Система виховання "5 шляхів до музичної досконалості: Методи видатних педагогів. Шінічі Судзукі."

Про матеріал
У цій серії статей розглядаються найвідоміші у світі методики музичного виховання дітей.
Перегляд файлу

 

Шінічі Судзукі 

(17 жовтня 1898 — 26 січня 1998) — японський скрипаль, філософ, композитор і педагог, засновник міжнародного методу музичної освіти Судзукі,  розробив філософію для навчання людей будь-якого віку та здібностей. Будучи впливовим педагогом у сфері музичного виховання дітей, він часто говорив про здатність усіх дітей добре вчитися, особливо в належному середовищі, а також про розвиток почуттів та формування характеру учнів через їхню музичну освіту. В ті часи учнів часто формально навчали грі на класичних інструментах і не брали на навчання дітей раннього віку. Вчитель приймав дітей у свій клас тільки після прослуховування і чи вступного іспиту.

Судзукі намагався навчати дітей грі на скрипці з раннього дитинства, а в його школі в Мацумото не перевіряли абітурієнтів на предмет їхніх здібностей при вступі. За своє життя він отримав кілька почесних докторських ступенів у галузі музики, зокрема в Консерваторії Нової Англії (1956) і Консерваторії Берлінського коледжу, був проголошений живим національним надбанням Японії, а в 1993 році був номінований на Нобелівську премію миру.                

  Метод Suzuki дозволяє батькам брати участь у навчанні  дитини, щоб позитивно вплинути на її освіту. Це радісний, але насичений досвід, який може кардинально змінити стосунки з дитиною. Розуміння філософії, що стоїть за цим, може збагатити процес.
          Доктор Сузукі визнав, що музика може змінити дитину. Він зробив метою свого життя розробку комплексного методу навчання, який міг би врахувати цю унікальну можливість. Він невтомно працював, щоб показати вчителям і батькам простоту цієї філософії. Розуміння методу Судзукі та його унікального поєднання філософії освіти, систематизованих методів навчання та ступеневого репертуару допоможе батькам і учням отримати максимальну користь від досвіду.
      Однак концепції Судзукі не були новими (мали багато спільного з методиками багатьох відомих педагогів: Йоганна Песталоцці, Еміля Далькроз, Марії Монтессорі та Вальдорфської системи Рудольфа Штайнера).

 

Батьківський зв'язок

На кожному етапі навчання зв’язок між батьками та дітьми є ключем до успіху. Саме батьки створюють для дитини перше навчальне середовище, коли вона вчиться говорити. Саме підбадьорення батьків спонукає дитину зробити перші сміливі кроки до навчання. У методі Сузукі батьки визнаються центральною частиною процесу навчання. Вони є невід’ємною частиною «трикутника Suzuki», зв’язку з трьох частин між учителем, дитиною та батьками. У кожного з них є ключ до успішного досвіду Suzuki, оскільки цей досвід заснований на любові.
​Батьки відвідують уроки, дивляться групові заняття, хвалять і заохочують. Вдома вони забезпечують учня структурованим розкладом і творчим середовищем, щоб зробити навчання успішним і приємним. Вони беруть на себе роль домашнього вчителя, щодня нагадуючи матеріал, який вивчали в класі, щоб допомогти дитині попрактикуватися.

Підхід до рідної мови

Доктор Сузукі помітив, як навіть найменша дитина розуміє слова своїх батьків. Діти наслідують, експериментують і вдосконалюють слова - процес навчання, який вони розвивають до високого мистецтва з моменту свого народження. Він усвідомив силу цієї навички раннього навчання та схожість між вивченням мови та вивченням музики. Музика – це мова, яка долає кордони. Якщо ми будемо оточені музикою, як оточені мовою, то можемо навчитися користуватися нею, перш ніж читати чи писати. Використовуючи популярні народні та класичні мелодії, Сузукі розробив послідовність музики, яка вводить поняття такими маленькими кроками, що їх може зрозуміти навіть трирічна дитина. Кожен крок вивчається на слух у природному процесі навчання, який імітує те, як дитина вперше розуміє, як потрібно говорити.
     Є три кроки до оволодіння будь-якою навичкою. - Спостереження за навичкою - Експериментування з нею. - Перетворення експериментів на знання та навички.
     Сузукі зазначив, що на кожному етапі процесу навчання досвід визначає рівень успіху. Щоб пробудити внутрішню музичну творчість на кожному рівні, батьки оточують своїх дітей прекрасною музикою. Підхід Suzuki - використовувати активне та пасивне слухання для збагачення досвіду. Постійно протягом дня дитина слухає музику, тому це стає для неї невід’ємною частиною життя. До того часу, коли вона почне грати на інструменті, в неї сформується власний особистий зв’язок із мелодіями.

Отже, метод Сузукі має 11 ключових принципів:

  1.              Ранній початок навчання. Ідеальним віком для початку занять за методом Сузукі вважається до 5 років. Сузукі був переконаний, що раннє дитинство – це період інтенсивного розвитку, який не можна втрачати.
  2.              Навчання через спостереження. Учні спостерігають за грою більш досвідчених однолітків, перш ніж самі починають грати. Це стимулює їх прагнення до досконалості та допомагає звикнути до публічних виступів.
  3.              Пріоритет слухання. Перед тим, як почати грати новий твір, учень спочатку його ретельно вислуховує. Це розвиває музичний слух і дозволяє глибше проникнути в музичний образ.
  4.              Майстерність досконалості. Навчання за методом Сузукі не обмежується заучуванням нот. Учні працюють над досконалістю виконання, запам'ятовують твори напам'ять і постійно вдосконалюють свої навички.
  5.              Єдиний репертуар. Для кожного інструменту існує чітко визначений репертуар, який поступово ускладнюється. Це забезпечує систематичність навчання та дозволяє відстежувати прогрес учня.
  6.              Групові заняття. Крім індивідуальних уроків, передбачені групові заняття, які сприяють розвитку соціальних навичок та взаємодопомоги.
  7.              Публічні виступи. Учні регулярно беруть участь у концертах, що допомагає їм подолати страх сцени і відчути радість від спільної музики.
  8.              Активна роль батьків. Батьки є важливими учасниками навчального процесу. Вони відвідують уроки, допомагають дитині вдома і створюють сприятливу атмосферу для музикування.
  9.              Постійна практика. Для досягнення успіху необхідна регулярна практика. Сузукі радив займатися музикою щодня.
  10.         Кваліфіковані педагоги. Вчителі Сузукі проходять спеціальну підготовку і володіють глибокими знаннями методики.
  11.         Любов до музики. Найголовніше – це любов до музики. Сузукі вважав, що музичні здібності є в кожної дитини, і завдання вчителя – допомогти їм розкритися.

 

 

 

 

Джерела:

https://www.europeansuzuki.org/esa/the-suzuki-method/

https://www.suzukimethod.or.jp/english/E_mthd112.html

https://internationalsuzuki.org/method.htm

 

docx
Додано
21 листопада
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку