Урок математики в 1 класі "Властивість величин"

Про матеріал
Урок математики в 1 класі "Властивість величин". ІІ місце в конкурсі "Урок 21 століття".
Перегляд файлу

                                               Орієнтовний конспект уроку

Школа: Червонопільська ЗОШ І-ІІІ ст. Бердянського р-ну Запорізької обл..

Вчитель: Давидова Світлана Петрівна

Предмет: Математика

Клас: 1

Тема уроку: Властивість величин

Тип уроку: Комбінований

Мета уроку: Формувати поняття про загальну властивість величин, вчити знаходити величину цілого шляхом додавання величин його частин; формувати вміння складати короткий запис задачі, розв'язувати задачі; закріплювати вміння обчислювати значення виразів на дві дії; розвивати образне мислення; виховувати самостійність, охайність.

Обладнання та матеріали: комп’ютер, терези, «мікрофон», банки різної місткості, крупи, цукор, ріпка, герої казки «Ріпка» на картинках, геометричний матеріал, картки із зображенням різнокольорових ламаних для диференційованої роботи, картки для додаткової роботи, плакат і картинки для колективного есе.

 

                                              Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності (організаційний момент)

     Нумо, діти, підведіться!

     Всі приємно посміхніться.

     Продзвенів уже дзвінок,

     Починаємо урок!

     В казку вирушим всі разом,

     Перешкоди всі пройдем,

     А хто буде сумувати –

     Із собою не візьмем!

ІІ. Етап підготовки учня до активного й свідомого засвоєння нового матеріалу

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ви дізнаєтесь про основну властивість величин. Урок буде не зовсім звичайний, так як в гості до нас завітала Ріпка із казки. Давайте послухаємо її.

Ріпка (з екрану монітора): Дорогі діти, допоможіть! Мені так набридло сидіти в землі. Виконайте, будь ласка всі завдання, які вам запропонують герої казки, тільки при такій умові вони погоджуються витягти мене. (Слайд 1).

  • Ну що, діти, допоможемо Ріпці? Послухаємо першого героя казки – діда Андрушку.

Дід Андрушка: Я дуже хочу, щоб сьогодні на уроці ви дізналися щось нове, але для початку давайте перевіримо, що ви вже знаєте, що вмієте. Пропоную вам відгадати тему уроку, виконавши обчислення біля дошки, провести в парах геометричну хвилинку. (Слайд 2)

2. Актуалізація опорних знань і способів дії

                - Гра «Обчисли та відгадай»

5см+3см     Л 10кг-7кг    И                   3л+6л-5л             И

8кг-4кг       Н  3л+4л        В                  10см-8см+7см     Е

3л+7л          Ч  8см-6см    И                  

8см

3кг

10л

4кг

2см

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Складання кластеру.

   -   Отже, сьогодні ми з вами будемо говорити про величини. Давайте складемо невеличкий кластер на цю тему, використовуючи вже набуті знання.

- «Геометрична хвилинка» (робота в парах)   

На парті – різнокольорові трикутники: сині, червоні, зелені.

  • Назвіть фігури. Що вам відомо про трикутник?
  • Викладіть їх парами, як показано вгорі зошита на с. 24 біля сороки.
  • Що ви можете сказати про кожну пару трикутників? (в кожній парі трикутники різного кольору).
  • Як ви вважаєте, яка пара трикутників повинна йти наступною? (зелений і синій).

 

Ну що, виконали ми дідові завдання? Тож відправляємо його рвати ріпку. ( На дошці поряд з ріпкою прикріпляю на двосторонній скоч діда). А на черзі у нас баба Марушка. Послухаємо її.

Баба Марушка: Настав час перейти до вивчення нового матеріалу. Ви зможете дізнатися про основну властивість величин, виконавши декілька завдань. Будете працювати колективно, по групах, спробуєте відповісти на проблемне запитання, виконаєте практичні дії. (Слайд 3).

ІІІ. Етап засвоєння нових знань

  1. Колективна робота. На дошці – відрізок.

 

А•---------------------В•---------------------•С

АВ=5см, ВС=3см, АС=?

  • Яка довжина відрізка АВ?
  • Яка довжина відрізка ВС?
  • Як знайти довжину відрізка АС?
  1. Проблемне запитання. На дошці – великий відрізок.

            

               А •----------------------------------------------------------------------------•В

- Як за допомогою звичайної лінійки виміряти довжину поданого відрізка? (Розбити відрізок на частини, виміряти довжину кожної частини, результати додати. В даному випадку важливий не результат обчислення, а спосіб дії.)

- Чи буде величина цілого відрізка дорівнювати сумі величин його частин?

3. Практичні вправи. Узагальнення знань про основну властивість величин.

- Але ж, діти, як ви думаєте, чи тільки довжина дорівнює сумі частин? Перевіримо це на такій величині, як маса. Візьмемо терези. Зважимо на них цукор, рис, гречку. Один учень зважує, другий записує масу на дошці: 1кг  2кг  1кг. 

-Чому буде дорівнювати маса всіх продуктів? Як ви це дізналися?  Перевіримо. Отже, буде величина цілого дорівнювати сумі величин частин?

- Перевіримо тепер цей закон на місткості. Що ви бачите на столі? (Банки. Одна велика порожня і чотири літрові з водою). Зараз ми дізнаємося скільки літрів вміщує велика банка. Вилийте воду з однієї літрової, запишіть. (Учні по черзі виливають, один записує на дошці). Тепер з другої, третьої. Чи вміститься вода з четвертої банки? Отже, що ви можете сказати про місткість великої банки? (В ній 3л). Як ви це дізналися?  А тепер прочитайте правило на с.22 зошита. Тож ми дізналися про основну властивість величин. А чи знадобляться нам ці знання в житті?  Де і коли?

Я вважаю, баба Марушка задоволена вашою роботою, нехай відправляється до діда Андрушки тягти ріпку. А ми послухаємо внучку Мінку.

V.  Етап закріплення нових знань

1. Визначення довжини ламаної. Робота в групах

Внучка Мінка: Бачу, ви вже дізналися про основну властивість величин. Але ці знання необхідно закріпити на практиці. Пропоную вам виконати завдання по групах. Кожна група отримає ламану. Ви повинні знайти довжину всієї ламаної. Успіхів вам! ( Кожній групі дається ламана певного кольору і фломастер такого ж кольору, червона – найскладніше завдання, синя – легше, зелена – найлегше. Один учень групи вимірює кожен відрізок ламаної, другий записує, третій обчислює. Перевірка здійснюється за екраном монітора.)

Перевірка: Червона ламана: 3см+2см+4см+2см+1см=12см

                    Синя ламана: 4см+2см+3см+1см=10см

                    Зелена ламана: 5см+2см+2см=9см 

(Слайд 4)

Молодці всі, хто правильно виконав завдання. А внучка Мінка відправляється на допомогу витягувати ріпку.

А у нас на черзі хто? Правильно, собачка Хвінка.

Хвінка: Мені здається, що ви всі старанно, активно працювали. Прийшов час і відпочити. Проведіть фізкультхвилинку і нехай це буде танець «Витягнемо ріпку». (Слайд 5).

Фізкультхвилинка. Танець «Витягнемо ріпку».

І Хвінка теж відправляється витягувати ріпку, а до нас хоче звернутися киця Варварка зі своїми завданнями.

VІ. Розвиток математичних знань і вмінь

Варварка: Ви знаєте, діти, я дуже люблю розв'язувати різні задачі. А ви? Розв'яжіть задачу під №9 на

с. 24. (Слайд 6).

Але спочатку давайте пригадаємо все, що знаємо про задачу.

1. Складання кластеру

2. Робота над задачею

- Задача №9. Прочитайте задачу, перекажіть її. Повторіть умову, запитання. Працюємо за алгоритмом. (Слайд 7).

Обводимо в кружок і записуємо у відповідні клітинки числові дані. Знайдіть ключові слова, підкресліть їх. Складаємо схему, пояснюємо розв'язання, записуємо розв'язок і відповідь.

Отже, ми розв'язували цю задачу дією віднімання, а тепер подумайте, що треба змінити в задачі, щоб вона розв'язувалася дією додавання? Яке треба поставити запитання? Розв'яжіть задачу усно. Молодці. Нехай Варварка йде тягнути ріпку, а ми з вами проведемо хвилинку відпочинку для очей.

Хвилинка відпочинку для очей.

Ну що, послухаємо завдання останнього персонажу казки – Мишку Сіроманку.

Мишка Сіроманка: Діти, ви показали, що вмієте працювати на уроці і колективно, і в парі, і в групах. А як щодо самостійної роботи? Мабуть, ви добре вмієте обчислювати вирази на одну та дві дії. Доведіть це, виконавши завдання 10 зошита.

               3. Обчислення виразів на дві дії. Самостійна робота. (Перевірка на моніторі комп'ютера.) (Слайд 8).

Для тих, хто швидко виконає завдання, можна запропонувати картки у вигляді ріпок.

VІІ. Етап рефлексії. Метод есе

- Ну що, і з завданням Мишки Сіроманки ми справилися. І що це означає? Так, ріпку витягли, і урок наш добігає кінця.

  • Що нового дізналися на уроці? З якою основною властивістю величин познайомилися?
  • А що сподобалося робити найбільше?
  •  Ви всі славно попрацювали, особливо хочеться виділити…. А ось таким учням, як…….. треба бути більш уважними, активними. Але це ще не все. Ріпка хоче вам ще дещо сказати.

Ріпка: Мені теж сподобалося, як ви працювали на уроці, але дуже хотілося б дізнатися, чи сподобався вам урок. Всі свої враження ви зможете викласти на великому аркуші паперу з допомогою клею, різних картинок та надрукованих слів. Вибирайте все, що найбільш підійде до ваших емоцій, почуттів. А я хочу попрощатися з вами. Дякую за допомогу! (Слайд 9).

 

 

doc
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку