Шінічі Судзукі
(17 жовтня 1898 — 26 січня 1998) — японський скрипаль, філософ, композитор і педагог, засновник міжнародного методу музичної освіти Судзукі, розробив філософію для навчання людей будь-якого віку та здібностей. Будучи впливовим педагогом у сфері музичного виховання дітей, він часто говорив про здатність усіх дітей добре вчитися, особливо в належному середовищі, а також про розвиток почуттів та формування характеру учнів через їхню музичну освіту. В ті часи учнів часто формально навчали грі на класичних інструментах і не брали на навчання дітей раннього віку. Вчитель приймав дітей у свій клас тільки після прослуховування і чи вступного іспиту.
Судзукі намагався навчати дітей грі на скрипці з раннього дитинства, а в його школі в Мацумото не перевіряли абітурієнтів на предмет їхніх здібностей при вступі. За своє життя він отримав кілька почесних докторських ступенів у галузі музики, зокрема в Консерваторії Нової Англії (1956) і Консерваторії Берлінського коледжу, був проголошений живим національним надбанням Японії, а в 1993 році був номінований на Нобелівську премію миру.
Метод Suzuki дозволяє батькам брати участь у навчанні дитини, щоб позитивно вплинути на її освіту. Це радісний, але насичений досвід, який може кардинально змінити стосунки з дитиною. Розуміння філософії, що стоїть за цим, може збагатити процес.
Доктор Сузукі визнав, що музика може змінити дитину. Він зробив метою свого життя розробку комплексного методу навчання, який міг би врахувати цю унікальну можливість. Він невтомно працював, щоб показати вчителям і батькам простоту цієї філософії. Розуміння методу Судзукі та його унікального поєднання філософії освіти, систематизованих методів навчання та ступеневого репертуару допоможе батькам і учням отримати максимальну користь від досвіду.
Однак концепції Судзукі не були новими (мали багато спільного з методиками багатьох відомих педагогів: Йоганна Песталоцці, Еміля Далькроз, Марії Монтессорі та Вальдорфської системи Рудольфа Штайнера).
На кожному етапі навчання зв’язок між батьками та дітьми є ключем до успіху. Саме батьки створюють для дитини перше навчальне середовище, коли вона вчиться говорити. Саме підбадьорення батьків спонукає дитину зробити перші сміливі кроки до навчання. У методі Сузукі батьки визнаються центральною частиною процесу навчання. Вони є невід’ємною частиною «трикутника Suzuki», зв’язку з трьох частин між учителем, дитиною та батьками. У кожного з них є ключ до успішного досвіду Suzuki, оскільки цей досвід заснований на любові.
Батьки відвідують уроки, дивляться групові заняття, хвалять і заохочують. Вдома вони забезпечують учня структурованим розкладом і творчим середовищем, щоб зробити навчання успішним і приємним. Вони беруть на себе роль домашнього вчителя, щодня нагадуючи матеріал, який вивчали в класі, щоб допомогти дитині попрактикуватися.
Доктор Сузукі помітив, як навіть найменша дитина розуміє слова своїх батьків. Діти наслідують, експериментують і вдосконалюють слова - процес навчання, який вони розвивають до високого мистецтва з моменту свого народження. Він усвідомив силу цієї навички раннього навчання та схожість між вивченням мови та вивченням музики. Музика – це мова, яка долає кордони. Якщо ми будемо оточені музикою, як оточені мовою, то можемо навчитися користуватися нею, перш ніж читати чи писати. Використовуючи популярні народні та класичні мелодії, Сузукі розробив послідовність музики, яка вводить поняття такими маленькими кроками, що їх може зрозуміти навіть трирічна дитина. Кожен крок вивчається на слух у природному процесі навчання, який імітує те, як дитина вперше розуміє, як потрібно говорити.
Є три кроки до оволодіння будь-якою навичкою. - Спостереження за навичкою - Експериментування з нею. - Перетворення експериментів на знання та навички.
Сузукі зазначив, що на кожному етапі процесу навчання досвід визначає рівень успіху. Щоб пробудити внутрішню музичну творчість на кожному рівні, батьки оточують своїх дітей прекрасною музикою. Підхід Suzuki - використовувати активне та пасивне слухання для збагачення досвіду. Постійно протягом дня дитина слухає музику, тому це стає для неї невід’ємною частиною життя. До того часу, коли вона почне грати на інструменті, в неї сформується власний особистий зв’язок із мелодіями.
Отже, метод Сузукі має 11 ключових принципів:
Джерела:
https://www.europeansuzuki.org/esa/the-suzuki-method/
https://www.suzukimethod.or.jp/english/E_mthd112.html
https://internationalsuzuki.org/method.htm