Тема уроку. Системи рівнянь з двома змінними. Графічний спосіб розв'язування систем рівнянь з двома змінними.
Мета уроку: закріпити знання учнів про зміст означень: графік рівняння з двома змінними, система рівнянь з двома змінними, розв'язок системи рівнянь з двома змінними, а також алгоритмів побудови графіка рівняння з двома змінними та графічного способу розв'язування системи рівнянь з двома змінними. Працювати над формуванням навичок виконувати побудову графіка рівняння з двома змінними, а також знаходити розв'язки системи рівнянь з двома змінними графічним способом.
Тип уроку: закріплення знань, формування навичок.
Наочність та обладнання: опорні конспекти № 18, 19.
Хід уроку
I. Організаційний етап
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.
II. Перевірка домашнього завдання
Правильність виконання вправ домашнього завдання перевіряється під час самоперевірки учнів за зразком або виконання тестових завдань, аналогічних за змістом типовим завданням домашньої роботи (див. нижче).
Тестові завдання
Варіант 1
а) (-2; -1); б) (2; 1); в) (-2; 1); г) (-1; 2).
а) б)
в) г)
Варіант 2
а) (1; 2); б) (-2; 1); в) (2; -1); г) (2; 1)
а)
б)
в)
г)
IIІ. Формулювання мети і завдань уроку.
Мотивація навчальної діяльності учнів
Проаналізувавши результати виконання тестової роботи на попередньому етапі уроку, вчитель разом з учнями формулює завдання на урок: закріпити отримані на попередніх двох уроках знання та вдосконалити вміння, довівши їх до рівня навичок, із застосуванням вивчених понять при розв'язуванні систем рівнянь з двома змінними графічним способом.
IV. Відтворення опорних знань учнів
Усні вправи
Наведіть приклади, що ілюструють відповіді на ці запитання.
V. Удосконалення вмінь
Письмові вправи
Зміст письмових вправ, які мають бути розв'язані на уроці, відтворює як стандартні ситуації, так і порівняно нестандартні ситуації, і може бути таким:
Методичний коментар
Запропонований вище зміст вправ є орієнтовним, і вибір рівня складності завдань залежить від рівня засвоєння знань та вмінь учнів на попередньому уроці. Незалежно від рівня складності завдань головна вимога до знань та вмінь учнів — точне відтворення означень та алгоритмів, які використовуються ними при розв'язуванні вправ, та аргументація дій самими учнями.
VI. Підсумки уроку
На цьому етапі уроку бажано спонукати учнів до певної рефлексії з приводу знань та вмінь, отриманих протягом останніх трьох уроків.
VII. Домашнє завдання
Самостійна робота
Варіант 1
Розв'язати графічно систему рівнянь:
1) 2)
3)
4) (залежно від параметра а).
Варіант 2
Розв'язати графічно систему рівнянь:
1) 2)
3)
4) (залежно від параметра а).