Тема: « Число і цифра 7»
Мета урока: ввести поняття числа «сім», ознайомити учнів із числом і цифрою 7, познайомити з написанням цифри 7, пояснити утворення числа 7 додаванням 1 до попереднього числа, навчити писати цифру 7, вправляти дітей в лічбі предметів у межах 7, мати знання про попереднє і наступне число; розвивати мислення, розвивати загально-навчальні уміння і навички: мовлення, увагу, пам’ять, мислення; інтерес до предмета; виховувати якості, необхідні дітям для успішного навчання.
Завдання уроку:
Тип уроку: комбінований урок (формування нових знань і умінь)
Вид уроку: Дидактична гра
Методи і прийоми: діяльнісний метод навчання, створення проблемної ситуації, пошук рішення, наочно – ілюстративний, словесний, репродуктивний.
Обладнання: магнітофон, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, презентація до уроку, виставка книг Братів Грим «Білосніжка та сім гномів», портрет Братів Грим, роздатковий матеріал для учнів: картки, «алмази».
Хронометраж уроку
І. Організація учнів до уроку – 1 хв.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів – 2 хв.
ІІІ. Актуалізація опорних знань – 6 хв.
ІV. Вивчення нового матеріалу – 15 хв.
VІ. Закріплення уявлень про число 7 і цифру 7 – 7 хв.
Порівняння числа 7
Вправа на утворення числа 7
Гра «Будівельники»
VІІІ. Підсумок уроку – 2 хв.
ХІД УРОКУ
І. Організація учнів до уроку
Учитель. Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб нам не було мороки –
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
(Н. Березіцька)
А тепер давайте проведемо автотренінг і налаштуємося на урок.
Я – учень.
Я все розумію.
Я все буду знати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Вправа «мікрофон»
(цікавим, навчальним, казковим, веселим, світлим, загадковим, проблемним)
(дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, вправними)
Щоб робота в нас кипіла,
Працювати будем:
Швидко! Дружно! Вміло! (дошка) всі разом
Сьогодні до нас на урок завітали казкові герої: Білосніжка та гноми.
(слайд 1)
Але з гномами трапилася біда. Вони загубили свої алмази. Допоможемо їм?
Якщо знайдемо їх всі, зможемо відкрити шахту гномів … і знайти там заховані скарби.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Темний ліс.
Білосніжка заблукала в темному лісі, коли ховалася від злої мачухи. Гноми теж загубились, як і їх алмази.
А щоб гноми знали, що є діти, які за них вболівають, давайте голосно порахуємо.
З’являється Простак
З’являється Чихун
З’являється Веселун
З’являється Мовчун
Молодці. Мовчун говорити не вміє. Отже, всі відповіді потрібно показати за допомогою математичних віял.
З’являється Ворчун
Зараз математичний диктант. Приготувати ручки.
З’являється Соня і Док.
Перевірте, чи так ви виконали завдання? Хто впорався з завданням без помилок, намалюйте усміхнене сонечко.
З’являється Білосніжка
ІV. Вивчення нового матеріалу
Зачарований ліс
В лісі Білосніжка зустрічає різних тваринок, які стають її друзями. Знайдіть алмази гномів, доки Білочка їх не поцупила.
Задача – вірш
Шість метеликів літають
І на квіточки сідають.
Прилетів іще один,
Сів на квіточку і він.
Полічімо швидше всіх –
Цих метеликів прудких.
Показ нового значка для позначення числа 7:
Сімка схожа на косу,
На плечі її несу.
Ось прийду я на лужок –
Накошу сінця стіжок.
Дуже легко нам усім
Упізнати цифру… (Сім).
В неї лиш одна нога,
І сама, мов кочерга.
– Цифра 7 складається з трьох елементів: хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії.
Починаємо писати трохи нижче середини верхньої сторони квадрата, ведемо горизонтальну хвилясту лінію праворуч до верхньої правої вершини кута квадрата, потім, не відриваючи руки, ведемо вниз довгу пряму похилу лінію до середини нижньої сторони квадрата. Відірвавши руку, посередині другого елемента проводимо горизонтальну лінію.
Пропишіть цифру сім в повітрі.
Пропишіть самостійно цифру 7.
Де в нашому житті зустрічаємо число 7?
Сім кольорів веселки –
Відомо нам усім.
Є сім веселих ноток.
У тижні днів теж сім.
Вранці ми із добрим ділом
Привітали… (понеділок).
Ніченька минула скоро,
Трудовий іде… (вівторок).
Сирітка, вміла, молода,
Вже настала… (середа).
Йде четвертий день тепер,
Називається… (четвер).
Діло добре ладиться,
Як настане… (п’ятниця).
Дома скрізь кипить робота,
Коли настає … (субота).
А субота з хлібом й сіллю
Привела сестру… (неділю).
Ось і тижневі кінець,
Хто трудився – молодець! (з рухами)
Сімка в давні часи була оповита особливою шаною. Згадування про це число збереглися в прислів’ях та приказках. Хто знає прислів’я з числом 7?( Семеро одного не ждуть.
Сім п’ятниць на тиждень.
На сьомому небі.
Цибуля від семи хвороб.
Можливо ви пригадали скоромовку з числом 7? (Сім дочок – сорочок
Вишивають сім сорочок.)
V. Фізкультхвилинка
Будинок гномів
Після довгого дня на шахті, гноми повернулись в свій будиночок, де вони стали співати і танцювати з Білосніжкою. Деякі алмази гноми загубили. Знайди їх.
VІ. Закріплення уявлень про число 7 і цифру 7
Галявина бажань
На цій галявині Білосніжка загадує найпотаємніші бажання. А наше найпотаємніше бажання – знайти алмази.
2 … 4 3 … 7
7 … 5 7 … 7
Вірш про цифру сім знайшов …
(Наче косу, цифру 7
Цап узяв у літню днину
І козі сказав: – Ходім
На лужок косити сіно!)
Галявина бажань
На цій галявині Білосніжка загадує найпотаємніші бажання. Загадайте своє і знайдіть алмази.
Замок королеви
Зла Королева вкрала у гномів алмази. Але гноми дуже бояться увійти в її замок, щоб їх знайти. Ти можеш їм допомогти?
(Діти працюють самостійно в парах. На дошці з’являються таблички:
6+1 5+2 4+3)
VІІІ. Підсумок уроку.
Шахта гномів
Ласкаво просимо до шахти гномів. Візьміть ці скарби в подарунок – вони будуть тобі нагадувати тобі про подорож чарівним королівством Білосніжки.
«Мікрофон»
А що ви дізналися?
З яким настроєм ви закінчуєте урок?
Ви сьогодні добре попрацювали, скажемо один одному СПАСИБІ.