СИСТЕМА ЗАДАЧ НА ЗАКРІПЛЕННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ

Про матеріал

Дана тема є досить актуальною, адже дає можливість на практиці застосувати та перевірити ефективність задач компетентнісного спрямування і разом із тим формувати в учнів компетентності перелічені у новому державному стандарті початкової школи.

Мета. Розробити на допомогу вчителеві систему сюжетних задач компетентнісного змісту, які легко сприйматимуться учнями і разом із тим викликатимуть математичний інтерес та бажання навчатися. Крім того розроблені задачі мають підвищити ефективність сприймання та засвоєння учнями таблиць множення та ділення.

Завдання. 1. Проаналізувати новий державний стандарт початкової освіти. Визначити основні зміни та положення у ньому.

2.Розробити систему сюжетних задач компетентнісного змісту на закріплення таблиць множення і ділення .

3. Застосувати на практиці розроблені задачі та виявити їхню ефективність на засвоєнні учнями таблиць множення і ділення.

Очікувані результати. Система розроблених задач полегшить засвоєння учнями таблиць множення і ділення. Дасть можливість обмінюватися досвідом із колегами та застосовувати задачі на практиці в майбутньому.

Розв`язування задач стане для учнів цікавим, захоплюючим процесом, з якого вони виноситимуть навички необхідні для них в подальшому житті.


Перегляд файлу

 

 

 

 

УКРАЇНА

БАНДИШІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО- ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

« ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД Ι-ΙΙ  СТУПЕНІВ- ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД»

МОГИЛІВ-ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Сюжетні задачі: компетентнісний зміст(на закріплення таблиць множення та ділення)

Картинки по запросу таблиця множення

 

                                                           Підготувала:

                                                                                   вчитель початкових класів

                                                                                 Дмітрієва Алла Василівна

 

 

 

2018              

 

Зміст

1.Вступ ……………………………………………………………………………………………6

 

2.Початкова освіта. Сюжетні задачі: компетентнісний зміст…………………………………7

2.1. Роль сюжетний задач у формуванні  математичний компетентностей   молодших школярів……………………………………………………………………………………… 7

  1.   Система задач на закріплення таблиць множення і ділення з досвіду роботи……… 8

 

3.Висновок………………………………………………………………………………………  16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Вступ

 

    Сьогодні формується нова модель учня як особистості та майбутнього громадянина України, яка вимагає володіння  різними компетентностями, що в своїй цілісності мають сформувати всебічно розвинену, впевнену у собі  особистість.

    Математика в переліку предметів у початковій школі займає окреме місце, оскільки: на уроках математики в учнів закладаються основи теоретичного мислення, застосовані у пізнанні наукових дисциплін в подальші роки навчання, математичні уміння й навички, сформовані у молодшому шкільному віці, мають допомагати дитині адекватно вирішувати проблеми повсякденного життя. З огляду на це під математичною компетентністю розуміють здатність актуалізувати та застосувати математичний досвід у практичних, навчальних і життєвих ситуаціях.

    Уроки математики дають можливість формувати ці компетентності при розв’язуванні задач.

Тому саме сюжетні задачі є основою у формуванні математичних компетентностей учнів початкових класів. Зміст таких задач побудований на основі  життєвих ситуацій, що значно полегшує їх сприйняття та осмислення учнями. З їхньою допомогою діти мають можливість ознайомитися із різними ситуаціями, які зустрічаються в повсякденному житті і разом із тим усвідомлюють необхідність у володінні  математичними здібностями .Розв`язуючи сюжетні задачі, учні бачать , що обчислювальні навички необхідні у різних сферах життя, а не лише на уроках математики .

   Про сформовану математичну компетентність ми говоримо, коли молодший школяр розуміє, навіщо йому потрібна математика ,знає як вирішити проблему за допомогою математичних методів логічно міркує та виконує дії за алгоритмом, користується графічною і знаковою інформацією ,орієнтується у просторі та на площині, застосовує обчислювальні й вимірювальні навички на практиці,має інтерес до математики.

   Дана тема є досить актуальною, адже дає можливість на практиці застосувати та перевірити ефективність задач компетентнісного спрямування і разом із тим формувати в учнів компетентності перелічені у новому державному стандарті початкової школи.

   Мета. Розробити на допомогу вчителеві систему сюжетних задач компетентнісного змісту, які легко сприйматимуться учнями і разом із тим викликатимуть математичний інтерес та бажання навчатися. Крім того розроблені задачі мають підвищити ефективність сприймання та засвоєння учнями таблиць множення та ділення.

  Завдання.  1. Проаналізувати новий державний стандарт початкової освіти. Визначити основні зміни  та положення у ньому.

                      2.Розробити систему сюжетних задач компетентнісного змісту на закріплення таблиць множення і ділення .

                      3. Застосувати на практиці розроблені задачі та виявити їхню ефективність на засвоєнні учнями таблиць множення і ділення.

  Очікувані результати. Система розроблених задач полегшить засвоєння учнями таблиць множення і ділення. Дасть можливість обмінюватися досвідом із колегами та застосовувати задачі на практиці  в майбутньому.

Розв`язування задач стане для учнів цікавим, захоплюючим процесом, з якого вони виноситимуть навички необхідні для них в подальшому житті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Початкова освіта

2.1. Роль сюжетних задач у формуванні математичних компетентностей

    Початкова школа є основновною ланкою, з якої розпочинається формування дітей як особистостей та майбутніх громадян Ураїни. Саме в період навчання учнів у початкових класах вчитель створює необхідні умови для всебічного розвитку учнів та їхньої адаптації у соціумі.

    Сучасна освіта передбачає не лише оволодіння елементарними здібностями та навичками, але й орієнтування у всіх сферах життя, оскільки в майбутньому учень має не тільки мати знання, але й бути компетентним в різносторонніх напрямках. Це дасть можливість бути впевненим у собі.

    Одними з перших є математичні компетентності, які передбачають володіння  обчислювальними навичками і їх застосування в конкретних життєвих ситуаціях.

В процесі  вивчення математика має виступати не лише як навчальний предмет,а й засіб пізнання світу.

   Формування в учнів предметної математичної компетентності - акту­альна проблема педагогічної науки та практики. Це складний процес, який охоплює зміст навчання, методи, форми організації навчальної діяльнос­ті, засоби навчання

    Учні повинні вміти визначати та розрізняти певні витрати, різницю в площі, розмірі, співвідношені віку і тому подібне. Це є ті елементарні навички, що зустрічаються практично кожного дня і є необхідними . Вони яскраво виражені у сюжетних задачах, які забезпечують зв'язок з реальним життям.Особливістю сюжетних задач є актуальність та доречність їх використання при підготовці різноманітних позакласних заходів.

    Розв`язуюючи сюжетні задачі, учні  дізнаються нову та цікаву інформацію,потрапляють в конкретні ситації, що дає можливість швидше усвідомити зміст задачі і знайти її розвязок. Такі задачі діти розв’язують охоче , часто складають самі.

    Сюжетні задачі  дають можливість повязати навчання з життям, ознайомити учнів з пізнавально- важливими фактами, предметами навколишнього світу, виховувати любов до своєї землі, бажання робити внесок у загальну справу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Система задач на закріплення таблиць множення і ділення з досвіду роботи

 

Таблиці множення і ділення числа   2

1. У берези листопад триває 2 місяці, у липи – 2 тижні. У скільки разів довше триває листопад у берези, ніж у липи?

2. Тривалість цвітіння шипшини – 2 дні, журавлини – у два рази більше. Яка тривалість цвітіння журавлини?

3. У кондитерському відділі супермаркету Даринка придбала тістечко вартістю 18 грн., а Маринка - бісквіт у 2 рази дешевше. Яку суму заплатили подруги на касі?

4.У коробці було 50 цукерок. Софійка з`їла 2 цукерки , а Марійка у 5 разів більше. Скільки цукерок залишилося у коробці?

5.Вартість поштової марки 2 грн., а конверта у 3 рази більше. Скільки потрібно заплатити грошей для того, щоб придбати 2 марки і один конверт?

6.У магазині канцелярії Петрик купив 2 простих олівці по 3 гривні кожний і гумку за 5 грн. Яка вартість покупок хлопчика?

7. Упаковка косметичних серветок коштує 18 грн. Одна серветка коштує 2 грн. Скільки серветок в упаковці?

8.У Марійки було  38 цукерок. 2 цукерки зі смаком апельсина, у 2 рази більше зі смаком ананаса. Скільки було цукерок зі смаком вишні?

9.Іринка купила 2 кулькові ручки і заплатила за них 8 гривень. А Маринка купила одну вартістю 6 грн. Чия ручка дорожча і на скільки?

10.У колекції Ганнусі було 2 монети по 5 копійок і 2 монети по 7 копійок. Скільки грошей було у Ганнусі?

11. Мама купила у магазині 2 маркери по 9 грн. кожний і 2 лінійки по 4 грн. На скільки вартість маркерів більша за вартість лінійок?

12.Ціна одного дитячого квитка у цирк 2 грн, а дорослого –у 6 разів дорожче.

Скільки треба заплатити, щоб придбати 5 дитячих і один дорослий квиток?

13. У класі навчалося 18 хлопчиків,а дівчаток – у 2 рази менше. Скільки всього дітей було у класі?

14.Художник за один день малює дві картини. Скільки картин він намалює за один тиждень?

15. На своє День народження Софійка запросила друзів. Відомо ,що друзям і  Софійці дісталося по два  шматочки торта, який був поділений на 12 однакових частин. Скільки друзів було на святі?

16. Найменшому синові 2 роки, середньому у 7 разів більше,а найстаршому на 5 більше, як середньому. Скільки років середньому і найстаршому братам?

17. Тривалість відпочинку у літньому таборі 2 тижні. Проте відпочиваючі пробули там у 2 разименше. Скільки днів тривав відпочинок?
18. У парку росло 2 ряди кленів по 7 дерев у кожному. Беріз було на 25 більше ніж кленів. Скільки всього дерев росло у парку?

19.В одному бідоні було 16 л меду, в другому –у 2 рази менше. Скільки меду в двох бідонах?

20.Марійка купила 2 резинки для волосся по 9 грн. , обруч за 15 грн. і приколку за 24 грн. Яка вартість покупок Марійки?

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиці множення і ділення числа 3

21.Бабуся придбала трьом онукам по плитці шоколаду, за який заплатила 27 грн. Скільки коштує одна плитка шоколаду?

22.Для ремонту у вітальні купили 3 рулони шпалер. А для ремонту у спальні у 2 рази більше. Скільки рулонів шпалер купили разом?

23.Вартість одного квитка для проїзду у тролейбусі 3 грн. Скільки потрібно заплатити контролеру, якщо потребу у проїзді має клас кількістю 8 дітей?

24.До дитячого садочка привезли 3 розмальовки з тваринками по 5 грн. кожна і 3 розмальовки із квітами по 6 грн. кожна. Яких розмальовок було більше і на скільки?

25.На зиму господиня заготовила 3 трилітрових банки і одну десятилітрову банку яблучного соку. Скільки всього літрів соку заготовила господиня?

26.На одній грядці посадили 18 рядів капусти, по 3 кущі у кожному, а на другій – 19 кущів. Скільки всього кущів капусти посадили на двох грядка?

27.Трьом  покупцям продали по два пакети молока кожному, і ще залишилося 25 пакетів молока. Скільки пакетів молока було спочатку?

28.Пошили 3 дитячих костюмів, витрачаючи на кожний 2 м тканини. На костюми для дорослих витратили 27 м тканини. Скільки метрів тканини витратили на всі костюми?

29.Мати купила 3 пакети цукру, по 8 кг у кожному. 10 кг цукру вона витратила для приготування компоту. Скільки кілограмів цукру залишилося?

30.Від сувою відрізали трьом покупцям по 6 м полотна кожному. Після цього в сувої залишилося 24 м. Скільки метрів полотна було в сувої спочатку?

31.Троє хлопчиків налили в бочку по 5 відер води кожний. 7 відер води використали для поливання квітів. Наскільки більше води налили ніж використали?

32.Тарас купив 3 гумки, по 2 грн. кожна, і блокнот за 20 грн. На скільки менше коштували дві гумки ніж блокнот?

33.Коли з бідону вилили молоко в 3 бочки, по 3 літри в кожну, то в ньому залишилося 12 л молока. На скільки більше вилили молока в бочки ніж залишилося у бідоні?

34.Господарка купила 3 пакети картоплі по 4 кг у кожному і 5 кг капусти. Скільки кілограмів овочів  купила господарка?

35.У кіоск привезли 3 упаковки дитячих журналів по 5 штук у кожному та 20 дитячих книжок. Скільки всього літератури для дітей привезли у кіоск?

36.На одній грядці посадили помідори у 3 ряди по 6 кущів у кожному та 37 кущів огірків. Скільки всього овочів посадили на грядці?

37.Під час гри на дитячому майданчику діти вишикувалися у ряди: 3 рядки хлопчиків по 8 у кожному і 8 дівчаток. На скільки більше було хлопчиків, ніж дівчаток?

38.До магазину привезли 3 ящика апельсинів  по 9 кг у кожному і 3 ящика яблук по 7 кг у кожному. На скільки більше привезли яблук, ніж апельсинів?

39.Понад дорогою посадили 3 ряди беріз по 8 у кожному і 2 ряди тополь по 7 у кожному. На скільки більше беріз, ніж тополь?

40.У дворі гралися 11 хлопчиків і 7 дівчаток. Всі вони розділилися на 3 однакові команди. Скільки дітей стало у кожній команді?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиці множення і ділення числа 4

41.Відстань від будинку Марійки до школи 4 км, а від школи до будинку бабусі - у 2 рази більша. Яка відстань між будинками Марійки та бабусі?

42. Бабуся посадила 4 ящики ранньої картоплі по 9 кг у кожному і 4 ящики по 5 кг більш пізніх сортів. Скільки всього картоплі посадила бабуся?

43.Для святкування Дня народження Софійки мама замовила  4 торта по 3 кг кожний і 4 коробки печива по 4 кг у кожному. Скільки кілограмів  солодощів замовила мама?

44. Вздовж смуги довжиною  36 м росли тополі. Відстань між кожним деревом 4 м. Скільки дерев росло вздовж смуги?

45.Упаковка фотопаперу коштує 28 грн. Яка ціна одного листа фотопаперу, якщо у пачці 4 листи?

46.У Даринки було 35 грн. В магазині вона купила 4 цукерки по 2 грн. кожна і морозиво за 17 грн. Скільки грошей залишилося у дівчинки?

47. Бджоляр зібрав 100 л меду. З них 4 бідони по 8 л він продав. Скільки меду залишилося?

48.До шкільної бібліотеки привезли 4 енциклопедії, а орфографічних словників у 5 разів більше. Скільки книг привезли до бібліотеки?

49. За 4 склянки соку подруги заплатили 16 грн., а за 4 тістечка 28 грн. На скільки одне тістечко дорожче за склянку соку?

50.  4 зошити в клітинку коштують 12 грн. Зошит в лінію – 5 грн. Скільки коштуватимуть один зошит в клітинку і один зошит у лінію?

51. У саду росло 4 ряди черешень по 6 дерев у кожному і 4 ряди вишень по 8 дерев. Скільки дерев було у саду?

52.До шкільної їдальні привезли 4 однакових ящики бананів масою 20 кг і 4 однакових ящики апельсинів масою 36 кг. На скільки ящик бананів легший за ящик апельсинів?

53.Мама спекла 40 пиріжків. За обідом четверо дітей з’їли по 3 пиріжки. Скільки пиріжків залишилося?

54.Діти посадили 4 ряди саджанців по 4 деревця у кожному. У них ще залишилося 26 саджанців. Скільки молодих дерев було у дітей спочатку?

55.Школярі зібрали 4 ящики винограду по 3 кг у кожному. Використали 2 кг винограду. Скільки кілограмів винограду залишилося?

56.В магазині було 4  сувої тканини по 7 м у кожному. Для пошиття спідничок використали 18 м тканини. Скільки тканини залишилося в магазині?

57.Коли з бідона взяли 4 банки молока по 5 л у кожній, то в ньому залишилося ще 20 л. Скільки літрів молока було в бідоні спочатку?

58.  На пришкільній ділянці діти зібрали 4 ящики смородини по 8 кг у кожному і 4 ящики смородини по 3 кг у кожному. Скільки кілограмів ягід зібрали діти?

59.На уроці трудового навчання вчителька відрізала від сувою по 4 м тканини для 6 учнів. Після цього в сувої залишилося ще 8 м . Скільки метрів тканини було спочатку?

60. У шкільній їдальні було 4 банки по 3 л малинового соку, а томатного на 12 л більше. Скільки було томатного соку?

 

 

 

 

 

 

Таблиці множення і ділення числа 5

61. Перша команда з 5 учасників бігового турніру здолали 3 км шляху, а друга, з такою ж кількістю учасників -4 км.  Яка команда здолала більшу відстань?

62. За 5 упаковок морозива « Ескімо» Маринка заплатила 45 грн. А за 5 упаковок « Пломбіру»  35м грн. Упаковка якого морозива дорожча і на скільки?

63. 5 учням роздали по 8 кульок блакитного кольору, а ще 5 – по 7 жовтого кольору. Скільки всього кульок роздали учням?

64. 50 кілограмів муки розфасували у  мішечки по 5 кг у кожному. До обіду продали 2 , а після обіду - 3 мішечки. Скільки мішечків муки залишилося ?

65.Шкільна ділянка має площу 53 м. Учні 2 класу засадили картоплею шматок ділянки шириною 5 м і довжиною 9 м. Яку площу ділянки засадили учні?

66. Велосипедисти подолали 5 км шляху першого дня , а другого у 6 разів більше. Яку відстань подолали велосипедисти?

67.За 5 плиток молочного шоколаду мама заплатила 30 грн., а за 5 плиток чорного -45. На скільки плитка чорного шоколаду дорожча за молочний?

68. У спортивній олімпіаді брали участь  5 команд по 5 учасників. 10 учасників – дівчата. Скільки ж було хлопці?

69. Шкільний автобус щодня долає 5 км. Скільки км від долає за один навчальний тиждень?

70.Даринка придбала 5 жуйок по 2 грн. кожна і морозиво за 18 грн. Яка вартість покупок  дівчинки?

71. Засіб для миття килиму коштує 50 грн. , а для миття посуду – у 5 разів менше. Скільки коштують миючі засоби разом?

72.Набір кухонних рушничків коштує 40 грн. Скільки в упаковці рушничків, якщо один коштує  5 грн.?

73. Упаковка декоративних серветок коштує 35 грн. Скільки коштує одна серветка, якщо в упаковці їх 5?

74. Даринка замовила у кафе склянку томатного соку за 5 грн. і картопляне пюре -у 9 разів дорожче за сік. Скільки коштує обід Даринки?

75. Для приготування картопляного пюре кухар використав 5 ящичків картоплі по 3 кг у кожному, а для приготування начинки для вареників 6 кг. Скільки кілограмів картоплі використав кухар?

76. Вартість п’ятикілограмового ящичка печива 50 грн. Яка ціна одного кілограма печива?

77.Мама купила 5 однакових динь масою 30 кг і кавун масою 40 кг. На скільки диня легша за кавун?

78. У 5 однакових гірляндах 30 кульок. Скільки кульок у 4 таких гірляндах?

79. У 5 однакових рядах 45 яблунь. Скільки яблунь у 3 таких рядах?

80.До виставкової зали привезли 38 картин. По 5 картин розвісили на 4 стінах. Скільки картин ще залишилося розвішати?

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиці множення і ділення числа 6

81. Шестеро учнів назбирали по 8 кг вишень. А черешень на 45 кг більше. Скільки кілограмів черешень назбирали?

82. Перший робітник за один день виготовляє 42 деталі, а другий –у 6 разів менше. Скільки деталей вони виготовлять за один день разом?

83. Перша швачка за 6 днів пошила 54 хустини. А друга швачка - 42 хустини за стільки ж днів. На скільки хустин менше пошила друга швачка за один день?

84.Для озеленення парку посадили 28 кущів троянд, бузку – на 2 кущі менше, а жасмину у 6 разів менше, ніж троянд і бузку разом. Скільки кущів жасмину висадили?

85.На подвір`ї у бабусі було 6 гусей, а качок у 4 рази більше. Скільки усієї птиці було на подвір`ї?
86. У 6 однакових ящиках було 36 кг апельсинів. Скільки кілограмів апельсинів буде у 3 таких ящиках?

87. Дівчатка посадили 6 рядів ялинок по 7 дерев у кожному і 6 рядів сосон по 5 дерев у кожному. Яких дерев діти посадили більше? На скільки?

88. 24 прапорці розставили у 6 рядів. Скільки прапорців у кожному ряду?

89.У кошику Маринки 6 білих грибів, лисичок - у 2 рази більше, а підберезників на 11 більше, ніж білих грибів і лисичок разом. Скільки усього грибів назбирала Маринка?

90. Шоколадний торт коштує 54 гривні. А тістечко у 6 разів менше. Скільки потрібно грошей для того, щоб придбати торт і тістечко?

91. Сину 6 років.  Його батько старший у 6 разів. На скільки років батько старший від сина?

92. Марійка заплатила запрошення на своє день народження 42 грн. Вартість одного 6 грн. Скільки друзів планує запросити дівчинка на свято?

93. До їдальні завезли 6 кг цибулі, моркви у рази більше, а капусти на 17більше, ніж цибулі і моркви разом. Скільки кілограмів овочів завезли?

94.  Відстань, від дому Марійки до школи 6 км, а Даринки - у 2 км  більше. Яка відстань від дому Даринки до школи?

95. 6 учням роздали по 3 цукерки і залишилося ще 12. Скільки цукерок було спочатку?

96.Із бочки розлили 6 банок меду по 3 л у кожній, після чого залишилося ще 82 л. Скільки літрів меду було спочатку?

97. У колекції Маринки було 6 монет по 5 к. і 65 монет по 2 к. Скільки копійок було у дівчинки?

98.До столичного зоопарку привезли 6 павлінів, а орлів – у 2 рази більше. Скільки птахів привезли до зоопарку?

99. У коробці цукерок « Асорті» 30 цукерок, з яких по 6 однакових. Скільки видів начинки у цукерок?

100. 6 дівчат зібрали по 6 кг ягід, а стільки ж хлопців по 8 кг. Скільки кілограмів ягід діти зібрали разом?

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиці множення і ділення числа 7

101. Софійка купила 7 пачок однакового  морозива і заплатили за нього 63 грн.  А Марійка купила стільки ж  морозива , але заплатила за нього 49 грн. На скільки упаковка морозива Софійки дорожча за упаковку морозива Марійки?

102. Турист подолав на велосипеді 7 км запланованого шляху, а його товариш на автомобілі подолав відстань у 6 разів більшу. На скільки більшу відстань подолав товариш?

103. Семеро учнів з учителем відвідали музей. Дитячі квитки коштують 63 грн , а квиток учителя - 17 грн. На скільки гривень квиток учителя дорожчий?

104. Для велопробігу підготували трасу довжиною 56 км. Скільки зупинок робитимуть велосипедисти, якщо між кожною зупинкою 7 км?

105. 35 ц зерна привезли 7 однакових намазів. По скільки центнерів зерна привіз кожний  із намазів?

106.До районної бібліотеки привезли 7 дитячих журналів  загальною вартістю 63 грн. і 5 дитячих газет вартістю 40 грн. На скільки журнал дорожчий за газету?

107. У 5 класі навчалося 7 дівчаток, а хлопчиків у 2 р більше. Скільки дітей навчалося у 5 класі?

108. Бабуся закрила на зиму 7 банок по 3 л малинового компоту і 7 банок по 2 л яблучного. Скільки всього компоту закрила бабуся?

109. Оленці 7 років, її мама старша у 5 разів Скільки років мамі?

110. У магазині діти узяли 7 цукерок по 2 грн. і морозиво за 14 грн. Скільки грошей не вистачає дітям , якщо у них є лише 20 грн.?

111. Кур`єр  привіз на театральну виставу 7 дитячих  квитків по 10 грн. і один доросли за 25 грн. Скільки грошей потрібно дати кур’єру?

112.Шоколадний торт коштує 70 грн. Замість нього можна купити 7 тістечок. Скільки коштує одне тістечко?

113. Відстань від оздоровчого табору до найближчого музею 56 км. А до театру - у 7 разів менша? Яка відстань до театру?

114. Софійка купила капелюшок за 35 грн. і косинку у 7 разів дешевше. Скільки грошей заплатила дівчинка?

115. 7 кулькових ручок коштують 21 грн., а 5 простих олівців 10 грн. Що дорожче і на скільки?

116Для святкування дня народження замовили 7 банок апельсинового соку по 2 л  і 3 пакети томатного по 3 л. Скільки літрів соку замовили?

117. пенал коштує 35 грн. А ручка у 7 разів менше. Скільки коштує ручка?

118. водному бідоні 7 л молока. Скільки молока в дев`яти таких бідонах?

119. На пошиття 7 фартушків потрібно 21 м тканини. Скільки тканини потрібно для пошиття одного фартушка?

120.Одна фотокартка коштує 7 грн. Скільки фотокарток може роздрукувати Марійка, якщо у неї є 42 грн.?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиці множення і ділення числа   8

121. Яринка придбала 8 обкладинок для підручників, а для зошитів у 2 рази більше. Скільки усіх обкладинок було у дівчинки.

122. Набір 8 гелевих ручок коштує 40 грн. Скільки коштує одна ручка в наборі?

123. У парку посадили 16 беріз ,а кленів –у 8 разів менше. Скільки дерев посадили у парку.

124.Для приготування джему бабуся взяла 8 кг малини , а цукру у 2 рази більше. Скільки цукру взяла бабуся?

125. В одній упаковці 8 серветок. Скільки серветок в 7 таких упаковках?

126. 8 кг макаронів коштує 72 грн. Скільки коштує 1 кг макаронів?

127. 8 зошитів в клітину коштують 24 грн. , а 8 зошитів в лінію - 48 грн. На скільки зошит в клітинку дешевший за зошит у лінію?

128. До бібліотеки привезли 8 енциклопедій, а довідників у 4 рази більше. Скільки книг привезли до бібліотеки?

129.Марійка зібрала 8 марок, а її сестричка у 2 рази менше. Скільки марок зібрала сестричка?

130. Турист пройшов пішки 8 км, а на велосипеді подолав відстань у 3 рази більшу. Яку відстань подолав турист?

131. В одній упаковці 8 олівців, в другій – у 2  рази більше. Скільки олівців у 2 упаковках?

132. До оздоровчого табору привезли 60 кг картоплі,12 кг моркви, а цибулі –у 2 рази менше, ніж картоплі і моркви разом?

133. Агрономи зібрали 8 ц пшениці, а ячменю у 2 рази більше. Скільки зібрали ячменю?

134. перший велосипедист проїхав 8 км, а другий у 3 рази більше. Скільки км проїхав другий велосипедист?

135. Із 48 м тканини пошили 8 суконь. Скільки тканини потрібно для пошиття 4 суконь ?

136.Для виготовлення 8 квіток потрібно 56 кульок. Скільки кульок потрібно для виготовлення 3 квіток?

137. У 8 банок розлили 24 л соку. Скільки літрів соку в одній банці?

138. До магазину привезли 8 ящиків цукерок по 3 кг у кожному і 8 ящичків печива по 2 кг у кожному? Скільки усього солодощів привезли?

139. Маркові 8 років. Його брат у 2 рази старший, а сестра у 2 рази молодша. Скільки років брату і сестрі?

140.Кондитер за 8 днів виготовляє 72 кг солодощів. Скільки солодощів він виготовить за 5 днів?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиці множення і ділення числа   9

141. Для виготовлення 9 плакатів потрібно 81 грн.  Скільки коштуватиме друк 2 таких плакатів?

142. В одному кошику було 27 грибів, а в другому  у 9 разів менше. Скільки грибів у двох кошиках?

143. В альбомі для малювання 45 аркушів, а в розмальовці у 9 разів менше. Скільки аркушів у розмальовці?

144. На пришкільній ділянці посадили 9 айстр, а троянд у 3 рази більше. Скільки квітів посадили?

145. Зранку продали 9 кг морква, а після обіду в 6 разів більше. Скільки кілограмів моркви продали за день?

146. Мамі 27 років. Доньці у 9 разів менше. Скільки років доньці?

147. З 81 м тканини пошили 9 суконь. Скільки метрів тканини потрібно, щоб пошити 2 сукні?

148. Марійка знайшла 9 грибочків. Світланка у 4 рази більше. Скільки грибів знайшла Світланка?

149. На грядці було 9 рядків помідор по 5 кущиків у кожному і 8 рядків перцю по 4 кущики. Скільки овочів було на городі?

150. В озелененні парку брали участь 9 дітей, а дорослих у 2 рази більше. Скільки дорослих працювало у парку?

151. 9 кулькових ручок коштують 54 грн. Скільки коштуватиме 5 таких ручок?

152. Маса одного мішка муки 45 кг, а цукру - у 9 разів менша. На скільки мішок цукру легший за мішок муки?

153. На річці плавало 9 лебедів, а качок у 3 рази більше. Скільки всього птахів плавало на річці?

154. Вартість дев`яти кілограмів апельсинів 82 грн. Скільки коштує кілограм апельсинів?

155. 9 учнів зібрали з пришкільної ділянки 45 кг картоплі. Кожний із них  зібрав однакову кількість. По скільки кг картоплі зібрав кожний учень?

156. Перший токар за 9 днів виготовив 81 деталь, другий за стільки ж днів на 9 деталей менше. По скільки деталей виготовляв кожний токар за день?

157. 54 кульки порівно роздали 9 учням. По скільки кульок отримав кожний учень?

158. Бабуся спекла 27 пиріжків з капустою, з картоплею на 18 більше, ніж з капустою, а з вишнею у 9 разів менше, ніж з капустою. Скільки усього пиріжків спекла бабуся?

159. До дитячого садка  привезли 9 кг бананів, апельсинів -18 кг. У скільки разів більше привезли апельсинів, ніж бананів?

160. За 9 поїздок у метро потрібно заплатити 45 грн. Яка вартість однієї поїздки у метро? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                      3.Висновок

 

  Використовуючи сюжетні задачі на практиці, стало очевидним те, що вони швидко і легко сприймаються учнями, викликають пізнавальний інтерес, розвивають мислення.

   Такі задачі заочно переносять дітей у ситуації, що часто зустрічатимуться їм у   реальному житті. Засвоєння таблиць множення і ділення значно покращилося, оскільки учні були зацікавлені у їх розв’язанні. Діти  самі складали аналогічні задачі, опираючись на знання таблиць множення і ділення.

    Сюжетні задачі формують у дітей математичні компетенції , покращують обчислювальні вміння і навички, зацікавлюють їх.

Розвязуючи сюжетні задачі, значно розширювавався світогляд учнів,уроки були змістовними та цікавими. Діти із захопленням міркували над такими задачами.

    Основою формування предметної компетентності є оволодіння учнями предметними компетенціями - структурними елементами змісту матема­тичної освіти, репрезентованими у стандарті й навчальній програмі з мате­матики. Отже, «внутрішнім» необхідним резервом компетентності є знання, уміння і навички, досвід емоційно-ціннісного ставлення, які опановують учні в процесі навчання предмета. Для формування в учнів математичної компетентності передусім слід забезпечити якісне засвоєння змісту навчан­ня математики.

    Важливим акцентом у формуванні математичної компетентності є роз­криття поняття задачі та вироблення загального вміння працювати із зада­чами.

    Згідно з навчальною програ­мою, розв’язування задач розуміється як перехід від текстової моделі до схематичної, а далі - до математичної. Отже, в учнів формували первинні уявлення про моделювання як один із основних методів у математиці.Головним методом навчання учнів розв’язувати сюжетні задачі став частково-пошуковий, що зумовлював роботу із взаємопов’язаними навчальними задачами. Ці системи побудовані таким чином, щоб спонукати учня виконувати операції порівняння, абстрагування, узагальнення, тоб­то спрямовані на розвиток мислення дитини. Якщо під час розв’язування простих задач акцент робитвся на обґрунтуванні вибору арифметичної дії, потрібної для відповіді на запитання задачі, то під час розв’язування скла­дених - на аналітичних або синтетичних міркуваннях щодо пошуку плану розв’язування. При чому учні знайомилися із обома шляхами мір­кування.Добиралися сюжети задач, близькі до реального життя дітей, - цей підхід забезпечив зв’язок навчання математики із реальним життям учнів, створив умови для виявлення ними компетентності.

     Важливим чинником, який впливає формування в учнів предметної ком­петентності, є організація навчальної діяльності на уроці.Зважаючи на те, що реалізація компетентнісного підходу має діяльнісно-особистісний характер, діяльність учнів у навчанні математики процес навчання обіймав досвід:

• пізнавальної діяльності, представлений елементами предметних знань;

• виконання способів діяльності - наявність розумових і практичних умінь та навичок;

• творчої діяльності - здатність застосовувати знання, уміння та навички у змінених умовах;

• емоційно-ціннісннісних ставлень - виявлення когнітивних емоцій, висловлення оцінювальних суджень.

      Таким чином , приходимо до висновку,що сюжетні задачі ефективно сприяють розвитку математичних компетенцій , а також знайомлять учнів із реальним життям.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота учасника обласного туру

конкурсу «Творча скарбничка - 2017»

у номінації«Початкова освіта. Сюжетні задачі: компетентнісний зміст»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

                                                                  вчителька початкових класів

Бандишівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітній навчальний заклад Ι-ΙΙ ступенів- дошкільний навчальний заклад»

 Горбатюк Алла Василівна

 

 

 

2017

 

1

 

docx
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
4966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку