Заняття з елементами тренінгу:
Скажи «Ні» насильству»
І в житті, як на полі мінному,
Я просила у цьому сторіччі
Хоч би той магазинний мінімум:
«Люди, будьте взаємно ввічливі».
І якби на те моя воля,
Написала б я скрізь курсивами:
«Так багато на світі горя,
Люди, будьте взаємно красивими!»
Ліна Костенко
Заняття «Скажи «ні» насильству » були основані на формуванні знань про види та запобігання насильству. Саме така робота дає змогу сформувати у дітей толерантність, доброзичливість, міжособистісні стосунки та відповідальність за свої дії сьогодні та у майбутньому житті.
Основні завдання заняття: усвідомити важливість знання про свої права та обов’язків. Навчити дітей висловлювати свої думки. Знати та вміти застосовувати свої знання.
Мета: навчити дітей розрізняти види насильства, вміти правильно користуватися своїми правами та знати свої обов’язки.
Час: 45-60 хв.
Матеріали: папір, фломастери, кольорові олівці.
Хід заняття
Вправа «Знайомство»
Мета: створення емоційно комфортної атмосфери довіри. Ця вправа є неодмінним етапом проведення тренінгу, навіть тоді, коли всі учасники тренінгу знайомі один з одним.
Обладнання: листочки паперу, фломастери.
Кожна дитина називає своє ім’я та хороше і приємне про сусіда .
Вправа «Асоціативне дерево»
Мета: проаналізувати знання учнів, щодо теми.
Матеріали: дошка, крейда.
На дошці прописуються слова «Насильство» та «Види насильства». Формується асоціативне дерево.
Анонімне опитування.
Шановний друже!
Нам було б цікаво знати твою думку щодо проблеми насильства у школі. Тож чекаємо на щирі відповіді на запропоновані запитання анкети.
Дякуємо за допомогу!
Інформаційний блок на тему «Покарання та запобігання насильству»
Обговорення відповідальності за насильство.
Опитувальник
Анкета
Види насильства проти дітей:
Визначити до якого виду насильства ми відносимо певні диспозиції відповідальності за Кримінальним кодексом України.
Диспозиція Кримінального кодексу України |
Види насильства
|
Ст.115 Умисне вбивство. |
|
Ст.119 Вбивство через необережність. |
|
Ст.126 Побої і мордування. |
|
Ст.127 Катування. |
|
Ст.129 Погроза вбивства. |
|
Ст.152 Згвалтування. |
|
Ст.156 Розбещення неповнолітніх. |
|
Ст.166 Злісне невиконання обов’язків по догляду за дитиною. |
|
Ст.194 Умисне знищення або пошкодження майна. |
|
Ст.195 Погроза знищення майна. |
|
Вправа «Ситуація з життя»
Діти згадують та обговорюють ситуації котрі вони спостерігали або брали участь.
При обговоренні визначається вид насильства та вирішення проблеми.
Вправа «Створи буклет»
Учні створюють самостійно буклет « Як запобігти насильству»