Система початкової освіти в Японії

Про матеріал

Японська система початкової освіти є однією з найефективніших та найінноваційніших у світі.Про це розповідається в цій презентації.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Система початкової освіти в Японії

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Вступ. Японська система початкової освіти є однією з найефективніших та найінноваційніших у світі. Вона базується на глибокому розумінні потреб та можливостей дитини, а також на використанні передових методів та педагогічних підходів. У цьому розділі ми розглянемо основні принципи та етапи японської системи початкової освіти, її організацію та програми навчання, а також роль вчителів та батьків у навчальному процесі.

Номер слайду 4

Історія системи початкової освіти в ЯпоніїПеріод Едо (1603-1868)Система початкової освіти в Японії має довгу історію, починаючи з періоду Едо (1603-1868), коли було створено традиційну японську систему навчання під назвою "Тембара". Ця система передбачала, що діти вчаться у місцевих храмах або вдома, де їх навчали читанню, письму та арифметиці. Період Мейдзі (1868-1912)Після відкриття Японії на Захід у 1868 році система початкової освіти була переглянута. Було запроваджено новий підхід до навчання, який базувався на західних методах. У 1872 році було створено загальнодержавну систему початкової освіти, яка передбачала обов'язкове навчання для всіх дітей віком від 6 до 14 років. Період Шоува (1926-1989)У 1947 році була прийнята нова конституція, яка визначила право на отримання освіти для всіх японців. У цей період було запроваджено багато нововведень в системі початкової освіти, таких як збільшення тривалості навчання до шести років та введення обов'язкового навчання англійської мови. Сучасний період. Сьогодні японська система початкової освіти відома своєю високою якістю та дисципліною. Вона базується на педагогічних принципах, які акцентують на індивідуальному розвитку кожної дитини та розвитку її соціальних навичок.

Номер слайду 5

Педагогічні принципи. Цінність навчання. Основний принцип японської системи початкової освіти - це виховання гармонійно розвиненої особистості, здатної до самореалізації та реалізації в житті. Навчальний процес спрямований на розвиток фізичних, інтелектуальних, соціальних та емоційних аспектів дитини. Групове навчання. Японська система початкової освіти базується на груповому навчанні, що дозволяє дітям розвивати комунікативні навички та вміння співпрацювати з іншими людьми. Уроки організовуються у вигляді колективних занять, де діти взаємодіють один з одним та з учителем. Активна роль дітей у навчальному процесіУ японській системі початкової освіти великий акцент приділяється активній ролі дітей у навчальному процесі. Діти мають можливість висловлювати свої думки та ідеї, ставити запитання та самостійно розв'язувати завдання. Це сприяє розвитку критичного мислення та творчих здібностей дитини.

Номер слайду 6

Основні етапи навчання. Система початкової освіти в Японії розроблена з урахуванням педагогічних принципів, які сприяють гармонійному розвитку дитини. Навчання включає кілька етапів, кожен з яких має свої особливості. Перший етап (1-3 роки)На першому етапі дитина навчається вдома або в дитячому садку. Головною метою є формування соціальних навичок та розвиток мовлення. Для досягнення цієї мети використовуються різноманітні ігри та вправи. Другий етап (4-6 років)На другому етапі дитина вступає до початкової школи (shougakkou). Основна мета навчання - формування навичок читання, письма та математичних обчислень. Також на цьому етапі дитина вивчає національну культуру та традиції. Третій етап (7-9 років)На третьому етапі навчання продовжується в початковій школі. Основна мета - розвиток навичок читання, письма та математичних обчислень. Також на цьому етапі дитина вивчає природничі науки, соціальні науки, мистецтво та фізичну культуру.

Номер слайду 7

Організація навчального процесу. Навчальний день у початковій школі в Японії зазвичай триває близько 6 годин. Учні зазвичай приходять до школи о 8:30 ранку і закінчують навчання о 2:30 після обіду. Учні також мають короткі перерви на сніданок та обід. Уроки у початковій школі в Японії зазвичай тривають 45 хвилин. Учні зазвичай мають 6-7 уроків на день, включаючи математику, науки, мову та соціальні науки. Учні також мають уроки мистецтва, фізичної культури та музики. Учні в Японії часто працюють у групах, щоб розвивати навички співпраці та комунікації. Групова робота може включати проекти, дослідження та інші завдання, які допомагають учням розвивати навички роботи в команді.

Номер слайду 8

Оцінювання успішностіВ Японії оцінювання успішності учнів є важливим елементом навчального процесу. Оцінки зазвичай виставляються за кілька критеріїв, таких як академічні досягнення, поведінка та участь у класі. Оцінки можуть бути числовими або літерними, і часто використовуються комбінації обох видів оцінок. Академічні оцінки. Академічні оцінки в Японії зазвичай виставляються за п'ятибальною шкалою. Оцінки можуть бути виставлені за кожен предмет окремо, або за певний період навчання в цілому. У деяких школах використовуються літерні оцінки (A, B, C, D, F), але вони не є національним стандартом. Оцінювання поведінки та участіОцінювання поведінки та участі учнів також є важливим елементом навчального процесу. Учасники класу можуть отримувати оцінки за свою активність, увагу до уроків, взаємодію з іншими учнями та вчителем, а також за виконання домашніх завдань та інші фактори. Система раннього оцінювання. У Японії також існує система раннього оцінювання, яка дозволяє вчителям визначати рівень здібностей та потенціалу учнів на початку навчального року. Це допомагає вчителям враховувати індивідуальні потреби кожного учня та розробляти персоналізовані плани навчання.

Номер слайду 9

Готовність до школи. Підготовка до школи в ЯпоніїВ Японії діти підготовлюються до школи з раннього віку. Батьки та вихователі сприяють розвитку дитини, навчаючи її різноманітним навичкам і здібностям. Особлива увага приділяється розвитку мовлення, логіки, математичних здібностей та соціальних навичок. Оцінювання готовності до школи. В Японії існує система оцінювання готовності дитини до школи. Для цього використовуються спеціальні тести, які враховують рівень розвитку мовлення, математичних здібностей та соціальної зрілості.

Номер слайду 10

Особливості навчання дітей з особливими потребамиІндивідуальний підхід. Японська система початкової освіти ставить перед собою завдання забезпечити рівний доступ до навчання для всіх дітей, включаючи дітей з особливими потребами. Для цього вчителі використовують індивідуальний підхід, що дозволяє забезпечити максимально можливий рівень навчання для кожної дитини. Спеціальні класи та індивідуальні заняття. Для дітей з особливими потребами в Японії існують спеціальні класи та індивідуальні заняття, де вчителі працюють з дітьми відповідно до їхніх потреб та можливостей. Це дозволяє забезпечити максимальний рівень навчання та розвитку для кожної дитини. Використання спеціальних матеріалів та обладнання. У японській системі початкової освіти використовуються спеціальні матеріали та обладнання для навчання дітей з особливими потребами. Наприклад, існують спеціальні іграшки та матеріали для розвитку моторики та координації рухів, а також комп'ютерні програми для навчання читання та письма.

Номер слайду 11

Роль вчителя в системі початкової освіти. Вчителі в японській системі освіти вважаються авторитетними фігурами, які мають великий вплив на дітей. Вони не тільки навчають учнів, а й виховують їх, допомагають розвивати соціальні навички та формують моральні цінності. Педагогічна філософія. Вчителі в японській системі освіти чітко структурують навчальний процес, використовуючи різні методи навчання та різноманітні матеріали. Вони також спрямовані на розвиток учнівських навичок та вмінь, а не тільки на передачу знань. Організація навчального процесу. Вчителі в японській системі освіти використовують інтерактивні методи навчання, такі як групова робота та дискусії, щоб сприяти активному залученню учнів до навчального процесу. Вони також ставлять перед собою завдання розвивати творчість та критичне мислення учнів. Методи навчання. Вчителі в японській системі освіти використовують різні методи оцінювання успішності, такі як тестування та портфоліо, щоб дати учням можливість продемонструвати свої знання та вміння. Вони також звертають увагу на індивідуальні досягнення кожного учня та працюють над тим, щоб допомогти кожному учневі розвиватися на своєму рівні. Оцінювання успішності

Номер слайду 12

Роль батьків у навчальному процесіБатьки грають важливу роль у системі початкової освіти в Японії. Вони забезпечують підтримку та мотивацію для своїх дітей, щоб вони могли досягати успіхів у навчанні. Батьки також активно співпрацюють з вчителями та іншими працівниками школи, щоб забезпечити ефективність навчального процесу та підвищити якість освіти. Участь батьків у навчальному процесіБатьки можуть брати участь у багатьох аспектах навчального процесу, таких як батьківські збори, консультації з вчителями, допомога у підготовці домашніх завдань, та інші. Підтримка дітей у навчанніБатьки повинні забезпечувати підтримку та мотивацію для своїх дітей, щоб вони могли досягати успіхів у навчанні. Це може включати в себе допомогу з домашніми завданнями, стимулювання інтересу до навчання та підтримку участі у додаткових заняттях.

Номер слайду 13

Використання технологій в навчальному процесіЯпонська система початкової освіти активно використовує сучасні технології в навчальному процесі. Одним з найпопулярніших способів є використання інтерактивних дошок та комп'ютерів.Інтерактивні дошки дозволяють вчителям створювати цікаві та інтерактивні уроки з використанням візуальних елементів, аудіо та відео матеріалів. Вони також дають можливість вчителям проводити онлайн уроки та спілкуватися з учнями, які не можуть бути присутніми в класі. Комп'ютери використовуються для проведення уроків з програмування та інформатики. Учні вчаться створювати власні програми та веб-сайти, що розвиває їхні навички роботи з технологіями та підготовлює до майбутньої професійної діяльності.

Номер слайду 14

Співпраця з іншими закладами освіти. Система початкової освіти в Японії базується на принципах співпраці між різними закладами освіти. Дитина може переходити з одного до іншого закладу, при цьому зберігаючи навчальні досягнення та успішності. Також існує можливість співпраці між школами та дитячими садками для досягнення кращих результатів у навчанні. Міжшкільна співпраця. У Японії школи можуть співпрацювати між собою, обмінюючись досвідом та навчальними програмами. Також існують спеціальні проекти, які передбачають співпрацю між школами різних рівнів, що дозволяє учням з різних районів країни отримувати різноманітні знання та досвід. Співпраця з дитячими садками. У Японії дитячі садки та початкові школи часто працюють разом для забезпечення найкращих умов для навчання дітей. Дитина може переходити з дитячого садка до початкової школи, при цьому зберігаючи навчальні досягнення та успішності. Також існує можливість співпраці між дитячими садками та початковими школами для досягнення кращих результатів у навчанні.

Номер слайду 15

Програми навчання. В Японії існує дві основні програми навчання в початковій школі: національна та муніципальна. Навчальна програма національного рівня. Навчальна програма національного рівня включає в себе такі предмети, як: Мова та література. Математика. Науки про природу та людину. Суспільство. Ця програма є загальнодержавною і забезпечує однакову якість навчання для всіх учнів по всій країні. Муніципальна навчальна програма. Муніципальна навчальна програма може відрізнятися в залежності від регіону, де знаходиться школа. Вона може додавати додаткові предмети або змінювати кількість годин на певних предметах. Однак, незважаючи на різницю в програмах, всі школи повинні дотримуватися загальних стандартів, щоб забезпечити якість навчання для всіх учнів.

Номер слайду 16

Вивчення мов. Мовна політика в системі початкової освіти. У системі початкової освіти в Японії вивчення англійської мови є обов'язковим з 3-го класу. Також можуть вивчатися інші мови, такі як китайська та корейська. Підхід до вивчення мови. У японській системі початкової освіти використовується комунікативний підхід до вивчення мови, що орієнтований на розвиток усної та писемної мовленнєвої компетенції. Діти навчаються спілкуватися на мові, використовуючи різні типи мовлення, такі як ігрове, рольове, ділове тощо.

Номер слайду 17

Культурні традиції та особливості японської системи освіти Увага до дисипліни. Підвищена увага до моральних цінностей. Акцент на колективних зусиллях

Номер слайду 18

Проблеми та перспективи розвитку системи початкової освіти в ЯпоніїДефіцит вчителів. Японська система освіти стикається з проблемою нестачі вчителів. Це призводить до перевантаження вчителів та погіршення якості навчання. Нерівність у доступі до освіти. Хоча японська система освіти загалом вважається дуже ефективною, існує нерівність у доступі до якісної освіти в залежності від місця проживання та фінансового стану сім’ї. Недостатня підготовка до цифрової ери. Японська система освіти не завжди успішно впроваджує цифрові технології та не забезпечує достатню підготовку учнів до роботи в цифровій ері.

Номер слайду 19

Порівняння з іншими системами початкової освіти. Система початкової освіти в Японії та СШАСистема початкової освіти в США має деякі схожі риси з японською системою, такі як акцент на розвиток соціальних навичок та врахування індивідуальних потреб дітей. Однак, в США більший фокус на розвиток творчості та самовираження, а також на використання інтерактивних методів навчання. Система початкової освіти в Японії та ФінляндіїФінляндія славиться своєю високоякісною системою освіти, яка також має деякі схожі риси з японською системою. Обидві системи ставлять на перше місце індивідуальні потреби дітей та акцентують увагу на соціальному розвитку. Однак, в Фінляндії менший наголос на дисципліну та більше на самостійність та вільне вираження думок.

Номер слайду 20

Рекомендації для впровадження елементів японської системи початкової освіти в Україні1. Забезпечити підготовку вчителів, що відповідає педагогічним принципам японської системи початкової освіти.2. Застосовувати інтерактивні методи навчання, що сприяють активній участі дітей у навчальному процесі.3. Забезпечити індивідуальний підхід до кожної дитини з урахуванням її особливостей та потреб.4. Розвивати комунікативні навички дітей та сприяти їх соціалізації.5. Використовувати ігрові технології в навчальному процесі для стимулювання інтересу до навчання.

Номер слайду 21

Висновки. Система початкової освіти в Японії є однією з найефективніших у світі. Вона базується на педагогічних принципах, які сприяють гармонійному розвитку дитини. Особливості навчального процесу полягають у використанні інноваційних методів та технологій, що дозволяє досягати високих результатів. Вчителі в системі початкової освіти відіграють важливу роль у формуванні особистості дитини та створенні сприятливої атмосфери в навчальному процесі. Батьки також мають велике значення у навчанні своїх дітей, співпраця з ними є важливим елементом успішності навчального процесу. Використання технологій та співпраця з іншими закладами освіти є необхідними для досягнення максимальних результатів в навчанні. Програми навчання та вивчення мов, а також культурні традиції та особливості японської системи освіти є важливими складовими успішності системи початкової освіти в Японії.

Номер слайду 22

Джерела. Офіційні документи та законодавство. Закон про освіту в Японії (Education Law)Програма початкової освіти (Curriculum Guidelines for Elementary Schools)Дослідження та статистичні даніNational Institute for Educational Policy Research (NIER)Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT)Професійні організації та видання. Japan Association for Language Teaching (JALT)The Japan Times Education Online

Номер слайду 23

10 популярних шкіл ЯпоніїТокійська Міжнародна Школа (Tokyo International School)Веб-сайт: tokyois.com. Британська Міжнародна Школа Токіо (The British School in Tokyo)Веб-сайт: bst.ac.jp. Міжнародна Американська Школа Токіо (Tokyo International American School)Веб-сайт: tokyois.com. Сейнт-Марі Інтернешнл Скул, Токіо (Saint Maur International School, Tokyo)Веб-сайт: stmaur.ac.jp. Осакська Міжнародна Школа (Osaka International School)Веб-сайт: oisc.jpІнтернешнл Скул Банкока, Японська Гранта (International School Bangkok, Japan Campus)Веб-сайт: isb.ac.th/japan. Нагоя Інтернешнл Скул (Nagoya International School)Веб-сайт: nagoyais.com. Кіндергарден Тейквен Скол Кобе (Kindergarten Taken School Kobe)Веб-сайт: taken-school.net. Нішіному Інтернешнл Скул (Nishimura International School)Веб-сайт: nishimura-intl.jpІнтернешнл Скул Кіото (International School Kyoto)Веб-сайт: internationalschoolkyoto.org

Номер слайду 24

Додатки. Додаток А: Приклад розкладу уроків. У цьому додатку наведено приклад розкладу уроків для початкової школи в Японії. Розклад може відрізнятися в залежності від регіону та конкретної школи. Додаток Б: Методичні рекомендації для вчителів. У цьому додатку наведено методичні рекомендації для вчителів початкової школи в Японії. Рекомендації стосуються таких аспектів, як організація уроків, взаємодія з батьками та інші. Додаток В: Приклади завдань для дітей з особливими потребами. У цьому додатку наведено приклади завдань для дітей з особливими потребами, які використовуються в японській системі початкової освіти

Номер слайду 25

Додаток А{59 EC52 DA-7 F91-4307-8 DD3-301 DBA9620 E2}День тижня. Перший урок. Другий урок. Третій урок. Четвертий урок. П'ятий урок. Понеділок. Мова. Математика. Мистецтво. Фізкультура. Музика. Вівторок. Математика. Науки. Мова. Суспільствознання. Фізкультура. Середа. Мова. Математика. Музика. Природознавство. Релігія. Четвер. Математика. Мова. Малювання. Спорт. Науки. П'ятниця. Мова. Математика. Музика. Фізкультура. Географія

Номер слайду 26

Організація уроків: Створіть розклад уроків, який допоможе забезпечити рівномірний розподіл предметів та пауз для відпочинку. Забезпечте варіативність уроків, щоб зробити навчання цікавим і змістовним. Використовуйте інтерактивні методи навчання, щоб залучити учнів та сприяти їхньому активному розвитку. Взаємодія з батьками: Підтримуйте відкритий та постійний зв'язок з батьками для обміну інформацією про прогрес та потреби учнів. Організовуйте батьківські збори і консультації для вирішення питань, що стосуються освіти та розвитку дітей.Індивідуалізація навчання: Визначайте індивідуальні потреби кожного учня та працюйте над їхнім розвитком. Використовуйте різноманітні методи та матеріали для відповіді на потреби різних учнів. Додаток Б

Номер слайду 27

Мовлення та комунікація: Вправа на вимову звуків: Запропонуйте дитині вправи на вимову окремих звуків, які їй можуть бути важливі. Наприклад, якщо дитина має проблеми з вимовою "р", дайте їй слова, де цей звук повторюється, і відпрацьовуйте вимову разом. Розвиток словникового запасу: Підберіть картки з зображеннями різних предметів та явищ і разом з дитиною називайте їх. Використовуйте прості фрази та ігрові ситуації для закріплення слів. Математика: Лічба з використанням іграшок: Використовуйте іграшки, такі як кубики або ляльки, для вчення лічби. Попросіть дитину покласти, наприклад, 3 кубики в ряд і пояснити, що це число "три."Вправи на додавання: Подайте завдання на додавання, використовуючи картки з числами та ігрові елементи. Наприклад, "Якщо у нас є 2 яблука і ми додаємо 3 ще, скільки у нас всього буде?"Читання та письмо: Читання за рівнем: Надайте дитині текст, який відповідає її рівню читання. Це може бути короткий розповідний текст з простими словами. Після читання, обговоріть текст та задайте питання. Вправи на вимову та правопис: Подайте слова для читання та правопису. Запропонуйте вправи, де дитина вибирає правильну відповідь або виправляє помилки. Додаток В

Номер слайду 28

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Даценко Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
13 березня
Переглядів
211
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку