Тема. Склад числа 8. Складання прикладів на додавання. Вправи на знаходження пропущених чисел. Порівняння чисел. Написання цифр
Мета: на основі практичних дій з предметами розглянути різні варіанти складу числа 8; продовжувати роботу над формуванням вміння порівнювати числа; вдосконалювати навички усної лічби; закріплювати вміння писати вивчені цифри; розвивати логічне мислення.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Лічба предметів у межах 8
2. Складання та розв’язування прикладів за малюнками. Запис прикладів на дошці й у зошиті
3. Самостійна робота за картками. Учитель оголошує кожне завдання. Учні поступово виконують завдання в картці.
4. Письмо цифр, які вивчили. Цифровий диктант, написання рядків цифр за вибором учителя
II. Вивчення нового матеріалу
1. Склад числа 8
Робота проводиться з геометричним матеріалом.
— Згадайте, як ми на минулому уроці утворювали число. Наприклад, число 8 можна утворити шляхом додавання до попереднього числа 1, а можна й по-іншому. Вчитель пропонує покласти на парту ліворуч і праворуч стільки фігур, щоб у сумі вони утворювали число 8. Учні утворюють різні варіанти. Поступово на дошці заповнюється табличка.
Робота за підручником.
— Поясніть, як за допомогою клітинок можна утворити число 8.
2. Колективне складання та записування прикладів на додавання за малюнками підручника (№ 2)
3. Фізкультхвилинка (за вибором учителя)
4. Порівняння чисел за допомогою геометричного матеріалу
Учитель показує два числа, а діти, користуючись фігурами, порівнюють їх і показують відповідну картку зі знаком. Вчитель нагадує учням, що порівнюють перше число з другим.
5. Гра-змагання «Чия команда швидше?»
На дошці — три групи прикладів, у яких одне число пропущене. Клас поділяється на 3 команди (за рядами). За сигналом кожен член команди вибігає до дошки і вставляє потрібне число. Виграє та команда, яка швидше впоралась із завданням.
+ 1 = 2
6 + = 7
1 + = 3
+ 6 = 8
4 + = 6
+ 3 = 6
4 + = 8
+ 1 = 8
+ 4 = 7
5 + = 8
4 + = 5
+ 1 = 4
5 + = 6
6. Весела задача
Сім птиць зліпив Семенко, а одну — мала Оленка. Друзі, ви б не полічили, скільки діти птиць зробили?
III. Підсумки уроку