Російська імперії

11.10

 

 

12

Революції 1848—1849 рр..

18.10

 

 

13

Об’єднання Німеччини. Об’єднання Італії.

18.10

 

 

14

Сполучені Штати Америки.

21.10

 

 

15

Тематичний контроль «Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.)»

01.11

 

Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

5

 

Нові російські порядки: імперське освоєння українського простору. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі та Гетьманщини. Чиновницький апарат у відносинах з центральною імперською владою і місцевим населенням.

01.11

 

6

 

Французько-російська війна 1812 р. та плани Наполеона щодо Східної Європи. Українські ополченські полки в російській армії та мешканці України на боці Наполеона І в легіоні Яна Домбровського

04.11

 

7

 

Соціальні та економічні зміни: криза кріпосницької системи, розмивання станових перегородок. Шляхетсько-дворянська верства. Життя сільської громади. Міщани: ремісники, торговці, підприємці.

08.11

 

8

 

Початок індустріальної революції. Нова модель соціальноекономічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси.

11.11

 

9

 

Початок українського національного руху («національне відродження»): шляхетський етап. Асимілятори і традиціоналісти. Новгород-Сіверський гурток автономістів. Харківський осередок українського руху. Формування сучасної національної ідентичності.

15.11

 

10

 

Кирило-Мефодіївське братство та ідея всеслов’янської республіки-федерації.

Практична робота: Проаналізувати (усно або письмово) програмні документи Кирило - Мефодіївського братства під кутом зору відображення в них минулого/майбутнього України або/і з позиції формування прав і свобод людини.

15.11

 

11

 

Нації та націоналізм у сприйнятті людей ХІХ століття. Політичне та етнічне розуміння нації. Соціальні та політичні рухи. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. «Українське питання» в баченні російської влади й громадськості. Імперська «теорія офіційної народності» («православ’я – самодержавство – народність»). Ліквідація Грекокатолицької церкви в Російській імперії.

18.11

 

12

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

22.11

 

Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

13

 

Адміністративнотериторіальний устрій українських регіонів у складі Австрійської імперії. Соціальний та етнічний склад населення. Організація імперської влади. Реформи Марії Терезії та Йосифа ІІ. «Освічений абсолютизм».

25.11

 

14

 

Початки українського національного руху в Австрійській імперії. Закарпатські «будителі». Товариство галицьких грекокатолицьких священників.

29.11

 

15

 

Національна діяльність Грекокатолицької церкви. Гурток «Руська трійця». Дискусія про абетку (кирилиця чи латиниця) в Галичині.

29.11

 

16

 

Практична робота: Підготувати повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая», проаналізувати його зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення, важливого для розвитку національного руху.

02.12

 

17

 

Весна народів» та суголосні їй події в Галичині, Буковині й Закарпатті в 1848–1849 рр. Скасування панщини. Перша політична організація українців – Головна Руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Українці в австрійському парламенті.

06.12

 

18

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

09.12

 

Розділ 3. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.

19

 

Повсякденне життя сільського і міського населення. Сільська та міська забудова (приватний і громадський простори). Житло і побут дворянина (шляхтича), купця, міщанина, селянина. Одяг. Публічна і приватна гігієна. Емансипація селянства. Становище жінки.

13.12

 

20

 

Умови розвитку освіти й культури в Україні. Імперська політика в галузі освіти й наук. Університети в Україні (Львівський, Харківський, Київський): освітнє, наукове, соціальне та політичне призначення. Елітарні навчальні заклади університетського типу: Кременецький ліцей, Рішельєвський ліцей в Одесі, Ніжинська гімназія вищих наук князя Безбородька. Інтелектуальні співтовариства.

13.12

 

21

 

Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського – перший твір нової української літератури. Націєтворча роль літературних та історичних праць. Теми та образи української романтичної літератури та історичної белетристики. Тарас Шевченко і його «Кобзар».

16.12

 

22

 

Музика, театр, образотворче мистецтво та архітектура у світлі культурно-мистецьких течій класицизму і романтизму та розвитку національного руху. Національно-культурне життя поляків, росіян, євреїв, німців, кримських татар на теренах України. Єврейські «штетли».

20.12

 

23

 

Практична робота. Підготувати і здійснити віртуальну мандрівку «Пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури України першої половини ХІХ ст.»

23.12

 

24

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

 

Розділ 3. Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. «Пробудження Азії»

 

16

Франція.

 

 

 

17

Німеччина.

 

 

 

18

Велика Британія.

 

 

 

19

Італія.

 

 

 

20

Сполучені Штати Америки.

 

 

 

21

Російська імперія.

 

 

 

22

Австро-Угорщина — дуалістична монархія. Російсько-турецька війна 1877—1878 рр. Утворення нових незалежних держав на Балканах.

 

 

 

23

Японія та Китай.

 

 

 

24

Спроби модернізації Османської імперії.

 

 

 

25

Узагальнення «Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. Пробудження Азії».

 

 

 

26

Тематичний контроль «Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. Пробудження Азії».

 

 

Розділ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст.

25

 

Україна в контексті міжнародних політичних подій середини ХІХ ст. Східна (Кримська) війна 1853– 1856 рр. як поштовх до реформ у Російській імперії. Українці у Східній (Кримській) війні.

 

 

26

 

Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х рр. Модернізація промисловості й сільського господарства. Торгівля. Втягнення підприємств України в імперський ринок. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Зміни в транспортному сполученні: пароплавні компанії і розбудова залізничної мережі.

 

 

27

 

Зміни в соціальній структурі населення. Становлення української інтелігенції. Розширення сфери застосування найманої праці. Формування робітництва. Труднощі адаптації селян до міських умов життя. Українські підприємці. Взаємини між підприємцями і найманими робітниками.

 

 

28

 

Український національний рух: організаційно-культурницький (інституційний або народницький) етап. Хлопомани і громадівський рух. Київська громада. Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. «Братство (Братерство) тарасівців». Ідейні основи українського руху: Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Реакція російської громадськості й імперської влади на розвиток українського руху: Валуєвський циркуляр і Емський указ.

 

 

29

 

Практична робота: Проаналізувати політику російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів

 

 

30

 

Польський, єврейський та кримськотатарський рухи в Україні. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для поляків і українців. Громадсько-політичне та культурне життя єврейського населення: ортодокси та асимілятори. Сіонізм. Кримськотатарське національне відродження.

 

 

31

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

 

Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст.

32

 

Зміни у політичному становищі західноукраїнських регіонів у зв’язку з перетворенням Австрійської імперії на АвстроУгорську, запровадженням конституційно-парламентського устрою та децентралізацією. «Українське питання» в політиці австрійської влади.

 

 

33

 

Національно-політичні й культурні течії в українському русі Галичини і Буковини: русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). Гасло «органічної праці». Налагодження контактів Київської громади з галицькими народовцями. Зародження ідеї «соборної України». Радикальний рух у Галичині.

 

 

34

 

Зростання української політичної активності. Українсько-польське суперництво в Галичині. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. Народовська політика «нової ери». Утворення політичних товариств і політичних партій.

 

 

35

 

Практична робота: Скласти порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст.

 

 

36

 

Особливості соціальноекономічного розвитку західноукраїнських регіонів. Пореформені (після скасування панщини в 1848 р.) зміни у становищі селянства. Нафтова промисловість Дрогобиччини. Кооперативний рух. Трудова еміграція.

 

 

37

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

 

Розділ 4. Міжнародні відносини (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)

 

27

Міжнародні відносини наприкінці XIX — на початку XX ст.

 

 

 

28

Міжнародні кризи та конфлікти наприкінці XIX — на початку XX ст.

 

 

 

29

Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст.

 

 

Розділ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ

38

 

Населення України на початку ХХ ст. Індустріальна модернізація. Міста як осередки великого підприємництва, торгівлі та фінансів. Економічна криза 1900–1903 рр. Розвиток монополій. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Проведення в Україні столипінської аграрної реформи. Переселенські рухи.

 

 

39

 

Український національний рух: політичний етап. Радикалізація руху. Автономістська й самостійницька течії в національному русі. Розбудова політичних партій. Утворення національних організацій культурноосвітнього та військово-спортивного спрямування. «Націоналізація» селянства.

 

 

40

 

Практична робота: Проаналізувати програмні документи товариства «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ» (на вибір учительки/учителя) та укласти уявний план діяльності його міського (сільського, гімназійного) осередку в Галичині на початку ХХ ст.

 

 

41

 

Консолідація української нації. Українці в російській революції 1905– 1907 рр. Боротьба українців за реформу виборчої системи в АвстроУгорській імперії. Українське представництво в російській Державній Думі та австрійських парламентських установах – Галицькому сеймі і Державній раді.

 

 

42

 

Український національний рух і його опоненти в умовах пореволюційної (столипінської) реакції 1907–1914 рр. Товариство українських поступовців.

 

 

43

 

Посилення імперського тиску з боку російської влади. Діяльність чорносотенців. Антиєврейські погроми. «Справа Бейліса». Посилення соціальної і політичної напруженості.

 

 

44

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

 

Розділ 5. Розвиток культури і повсякденне життя (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)

 

30-31

Наука і техніка. Література та мистецтво.

 

 

 

32

Практичне заняття: Зародження масової культури. підготувати презентацію «Повсякденне життя людей на початку ХХ ст.»;

 

 

 

33

Тематичний контроль «Міжнародні відносини Розвиток культури і повсякденне життя (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)».

 

 

Розділ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст.

45

 

Повсякдення села та міста. Громада як форма організації сільського населення, відмінність української сільської громади від російської общини. Заняття та умови праці селян і містян. Дозвілля й розваги. Зовнішній вигляд мешканців села і міста. Етнічне й конфесійне розмаїття міського населення.

 

 

46

 

Урізноманітнення форм і напрямів освіти: гімназійна освіта, поява навчальних закладів технічного профілю, приватні навчальні заклади. Боротьба за створення українського університету у Львові. Розвиток наукових досліджень. Наукові товариства.

 

 

47

 

Реалізм другої половини ХІХ ст. як світоглядна і культурно-мистецька течія. Український модерн і ранній модернізм (авангардизм) зламу ХІХ– ХХ ст. у літературі, образотворчому мистецтві, архітектурі. Поява будівель громадського призначення: вокзали, криті ринки, театри. Меценатство.

 

 

48

 

Практична робота: На основі аналізу доступних джерел укласти словесний (або письмовий) історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст. (на вибір учительки/учителя або учениць/учнів).

 

 

49

 

Участь церкви (релігійних організацій) і духівництва у формуванні основ новочасного українського суспільства. Розширення просторів світського життя (секуляризація). Зміни в поглядах на становище жінки. Опіка над здоров’ям і медичні служби.

 

 

50

 

Зміни у світосприйнятті та відчутті людиною простору. Поява нових видів транспорту (потяги, трамваї, автомобілі), засобів спілкування (телеграф, телефон) та поширення інформації (преса). Облаштування громадського простору (брукування, освітлення вулиць тощо). Нові види мистецтва (фотографія і кінематограф)

 

 

51

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

 

52

 

Урок – проєкт «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.»

 

 

Узагальнення до курсу. Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» ХІХ століття.

 

34

«Довге» ХІХ століття: основні ідеї, здобутки,

виклики.

 

 

 

35

Особливості української історії ХІХ ст. Внесок українського суспільства в загальноєвропейську

культурну спадщину ХІХ ст.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Грунь Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Більченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Пригун Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
15 вересня 2022
Переглядів
6079
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку