29 липня о 18:00Вебінар: Формування та розвиток лідерських якостей сучасних учнів

Ситуації в таборі. Урок

Про матеріал
Пропоную матеріал по підготовці до табору .Ці ситуації стануть в нвгоді для кожного бажаючого бути вожатим в таборі.
Перегляд файлу

Факультет філології та журналістики                                                                 

Головченко К.С-3УА;

                                Практичне заняття №5

Завдання 1.

 В основному, табірне життя протікає інтенсивно, радісно, наповнене усмішками дітей,радощами,зарядом енергії. Табір - це місце, де зібрано разом багато людей: дорослих і дітей. Всі такі різні, у кожного свої індивідуальні та вікові особливості ,у кожного своя ситуація в родині, свій унікальний досвід.Всі дітки по своєму різні хтось любить творчість,хтось природничі науки ,хтось спорт. Хтось з дітей тихий а хтось навпаки любить голосно порозмовляти Тому в таборі трапляються різні ситуації, в тому числі і особливі ситуації і питання, до яких краще бути готовим .

Організація спілкування з дітьми в умовах роботи тимчасово створеного колективу.Особливості виховної робити в оздоровчих закладах з соціально-дезадаптованими школярами,дітьми з дитячих будинків,шкіл інтернатів.

Педагогічна ситуація Ситуація 1.

КРАДІЖКА В ТАБОРІ!

Вожатий прибув у табір,в перші дні він одразу ж познайомився з усіма дітьми.Стосунки між дітьми хороші,діти подружились між собою .На 5 день в лагері влаштували дискотеку.На дискотеці дівчинка попросила вожатого зі свого загону заплести їй красиву косу. Принесла гребінець і бантики.Вожатий  заплела і поклала гребінець на лавочку, щоб перев'язати косу бантиком. Три секунди - і гребінця немає.Дівчинка почала плакати ,адже це єдиний гребінець який в неї є і боїться ,що якщо мама дізнається то сильно накаже дівчинку.Вожатий  шукає всюди, опитує дітей, але гребінець не знайшли.Його просто вкрали, прямо з-під носа у вожатого!

Питання до ситуації:

Як вожатому правильно відреагувати на крадіжку у власному загоні?

Психолого-педагогічна оцінка ситуації.

Крадіжка трапляється майже в кожній зміні.Дуже часто крадіжка- це прагнення привернути до себе увагу вожатих , всього табору,ознака загального неблагополуччя в сім'ї дитини. Зазвичай пропажі грошей або речей швидко виявляються. Нерідко після цього в таборі настає розгляд того що сталось ,між дітьми недовіра (скандал). Тобто мета "тієї дитини ,що вкрала" досягнута - отримана чимала порція уваги. Навіть така негативна реакція влаштовує дитину більше, ніж недолік тепла або повна відстороненість, що часто буває в сім'ях, де виявляється що дитина самотня.. Крім цього нерідко дитина починає красти, намагаючись врятувати себе від злиднів.

Вирішення ситуації

Крадіжка може бути способом самоствердження дитини що теж є свідченням неблагополуччя дитини. Таким чином  дитина хоче звернути на себе увагу, завоювати прихильність будь-кого .Ще одна причина крадіжки - протест проти зайвих заборон і обмежень.

Якщо дитина "не спіймана за руку", незважаючи ні на які підозри не поспішайте його звинувачувати. Вожатий не повинен одразу звинувачувати дитину ,якщо немає підстав для цього.. Якщо  дитина з вашого загону краде, ви повинні це припинити - але тільки якщо ви абсолютно впевнені в фактах. Ніщо не ранить важче, ніж несправедливе звинувачення. Ви повинні йому сказати, що його поведінка є неприйнятною, але в той же час важливо запевнити, що дуже його любите - навіть якщо не схвалюєте зараз його поведінку.Дайте дітям зрозуміти, як вас засмучує те, що відбувається в таборі, але намагайтеся не називати подію"крадіжкою ", " злочином ". Спокійна бесіда, обговорення ваших почуттів, спільний пошук вирішення будь-якої проблеми краще з'ясування відносин. Постарайтеся зрозуміти причини такого вчинку. Можливо, за фактом крадіжки криється якась серйозна проблема у дитини. Наприклад, дитина взяла вдома гребінець, тому що в дитини такого немає,а йому соромно в цьому зізнатися, чи дитині так сподобався гребінець ,що вона не могла втриматись. Спробуйте разом з дітьми знайти вихід з ситуації, що склалася. Пам'ятайте - це повинно бути спільне рішення, а не наказ вожатого. Вкрадену річ необхідно повернути власнику, але необов'язково примушувати дитину робити це самостійно, можна піти разом з ним. Він повинен відчути, що кожна людина має право на підтримку.

Можна провести профілактику крадіжок.Наприклад після того як трапилася крадіжка ,або попередити цю ситуацію можна провести такі ситуації:

Правило "Своє-Чуже".

Дитина повинна розуміти, що є речі, що належать особисто кожному члену сім'ї. Тобто необхідно встановити межі власності: чим ти можеш розпоряджатися на свій розсуд (дарувати, обмінювати), а чому - ні (в тому числі речами загального користування).

Проговоріть ситуацію

З дітьми слід поговорити і вказати на необхідність повернути предмет з вибаченнями. Можна запропонувати йому підтримку і відправитися разом з ним.Роль  вожатого при цьому-мовчазна присутність. У загоні слід обговорити цей вчинок, якщо діти знають,або здогадуються хто вкрав цю річ. Керує цим обговоренням вожатий. Вожатий констатуєте факти: «Було вкрадено то-то, тепер це повернуто, господареві принесені вибачення. Такі події трапляються, я не хотів (ла) би, щоб вони повторювалися. Я прошу кожного з вас висловити, що ви відчували, дізнавшись про це. » Вислухавши хлопців, дівчаток свого загону ,вожатий повинен зробити  висновок про те, що «це неприємна ситуація для всіх тем, що вона підриває довіру один до одного і, перш за все, до конкретної особи, хто це зробив. Так робити не варто. Хочеться вірити, що таких ситуацій не буде ».Нагадаємо, що за дорогі речі, привезені в табір, кожен сам несе відповідальність, якщо ж він цього не робить - то провокує деяких на такі вчинки.

Вожатий повинен у всякому разі дотримуватися позитивного ставлення до дитини,якою б вона не була та перевиховувати дитину за допомогою хороших якостей.Вселяючи у серце кожної дитини свою любов ,ласку та терпіння!!!

Ситуація 2

Куріння,вживання алкоголю та нецензурної лексики.

У дитини Вашого загону неадекватні життєві установки: розмовляє з позиції сили, б'ється, нецензурно висловлюється, грубіянить,не хоче відвідувати ніяких заходів,курить ,вживає алкоголь. На Ваші питання «Чому?», «Навіщо?», Відповідає: «Мій тато завжди так чинить ...».

Питання до ситуації?

Як вчинити на місці вожатого ?Що потрібно зробити аби викоренити таку ситуацію?

Психолого-педагогічна оцінка ситуації.

 Діти які приїжджають в табір інколи люблять показати своїм одноліткам свою незалежність ,дорослість.Зовнішній прояв дорослості -це боротьба за авторитет, комплекси, вплив молодіжної культури, незайнятість дитини, вплив кола спілкування , низький рівень культури, зовнішній прояв дорослості, незайнятість дитини, вплив кола спілкування.

Вирішення ситуації

При наявній ситуацій потрібно вести вожатому роз'яснювальні бесіди, не лише для цієї дитини ,але й для всіх .Заповнити час корисними справами, привчати до режиму дня. З приводу вживання нецензурної лексики- можна дозволити підлітку (тет-а-тет) висловити всі відомі йому лайки так, щоб йому самому це перестало бути цікавим,та навіть стало трішки не по собі.І тут же запропонувати йому висловити ту ж думку тільки без лайливих слів. Бесіди про молодіжну суб'культуру, про те, що вона маніпулює людиною, нав'язує стереотип поведінки, що завжди не подобається твоїм близьким і рідним людям.

Ще один варіант як можна боротись з даною ситуацією.

Вожатий при всіх чітко і спокійно якщо дитина вжила нецензурну лексику ,повина сказати дитині, що ви відчуваєте: «Коли ти говориш такі слова, у мене виникає почуття огиди  ...» і далі: «Я хочу, щоб в нашому загоні звучало цих слів менше»а ми діти допоможемо уникати таких слів,тим самим зробимо нашу мову чистішою та милозвучнішою.

 

Ситуація 3 

Агресивна поведінка

Дитина яка прибула в табір веде себе по відношенню до інших негативно(14р).Часто якщо між дітьми трапляється конфлікт,то дитина починає бійку.До вожатого ця дитина також ставиться негативно ,не слухає його ,веде себе нахабно .

Психолого-педагогічна оцінка ситуації.

Прагнення привернути до себе увагу однолітків в підлітковому віці досить актуальна проблема ,дитина в такій ситуаці хоче  отримати бажаний результат, зайняти високий рівень в ієрархії колективу,зайняти вагоме місце ; також це може бути захист і помста за образу.

Питання до ситуації.

Як себе повинен вести вожатий,які заходи повинен провести вожатий аби в дитини зникла поведінка згрубілої поведінки?

Вирішення ситуації.

Отже якщо так трапилось ,що дитина веде себе неадекватно ,застосовує агресію на мою думку з цією дитиною потрібно багато проговорювати моментів .

Що можна використати в такій ситуації?

1: Вожатий може сказати«Зараз ти переступаєш допустиму межу» або «Ти ведеш себе агресивно»,будь ласка веди себе гідно.

2.Спокіцно задати питання,можливо в дитини є якийсь конфлікт, питання: «Ти злишся?»

3.Розкриття  мотивів: «Ти хочеш мене образити? Ти хочеш продемонструвати силу? »чому я тобі не подобаюсь як вожата?

4. «Я-повідомлення» «Мені не подобається, коли зі мною говорять в такому тоні!» або «Я напружуюся, коли хтось голосно кричить»будь ласка вожатий покажи ,що ти людина,зо в тебе є почуття ,що ти хочеш бачити перед собою розуміючих дітей і що ви дійсно дружній колектив.

5.апеляція до правил: «Ти порушуєш правило ...», «У нас не прийнято кричати на людей»  незначну агресію-спочатку просто ігнорувати, потім висловити розуміння почуттів підлітка «Я розумію, що тобі прикро», перемикання уваги або пропозиція якого-небудь завдання. Позитивно позначити поведінку «Ти злишся тому, що втомився ...». якщо є фізична загроза-вожатий повинен прийняти термінові міри.Якщо Ви можете впоратися самі, то «візьміть підлітка в руки», в тому числі і буквально, притиснувши його руки своїми руками; скажіть впевненим тоном: «Заспокойся, візьми себе в руки!», виведіть його з того місця де розгорнулася ситуація, яка спровокувала агресію. Після того, як підліток заспокоїться, обговоріть те, що трапилося (краще наодинці) .Проговоріть з ним його поведінку «тут і зараз», без моральної оцінки, оцінити негативні наслідки самої поведінки, він шкодить такою поведінкою не тільки оточуючим-скільки самому собі.

Вожатий не бійся якщо щось піде не так ,веди себе природньо,завжди залишайся людиною ,у будь якій ситуації,зрозумій дитину ,допоможи відкрити дитині душу ,внутрішній стан,переживання!!!

Згадай себе !Яким ти був у дитинстві?Які проблеми тебе оточували?Допоможи дитині відчути свою потрібність у цьому лагері!

Будь опорою для свої дітей ,підтримкою,та маяком який буде вести дітей у світле майбутнє!!!

Діти - наше головне багатство!

ПРИНЦИПИ СТОСУНКІВ З ДІТЬМИ АБИ УНИКНУТИ КОНФЛІКТІВ .

Я не всезнайка. Тому я не буду намагатися бути їм.

Я хочу, що б мене любили. Тому я буду відкритий, люблячим дітям.

Я хочу більше сприймати світ дитини. Тому я з цікавістю дозволю дітям освітлювати мій світ.

Я так мало знаю про складні стосунки дитинства. Тому я дозволю дітям вчити мене.

Я найкраще засвоюю знання, отримані в результаті власних зусиль. Тому я об'єднаю свої зусилля з зусиллями дитини.

Іноді мені потрібно притулок. Тому я дам притулок дітям.

Я люблю, коли мене приймають таким, який я насправді. Тому я буду прагнути співпереживати дитині і цінувати його.

Я роблю помилки. Вони свідчать про те, який Я - людяна вожатиа та можу помилятися. Тому я буду терпляча до людської сутності дитини.

Я реагую емоційно та виразно на світ власної реальності. Тому я постараюся послабити свою хватку і увійти в світ дитини.

Приємно відчувати себе начальником і знати відповіді на всі питання. Тому мені доведеться багато працювати щоб захистити себе від дітей.

Я єдина хто може прожити моє життя. Тому я не буду прагнути до того, щоб управляти життям дитини.

Я навчилася майже всьому на табірному збірі , що знаю, на власному досвіді.

Тому я буду застосовувати все ,що знаю на практиці.

Я черпаю надію і волю до життя всередині себе. Тому я буду підтримувати і визнавати почуття самостійності  у дитини.

Я не можу зробити так, щоб страх, біль, розчарування і стреси дитини зникли. Тому я буду намагатися пом'якшувати удар.

Я відчуваю страх, коли я беззахисна. Тому я буду торкатися до внутрішнього світу беззахисної дитини з добротою, ласкою і ніжністю.

Життя в таборі повинне  бути цікавим. У кожного вожатого повинен бути свій девіз як потрібно працювати з дітьми та працювати з ними.

Мої девізи такі:

Наші діти - це наша старість. Правильне виховання - це наша щаслива старість, погане виховання - це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми.

Антон Семенович Макаренко

Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості.

Василь Олександрович Сухомлинський

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
19 травня
Переглядів
241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку