Тема. Склад числа 5. Порівняння чисел у межах 5. Позначення чисел на числовому відрізку. Написання цифр. Порівняння висоти предметів
Мета: продовжувати роботу над формуванням в учнів уміння порівнювати числа, предмети; закріплювати знання складу числа 5; вдосконалювати вміння писати цифри; вчити знаходити число на числовому відрізку; розвивати в учнів спостережливість, увагу; вдосконалювати навички усної лічби.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
Повторення вивченого.
• Усна лічба.
Порахувати від 1 до 5, від 5 до 1. Порахувати від того числа, яке вказує вчитель.
• Гра «Злови м’яч».
Учитель кидає м’яч учневі й називає число, учень ловить м’яч, віддає вчителеві й називає наступне число. Далі гра проводиться так само, але учень повинен назвати попереднє число.
• Гра «Вгадай число».
Учитель показує дві картки з числами (склад числа), учень називає число. Далі вчитель показує число, а учні повинні показати два числа, що є складом того, що показує вчитель.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Порівняння чисел
На дошці — малюнки меблів.
— Порівняйте висоту меблів. Який предмет меблів найвищий? Який найнижчий?
2. Склад числа 5
За малюнками діти називають, з яких чисел можна утворити число 5.
3. Порівняння чисел з використанням математичних знаків
Діти з геометричного набору відкладають кількість фігур, що назвав учитель, ліворуч і праворуч. Між ними вони повинні покласти картку зі знаками «>», «<», «=» і прочитати вираз.
4. Фізкультхвилинка (за вибором учителя)
5. Позначення чисел на числовому відрізку
Робота з підручником (С. 21, № 4).
III. Закріплення вивченого матеріалу
1. Вправи на розвиток графічних навичок
Написання цифр.
2. Робота з демонстраційним матеріалом
На дошці виставлено картки із зображенням м’ячів.
— Скільки м’ячиків на кожній картці? Розставте картки в порядку збільшення на них кількості м’ячів. Біля кожної картки поставте відповідну картку з цифрою. Прочитайте числа від 1 до 5. Яке число найменше? Яке число найбільше? Назвіть число, що є наступним до 3. Назвіть число, що є попереднім до 4.
3. Задача з логічним навантаженням
— Перевірте свою пам’ять: який з цих світлофорів працює правильно?
IV. Підсумки уроку