Ситуативні вправи в системі НУШ як спосіб формування комунікативної компетенції молодших школярів.

Про матеріал
Ситуативні завдання допомагають урізноманітнити зміст уроку, посилити комунікативну спрямованість матеріалів підручника, підвищити мотивацію до навчання, розвивають критичне мислення,сприяють формуванню мовленнєво - комунікативних умінь, загальному розвитку особистості учнів.
Перегляд файлу

                                 Дидактичний матеріал

Ситуативні вправи в системі НУШ як спосіб формування комунікативної  компетенції молодших школярів.

Ситуативні завдання допомагають урізноманітнити зміст уроку, посилити комунікативну спрямованість матеріалів підручника, підвищити мотивацію до навчання, розвивають критичне мислення,сприяють формуванню мовленнєво - комунікативних умінь, загальному розвитку особистості учнів.

 

Методи ситуативного моделювання

  • дидактична гра;
  • рольові ігри;
  • імітаційні ігри або симуляції;
  • комунікативний метод;
  • моделювання навчальних ситуацій.
  •  

Основні види ситуативних завдань.

 

  •           дати відповідь на питання, сформульоване щодо певної ситуації;
  •           вибрати із запропонованих варіантів правильний розв’язок;
  •           самостійно сформувати проблему (питання), на основі заданої ситуації;
  •           охарактеризувати об’єкт дослідження та їхні взаємовідносини в запропонованій ситуації;
  •           пов’язати сформульоване завдання, спираючись на формальну логіку;
  •           розв’язати завдання на основі знань діагностики й прогнозування поведінки учасників ситуації;
  •           пошук або конструювання ситуації з використанням літературних джерел чи фактів реальної практики;
  •           провести планефікацію дії в умовах конкретної ситуації й накреслити шляхи розв’язання поставленого завдання;
  •           проаналізувати ситуацію, вдаючись до різноманітних поєднань творчих завдань попередніх типів.

Ситуативні завдання використовуються як тренувальні вправи, що сприяють виробленню мовленнєвих умінь і навичок, активізують пізнавальну діяльність:

  • мабуть з вами траплялися такі прикрощі? (як з героєм оповідання, казки), опишіть, зберігаючи гумо;
  • чи носить ваша вулиця чиєсь ім’я;
  • що знаєте про людей, що народилися і жили у вашому місті?
  • „добра людина”, що ви розумієте під цим висловлюванням?
  • пригадайте, як уперше йшли до школи, на ялинку, які почуття пережили?
  • які особливості характеру впливають на зовнішність?

               Обличчя:

  • весела людина, сувора, нудна (худорляве, червонощоке, сумне, сонне, смугляве, перелякане, серйозне, вольове, зосереджене, добре, ображене, сяюче, розумне, примхливе, зле, похмуре, винувате, розпачливе)
  • чоло (високе, горде, кругле, благородне, зморщене, вузьке, відкрите, горде)
  • вуста (яскраві, безбарвні, суворі, товсті, уперті, тонкі, червоні, пухкі, бантиком)
  • ніс (короткий, кирпатий, гострий, хижий, картоплею, великий, орлиний, широкий, горбатий, правильної форми, прямий)
  • очі (карі, голубі, жваві, чорні, оксамитові, розкосі, вузькі, великі, бездонні, круглі, примружені, безбарвні, швидкі, блискучі, відкриті, задумливі, лукаві, пустотливі, правдиві, щасливі, холодні, здивовані, докірливі, ясні, розгнівані, уважні, добрі, співчутливі)
  • читаючи книжки, звертали увагу на хід героїв, зустрічали людей на них схожих в житті;
  • опишіть людину знайому у хвилину радості, у хвилину гніву, за заняттям;
  • ви приймаєте участь у передачі портрети дорогих людей. Яку запропонуєте, чому?
  • чи змінювався ваш поганий настрій, коли ви відчували добре до вас ставлення?
  • Напишіть по себе, якими ви себе бачите? Якими вас бачать інші?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жук Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 липня 2022
Переглядів
283
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку