Ситуація спілкування Діалог і монолог. Мова і мовлення
Номер слайду 2
Любе сонце ясно світить,Посилає всім привіти, Ніжно гріє і ласкає,До роботи закликає. Не барись, а поспішайІ читати починай. Зошит свій я розгортаю,Навскоси його кладу. Ручку правильно тримаю. Буду я писати вправно,Сяду прямо, не зігнуся,До роботи вже беруся
Номер слайду 3
Повідомлення теми уроку. Сьогодні на уроці ми продовжуватимемо дізнаватися, що таке ситуація спілкування. Будемо вчитися розрізняти поняття діалог та монолог
Номер слайду 4
Мета нашого уроку: розвивати навички усного діалогічного мовлення відповідно до запропонованої ситуації; розширити словниковий запас, закріпити теоретичні знання про вітання, звертання, прохання, вибачення, співчуття, формувати навички культури поведінки і культури спілкування; виховувати любов і повагу до українського слова.
Номер слайду 5
Хвилинка каліграфіїПоясніть , як ви розумієте дану приказку
Номер слайду 6
Діало́г (dialog) — двосторонній обмін інформацією (розмова, спілкування)між двома людьми у вигляді питань та відповідей. Монолог — мовлення, яке звернене до самого себе чи інших (мовлення від 1-ї особи), на відміну від діалогу.
Номер слайду 7
Діалог – це різновид прямої мови, який має свої специфічні особливості:1. При діалозі відбувається обмін інформацією між двома(власне діалог) чи декількома (полілог) учасниками розмови.2. Кожне висловлювання учасника в діалозі називається реплікою.
Номер слайду 8
3. Учасники діалогу почергово обмінюються репліками у форматі запитання/відповідь, ствердження/заперечення, ствердження/уточнення.4. Найчастіше на письмі кожна репліка пишеться з нового рядка, з великої літери, перед нею ставиться тире.
Номер слайду 9
Прочитай. Визнач, де діалог, а де — монолог1— Чи боїшся ти виступати перед класом?— Так, дуже. Бо я можу помилитися.— Ти ж навчаєшся в школі, а коли навчаєшся, то, буває, робиш помилки.— Так, але я ще червонію та плутаю слова.— Чи вдається тобі хоч колись бути спокійним?— Так, я буваю спокійним, але коли я виступаю перед класом, я зовсім один.— Невже усі неодмінно проти тебе?2 Я не виступаю перед класом щодня. Виступати буває приємно, а буває і лячно. Тому що слухачів багато, і мені не байдуже, що вони про мене будуть думати. Мені хочеться їм сподобатися. Іноді я так хвилююся, що й слова не вимовлю. Я не хочу ставитися до себе занадто суворо. Я ж можу помилятися. Буду тренуватися виступати перед класом. Навчитися можна, якщо тренуєшся.
Номер слайду 10
10.09.2022 Досліджую медіа. Новина. Читаю і спілкуюсь онлайн. Булінг — залякування, цькування, задирання. Прочитай текст впр.2«Булінг за книги» на сторінці 26-27
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Дай відповіді на питання. Розповідь хлопця про книги є діалогом чи монологом? Чому?Склади монолог про улюблену книгу. Розкажи його у класі
Номер слайду 14
Складіть і допишіть пропущені репліки. Велика любов - Бабусенько, ти у мене найкраща! - …….- Ти такі смачненькі пиріжки печеш!- ……..- Ти й картопельку садиш, і їстоньки вариш, і порядок наводиш. Ти у мене молодець.- От дякую, ….., . Візьми за це ...- Дякую, бабусю! Я тебе так сильно люблю, як ….- ……….
Номер слайду 15
Складіть та запишіть діалог «У магазині»
Номер слайду 16
Дай відповідь на питання: - Що таке діалог?- А що ж тоді монолог?
Номер слайду 17
Домашнє завдання: Використовуючи форми ввічливості, складіть діалог-розмову по телефону між друзями, які домовляються про спільний похід до цирку.
Номер слайду 18
Рефлексія Урок пройшов вдало. Я задоволений собою! Мені було важко, але я впорався із завданнями. Я цілком задоволений собою! Мені було дуже важко. Мені потрібна допомога!